Justis- og politidepartementet legg i proposisjonen
fram forslag om endringar i løyvingane under diverse kapittel i
statsbudsjettet for 2009. Endringsforslaga på nokre av dei regelbundne postane
er m.a. baserte på rekneskapstal per 31. august 2009. Departementet
understrekar at tala for forbruk på dei regelbundne postane berre er
prognosar, og at dei endelege rekneskapstala kan avvike ein del
frå desse prognosane.
Som følgje av forsinka etablering av Utmarksdomstolen
for Finnmark er det mogleg å frigjere midlar under kap. 410 post
1 til finansiering av Statsbygg sitt arbeid med planar for landsvern for
eigedomane som blir nytta av domstolane over kap. 400 post 1. På
denne bakgrunn vert det foreslått å omdisponere 1,1 mill. kroner
frå kap. 410 post 1 til kap. 400 post 1.
Løyvinga på posten dekkjer faste og variable lønsutgifter
samt lønsutgifter til tilkalla og ekstraordinære dommarar og andre
ordinære driftsutgifter.
Det vert foreslått å redusere løyvinga under
kap. 410 post 1 med 1,1 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer ordinære driftsutgifter
i kriminalomsorga.
Det vert foreslått å auke løyvinga under kap.
430 post 1 med 4,2 mill. kroner mot ein tilsvarande reduksjon i
løyvinga under kap. 430 post 21.
Justisdepartementet har fått fullmakt til å
overskride løyvinga under kap. 430 post 1 mot tilsvarande meirinntekter
under kap. 3430 post 3. Ettersom inntekter frå husleige, sal og
tilskot i 2009 er venta å bli høgare enn det som var lagt til grunn
for løyvinga i 2009, vert det foreslått å auke løyvinga under kap.
430 post 1 med 6,8 mill. kroner.
Justisdepartementet har fått fullmakt til å
overskride løyvinga under kap. 430 post 1 mot tilsvarande meirinntekter
under kap. 3430 post 4. Som følgje av at tilskot frå Utanriksdepartementet
til internasjonalt fengselssamarbeid i 2009 er høgare enn det som
var lagt til grunn for løyvinga for 2009, vert det foreslått å auke
løyvinga under kap. 430 post 1 med 0,4 mill. kroner.
Samla vert det foreslått å auke løyvinga under kap.
430 post 1 med 11,4 mill. kroner.
Posten omfattar utgifter arbeidsdrifta har til
materiale, vanleg utskifting av mindre maskiner og utstyr, kursing
av tilsette retta mot hjelpemiddel brukt i arbeidsdrifta samt vedlikehald
og drift av maskinparken. Arbeidspengar til dei innsette inngår
også i løyvinga.
Justisdepartementet har fått fullmakt til å
overskride løyvinga under kap. 430 post 21 mot tilsvarande meirinntekter
under kap. 3430 post 2. Inntektene som vert ført under posten er
venta å bli høgare enn det som var lagt til grunn for løyvinga for
2009. Det vert derfor foreslått å auke løyvinga under kap. 430 post
21 med 5,1 mill. kroner.
Meirutgiftene i samband med arbeidsdrifta under
kap. 430 post 21 er venta å bli lågare enn meirinntekta under kap.
3430 post 2. Det vert derfor foreslått å omdisponere 4,2 mill. kroner frå
kap. 430 post 21 til kap. 430 post 1.
Samla vert det foreslått å auke løyvinga under kap.
430 post 21 med 0,9 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer inntekter frå sal
av arbeidsdrifta sin produksjon.
Justisdepartementet har fått fullmakt til å
overskride løyvinga under kap. 430 post 21 mot tilsvarande meirinntekter
under kap. 3430 post 2. Inntektene som vert ført under posten er
venta å bli høgare enn det som var lagt til grunn for løyvinga i
2009. På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling vert det foreslått
å auke løyvinga under kap. 3430 post 2 med 5,1 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer m.a. leigeinntekter for
teneste- og leigebustad, refundert kost og husleige samt klientavhengige
driftstilskot til overgangsbustadane.
Justisdepartementet har fått fullmakt til å
overskride løyvinga under kap. 430 post 1 mot tilsvarande meirinntekter
under kap. 3430 post 3. Inntektene frå sal og tilskot som vert ført
under posten er venta å bli 6,8 mill. kroner høgare enn det som
var lagt til grunn for løyvinga i 2009. Det vert derfor foreslått
å auke løyvinga under kap. 3430 post 3 med 6,8 mill. kroner.
Løyvinga dekkjer tilskot til deltaking i internasjonalt
fengselssamarbeid.
Justisdepartementet har fått fullmakt til å
overskride løyvinga under kap. 430 post 1 mot tilsvarande meirinntekter
under kap. 3430 post 4. Ettersom tilskot frå Utanriksdepartementet
til internasjonalt fengselssamarbeid er høgare enn det som var lagt
til grunn for løyvinga i 2009 vert det foreslått å auke løyvinga
under kap. 3430 post 4 med 0,4 mill. kroner.
Løyvinga dekkjer alle ordinære driftsutgifter
ved Politidirektoratet, politidistrikta (ikkje Oslo politidistrikt),
politireserven og politiet sine særorgan (ikkje Politihøgskolen).
Det er venta ein nedgang i talet på produserte pass.
Dette vil gje reduserte utgifter på til saman 8,6 mill. kroner.
På denne bakgrunn vert det foreslått å redusere løyvinga under kap.
440 post 1 med 8,6 mill. kroner.
Med bakgrunn i kravet om realistisk budsjettering
vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 440 post 1 med 50
mill. kroner.
EU har vedteke å gje høgare prioritet til prosjektet,
og medlemslanda har forplikta seg til å utvikle/sluttføre sine nasjonale
Schengen informasjonssystem. Medlemslanda skal også gjennomføre
ulike testaktivitetar i samarbeid med EU-kommisjonen mot det sentrale
SIS II.
EU-avgjerda har vesentlege konsekvensar for det
norske SIS II-prosjektet. Aktivitetsnivået må aukast andre halvår
2009 for å kunne møte dei internasjonale pliktene opp mot EU. Auka
aktivitet medfører i hovudsak behov for å ta inn fleire eksterne
konsulentar med spisskompetanse i prosjektet, og kostnadene stig
vesentleg som følgje av dette. På denne bakgrunn vert det foreslått
å auke løyvinga under kap. 440 post 1 med 10 mill. kroner.
Samla vert det foreslått å auke løyvinga under kap.
440 post 1 med 51,4 mill. kroner.
Posten dekkjer sideutgifter i samband med dei sivile
gjeremåla.
På bakgrunn av rekneskapstal hittil i år og
venta utvikling vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 440
post 23 med 10 mill. kroner.
Det er no klart at Noreg sitt tilskot til EUs
yttergrensefond for 2009 ikkje vil bli krevd inn før i 2010. På
denne bakgrunn vert det foreslått å redusere løyvinga under kap.
440 post 73 med 47 mill. kroner i 2009.
Posten dekkjer inntekter frå behandlingsgebyr for
pass og våpenløyvingar. Posten dekkjer også gebyr for Oslo politidistrikt.
Det vert vist til omtale under kap. 440 post
1 om redusert passproduksjon.
På posten vert det rekneskapsført inntekter
frå innbytte og sal av utskifta køyretøy m.m.
Med bakgrunn i kravet om realistisk budsjettering
vert det foreslått å løyve 50 mill. kroner under kap. 3440 post
3.
Posten dekkjer gebyr i samband med statsborgarskap,
familieinnvandring og arbeids-, busettings- og utdanningsløyver.
På bakgrunn av erfaringstal, rekneskapstal hittil i
år og venta utvikling vert det foreslått å redusere løyvinga under
kap. 3440 post 6 med 10,9 mill. kroner.
Posten skal dekkje gebyrinntekter i samband med
den sivile rettspleia på grunnplanet – dvs. gebyr for tvangsforretningar
og forliksrådsbehandling.
På bakgrunn av erfaringstal, rekneskapstal hittil i
år og venta utvikling vert det foreslått å auke løyvinga under kap.
3440 post 7 med 85 mill. kroner.
Posten dekkjer alle ordinære driftsutgifter
i Oslo politidistrikt.
Som følgje av mindre aktivitet knytta til politioppdrag
som gjev refusjonar, vert det foreslått å redusere løyvinga under
kap. 441 post 1 med 5 mill. kroner.
Vidare vert det på bakgrunn av rekneskapstal
og venta utvikling foreslått å auke løyvinga under kap. 441 post
1 med 1,5 mill. kroner.
Samla vert det foreslått å redusere løyvinga
under kap. 441 post 1 med 3,5 mill. kroner.
Posten gjeld i hovudsak refusjonar av utgifter
for politioppdrag som einingane i politidistriktet har utført for
organisasjonar, lag, entreprenørar og offentlege etatar i samsvar
med særskilt heimel.
Inntektsmålet for posten ligg noko høgt, og
hittil i år er det rekneskapsført lite på posten i høve til tidlegare
år. Dette har samanheng med politikonflikten som fann stad i første
halvår 2009, der polititilsette tok på seg færre privatbetalte oppdrag.
Aktiviteten vil truleg ta seg opp dei siste månadene av året. På
denne bakgrunn vert det foreslått å redusere løyvinga under kap.
3441 post 2 med 5 mill. kroner.
Posten omfattar foreldreinnbetaling og statstilskot
til personalbarnehage.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling vert
det foreslått å auke løyvinga under kap. 3441 post 5 med 1,5 mill.
kroner.
Løyvinga på posten dekkjer inntekter frå avgifter
til dekning av utgifter for tilsyn retta mot risikofylt verksemd.
Avgiftsinnbetalingane er venta å bli lågare
enn det som var lagt til grunn for løyvinga i 2009. På denne bakgrunn
vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 3451 post 1 med
3,9 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer inntekter frå registreringar
av rettar i burettsdelar.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling vert
det foreslått å redusere løyvinga under kap. 3462 post 1 med 6 mill.
kroner.
Løyvinga på posten dekkjer inntekter frå tinglysing
i fast eigedom ved Statens kartverk.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling vert
det foreslått å auke løyvinga under kap. 3462 post 2 med 20 mill.
kroner.
Gjeldande løyving under posten i 2009 er 8,7 mill.
kroner. På generalforsamlinga til Norsk Eigedomsinformasjon as våren
2009 vart det vedteke eit utbytte på 10,728 mill. kroner for rekneskapsåret
2008. På denne bakgrunn vert det foreslått å auke løyvinga under
kap. 5630 post 85 med 2,028 mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer utgifter til sakkunnige
og meddommarar m.m. i saker der det er gitt fri sakførsel.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling vert
det foreslått å auke løyvinga under kap. 470 post 1 med 0,5 mill.
kroner.
Løyvinga på posten skal gå til å dekkje utgifter til
advokat i saker der det er gitt heil eller delvis fri sakførsel.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling vert
det foreslått å redusere løyvinga under kap. 470 post 70 med 30
mill. kroner.
Saksomkostningar tilkjent staten i benefiserte saker
blir førte under posten.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling vert
det foreslått å redusere løyvinga under kap. 3470 post 1 med 2 mill.
kroner.
Etter straffeprosesslova har ein sikta rett
til erstatning for økonomisk tap og til oppreisning etter faste
satsar for krenking eller anna skade av ikkje-økonomisk art dersom
vedkomande blir frifunne, forfølginga mot vedkomande blir innstilt,
eller vedkomande har vore pågripen eller fengsla i strid med sentrale
menneskerettskonvensjonar. Løyvinga på posten er regelstyrt.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling vert
det foreslått å redusere løyvinga under kap. 471 post 72 med 4 mill.
kroner.
Posten er ei regelstyrt overslagsløyving og
skal gå til erstatning i saker etter valdsoffererstatningslova,
m.a. sakskostnader i samband med søknaden og klagebehandlinga.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling vert
det foreslått å redusere løyvinga under kap. 472 post 70 med 21
mill. kroner.
Løyvinga på posten dekkjer dei regelstyrte utgiftene
til staten i samband med behandlinga av saker om tvangsoppløysing
av aksjeselskap og saker om konkurs etter konkurslova § 73.
På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling vert
det foreslått å auke løyvinga under kap. 475. post 1 med 10 mill.
kroner.