Komiteens merknader

Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Kjell-Idar Juvik, Sverre Myrli, Magne Rommetveit, Eirik Sivertsen og Karianne O. Tung, fra Høyre, lederen Nikolai Astrup, Torill Eidsheim, Nils Aage Jegstad og Helge Orten, fra Fremskrittspartiet, Tor André Johnsen, Åse Michaelsen og Morten Stordalen, fra Kristelig Folkeparti, Hans Fredrik Grøvan, fra Senterpartiet, Janne Sjelmo Nordås, og fra Venstre, Abid Q. Raja, viser til Prop. 144 S (2015–2016) Samtykke til godkjennelse av EØS-komiteens beslutning nr. 106/2015 av 30. april 2015 om innlemmelse i EØS-avtalen av direktivene 2014/45/EU, 2014/46/EU og 2014/47/EU om felles regler for teknisk kontroll av kjøretøy.

Komiteen viser til at formålet med direktivene er å styrke kontrollen med miljø- og sikkerhetskrav til kjøretøy som er i bruk, og at dette skal ivaretas gjennom periodisk kjøretøykontroll, teknisk kontroll langs veg og midlertidig avregistrering av kjøretøy som utgjør en umiddelbar trafikksikkerhetsrisiko.

Komiteen mener gjennomføringen av et harmonisert og mer detaljert regelverk for teknisk kontroll kan styrke sikkerhets- og miljøstandarden på kjøretøy i Norge og andre EØS-land, og forbedre forbrukernes rettigheter.

Komiteen mener risikoklassifiseringssystemet som foreslås innført for kontroll av nyttekjøretøy langs vegene, vil kunne utløse bedre trafikksikkerhet, effektivitetsgevinster og bedre konkurransevilkår for transportnæringen.

Komiteen syner til proposisjonen sitt punkt 2.1:

«Det innføres imidlertid et nytt krav om at høvhastighetstraktorer som hovedsaklig brukes i kommersiell godstransport, skal gjennomgå periodisk kontroll».

Komiteen meiner regjeringa i utarbeiding av forskrift må ta særskilt omsyn til anleggs- og landbruksbransjen. Det må sikrast klåre definisjonar av kva høghastighetstraktorar som skal påleggjast krav om kontroll, og det bør utarbeidast eit system som sikrar at traktorar som ikkje vert nytta til såkalla «transport mot vederlag», fell utanfor kontrollkravet. Systemet må vere føreseieleg for eigarar av slik type traktor.

Medlemen i komiteen frå Senterpartiet meiner òg kravet til kontroll av slike traktorar er unødvendig, då det ikkje føreligg dokumentasjon på at feil som ein slik kontroll kan avdekka, har medført ulukker i Noreg. Kravet medfører også ein kostnad for brukarane, noko proposisjonen seier lite om.

Medlemene i komiteen frå Arbeidarpartiet og Senterpartiet vil òg peike på at eit slikt krav kan by på praktiske utfordringar for brukarane då ein må oppsøkje tungbilverkstad for å gjennomføre kontrollen, noko som vil medføre auka traktortrafikk på vegane, ofte over lengre strekningar då godkjende verkstader for denne type kontroll ikkje er like mange som for lettare køyretøy.

Komiteen har forelagt innstillingsutkastet for utenriks- og forsvarskomiteen, som i brev av 2. november 2016 slutter seg til transport- og kommunikasjonskomiteens innstilling, uten ytterligere merknader.