Komiteen viser til
at strekninga er skredutsett og utgjer ein flaskehals for tungbiltrafikken
på grunn av høg stigning og stadvis dårleg standard på vegen. Komiteen merkjer seg at prosjektet tek
sikte på å byggje om delar av E45 slik at eit rasfarleg parti blir erstatta
med 4,2 km tunnel og 2,2 km veg i dagen samt 1,5 km veg på Alta-sida
av Kløfta. Det skal òg byggjast 150 meter bru over Eibyelva, noko
som samla vil gi ein trygg, føreseieleg og god heilårsveg med ni
meters breidd langs den nye 7,6 km lange strekninga.
Komiteen merkjer
seg at det blir foreslått ei kostnadsramme på 2,059 mrd. 2025-kroner.
Komiteen merkjer
seg at proposisjonen legg opp til anleggsstart i 2026 og opning
av ny vegstrekning i 2029.
Fleirtalet
i komiteen, alle unnateke medlemene frå Arbeidarpartiet, understrekar
at E45 også i eit sikkerheitspolitisk perspektiv vil vere ein viktig
korridor inn til Finland. Etter at Finland og Sverige er blitt medlem
av NATO, må Norge i langt større grad sikre at desse korridorane
innehar kapasitet både i fred og kriser. Denne korridoren inngår
som ein viktig del av det overordna transportnettet i Norden.
Komiteens medlemmer
fra Senterpartiet viser til at E45 Kløfta er et av de viktigste
samferdselsprosjektene i Finnmark de siste årene. Fylkets samferdselsbehov
har over tid blitt neglisjert, og disse medlemmer er
glade for at Senterpartiet i regjering fikk sikret prioritering
av prosjektet. Disse medlemmer mener
at det nå er viktig at myndighetene legger til rette for at oppstart
kan skje så raskt som mulig, slik at en av de mest krevende strekningene
i Finnmark endelig kan få det løftet den trenger.