Økonomiske og administrative
konsekvenser
Det må påberegnes
økte administrative og økonomiske behov til å motta, publisere og
behandle borgerforslag. Det er nærliggende at det vil være Stortingets
administrasjon som skal ivareta disse oppgavene. I tillegg kommer
ressursene som vil kreves for å gjennomføre flere folkeavstemninger
enn i dag.
De økonomiske og
administrative konsekvensene av grunnlovsforslagene vil være svært
avhengig av hvor mange forslag som går videre til behandling som
borgerforslag eller folkeavstemning. Det avhenger igjen av hvor
høyt tersklene settes for hvor stor støtte som kreves for at forslag
behandles videre, og hvor høy terskelen i praksis vil bli som følge
av de nærmere fastsatte bestemmelsene om for eksempel tidsfrister
for å tilkjennegi støtte og begrensninger for å gjenta forslag.
Forslagsstillerne
fremmer følgende forslag:
«§ 49 annet ledd
skal lyde:
Folket skal kunne
gi uttrykk for sine meninger om offentlige anliggender gjennom borgerdeltakelse.
–
Folket skal kunne
gje uttrykk for meiningane sine om offentlege tilhøve gjennom borgardeltaking.
Nåværende annet
ledd blir nytt tredje ledd.
Ny § 75 a skal
lyde:
Alternativ 1:
Enhver som er stemmeberettiget
ved stortingsvalg, kan fremsette borgerforslag og forslag om rådgivende folkeavstemning
om saker som hører inn under Stortingets myndighet.
Stortinget plikter
å ta stilling til et borgerforslag hvis minst 1 prosent av de stemmeberettigede
står bak det.
Rådgivende folkeavstemning
skal avholdes hvis minst 2 prosent av de stemmeberettigede slutter
seg til forslaget. Forslag om folkeavstemning kan bare angå beslutning
som kan treffes innenfor rammene av folkeretten og denne grunnlov.
Det kan ikke avholdes folkeavstemning om
-
a) saker som nevnt
i § 75 bokstav b, d, e, k, l, m eller pålegg som nevnt i bokstav
a, eller
-
b) forandringer
i Grunnloven.
Nærmere bestemmelser
om vilkårene for og behandlingen av borgerforslag og forslag om
folkeavstemning fastsettes ved lov. Endringer i grunnleggende bestemmelser
om folkeavstemning kan tidligst tre i kraft ett år etter vedtakelse.
–
Alle som er røysteføre
ved stortingsval, kan leggje fram borgarframlegg og framlegg om
rådgjevande folkerøysting om saker som høyrer inn under myndet til Stortinget.
Stortinget har skyldnad
til å ta stode til eit borgarframlegg dersom minst 1 prosent av
dei røysteføre står bak det.
Rådgjevande folkerøysting
skal haldast dersom minst 2 prosent av dei røysteføre sluttar seg
til framlegget. Framlegg om folkerøysting kan berre gjelde avgjerder
som kan takast innanfor rammene av folkeretten og denne grunnlova.
Det kan ikkje haldast folkerøysting om
-
a) saker som nemnde
i § 75 bokstav b, d, e, k, l, m eller pålegg som nemnde i bokstav
a, eller
-
b) endringar i
Grunnlova.
Nærare føresegner
om vilkåra for og behandlinga av borgarframlegg og framlegg om folkerøysting
blir fastsette i lov. Endringar i grunnleggjande føresegner om folkerøysting
kan tidlegast tre i kraft eitt år etter vedtaking.
Alternativ 2:
Enhver som er stemmeberettiget
ved stortingsvalg, kan fremsette borgerforslag og forslag om rådgivende folkeavstemning
om saker som hører inn under Stortingets myndighet.
Stortinget plikter
å ta stilling til et borgerforslag hvis minst 3 prosent av de stemmeberettigede
står bak det.
Rådgivende folkeavstemning
skal avholdes hvis minst 5 prosent av de stemmeberettigede slutter
seg til forslaget. Forslag om folkeavstemning kan bare angå beslutning
som kan treffes innenfor rammene av folkeretten og denne grunnlov.
Det kan ikke avholdes folkeavstemning om
-
a) saker som nevnt
i § 75 bokstav b, d, e, k, l, m eller pålegg som nevnt i bokstav
a, eller
-
b) forandringer
i Grunnloven.
Nærmere bestemmelser
om vilkårene for og behandlingen av borgerforslag og forslag om
folkeavstemning fastsettes ved lov. Endringer i grunnleggende bestemmelser
om folkeavstemning kan tidligst tre i kraft ett år etter vedtakelse.
–
Alle som er røysteføre
ved stortingsval, kan leggje fram borgarframlegg og framlegg om
rådgjevande folkerøysting om saker som høyrer inn under myndet til Stortinget.
Stortinget har skyldnad
til å ta stode til eit borgarframlegg dersom minst 3 prosent av
dei røysteføre står bak det.
Rådgjevande folkerøysting
skal haldast dersom minst 5 prosent av dei røysteføre sluttar seg
til framlegget. Framlegg om folkerøysting kan berre gjelde avgjerder
som kan takast innanfor rammene av folkeretten og denne grunnlova.
Det kan ikkje haldast folkerøysting om
-
a) saker som nemnde
i § 75 bokstav b, d, e, k, l, m eller pålegg som nemnde i bokstav
a, eller
-
b) endringar i
Grunnlova.
Nærare føresegner
om vilkåra for og behandlinga av borgarframlegg og framlegg om folkerøysting
blir fastsette i lov. Endringar i grunnleggjande føresegner om folkerøysting
kan tidlegast tre i kraft eitt år etter vedtaking.
Alternativ 3:
Enhver som er stemmeberettiget
ved stortingsvalg, kan fremsette borgerforslag og forslag om rådgivende folkeavstemning
om saker som hører inn under Stortingets myndighet.
Stortinget plikter
å ta stilling til et borgerforslag hvis minst 5 prosent av de stemmeberettigede
står bak det.
Rådgivende folkeavstemning
skal avholdes hvis minst 8 prosent av de stemmeberettigede slutter
seg til forslaget. Forslag om folkeavstemning kan bare angå beslutning
som kan treffes innenfor rammene av folkeretten og denne grunnlov.
Det kan ikke avholdes folkeavstemning om
-
a) saker som nevnt
i § 75 bokstav b, d, e, k, l, m eller pålegg som nevnt i bokstav
a, eller
-
b) forandringer
i Grunnloven.
Nærmere bestemmelser
om vilkårene for og behandlingen av borgerforslag og forslag om
folkeavstemning fastsettes ved lov. Endringer i grunnleggende bestemmelser
om folkeavstemning kan tidligst tre i kraft ett år etter vedtakelse.
–
Alle som er røysteføre
ved stortingsval, kan leggje fram borgarframlegg og framlegg om
rådgjevande folkerøysting om saker som høyrer inn under myndet til Stortinget.
Stortinget har skyldnad
til å ta stode til eit borgarframlegg dersom minst 5 prosent av
dei røysteføre står bak det.
Rådgjevande folkerøysting
skal haldast dersom minst 8 prosent av dei røysteføre sluttar seg
til framlegget. Framlegg om folkerøysting kan berre gjelde avgjerder
som kan takast innanfor rammene av folkeretten og denne grunnlova.
Det kan ikkje haldast folkerøysting om
-
a) saker som nemnde
i § 75 bokstav b, d, e, k, l, m eller pålegg som nemnde i bokstav
a, eller
-
b) endringar i
Grunnlova.
Nærare føresegner
om vilkåra for og behandlinga av borgarframlegg og framlegg om folkerøysting
blir fastsette i lov. Endringar i grunnleggjande føresegner om folkerøysting
kan tidlegast tre i kraft eitt år etter vedtaking.
Alternativ 4:
Enhver som er stemmeberettiget
ved stortingsvalg, kan fremsette borgerforslag og forslag om rådgivende folkeavstemning
om saker som hører inn under Stortingets myndighet.
Stortinget plikter
å ta stilling til et borgerforslag hvis minst 1 prosent av de stemmeberettigede
står bak det.
Rådgivende folkeavstemning
skal avholdes hvis minst 8 prosent av de stemmeberettigede slutter
seg til forslaget. Forslag om folkeavstemning kan bare angå beslutning
som kan treffes innenfor rammene av folkeretten og denne grunnlov.
Det kan ikke avholdes folkeavstemning om
-
a) saker som nevnt
i § 75 bokstav b, d, e, k, l, m eller pålegg som nevnt i bokstav
a, eller
-
b) forandringer
i Grunnloven.
Nærmere bestemmelser
om vilkårene for og behandlingen av borgerforslag og forslag om
folkeavstemning fastsettes ved lov. Endringer i grunnleggende bestemmelser
om folkeavstemning kan tidligst tre i kraft ett år etter vedtakelse.
–
Alle som er røysteføre
ved stortingsval, kan leggje fram borgarframlegg og framlegg om
rådgjevande folkerøysting om saker som høyrer inn under myndet til Stortinget.
Stortinget har skyldnad
til å ta stode til eit borgarframlegg dersom minst 1 prosent av
dei røysteføre står bak det.
Rådgjevande folkerøysting
skal haldast dersom minst 8 prosent av dei røysteføre sluttar seg
til framlegget. Framlegg om folkerøysting kan berre gjelde avgjerder
som kan takast innanfor rammene av folkeretten og denne grunnlova.
Det kan ikkje haldast folkerøysting om
-
a) saker som nemnde
i § 75 bokstav b, d, e, k, l, m eller pålegg som nemnde i bokstav
a, eller
-
b) endringar i
Grunnlova.
Nærare føresegner
om vilkåra for og behandlinga av borgarframlegg og framlegg om folkerøysting
blir fastsette i lov. Endringar i grunnleggjande føresegner om folkerøysting
kan tidlegast tre i kraft eitt år etter vedtaking.»