Utgiftene under posten i 2008 er rekna til 2,645 mill.
kroner mindre enn løyvinga på 25,496 mill. kroner.
Kap. 840 post 21 nyttast mellom anna til finansiering
av tiltak i regjeringa sine handlingsplanar mot kjønnslemlesting,
tvangsekteskap, vald i nære relasjonar og menneskehandel og andre valdsførebyggjande
tiltak.
Mindrebehovet under posten vert foreslått nytta til
å dekkje følgjande meirbehov under andre postar:
0,545 mill. kroner
under kap. 841 post 22
1,6 mill. kroner under kap. 846 post 79
Departementet foreslår vidare å flytte 0,5 mill. kroner
til Arbeids- og inkluderingsdepartementets kap. 690 post 71 til
informasjonsarbeid som Utlendingsdirektoratet driv om tvangsekteskap og
kjønnslemlesting.
Departementet foreslår å setje ned løyvinga
under kap. 840 post 21 med 2,645 mill. kroner.
Utgiftene til krisesentra i 2008 er rekna til
om lag 6,3 mill. kroner meir enn løyvinga i saldert budsjett på
154,966 mill. kroner.
Det har vore ein årleg vekst i tilskotsutbetalingane
til krisesentra sidan den nye finansieringsmodellen vart sett i
verk frå 1. januar 2005. Alle søknadene for 2008 er mottekne av
Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet. Direktoratet har i år gjennomført
ei analyse av kostnadsveksten for krisesentra, som syner at hovudårsakene
til auka kostnader har vore fleire faste stillingar, lønnsvekst,
pensjonsordningar og husleige.
Departementet foreslår å auke løyvinga under kap.
840 post 60 med 6,3 mill. kroner.
Utgiftene til meklarar utanfor familievernet
i 2008 er rekna til å verte 4,3 mill. kroner mindre enn løyvinga
i saldert budsjett på 14,216 mill. kroner.
Meklingsordninga vart lagt om frå 1. januar 2007.
Medan det tidlegare var tre timars obligatorisk mekling, er det
no ein time, men mogeleg å få sju timars mekling for dei para som
ønskjer det. Vidare er det innført obligatorisk mekling for sambuarar
med felles barn under 16 år, noko som medfører ein auke i talet
på meklingar. Samla sett har dette likevel ført til ein nedgang
i talet på meklingstimar. Samtidig tar familievernet ein noko større
del av meklingane, som fører til at færre meklingar vert utført
av dei eksterne meklarane.
I 2007 var utbetalingane til meklarar utanom familievernet
på 11,6 mill. kroner, om lag 2 mill. kroner mindre enn budsjettert.
Tala hittil i 2008 tyder på ein ytterlegare reduksjon i utbetalingane til
9,9 mill. kroner.
Departementet foreslår å redusere løyvinga under
kap. 840 post 60 med 4,3 mill. kroner.
Utgiftene på posten i 2008 er rekna til 6,405
mill. kroner.
Utgiftsutviklinga tyder på eit meirbehov på 0,545
mill. kroner mellom anna som følgje av at utgifter til tilsyn under
samvær har vist seg å bli høgare enn budsjettert. Dette gjeld godtgjering til
einskildpersonar som blir oppnemnde som tilsynsperson for vern av
barn under samvær, jf. barnelova § 43.
Departementet foreslår å auke løyvinga under kap.
841 post 22 med 0,545 mill. kroner mot tilsvarande reduksjon for
kap. 80 post 21.
Utgiftene til kontantstøtte i 2008 er rekna
til 1 685 mill. kroner, som er 15 mill. kroner meir enn løyvinga
i revidert budsjett.
Meirbehovet kjem av færre nye barn med heildagsplass
i barnehage enn måltalet for 2008, og fleire barn i aldersgruppa
enn lagt til grunn for løyvinga i revidert budsjett.
Departementet foreslår å auke løyvinga under kap.
844 post 70 med 15 mill. kroner.
Utgiftene til barnetrygd i 2008 er rekna til 14 530
mill. kroner, som er 50 mill. kroner meir enn løyvinga i revidert
budsjett.
Meirbehovet kjem i hovudsak av etterbetalingar til
EØS-borgarar med arbeid i Noreg.
Departementet foreslår å auke løyvinga under kap.
845 post 70 med 50 mill. kroner.
Utgiftene under posten i 2008 er rekna til 5,97 mill.
kroner. Dette er 1,6 mill. kroner meir enn løyvinga i revidert budsjett
på 4,37 mill. kroner.
Meirbehovet knyter seg til det fleirårige EU-programmet
PROGRESS (2007–2013), som er eit ledd i EUs politikk for sysselsetjing
og EUs sosialpolitikk, og arbeid mot diskriminering. Departementet
overtok frå 1. januar 2008 ansvaret for antidiskrimineringsdelen
under PROGRESS.
Departementet foreslår å auke løyvinga under kap.
846 post 79 med 1,6 mill. kroner mot tilsvarande reduksjon i kap.
840 post 21.
Tildelt budsjett for 2008 på kapittelet er 26,456 mill.
kroner. Talet på adopsjonar er lågare enn tidlegare lagt til grunn.
Dette kjem av at land som Kina, Sør-Korea og Colombia no får langt fleire
adopsjonssøknadar frå andre land, samtidig som fleire barn blir
adopterte innanlands. Dermed blir færre barn tilgjengelege for adopsjon
av norske foreldre. Ein reknar med at talet på adopsjonar det skal
utbetalast adopsjonsstøtte til blir redusert til ca. 350 i 2008,
frå 420 året før.
Departementet foreslår at kap. 852 post 70 blir redusert
med 13,044 mill. kroner.
Det vil bli eit mindreforbruk på budsjettet
for Fylkesnemndene for sosiale saker i 2008. Årsakene til mindreforbruket
er mellom anna endringane som vart innførte 1. januar 2007, som inneber
at nemnda som hovudregel skal bestå av tre medlemmer og ikkje fem
som var tilfellet før 2007. Endringane har redusert kostnadene per sak.
Vidare har nytilsetjingar i 2008 tatt lenger tid enn det ein rekna
med.
Departementet foreslår å redusere kap. 854 post 1
med 3,5 mill kroner som delvis inndekning for meirforbruket under
kap. 855 post 1.
Barne, ungdoms- og familiedirektoratet er i
2008 tildelt 14,9 mill. kroner i prosjektmidlar frå kap. 854 post
71 knytt til prosjekta Barn av rusmisbrukarar og psykisk sjuke og
Styrka innsats mot fattigdom blant barn, unge og familiar tilknytt barnvernet.
Departementet foreslår at midla som er knytt til lønns- og driftsmidlar
blir flytta til post 21 under same kapittel.
Departementet foreslår at kap. 854 post 21 blir auka
med 5,9 mill. kroner.
Posten dekkjer det særskilte tilskotet som vert utbetalt
til kommunane når einslege, mindreårige flyktningar og asylsøkjarar
vert busette. Integrerings- og mangfoldsdirektoratet ventar lågare
utbetalingar på posten enn budsjettert. Dette kjem av at ein ventar
ein reduksjon i talet på einslige, mindreårige asylsøkjarar som
allereie inngår i ordninga.
Departementet foreslår at løyvinga på kap 854 post
64 blir redusert med 18,236 mill. kroner.
Løyvinga dekkjer statsrefusjon for kommunale utgifter
til barneverntiltak knytt til denne gruppa barn. Prognoser per andre
tertial tilseier samla utgifter på posten i 2008 på 211,7 mill.
kroner. Dette er en auke på 37,2 mill. kroner frå 2007.
Departementet foreslår at kap. 854 post 65 blir auka
med 35,081 mill. kroner.
Barne, ungdoms- og familiedirektoratet er i
2008 tildelt 14,9 mill. kroner i prosjektmidlar frå kap. 854 post
71 knytt til prosjekta Barn av rusmisbrukarar og psykisk sjuke og
Styrka innsats mot fattigdom blant barn, unge og familiar tilknytt barnvernet.
Deler av tildelinga dekkjer utgifter til drift
av prosjekta, som lønnsutgifter til seks stillingar i regionane
og direktoratet, og reise og opphaldsutgifter i samband med oppfølging
av pilotkommunane. Resten av midla blir utbetalte til kommunane
som tilskot. Departementet foreslår at 5,9 mill. kroner som er knytte
til lønns- og driftsmidlar blir flytta frå kap. 854 post 71 til kap.
854 post 21.
Departementet foreslår kap. 854 post 71 blir
redusert med 5,9 mill. kroner.
Barne, ungdoms- og familiedirektoratets prognoser
per 2. tertial 2008 viser at etaten ventar eit meirforbruk i driftsutgiftene
for 2008.
Etaten har sett i gang fleire tiltak for å redusere meirforbruket,
mellom anna reduksjon i driftsmidlar til regionkontora, nytt turnussystem
og utsetjing av nytilsettingar. Det er lagt vekt på å oppretthalde
eit godt tilbod til barna. Tiltaka vil ikkje gje store nok innsparingar.
Det ventast eit meirbehov på netto 90,1 mill. kroner i 2008. Dette
fordeler seg med ei netto auke på utgiftssida på 57,7 mill. kroner,
og ein reduksjon på inntektssida på 32,4 mill. kroner. Departementet foreslår
å finansiere deler av bruttobehovet frå postar på kapittelet. I
tillegg blir det foreslått å redusere kap. 854 post 1 med 3,5 mill.
kroner som delvis inndekning av meirbehovet.
Departementet ventar eit meirbehov på posten på
41,8 mill. kroner. Talet byggjer på rapportering frå Barne-, ungdoms-
og familieetaten for 2. tertial 2008.
Departementet foreslår at kap. 855 post 1 blir auka
med 41,8 mill. kroner.
Departementet foreslår å redusere kap. 855 post 21
med 7,8 mill. kroner ved å utsetje FoU-prosjekt i 2008 mot tilsvarande
auke på kap. 855 post 1.
Riksrevisjonen peikar i sin rekneskapsrevisjon for
2007 på at Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet hadde ei leverandørgjeld
som er forfalle til betaling i 2007, men belasta i 2008. Direktoratet
har no utarbeidd rutinar som sikrar at utbetalingar som skal belastast
inneverande års rekneskap blir gjennomført før året er omme. Som
følgje av omlegging av rutinane, vil det i 2008 vere ei ekstrautgift
på posten. Desse ekstrautgiftene har ein tidlegare ikkje rekna med
i budsjettet. Etter omlegginga av rutinane i etaten, har ein rekna
ut eit meirbehov på 54,2 mill kroner i 2008.
Departementet foreslår å auke løyvinga på kap. 855
post 22 med 54,2 mill. kroner.
Departementet foreslår å redusere kap. 855 post 45
med 30,5 mill. kroner ved å utsetje planlagte investeringar som
ikkje er strengt nødvendige i 2008 mot tilsvarande auke på kap.
855 post 1.
Departementet foreslår å redusere posten med 30,5
mill. kroner.
Barne, ungdoms- og familiedirektoratet er tildelt 20,3
mill. kroner i 2008 til dekning av reguleringspremie for tidlegare
tilsette i fylkeskommunane. Reguleringspremien er avhengig av lønns- og
trygdeoppgjeret dei enkelte åra. Samla premiebeløp, inkludert arbeidsgivaravgift,
vil for 2008 vere 29,7 mill. kroner. Departementet foreslår difor
at kap. 858 post 22 blir auka med 9,4 mill. kroner.
Utgiftene til foreldrepengar ved fødsel i 2008
er rekna til 11 485 mill. kroner. Dette er 441 mill. kroner meir
enn løyvinga i revidert budsjett.
Meirbehovet på 441 mill. kroner kjem mellom anna
av eit høgare overslag på fødslar og endra føresetnad om lønnsvekst
frå 2007 til 2008 i høve til føresetnadane i revidert budsjett.
Departementet foreslår å auke løyvinga under kap.
2350 post 70 med 441 mill. kroner.
Utgiftene til eingongsstønad i 2008 er rekna
til 390 mill. kroner. Dette er 10 mill. kroner meir enn løyvinga
i revidert budsjett.
Meirbehovet kjem av at ein ventar eit høgare
tal på kvinner med eingongsstønad enn lagt til grunn i revidert
budsjett, jf. post 70.
Departementet foreslår å auke løyvinga under kap.
2350 post 71 med 10 mill. kroner.
Utgiftene til feriepengar i 2008 er rekna til
315 mill. kroner. Dette er 5 mill. kroner meir enn løyvinga i saldert
budsjett.
Utbetalingane av feriepengar av foreldrepengar
i år avheng av bokførte utgifter under post 70 i 2007. Rekneskapet
synar at dei faktiske utgiftene var høgare enn dei budsjetterte.
Departementet foreslår å auke løyvinga under kap.
2350 post 72 med 5 mill. kroner.
Utgiftene til feriepengar i 2008 er rekna til
85 mill. kroner. Dette er 31 mill. kroner mindre enn løyvinga i
saldert budsjett.
Nedgangen i utbetalingane av foreldrepengar ved
adopsjon kjem av færre kvinner med adopsjonspengar enn ein gjekk
ut i frå i løyvinga i saldert budsjett. Dette kjem først og fremst
av at færre barn er tilgjengelege for adopsjon frå utlandet.
Departementet foreslår å redusere løyvinga under
kap. 2350 post 73 med 31 mill. kroner.
Nokre innanlandske utgifter knytt til mottak
av asylsøkjarar og flyktningar kan, etter statistikkdirektivet til
OECD/DAC (Development Assistance Commitee), godkjennast som offisiell utviklingshjelp.
Prognosar per 1. oktober 2008 frå Integrerings- og mangfoldsdirektoratet
viser at ein ventar ein auke i talet på nye, einslege mindreårige
asylsøkjarar og flyktningar som kjem til landet.
Departementet foreslår derfor at løyvinga blir auka
med 1,161 mill. kroner.
Posten omfattar i all hovudsak refusjonar for
utlegg til ulike prosjekt og tiltak. Inntektskravet for 2008 er
38,860 mill. kroner. Venta inntekter for 2008 er 21,1 mill. kroner,
noe som er 17,8 mill. kroner lågare enn inntektskravet.
Departementet foreslår at kap. 3855 post 1 blir redusert
med 17,8 mill. kroner
Posten omfattar refusjonar for utgifter for
einslege, mindreårige flyktningar og asylsøkjarar som er busette
i kommunane og plasserte i statlege eller private institusjonar
utover den kommunale eigendelen. Det har vore ein auke i talet på
barn og unge som etaten mottek refusjon for. I 2007 mottok etaten
refusjon for 47 barn. Prognosen for 2008 tilseier 65 barn. I 2008
ventar ein inntekter 78,3 mill. kroner, som er 18,2 mill. kroner
høgare enn budsjett.
Departementet foreslår at kap. 3855 post 3 blir auka
med 18,2 mill. kroner.
Posten inneheld kommunale eigendelar til opphald
i barnevernsinstitusjonar og fosterheimar og tiltak i heimen.
Som følgje av lågare klientvekst enn lagt til grunn
i budsjettet for 2008, foreslår departementet at kap. 3855 post
60 vert sett ned med 32,8 mill. kroner.