Komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet,
Karita Bekkemellem, Eirin Faldet, Irene Johansen, Torstein Rudihagen, Tor-Arne
Strøm og Truls Wickholm, frå Framstegspartiet, Bård Hoksrud, leiaren
Per Sandberg og Arne Sortevik, frå Høgre, Øyvind Halleraker og Trond Helleland,
frå Sosialistisk Venstreparti, Hallgeir H. Langeland, frå Kristeleg Folkeparti,
Jan Sahl, frå Senterpartiet, Jenny Klinge, og frå Venstre, Borghild Tenden,
viser til at Samferdselsdepartementet i proposisjonen foreslår endringar
i løyvingar i statsbudsjettet for 2008 mv.
Komiteen viser for øvrig til
egen sak om sluttsaldering av statsbudsjettet for 2008 som behandles
i finanskomiteen, og til merknader og forslag i den forbindelse.
Ordinær generalforsamling i Stor-Oslo Lokaltrafikk
AS vedtok 3. april 2008 å oppløyse og avvikle selskapet. Aksjekapitalen
er no tilbakebetalt til eigarane. Samferdselsdepartementet (eigar
av 1/3 av aksjane) foreslår derfor å budsjettere med 667 000 kroner
på kap. 4300, post 96 Aksjar.
Komiteen har ingen
merknader og støttar Regjeringa sitt forslag.
Aktiviteten i luftfartssektoren er i 2008 høgare enn
venta. Departementet foreslår å auke løyvinga på kap. 1313, post
1 Driftsutgifter, med 12 mill. kroner. Inntektene blir auka tilsvarande,
jf. kap. 4313 post 1.
Samferdselsdepartementet foreslår å auke løyvinga
på kap. 4313, post 1 Gebyrinntekter, med 12 mill. kroner, jf. omtalen
under kap. 1313, post 1 Driftsutgifter.
Fram til i dag har Luftfartstilsynet leigd lokale
av Avinor AS på Bodø lufthamn. Luftfartstilsynet i Bodø har no blitt
så stort at lokala er for små. Luftfartstilsynet arbeider derfor
no med å skaffe nye lokale til verksemda i Bodø.
Samanlikna med i dag legg departementet til grunn
ei auka årleg driftsutgift for leige av lokale på 12–15 mill. kroner
frå og med budsjettåret 2011.
Dei auka kostnadene vil i stor grad bli dekt
inn gjennom auka gebyrinntekter på kap. 4313, post 1 Gebyrinntekter.
Samferdselsdepartementet ber om at departementet
kan gi Luftfartstilsynet fullmakt til å inngå avtale om leige av
lokale som pådrar staten forpliktingar på inntil 15 mill. kroner
ut over det som kan dekkjast innafor gjeldande løyvingsnivå under
kap. 1313, post 1 Driftsutgifter, frå og med budsjettåret 2011.
Fleirtalet i komiteen,
alle unnateke medlemene frå Framstegspartiet, har ingen merknader
og støttar Regjeringa sitt forslag.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser
til at Riksrevisjonen i Dokument nr. 1 (2008–2009) har merknader
til utfakturering av gebyrinntekter, og forutsetter at nødvendige
tiltak gjennomføres for å rette på dette.
Disse medlemmer har merket seg
at flytting til nye lokaler vil gi økte leiekostnader for Luftfartstilsynet
på 12 mill. kroner fra og med 2011. Disse medlemmer er
enig i at Luftfartstilsynet bør ha bemanning og lokaler som sikrer
utøvelse av tilsyn med luftfarten, men mener dette bør gjøres uten
at gebyrinntektene økes kraftig.
Samferdselsdepartementet foreslår å auke løyvinga
på kap. 1320, post 23 Trafikktilsyn, drift og vedlikehald av riksvegar
m.m., med i alt 191 mill. kroner.
Av beløpet gjeld 15 mill. kroner kostnadene (førebels
overslag) for Statens vegvesen for opprydding og utbetring av fanggjerdet
etter steinras på Oppdølsstranda i Sunndal kommune.
176 mill. kroner gjeld endra inntektsoverslag
på kap. 4320, post 1 Salsinntekter m.m., post 2 Diverse gebyr og
post 3 Refusjonar frå forsikringsselskap. Jf, omtalen under kap.
4320, postane 1, 2 og 3 og realistisk budsjettering av inntekter.
Kontrakt for OPS-prosjektet E18 Grimstad–Kristiansand
i Aust-Agder og Vest-Agder blei inngått i juni 2006.
Ut frå praksis for dei to tidlegare OPS-prosjekta har
det vore lagt til grunn at all meirverdiavgift for anleggsarbeidet
vil bli fakturert når heile strekninga står ferdig. Skatteetaten
ved Skatt sør meiner derimot at meirverdiavgifta skal betalast kontinuerleg
i anleggsperioden. I løyvinga på post 29 for 2008 inngår ikkje utgifter
til meirverdiavgift. Samferdselsdepartementet foreslår derfor å
auke løyvinga på kap. 1320, post 29 Vederlag til OPS-prosjekt, med
175 mill. kroner.
På grunn av dei endra inntektsoverslaga på kap. 4320,
post 1 Salsinntekter m.m., foreslår departementet å auke løyvinga
på kap. 1330, post 30 Riksveginvesteringar, med 36 mill. kroner.
Statens vegvesen har inntekter frå m.a. tilbakebetaling
frå bompengeselskapa av utlegg som Statens vegvesen har hatt i samband
med kjøp av bompengebrikker, sal av kjennemerke. Det er knytt utgifter
til desse inntektene.
Rekneskapen for dei siste åra viser at inntektene har
vore vesentleg høgare enn budsjettert. På grunnlag av nye prognosar
for inntektene i 2008 foreslår Samferdselsdepartementet å auke løyvinga
på kap. 4320, post 1 Salsinntekter m.m., med 120 mill. kroner, jf.
kap. 1320, post 23 Trafikktilsyn, drift og vedlikehald av riksvegar m.m.,
og post 30 Riksveginvesteringar.
Statens vegvesen har inntekter frå ulike gebyr som
førarkortgebyr, gebyr for dagprøvekjennemerke, påskiltingsgebyr,
kontrollgebyr og gebyr for myndigheitskontrollar. Det er knytt utgifter til
desse inntektene.
Rekneskapen for dei to siste åra viser at inntektene
har vore høgare enn budsjettert. På grunnlag av nye prognosar for
inntektene i 2008 foreslår Samferdselsdepartementet å auke løyvinga
på kap. 4320, post 2 Diverse gebyr, med 44 mill. kroner, jf. kap.
1320, post 23 Trafikktilsyn, drift og vedlikehald av riksvegar m.m.
Statens vegvesen mottek innbetalingar frå forsikringsselskap.
Rekneskapen for dei to åra posten har vore i bruk,
viser at inntektene har vore vesentleg høgare enn budsjettert. På
grunnlag av nye prognosar for inntektene i 2008 foreslår Samferdselsdepartementet
å auke løyvinga på kap. 4320, post 3 Refusjonar frå forsikringsselskap,
med 48 mill. kroner, jf. kap. 1320, post 23 Trafikktilsyn, drift
og vedlikehald av riksvegar m.m.
Det er i 2008 behov for 9,3 mill. kroner til
grunnerverv, etterarbeid og sluttoppgjer for den norske delen av
prosjektet Svinesundsforbindelsen. I staden for å løyve nye midlar
til lån meiner Samferdselsdepartementet det vil vere mest praktisk
å dekkje utgiftene til etterarbeid mv. ved å nytte bompengar. Dette
vil medføre at avdraget på det statlege lånet i 2008 vil bli tilsvarande
lågare. Departementet foreslår å redusere løyvinga på kap. 4322,
post 90 Avdrag på lån, med 9,3 mill. kroner.
Som omtalt i St.prp. nr. 1 (2008–2009), er det lokalpolitisk
tilslutning til å utvide bompengeprosjektet E6 Trondheim–Stjørdal
til også å omfatte endeparsellane Nidelv bru–Grillstad i Trondheim
kommune og Værnes–Kvithammar i Stjørdal kommune. Gjennom behandlinga
av St.prp. nr. 24 (2007–2008) og St.prp. nr. 45 (2007–2008) har
Stortinget slutta seg til å utvide eksisterande innkrevjingsordning for
å finansiere prosjektering, grunnundersøkingar og innløysing av
bustader i samband med prosjektet.
Eksisterande bompengelån vil vere nedbetalt rundt
årsskiftet 2008/2009.
Samferdselsdepartementet sluttar seg til opplegg med
å vidareføre innkrevjinga fram til Stortinget har behandla forslaget
om å utvide prosjektet. Regjeringa legg opp til å fremje ein proposisjon om
utvidinga før årsskiftet 2008/2009, med sikte på anleggsstart i
2009.
Prosjektet Hitra–Frøya fastlandssamband er delfinansiert
med bompengar, jf. St.prp. nr. 97/Innst. S. nr. 246 (1989–1990).
Prosjektet er no nedbetalt etter ei samla innkrevjingstid, inkludert
førehandsinnkrevjing, på 17 år. Hitra, Frøya og Snillfjord kommunar
har gått inn for å vidareføre innkrevjinga av bompengar i sambandet
i 14 månader, frå 1. november 2008 og ut 2009, for å finansiere
ny vegløysing over Dolmøya.
Ny bru over Dolmsundet og vegløysing over Dolmøya
var ein del av prosjektet Hitra–Frøya fastlandssamband. Hitra kommune
la inn motsegn mot planane om ny bru over Dolmsundet. Kommunane
er no samde om eit forslag om ny veg over Dolmøya og ønskjer å bruke
bompengar frå eksisterande ordning til å delfinansiere og forskottere
bygginga av vegen. Prosjektet kan med ei slik løysing opnast for
trafikk i 2010, noko som er 4–5 år tidlegare enn det som er lagt til
grunn i forslaget til handlingsprogram 2006–2015 for øvrige riksvegar
i Sør-Trøndelag.
Prosjektet inkluderer bygging av ny bru over Vettastraumen.
Byggekostnadene for prosjektet er kostnadsrekna til om lag 100 mill.
kroner.
Det er lagt opp til å vidareføre innkrevjingsordninga
i 14 månader. Det er rekna med at dette vil gi ei nettoinntekt på
om lag 35 mill. kroner. I tillegg er det rekna med innkrevjingkostnader
på om lag 4,5 mill. kroner. Det er ikkje foreslått å endre takst-
og rabattsystemet.
Det er lagt opp til at bompengeselskapet forskotterer
dei offentlege løyvingane mot refusjon i 2013 og 2014. Opplegget
inneber at bompengeselskapet også må dekkje renter på lån av dei
forskotterte midlane. Desse er vurdert til å utgjere om lag 20 mill.
kroner. Det er da lagt til grunn at 35 mill. 2008-kroner i offentlege
midlar blir refundert i 2013 og 50 mill. 2008-kroner i 2014. Dette
gir denne finansieringsplanen for prosjektet:
| Mill. kr |
Bompengar | 15 |
Offentlege midlar | 85 |
Sum | 100 |
Departementet tilrår at bompengeselskapet får løyve
til å forlengje bompengeinnkrevjinga i tråd med omtalen i proposisjonen.
Komiteen meiner oppryddingsarbeid
etter raset og satsing på rassikring ved Oppdølsstranda er viktig. Komiteen støttar
difor forslaget til auke i løyving til dette arbeidet.
Komiteen har elles ingen merknader
og sluttar seg til Regjeringa sitt forslag under post 23.
Komiteen støttar forslaget til
auka løyving til auka vederlag i 2008 for OPS-prosjektet E18 Grimstad–Kristiansand
i Aust-Agder og Vest-Agder.
Komiteen viser til at Regjeringa
no evaluerer OPS-ordninga og vil komme tilbake til saka på en eigna
måte.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet,
Høyre og Kristelig Folkeparti har merket seg at Skatteetaten
ved Skatt sør mener at merverdiavgift for anleggsarbeidet i OPS-prosjekter
skal betales kontinuerlig, og ikke ved ferdigstillelse. Dette medfører
høyere utgifter for anlegget og høyere inntekter for staten. Disse
medlemmer mener dette er urimelig, og fordyrer slike prosjekter.
Disse medlemmer fremme følgende
forslag:
"Stortinget ber Regjeringen sørge for nødvendige
endringer i lov- og regelverk slik at dersom det skal svares merverdiavgift
for anleggsarbeid innenfor samferdselssektor, skal denne først betales
når anlegget tas i bruk."
Fleirtalet i komiteen,
alle unnateke medlemene i Fremskrittspartiet, støttar Regjeringa
sitt forslag om endra opplegg for å vidareføre innkrevjinga og dermed
den vidare utbygginga av for E6 Trondheim–Stjørdal. Det føreslegne opplegget
vil innebere at bompengeselskapet slepp å permittere dei som arbeider
ved bomstasjonane. Vidare vil det sikre midlar til prosjekt og utarbeiding
av konkurransegrunnlag slik at dette arbeidet kan gå som planlagt.
Inntektene kan også gå til innløysing av bustader m.m.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet slutter
seg ikke til videreføring av innkreving av bompenger på E6 mellom
Trondheim og Stjørdal frem til Stortinget behandler forslaget om
å utvide prosjektet.
Disse medlemmer viser til sine
merknader i Innst. S. nr. 96 (2007–2008), jf. St.prp. nr. 24 (2007-2008):
"E6 Trondheim - Stjørdal- behov for bompenger
Komiteens
medlemmer fra Fremskrittspartiet avviser at 20 mill. kroner av bompenger
fra eksisterende innkrevingsordning på E6 mellom Trondheim og Stjørdal
skal brukes til prosjektering og annet forarbeid for andre bompengefinansierte
prosjekter. Disse medlemmer har merket seg departementets opplysning
om at det fortsatt arbeides med vurdering av ulike sider ved bompengefinansiering,
og at departementet vil komme tilbake til Stortinget med dette.
Disse medlemmer understreker at det er statens, fylkeskommunenes
og kommunenes oppgave å finansiere veier i Norge. Disse medlemmer
viser til at det likevel er en sterkt økende bompengebruk til vegfinansiering
i Norge – særlig under denne regjeringen. Disse medlemmer mener
det er svært nødvendig å få på plass et regelverk som kan medvirke
til å begrense bompengebruken. Disse medlemmer fremmer derfor følgende forslag:
"Stortinget
ber Regjeringen forskottere 20 mill. kroner til prosjektering, grunnundersøkelser med
mer for å bygge endeparsellene Nidelv bru-Grillstad i Trondheim
kommune og Værnes-Kvithammar i Stjørdal kommune, og innarbeide dette
i sluttsalderingen av statsbudsjettet for 2007.""
Fleirtalet i komiteen,
alle unnateke medlemene i Fremskrittspartiet, støttar Regjeringa
sitt forslag om utviding av bompengeinnkrevjinga på rv 714 Hitra–Frøya fastlandssamband
i Sør-Trøndelag. Vidareført innkrevjing i 14 månader som supplement
til offentlege midlar, vil finansiere eit tiltak som var ein del
av det opphavlege prosjektet. Utbygginga vil avløyse ein veg med
dårleg standard der det har vore alvorlege trafikkulykker.
Fleirtalet meiner det er valt
ei god løysing som vil styrke samferdsla i Hitra, Frøya og Snillfjord kommunar.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet går
imot forlengelse av bompengeinnkreving for å dekke investeringstilskudd
fra bilistene på 15 mill. kroner med en samlet kostnad for bilistene
på 39,5 mill. kroner. Disse medlemmer mener staten
skal betale for utbyggingen av rv 714 mellom Vikstrøm og Stråmyra.
Disse medlemmer fremmer følgende
forslag:
"Stortinget ber Regjeringen sørge for at prosjektet
rv 714 mellom Vikstrøm og Stråmyra finansieres fullt ut med statlige
midler."
Samferdselsdepartementet viser til tidlegare omtale
av status for tingingane med Hurtigruten ASA om gjeldande avtale,
seinast i St.prp. nr. 1 (2008-2009).
Tingingane mellom selskapet og departementet er
nettopp avslutta. Ut frå ei samla vurdering blir det foreslått at
Hurtigruten ASA får kompensasjon til å dekkje selskapet sine kostnader
til betaling av NOx-avgifta for 2007 og innbetaling til næringslivet
sitt NOx-fond i første halvår 2008. Kompensasjonsgraden er sett
til 90 pst. Totalt utgjer dette 59 mill. kroner. Som følgje av den
vanskelege økonomiske situasjonen selskapet har kome i, finn departementet
det òg nødvendig å gjere framlegg om ein generell økonomisk kompensasjon
på 66 mill. kroner for 2008 for å sikre at tenestetilbodet blir
halde oppe på om lag same nivå som fastsett i gjeldande avtale.
Samferdselsdepartementet foreslår å auke løyvinga
for 2008 på kap. 1330, post 70 Kjøp av sjøtransporttenester på strekninga
Bergen–Kirkenes, med 125 mill kroner. Departementet vil kome tilbake
med framlegg om tilleggsløyving for 2009.
På bakgrunn av at selskapet har varsla at det ikkje
kan stå ved avtalen som gjeld til utgangen av 2012, vil departementet
setje i gang arbeidet med å førebu utlysing av tenestekjøp av kystruta Bergen–Kirkenes
for å etablere ein ny avtale. Gjeldande avtale blir avvikla frå
det tidspunkt ny avtale med valt operatør kan setjast i drift.
Komiteen meiner Hurtigruta
er ein viktig transportør for personar og gods langs kysten, samtidig
som den er Noregs mest kjente reiselivsprodukt utanlands. For mange
kystsamfunn er Hurtigruta ein livsnerve.
Komiteen ser det som viktig at
ein ny avtale sikrar ein langsiktig transportstandard med utgangspunkt
i det seglingsmønsteret Hurtigruta har i dag.
Komiteen støttar Regjeringa sitt
forslag om ekstraløyving på 125 mill. kroner til Hurtigruten ASA
som kompensasjon for betaling av NOx-avgift og innbetaling til næringslivet
sitt NOx-fond , samt ein generell kompensasjon som følgje av selskapet
sin vanskelege økonomiske situasjon.
Komiteen viser til at Hurtigruten
ASA har opplyst at selskapet ikkje lenger kan stå ved avtalen med
staten i si noverande form. Samferdselsdepartementet vil difor lyse
ut kjøp av sjøtransporttenester på strekninga Bergen–Kirkenes og etablere
ein ny avtale, og avvikle den gjeldande avtalen med Hurtigruten
ASA. Komiteen støttar Regjeringa sitt forslag.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser
til at formålet med statens kjøp av sjøtransporttjenesten, er å
sikre et daglig og helårig seilingsmønster for Hurtigruta mellom Bergen
og Kirkenes.
Disse medlemmer peker på Hurtigrutas
betydning for gods- og persontransport, i tillegg til betydningen
den har for både lokalsamfunn langs kysten og for turisme. Disse
medlemmer tar til orientering at Regjeringen gir selskapet
kompensasjon for selskapets kostnader for 2007 og første halvår
2008 knyttet til NOx-avgiften; en avgift innført av Regjeringen,
og som er ett av flere forhold som gjør at selskapet har en vanskelig
økonomisk situasjon.
Disse medlemmer har merket seg
at Regjeringen viderefører en slik kompensasjonsordning for resten
av avtaleperioden. Disse medlemmer peker på at dette
bekrefter at NOx-ordningen har svært negativ kostnadseffekt for de
berørte og i tillegg tvilsom miljøeffekt.
Disse medlemmer tar til orientering
at Regjeringen har godkjent redusert seilingsopplegg fra og med
november 2008 til og med mars 2009, at dette videreføres for resten
av avtaleperioden, og at arbeid er satt i gang med å utlyse nytt
tjenestekjøp av kystruten Bergen–Kirkenes.
Departementet foreslår å auke løyvinga på kap. 1350,
post 23 Drift og vedlikehald, med i alt 75 mill. kroner. Av beløpet
gjeld 5 mill. kroner tilbygging av nytt snøoverbygg på Bergensbanen, og
70 mill. kroner realistisk budsjettering av salsinntekter, jf. endra
inntektsoverslaga på kap. 4350, post 2 Sal av utstyr og tenester
mv.
For å dekkje auka kostnader til grunnervervet
på Ganddal godsterminal på grunnlag av rettskraftig dom foreslår
Samferdselsdepartementet å auke løyvinga på kap. 1350, post 30 Investeringar
i lina, med 38,6 mill. kroner.
Samferdselsdepartementet har gitt Malmtrafikk AS
medhald i at det var utrekna for høg avgift i 2005 og 2006 for LKAB/Malmtrafikk
AS si "tomkøyring" frå Narvik til riksgrensa. På dette grunnlaget
har Jernbaneverket i 2008 motrekna 8,2 mill. kroner til Malmtrafikk
AS i form av redusert fakturering av avgift for 2008.
Samferdselsdepartementet foreslår å redusere løyvinga
på kap. 4350, post 1 Køyrevegsavgift, med 8,2 mill. kroner.
Jernbaneverket har inntekter frå m.a. sal av
jernbanetekniske tenester, sal av utstyr, inntekter frå museumsdrifta.
Det er knytt utgifter til desse inntektene.
Rekneskapen for dei siste åra viser at inntektene har
vore vesentleg høgare enn budsjettert. På grunnlag av nye prognosar
for inntektene i 2008 foreslår Samferdselsdepartementet å auke løyvinga
på kap. 4320, post 2 Sal av utstyr og tenester mv., med 70 mill.
kroner, jf. kap. 1350 post 23.
Komiteen støttar Regjeringa
sitt forslag og har elles ingen merknader.
I samband med lønsoppgjeret for 2008 er Post- og
teletilsynet tildelt 4 638 000 kroner i lønskompensasjon på kap.
1380, post 1 Driftsutgifter. Etaten er sjølvfinansierande. Departementet foreslår
å auke løyvinga på kap. 4380, post 1 Diverse gebyr, med 4 638 000
kroner.
Post- og teletilsynet er sjølvfinansierande.
Forbruket for 2008 vil vere lågare enn den disponible løyvinga på
kap. 1380, postane 1 og 45. Mindreforbruket vil bli på om lag 34
mill. kroner. Det vil ikkje vere behov for å be om å få overført
dei unytta midlane til 2009.
Departementet foreslår at dei unytta løyvingane blir
overførte til reguleringsfondet. Dei vil bli tilbakeført til brukarane
ved at gebyra i dei nærmaste åra blir lågare enn det som er nødvendig for
å dekkje utgiftene.
Samferdselsdepartementet har i 2008 fullmakt
til å overføre inntil 10 mill. kroner til eller frå Post- og teletilsynets
reguleringsfond. Departementet foreslår å auke fullmakta for 2008
for å føre til eller frå reguleringsfondet til 35 mill. kroner.
Komiteen viser til
at Post- og teletilsynet er finansiert med gebyr frå brukarane.
Det vil difor vere i strid med prinsippa bak sjølvfinansiering å ikkje
la eit mindreforbruk i tilsynet komme brukarane til gode. Komiteen støttar
difor Regjeringa sitt forslag om å overføre unytta løyvingar til
reguleringsfondet.
Forslag frå Fremskrittspartiet, Høgre og
Kristeleg Folkeparti:
Forslag 1
Stortinget ber Regjeringen sørge for nødvendige endringer
i lov- og regelverk slik at dersom det skal svares merverdiavgift
for anleggsarbeid innenfor samferdselssektor, skal denne først betales
når anlegget tas i bruk.
Forslag frå Fremskrittspartiet:
Forslag 2
Stortinget ber Regjeringen sørge for at prosjektet rv 714
mellom Vikstrøm og Stråmyra finansieres fullt ut med statlige midler.
Komiteen har elles
ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å
gjere slikt
vedtak:
I
I statsbudsjettet for 2008 blir det gjort følgjande endringar:
Kap. | Post | Formål | Kroner |
Utgifter |
1313 | | Luftfartstilsynet | |
| 1 | Driftsutgifter, blir auka med | 12 000 000 |
| | frå kr 153 000 000
til kr 165 000 000 | |
1320 | | Statens vegvesen | |
| 23 | Trafikktilsyn,
drift og vedlikehald av riksvegar m.m., kan
overførast,
kan nyttast under post 29, post 30, post 31 og post 72,blir auka med | 191 000 000 |
| | frå kr 7 061 500 000 til kr
7 252 500 000 | |
| 29 | Vederlag for OPS-prosjekt, kan overførast, kan nyttast under post 23
og post 30,blir auka med | 175 000 000 |
| | frå kr 285 000 000
til kr 460 000 000 | |
| 30 | Riksveginvesteringar, kan overførast, kan nyttast under post 23, post
29,
post 31, post 60 og post 72,blir auka med
| 36 000 000 |
| | frå kr 5 785 300 000
til kr 5 821 300 000 | |
1330 | | Særskilde transporttiltak | |
| 70 | Kjøp av sjøtransporttenester
på strekninga Bergen–Kirkenes,
blir auka med | 125 000 000 |
| | frå kr 287 900 000
til kr 412 900 000 | |
1350 | | Jernbaneverket | |
| 23 | Drift og vedlikehald, kan overførast, kan nyttast under post 30,blir auka med | 75 000 000 |
| | frå kr 3 489 600 000
til kr 3 564 600 000 | |
| 30 | Investeringar
i lina, kan overførast, kan nyttast under post
23,blir auka med | 38 600 000 |
| | frå kr 2 372 900 000 til kr
2 411 500 000 | |
Inntekter |
4300 | | Samferdselsdepartementet | |
| 96 (ny) | Aksjar, blir løyvd med | 667 000 |
4313 | | Luftfartstilsynet | |
| 1 | Gebyrinntekter, blir auka med | 12 000 000 |
| | frå kr 101 300 000
til kr 113 300 000 | |
4320 | | Statens vegvesen | |
| 1 | Salsinntekter
m.m., blir auka med | 120 000 000 |
| | frå kr 140 800 000
til kr 260 800 000 | |
| 2 | Diverse gebyr, blir auka med | 44 0000 000 |
| | frå kr 255 500 000
til kr 299 500 000 | |
| 3 | Refusjonar frå
forsikringsselskap, blir auka med | 48 000 000 |
| | frå kr 41 700 000
til kr 89 700 000 | |
4322 | | Svinesundsforbindelsen
AS | |
| 90 | Avdrag på lån, blir redusert med | 9 300 000 |
| | frå kr 24 000 000
til kr 14 700 000 | |
4350 | | Jernbaneverket | |
| 1 | Køyrevegsavgift, blir redusert med | 8 200 000 |
| | frå kr 21 800 000
til kr 13 600 000 | |
| 2 | Sal av utstyr
og tenester mv., blir auka med | 70 000 000 |
| | frå kr 108 300 000
til kr 178 300 000 | |
4380 | | Post- og teletilsynet | |
| 1 | Diverse gebyr, blir auka med | 4 638 000 |
| | frå kr 174 500 000 til kr 179 138 000 | |
II
Stortinget samtykkjer i at:
1. Samferdselsdepartementet
kan gi Luftfartstilsynet fullmakt til å inngå avtale om å leige
lokale som pådrar staten forpliktingar på inntil 15 mill. kroner
ut over det som kan dekkjast innafor gjeldande løyvingsnivå under
kap. 1313 Luftfartstilsynet, post 1 Driftsutgifter, frå og med budsjettåret
2011.
2. Bompengeselskapet får løyve til å vidareføre dagens
ordning med å krevje inn bompengar til delfinansiering av utbygging
av E6 Øst på endeparsellane Nidelv bru–Grillstad i Trondheim kommune
og Værnes–Kvithammar i Stjørdal kommune fram til Stortinget har
behandla proposisjon om å utvide prosjektet.
3. Bompengeselskapet får løyve til å ta
opp lån og krevje inn bompengar til delfinansiering av utbygginga
på rv 714 Hitra–Frøya fastlandssamband i tråd med vilkåra i St.prp.
nr. 24 (2008–2009) og Innst. S. nr. 92 (2008–2009).
4. Samferdselsdepartementet får fullmakt
til å inngå tilleggsavtale med bompengeselskapet og fastsetje nærare
reglar for finansieringsordninga for utbygginga på rv 714 Hitra–Frøya
fastlandssamband.
5. Samferdselsdepartementet i 2008 kan
overføre inntil 35 mill. kroner til eller frå Post- og teletilsynets
reguleringsfond.
Oslo, i transport- og kommunikasjonskomiteen, den 4. desember 2008
Per Sandberg |
Hallgeir H. Langeland |
leiar |
ordførar |