I proposisjonen legg Samferdselsdepartementet fram
forslag om å vidareføre bompengeinnkrevjinga på rv. 7 Sokna–Ørgenvika
i Buskerud fram til juni 2029. Dagens takstnivå og rammene for fastsett
gjennomsnittstakst i bomstasjonen er føresett vidareført med nokre
justeringar av takstsystemet. Inntektene skal gå til å påskunde
naudsynte utbetringar av rv. 7 på strekninga mellom Kittilsvik og
Gol og førebuande arbeid for utbyggingsprosjektet rv. 7 Ørgenvika–Kittilsvik. Forslaget
er ein pilot knytt til bompengeinnkrevjing slik det er opna for
i Meld. St. 14 (2023–2024) Nasjonal transportplan 2025–2036.
Forslaget om å vidareføre innkrevjinga av bompengar
vil utfordre prinsippa for strekningsvise bompengeprosjekt slik
dei blir praktiserte i dag. Det inneber at innkrevjinga vil gå parallelt
med gjennomføringa av utbetringstiltaka, og ikkje etter at prosjektet
er ferdig bygd. Hovudregelen i dag er etterskotsinnkrevjing, som betyr
at bompengeinnkrevjinga først startar opp etter at vegane er ferdig
bygde og tiltaka er gjennomførte. Ei vidareføring vil òg utfordre
den gjeldande praksisen på strekningsvise bompengeprosjekt, der
bompengeinnkrevjinga blir avvikla når bompengelånet er nedbetalt. På
den andre sida vil ei vidareført bompengeinnkrevjing i dette tilfellet
bidra til å løyse trafikale utfordringar ved å få fortgang i naudsynte
utbetringar på rv. 7 og dermed gi moglegheit for at vegen får betre
trafikktryggleik og framkome på eit tidlegare tidspunkt.