Til Stortinget
Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Laila Gustavsen, Eva Kristin Hansen, fung. leder Svein Roald Hansen, Sverre Myrli, Tore Nordtun og Helga Pedersen, fra Fremskrittspartiet, Morten Høglund, Siv Jensen, Peter N. Myhre, Kari Storstrand og Karin S. Woldseth, fra Høyre, Peter Skovholt Gitmark, Ivar Kristiansen og Afshan Rafiq, fra Sosialistisk Venstreparti, Snorre Serigstad Valen, fra Senterpartiet, Lars Peder Brekk, og fra Kristelig Folkeparti, Dagfinn Høybråten, fremmer i denne innstillingen forslag om bevilgninger på svalbardbudsjettet.
Nedenfor følger en oversikt over forslag til utgifter og inntekter i svalbardbudsjettet fordelt på kapitler slik de fremkommer i Prop. 1 S (2012–2013).
Kap. | Post | Formål | Prop. 1 S |
| | | |
| | | |
Utgifter i hele kroner |
|
1 | | Svalbard kyrkje | |
| 1 | Driftsutgifter | 4 215 000 |
2 | | Tilskot til kulturelle formål m.m. | |
| 70 | Tilskot til velferdsarbeid på Svalbard | 960 000 |
3 | | Tilskot til Longyearbyen lokalstyre | |
| 70 | Tilskot til Longyearbyen lokalstyre | 146 063 000 |
4 | | Tilskot til Svalbard museum | |
| 70 | Tilskot til Svalbard museum | 10 484 000 |
5 | | Sysselmannen (jf. kap. 3005) | |
| 1 | Driftsutgifter | 35 813 000 |
6 | | Sysselmannens transportteneste (jf.
kap. 3006) | |
| 1 | Driftsutgifter | 84 500 000 |
7 | | Tilfeldige utgifter | |
| 1 | Driftsutgifter | 2 500 000 |
9 | | Kulturminnetiltak | |
| 1 | Driftsutgifter | 2 220 000 |
11 | | Direktoratet for mineralforvaltning
med Bergmeisteren for Svalbard | |
| 1 | Driftsutgifter | 1 500 000 |
17 | | Refusjon til Norsk Polarinstitutt | |
| 50 | Refusjon | 3 125 000 |
18 | | Navigasjonsinnretningar | |
| 1 | Driftsutgifter | 3 860 000 |
19 | | Statens bygningar på Bjørnøya og Hopen | |
| 1 | Driftsutgifter | 6 300 000 |
20 | | Statens bygningar i Longyearbyen (jf.
kap. 3020) | |
| 1 | Driftsutgifter | 11 200 000 |
| 45 | Større utstyrsinnkjøp og vedlikehald, kan
overførast | 1 500 000 |
22 | | Likningsforvaltninga for Svalbard | |
| 1 | Driftsutgifter | 3 050 000 |
| | Sum svalbardbudsjettet | |
| | Sum departementets utgifter | 317 290 000 |
| | | |
| | | |
Inntekter i hele kroner |
|
3005 | | Sysselmannen (jf. kap. 5) | |
| 1 | Diverse inntekter | 200 000 |
3006 | | Sysselmannens transportteneste (jf.
kap. 6) | |
| 1 | Leigeinntekter | 500 000 |
3020 | | Statens bygningar i Longyearbyen (jf.
kap. 20) | |
| 1 | Inntekter | 4 820 000 |
3030 | | Skattar og avgifter | |
| 70 | Skattar m.m. | 159 000 000 |
| 71 | Utførselsavgift | 6 000 000 |
| 72 | Utmålsgebyr, årsavgift | 1 032 000 |
3035 | | Tilskot frå statsbudsjettet | |
| 70 | Tilskot | 145 738 000 |
| | Sum svalbardbudsjettet | |
| | Sum departementets inntekter | 317 290 000 |
| | | |
Det vises til Prop. 1 S (2012–2013) for omtale
av norsk svalbardpolitkk og nærmare omtale av forslag til svalbardbudsjett
for 2013 samt forslag til løyvingar til svalbardformål frå andre
departement over statsbudsjettet.
Svalbard omfattar alle øyar, holmar og skjer mellom
10 og 35 grader austleg lengd og 74 og 81 grader nordleg breidd.
Svalbardtraktaten av 9. februar 1920 anerkjenner norsk suverenitet over
øygruppa. Sidan 1925 har Svalbard vore ein del av kongeriket Noreg.
Sysselmannen er regjeringas øvste representant på Svalbard og tek
vare på statens interesser på øygruppa.
Artikkel 8 i Svalbardtraktaten avgrensar høvet
til å krevje inn skattar og avgifter på Svalbard og korleis desse
midlane skal nyttast. Dette er bakgrunnen for at det blir fremja
eit eige svalbardbudsjett. Stortinget slutta seg til regjeringa
sitt ønske om å vidareføre ordninga med eit eige svalbardbudsjett
under behandling av St.meld. nr. 22 (2008–2009) Svalbard.
Justis- og beredskapsdepartementet fremjar svalbardbudsjettet
som ein eigen budsjettproposisjon samtidig med statsbudsjettet.
I hovudsak er det den statlege administrasjonen av Svalbard som
er finansiert over svalbardbudsjettet. Dette er dels verksemd på
Svalbard underlagt Justis- og beredskapsdepartementet, og dels verksemd underlagt
andre fagdepartement. Longyearbyen lokalstyre får òg løyvingane
sine over svalbardbudsjettet.
Budsjettramma på svalbardbudsjettet for 2013
er 317,3 mill. kroner. Dette er 23,8 mill. kroner eller 8,1 pst.
auke i forhold til vedtatt budsjett for 2012. Underskotet på svalbardbudsjettet
for 2013 er stipulert til 145,7 mill. kroner og blir inndekt gjennom
eit tilskot over Justis- og beredskapsdepartementets budsjett kap.
480 post 50 Tilskudd.
Komiteen viser til
at nordområdene er Norges viktigste strategiske satsingsområde i
utenrikspolitikken. I vår tid med økende interesse for Arktis er
det viktig at svalbardpolitikken medvirker til at utviklinga i nordområdene
kan skje på en fredelig og bærekraftig måte.
Det er bred enighet om målene for svalbardpolitikken. Komiteen legger
til grunn at linjen med en konsekvent og fast håndhevelse av suvereniteten,
korrekt overholdelse av Svalbardtraktaten og kontroll med at traktaten
blir etterlevd, bevaring av den særegne villmarksnaturen i området og
opprettholdelse av et norsk samfunn på øygruppa, ligger fast.
Svalbardmeldinga (St.meld. nr. 22 (2008–2009) Svalbard)
synliggjorde at Longyearbyen ville kunne få økt betydning som base
for rednings- og forurensningsberedskap i de nordlige havområdene.
Komiteen registrerer at den økte
aktiviteten i området krever en styrking av redningskapasiteten
og viser til den avtale Norge undertegnet sammen med 7 andre land,
om samarbeid om søk og redning i tilknytning til luft og sjøfart
i Arktis.
Komiteen viser til tidligere
vedtak om å styrke helikoptertjenesten til Sysselmannen og er tilfreds
med at regjeringen følger opp i budsjettet for 2013. Dette innebærer
at Sysselmannen fra 2014 får to likeverdige helikoptre og derved
får utrykningstiden på reservehelikopteret redusert fra 12 til 2
timer utenom arbeidstid. Komiteen støtter forslaget
om sikre midler til ferdigstillelse av en hangar for dette formålet.
Komiteen viser også til vedtaket
om å innføre en statlig lostjeneste for all skipstrafikk i farvannene
rundt Svalbard og har merket seg at forskrift trådte i kraft fra
1. juli 2012.
Komiteen har videre merket seg
at regjeringen vil la deler av sivilvernlova gjøres gjeldende på Svalbard
i løpet av høsten 2012.
Komiteen viser til at Longyearbyen
lokalstyre har bidratt positivt til utviklingen av Svalbardsamfunnet
og støtter forslagene om å øke tilskuddet til lokalstyret med ca.
15 mill. kroner i 2013 for blant annet å sikre at bygging av det påbegynte
renseanlegg kan videreføres.
Komiteen viser til at betydelige
midler til Svalbardsamfunnet bevilges over ulike departements budsjetter.
For eksempel fordeles Miljøverndepartementets 175 mill. kroner mellom
Norsk Polarinstitutt, Statens Kartverk, til Sysselmannen og til
forskning og overvåking i regi av Norges forskningsråd, mens UNIS
foreslås bevilget 112 mill. kroner over Kunnskapsdepartementets budsjett
i 2013. Dette er bevilgninger som bidrar til å opprettholde aktiviteten
på øygruppa. Komiteen vil gjenta sin understreking
fra tidligere merknader om betydningen av at ansvar og utgifter
mellom de ulike departement koordineres. Komiteen fastholder
at det er hensiktsmessig at ordningen med et eget svalbardbudsjett
videreføres.
Komiteen har for øvrig
ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å
gjøre slikt
vedtak:
I
På statsbudsjettet for 2013 bevilges under:
Kap. | Post | Formål | Prop. 1 S |
| | | |
| | | |
Utgifter i hele kroner |
|
1 | | Svalbard kyrkje | |
| 1 | Driftsutgifter | 4 215 000 |
2 | | Tilskot til kulturelle formål m.m. | |
| 70 | Tilskot til velferdsarbeid på Svalbard | 960 000 |
3 | | Tilskot til Longyearbyen lokalstyre | |
| 70 | Tilskot til Longyearbyen lokalstyre | 146 063 000 |
4 | | Tilskot til Svalbard museum | |
| 70 | Tilskot til Svalbard museum | 10 484 000 |
5 | | Sysselmannen (jf. kap. 3005) | |
| 1 | Driftsutgifter | 35 813 000 |
6 | | Sysselmannens transportteneste (jf.
kap. 3006) | |
| 1 | Driftsutgifter | 84 500 000 |
7 | | Tilfeldige utgifter | |
| 1 | Driftsutgifter | 2 500 000 |
9 | | Kulturminnetiltak | |
| 1 | Driftsutgifter | 2 220 000 |
11 | | Direktoratet for mineralforvaltning
med Bergmeisteren for Svalbard | |
| 1 | Driftsutgifter | 1 500 000 |
17 | | Refusjon til Norsk Polarinstitutt | |
| 50 | Refusjon | 3 125 000 |
18 | | Navigasjonsinnretningar | |
| 1 | Driftsutgifter | 3 860 000 |
19 | | Statens bygningar på Bjørnøya og Hopen | |
| 1 | Driftsutgifter | 6 300 000 |
20 | | Statens bygningar i Longyearbyen (jf.
kap. 3020) | |
| 1 | Driftsutgifter | 11 200 000 |
| 45 | Større utstyrsinnkjøp og vedlikehald, kan
overførast | 1 500 000 |
22 | | Likningsforvaltninga for Svalbard | |
| 1 | Driftsutgifter | 3 050 000 |
| | Sum svalbardbudsjettet | |
| | Sum departementets utgifter | 317 290 000 |
| | | |
| | | |
Inntekter i hele kroner |
|
3005 | | Sysselmannen (jf. kap. 5) | |
| 1 | Diverse inntekter | 200 000 |
3006 | | Sysselmannens transportteneste (jf.
kap. 6) | |
| 1 | Leigeinntekter | 500 000 |
3020 | | Statens bygningar i Longyearbyen (jf.
kap. 20) | |
| 1 | Inntekter | 4 820 000 |
3030 | | Skattar og avgifter | |
| 70 | Skattar m.m. | 159 000 000 |
| 71 | Utførselsavgift | 6 000 000 |
| 72 | Utmålsgebyr, årsavgift | 1 032 000 |
3035 | | Tilskot frå statsbudsjettet | |
| 70 | Tilskot | 145 738 000 |
| | Sum svalbardbudsjettet | |
| | Sum departementets inntekter | 317 290 000 |
| | | |
II
§ 1 Bruksområde for vedtaket
Dette vedtaket gjeld utskriving av skatt på
formue og inntekt for inntektsåret 2013 etter føresegnene i lov
29. november 1996 nr. 68 om skatt til Svalbard. Vedtaket gjeld òg
som grunnlag for utskriving av forskot på skatt for inntektsåret 2013,
jf. lov om skatt til Svalbard § 5-1.
§ Skatt på formue
Skatt på formue blir utrekna etter desse satsane:
a) Personleg
skattepliktig og dødsbu:
Det blir nytta same satsar og grensebeløp som Stortinget
har vedteke skal gjelde på det norske fastlandet for formuesskatt
til staten og kommunane (maksimumssats)
b) Selskap og samanslutning som nemnt i
skattelova § 36 andre ledd, og som ikkje er fritekne etter skattelova
kapittel 2:
Det blir nytta same satsar og grensebeløp som Stortinget
har vedteke skal gjelde på det norske fastlandet for formuesskatt
til staten.
§ 3 Skatt på inntekt
Skatt på inntekt blir utrekna etter desse satsane:
Låg sats: 8 pst.
Høg sats: 22 pst.
Personlege skatteytarar skal ha eit frådrag
i alminneleg inntekt som blir omfatta av c. på 20 000 kroner.
§ 4 Avrundingsreglar
Ved utrekning av skatt skal formue og inntekt avrundast
nedover til næraste heile krone.
§ 5 Normalrentesatsen for rimeleg lån i
arbeidsforhold
Normalrentesatsen som nemnd i skattelova § 5-12
fjerde ledd, jf. svalbardskattelova §§ 3-1 og 3-2, skal vere den
same som Stortinget har vedteke skal gjelde på det norske fastlandet.
§ 6 Aksjonær i utlandet
Skatt på utbytte mv. etter skattelova § 10-13,
jf. svalbardskattelova § 3-1, vert ilagd med 20 pst.
§ 7 Inntekt etter svalbardskattelova § 6-3
For inntekt som blir skattlagt etter svalbardskattelova
§ 6-3, skal satsen vere 6 pst.
III
Bestillingsfullmakt
Stortinget samtykkjer i at Justis- og beredskapsdepartementet
i 2013 kan bestille varer for inntil 3 mill. kroner ut over den
totale løyvinga som er gitt under kapittel 5 post 1 på svalbardbudsjettet.
IV
Stortinget samtykkjer i at Justis-
og beredskapsdepartementet i 2013 kan inngå kontrakt om leige av
tenestefartøy for Sysselmannen på Svalbard frå og med 2014, jf.
omtale i Prop. 1 S (2012–2013) svalbardbudsjettet.
V
Meirinntektsfullmakter
Stortinget samtykkjer i at Justis- og beredskapsdepartementet
i 2013 kan overskride løyvinga under
VI
Meirinntektsfullmakt
Stortinget samtykkjer i at Fornyings-, administrasjons-
og kyrkjedepartementet i 2013 kan overskride løyvinga under
VII
For budsjetterminen 2013 skal
det svarast avgift til statskassen av kol som blir utført frå Svalbard, etter
følgjande satsar:
1,0 pst. av verdien for dei første 100 000 tonna,
0,9 pst. av verdien for dei neste 200 000 tonna,
0,8 pst. av verdien for dei neste 300 000 tonna,
0,7 pst. av verdien for dei neste 400 000 tonna,
0,6 pst. av verdien for dei neste 500 000 tonna,
0,5 pst. av verdien for dei neste 600 000 tonna,
0,4 pst. av verdien for dei neste 700 000 tonna,
0,3 pst. av verdien for dei neste 800 000 tonna,
0,2 pst. av verdien for dei neste 900 000 tonna.
0,1 pst. av verdien for dei neste 1 000 000
tonna.
Oslo, i utenriks- og forsvarskomiteen, den 28. november 2012
Svein Roald Hansen |
Tore Nordtun |
fung. leder |
ordfører |