I denne proposisjonen legg Nærings- og fiskeridepartementet
fram endringsforslag på statsbudsjettet 2014.
Nærings- og fiskeridepartementet gjør framlegg om
å redusere løyvinga med 2,7 mill. kroner, frå 336,856 til 334,156
mill. kroner mot tilsvarande auke under kap. 911 post 1.
Tildeling av oppdraget med opprydding er blitt utsett.
Som følgje av utsetjinga gjer Nærings- og fiskeridepartementet framlegg
om å redusere løyvinga med 19,2 mill. kroner i 2014 mot å løyve
same beløp i 2015.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om å redusere løyvinga med 19,2 mill. kroner, frå 20,5
til 1,3 mill. kroner.
Direktoratet for forvaltning og IKT (DIFI) har
på vegne av offentlege verksemder inngått ein avtale om leveranse
av sikker eID. Avtalen gjer at Brønnøysundregistra må overføre vel
1,1 mill. kroner til DIFI.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om å redusere løyvinga med 1,105 mill. kroner, frå 324,550
til 323,445 mill. kroner, mot tilsvarande auke under kap. 540 post 22.
Brønnøysundregistra har hatt auka utgifter og inntekter
som følgje av fleire tenesteeigarar, fleire applikasjonar og oppdrag
frå Skattedirektoratet i samband med nye versjonar av Altinn.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om å auke løyvinga med 15 mill. kroner, frå 235,2 til 250,2
mill. kroner, mot tilsvarande auke under kap. 3904 post 3.
Konkurransetilsynet har i 2014 ein pressa budsjett-
og ressurssituasjon. Nærings- og fiskeridepartementet gjer difor
framlegg om å auke løyvinga med 2,7 mill. kroner, frå 88,965 til
91,665 mill. kroner mot tilsvarande reduksjon under kap. 900 post
1.
I 2013 vart det lyst ut 45 nye grøne oppdrettsløyve.
Dei samla inntektane frå tildelinga av konsesjonar vart i revidert
budsjett 2014 berekna til 1 204,2 mill. kroner. Innbetalingane knytt
til tildelingsrunden er førebels begrensa til dei 15 løyva som vart
tildelte i lukka budrunde. Samla vederlag for desse utgjer 904,2 mill.
kroner. Det gjenstår å tildele inntil 30 løyve. Klagebehandlinga
for desse løyva vil ikkje vere avslutta før 2015. Innbetaling av
vederlag for desse løyva og fordeling av kommunane sin del vil ikkje kunne
gjerast før i 2015. Som følgje av dette må løyvinga i 2014 på kap. 919
post 60 reduserast med 321,1 mill. kroner og kap. 3917 post 13 må
reduserast med 300 mill. kroner. Nærings- og fiskeridepartementet
vil kome tilbake til Stortinget med forslag om tilsvarande auking
av løyvingane i 2015.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om å redusere løyvinga med 321,108 mill. kroner, frå 481,662
til 160,554 mill. kroner.
Det visast til nærare omtale av saken under kap. 919,
post 60.
Nærings- og fiskeridepartementet gjer framlegg om
å redusere løyvinga med 300 mill. kroner, frå 1 204,155 til 904,155
mill. kroner.
Kontingenten i den europeiske romorganisasjonen
ESA blir utbetalt i euro. Ved Stortinget si handsaming av Prop.
93 S (2013–2014) vart det gitt ei tilleggsløyving på 17,4 mill.
kroner for å kompensere for styrka eurokurs. Det har no vist seg
at anslaget for eurokursen var for høgt, og gjeldande løyving kan
såleis reduserast med 4,6 mill. kroner.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om å redusere løyvinga med 4,6 mill. kroner, frå 164,9
til 160,3 mill. kroner.
Deltaking i internasjonal romverksemd utbetalast
i euro og amerikanske dollar. Ved Stortinget si handsaming av Prop.
93 S (2013–2014) vart det gitt ei tilleggsløyving på 34,6 mill.
kroner for å kompensere for styrka kursar. Det har no vist seg at
anslaga var for høge, og gjeldande løyving kan såleis reduserast
med 2,8 mill. kroner.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om å redusere løyvinga med 2,8 mill. kroner, frå 344,3
til 341,5 mill. kroner.
Noreg har hatt innbetalingar til EU til andre
valutakursar enn det som vart lagt til grunn i Saldert budsjett
2014. Endringane utgjer ei auke på 34,4 mill. kroner. Samstundes
har det vore ei endring i oppkallinga frå EU, som utgjer ei auke
på 4,3 mill. kroner.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om å auke løyvinga med 38,7 mill kroner, frå 258,5 til
297,2 mill. kroner.
Løyvinga dekkjer kontingent til Europakommisjonen
for norsk deltaking i EU-program som Nærings- og fiskeridepartementet
har fagansvar for. I tillegg dekkjer løyvinga utgifter knytt til
oppfølging av programma. Faktiske utbetalingar til Europakommisjonen
har vore lågare enn forventa. Samstundes har eurokursen vore høgare
enn føresett.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om å redusere løyvinga med 5,4 mill. kroner, frå 54,9 til
49,5 mill. kroner.
I Saldert budsjett 2014 er det løyvd 25,7 mill. kroner
til å dekkje utgifter og fagleg bistand i samband med aksjetransaksjonar
i selskap under Nærings- og fiskeridepartementet si forvalting.
Dei samla utgiftene for 2014 er anslått til vel 98 mill. kroner.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om å auke løyvinga med 72,6 mill. kroner, frå 25,7 til
98,3 mill. kroner.
I Saldert budsjett 2014 vart det løyvd 8,3 mill. kroner
til refusjonar for miljøtiltak ved opprydding av historisk forureining
på Raufoss. Basert på oppdatert informasjon er det samla behovet
no anslått til vel 4 mill. kroner.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om å redusere løyvinga med 3,9 mill. kroner, frå 8,3 til
4,4 mill. kroner.
I statsbudsjettet for 2015 har regjeringa gjort framlegg
om å auke einskilde landsdekkande verkemiddel i Innovasjon Noreg,
mellom anna etablerartilskot- og miljøteknologiordningane. Det er
samstundes gjort framlegg om å redusere midla til Innovasjon Noreg
sine bransjespesifikke verkemiddel over budsjettet til Nærings-
og fiskeridepartementet for 2015, som er retta mot marin og maritim
sektor og reiselivsnæringa. Vidare har regjeringa foreslått ein
reduksjon i løyvinga til administrasjon av selskapet for å auke
effektiviteten. Samla tyder dette at Innovasjon Noreg i 2015 må
omstille si verksemd og redusere antal tilsette med mellom 40 og
55 årsverk. Løyvinga skal dekke lønskostnader fram til ny organisasjon
er på plass og i oppseiingsperioden, kostnader knytt til juridisk
bistand, karriererettleiing m.m.
Selskapet har ikkje eigenkapital til å dekkje
omstillingskostnader, og i tråd med Lov om Innovasjon Noreg framgår
det at eigarane må dekkje forpliktingane til selskapet. Middel til
omstilling må setjast av i selskapet sin rekneskap det året avgjerda
blir gjort.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om å auke løyvinga med 43,5 mill. kroner, frå 356,65 til
400,15 mill. kroner.
For å kunne overføre den delen av tilskotet
som ikkje blir utbetalt i 2014 til 2015, foreslår Nærings- og fiskeridepartementet
at løyvinga blir gjort overførbar. Programmet er ikkje vidareført
i regjeringa sitt framlegg til budsjett for 2015.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om at løyvinga blir tilføyd stikkordet «kan overførast»,
jf. forslag til vedtak II.
Innlåna har blitt auka noko ut over det som
låg til grunn ved salderinga av budsjettet for 2014. Dette inneber
òg at avdraga blir auka, jf. omtale under kap. 5325 post 90.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om å auke løyvinga med 3,75 mrd. kroner, frå 41,75 til
45,5 mrd. kroner.
Ved saldering av budsjettet for 2014 la ein
til grunn at Siva SF ville refinansiere lån på til saman 100 mill.
kroner. Siva SF har tatt opp mindre lån enn det som vart lagt til
grunn i Saldert budsjett 2014.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om å redusere løyvinga med 30 mill. kroner, frå 100 til
70 mill. kroner.
Ein ny gjennomgang av økonomien i selskapet syner
at tilskotet for 2014 kan reduserast med 4,5 mill. kroner.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om å redusere løyvinga med 4,5 mill. kroner, frå 105 til
100,5 mill. kroner.
Nærings- og fiskeridepartementet gjer framlegg om
å redusere løyvinga med 0,2 mill. kroner, frå 0,2 mill. kroner til
0.
Ein ny gjennomgang av faktiske og forventa låneutbetalingar
frå Eksportkreditt Noreg AS, viser at samla utbetalingar kan bli
om lag 26,9 mrd. kroner i 2014.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om å auke løyvinga med 7,4 mrd. kroner, frå 19,5 til 26,9
mrd. kroner.
Grunna redusert gebyrinntekt i høve til gjeldande løyving,
gjer Nærings- og fiskeridepartementet framlegg om å redusere løyvinga
med 7,9 mill. kroner, frå 70,8 til 62,9 mill. kroner.
Nærings- og fiskeridepartementet gjer framlegg om
å auke løyvinga med 2,5 mill. kroner, frå 11,2 til 13,7 mill. kroner.
Omfanget av gebyrpliktige registreringar i Brønnøysundregistra
har auka meir enn forventa i 2014. Dette gjeld særleg Lausøyreregisteret
og Føretaksregisteret.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om å auke løyvinga med 25 mill. kroner, frå 525 til 550
mill. kroner.
Løyvinga foreslås auka med 15 mill. kroner,
frå 57 til 72 mill. kroner, mot tilsvarande auke under kap. 904,
post 22, jf. omtale under kap. 904 post 22.
Ved ein inkurie vart det ikkje oppretta ein
post for gebyr for lovbrot i statsbudsjettet for 2014. Hittil i 2014
er lovbrotsgebyr førebels postert på kap. 3911, post 1 Klagegebyr
og vil bli ompostert til ny post 2. For 2014 er det berekna at Konkurransetilsynet
vil motta 26 mill. kroner i lovbrotsgebyr.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om ei løyving på ny post 2 på 26 mill. kroner.
Ved ein inkurie vart det ikkje oppretta ein
post for lovbrotsgebyr for ulovlege direkte anskaffingar i statsbudsjettet
for 2014. Hittil i 2014 er lovbrotsgebyr for ulovlege direkte anskaffingar
førebels postert på kap. 3911 post 1 og vil bli ompostert til ny
post 3. For 2014 er det berekna at summen for gebyr ved ulovlege
direkte anskaffingar blir om lag 21 mill. kroner.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om ei løyving på ny post 3 på 21 mill. kroner.
I saldert budsjett 2014 er det løyvd 25 mill.
kroner frå mogelege statlege aksjesal.
Generalforsamlinga i eit aksjeselskap kan gi
styret fullmakt til å kjøpe tilbake eigne aksjar med det føremålet
å slette desse aksjane på eit seinare tidspunkt.
Nærings- og fiskeridepartementet inngjekk i 2013
slike tilbakekjøpsavtalar med DNB ASA, Telenor ASA og Yara International
ASA.
Generalforsamlinga i Telenor ASA gav i mai 2013
styret i selskapet fullmakt til å erverve inntil 46 millioner eigne
aksjar, tilsvarande om lag 3 pst. av selskapet sin aksjekapital.
Fram til våren 2014 kjøpte selskapet 6 981 748 eigne aksjar i marknaden.
Kapitalnedsetting og sletting av desse aksjane og 8 184 493 aksjar
frå staten, blei vedteke på ordinær generalforsamling i Telenor
ASA i mai 2014. Etter at kapitalnedsettinga hadde trått i kraft
fekk staten utbetalt eit vederlag på 1 047,6 mill. kroner for dei
innløyste aksjane. Staten sin eigardel er etter dette uendra på
54 pst.
Generalforsamlinga i Yara International ASA gav
i mai 2013 styret i selskapet fullmakt til å erverve eigne aksjar
inntil 5 pst. av selskapets aksjekapital i marknaden og frå staten.
Fram til november 2013 kjøpte selskapet 1 450 000 eigne aksjar i
marknaden. Kapitalnedsetting og sletting av desse aksjane og 823 135
aksjar frå staten, blei vedteke på ordinær generalforsamling i Yara
International ASA i mai 2014. Etter at kapitalnedsettinga var sett
i kraft fekk staten utbetalt eit vederlag på 211,4 mill. kroner
for dei innløyste aksjane. Staten sin eigardel er etter dette uendra
på 36,2 pst.
Med grunnlag i fullmakt frå Stortinget 13. desember
2013, jf. Prop. 1 S Tillegg 1 og Innst. 8 S (2013–2014), aksepterte
staten v/Nærings- og fiskeridepartementet 20. oktober 2014 eit frivilleg
tilbod frå eit dotterselskap av japanske Mitsubishi Corporation
om kjøp av samtlige aksjar i Cermaq ASA. Staten solgte 54 731 604
aksjar for 5 254,2 mill. kroner. Staten sin eigardel i Cermaq ASA
ble dermed redusert frå 59,17 pst. til null.
Med grunnlag i fullmakt frå Stortinget 13. desember
2013, jf. Prop. 1 S Tillegg 1 og Innst. 8 S (2013–2014), solgte
Nærings- og fiskeridepartementet 38,9 mill. aksjar i Entra ASA i
oktober 2014 i samband med børsnotering og delprivatisering av selskapet.
Salsummen utgjorde 2 530,4 mill. kroner.
I samband med salet lånte staten ut om lag 12 mill.
aksjar som ledd i ein stabiliseringsmekanisme for kursen. Av desse
vart vel 11,6 mill. aksjar selde for til saman 753,7 mill. kroner.
Staten sin eigardel i Entra ASA ble dermed redusert frå 100 pst.
til 49,9 pst.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om å auke løyvinga på post 96 sal av aksjer med 9 772,3
mill. kroner, frå 25 til 9 797,3 mill. kroner.
Som følgje av noko høgare opptak av lån enn
lagt til grunn i Saldert budsjett 2014, er det behov for å auke
løyvinga.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om å auke løyvinga med 2,8 mrd. kroner, frå 42,2 til 45,0
mrd. kroner.
Siva SF har innbetalt eit lån på 70 mill. kroner
i 2014.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om å redusere løyvinga med 30 mill. kroner, frå 100 til
70 mill. kroner.
Nytt overslag på gebyrinntekter under ordninga er
55 mill. kroner.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om å auke løyvinga med 15 mill. kroner, frå 40 til 55 mill.
kroner.
Nytt overslag tyder på at avdragsinnbetalingane under
ordninga aukar til 14,25 mrd. kroner.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om å auke løyvinga med 7,9 mrd. kroner, frå 6,35 til 14,25
mrd. kroner.
Nærings- og fiskeridepartementet gjer framlegg om
å auke løyvinga med 1,2 mill. kroner, frå 21,9 til 23,1 mill. kroner.
Nærings- og fiskeridepartementet gjer framlegg om
å redusere løyvinga med 30 mill. kroner, frå 265 til 235 mill. kroner.
I høve til tidlegare overslag for utbyte, som
blei auka til 12 067,253 mill. kroner i samband med revidert nasjonalbudsjett
2014, er innbetalt utbyte frå selskapa 180 mill. kroner høgare.
Dette skuldast at det var lagt til grunn eit utbyte på 169,7 mill.
kroner frå Flytoget AS. Faktisk utdelt utbyte frå selskapet utgjorde
399,7 mill. kroner. På den andre sida er innbetalt utbyte frå Argentum
Fondsinvesteringer AS 50 mill. kroner lågare enn opphaveleg lagt
til grunn.
På dette grunnlaget gjer Nærings- og fiskeridepartementet
framlegg om å auke løyvinga med 180 mill. kroner, frå 12 067,253
til 12 247,253 mill. kroner.