Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden

Voteringsoversikt for sak:

Fag - Fordypning - Forståelse. En fornyelse av Kunnskapsløftet
Til sakssiden

Voteringsresultater

  1. 1Votering

    Mot

    Fordeling

    Laster data

    Votering fordelt på:

  2. 2Votering

    Mot

    Fordeling

    Laster data

    Votering fordelt på:

  3. 3Votering

    Mot

    Fordeling

    Laster data

    Votering fordelt på:

  4. 4Votering

    Mot

    Fordeling

    Laster data

    Votering fordelt på:

  5. 5Votering

    Mot

    Fordeling

    Laster data

    Votering fordelt på:

  6. 6Votering

    Mot

    Det ble votert over:

    Fordeling

    Laster data

    Votering fordelt på:

  7. 7Votering

    Mot

    Fordeling

    Laster data

    Votering fordelt på:

  8. 8Votering

    For

    Fordeling

    Laster data

    Votering fordelt på:

  9. 9Votering

    For

    Det ble votert over:

    Fordeling

    Laster data

    Votering fordelt på:

  10. 10Votering

    For

    Det ble votert over:

    Fordeling

    Laster data

    Votering fordelt på:

  11. 11Votering

    Mot

    Det ble votert over:

    Merknad

    Representantene Marianne Aasen(A) og Kari Henriksen(A) sine stemmer skulle her vært FOR, slik at antall stemmer FOR er 46 og antall stemmer MOT er 53.

    Fordeling

    Laster data

    Votering fordelt på:

  12. 12Votering

    Mot

    Det ble votert over:

    Fordeling

    Laster data

    Votering fordelt på:

  13. 13Votering

    For

    Det ble votert over:

    Fordeling

    Laster data

    Votering fordelt på:

  14. 14Votering

    For

    Fordeling

    Laster data

    Votering fordelt på:

  15. 15Votering

    For

    Det ble votert over:

    Fordeling

    Laster data

    Votering fordelt på:

Status

Vedtak i korthet

Stortinget har behandlet stortingsmeldingen om fag, fordypning og forståelse, som gjelder det langsiktige arbeidet med å fornye Kunnskapsløftet og innholdet i grunnskolen og videregående opplæring. En rekke vedtak ble fattet i den forbindelse, bl.a. om systemet for kvalitetsvurdering, lokalt arbeid med læreplan, formålsparagrafens fellesverdier, innovasjon, klassemiljø og hvordan vurderingssystemene kan tilrettelegge for læring.

Behandling og vedtak

Saken er ferdigbehandlet

Vedtak i samsvar med innstillingen med avvik/tillegg

Vedtak og henstillinger