-
Prop. 107 L (2021-2022), Innst. 352 L (2021-2022)
Midlertidige endringer i lovverket som følge av ankomst av fordrevne fra Ukraina
Lovsak | Komitébehandling
-
Dokument 8:128 S (2021-2022), Innst. 297 S (2021-2022)
Representantforslag fra stortingsrepresentantene Olaug Vervik Bollestad, Dag-Inge Ulstein og Kjell Ingolf Ropstad om å sikre godkjenning av medisinutdanning fra EU- og EØS-land i Norge
Alminnelig sak | Debatt og vedtak
-
Dokument 8:98 S (2021-2022), Innst. 297 S (2021-2022)
Representantforslag fra stortingsrepresentantene Bård Hoksrud, Morten Wold, Silje Hjemdal, Himanshu Gulati og Sigbjørn Framnes om å godkjenne leger utdannet i Danmark
Alminnelig sak | Debatt og vedtak
-
Prop. 78 S (2021-2022), Innst. 270 S (2021-2022)
Endringer i statsbudsjettet 2022 under Kunnskapsdepartementet, Kultur- og likestillingsdepartementet, Justis- og beredskapsdepartementet, Kommunal- og distriktsdepartementet, Arbeids- og inkluderingsdepartementet, Helse- og omsorgsdepartementet, Barne- og familiedepartementet, Nærings- og fiskeridepartementet, Finansdepartementet og Forsvarsdepartementet (økonomiske tiltak som følge av krigen i Ukraina)
Budsjett | Debatt og vedtak
-
Spørretimespørsmål
Datert: 05.05.2022
Besvart: 11.05.2022 av kunnskapsminister Tonje Brenna
Om hva statsråden vil gjøre for å bidra til at voksne som ikke har fullført videregående skole skal få den muligheten
-
Spørretimespørsmål
Datert: 05.05.2022
Besvart: 11.05.2022 av helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol
Om statsråden vil sørge for at studentene som hadde påbegynt bachelorutdanning ved Eötvös Loránd University i psykologi får tilsvarende kvalifisering som den studentene som tok masterprogrammet har fått, slik at de kan oppnå en autorisasjon i Norge og begynne å praktisere som psykologer
-
Spørretimespørsmål
Datert: 05.05.2022
Besvart: 11.05.2022 av kunnskapsminister Tonje Brenna
Om hva statsråden mener er viktige friskoler og ikke
-
Spørretimespørsmål
Datert: 05.05.2022
Besvart: 11.05.2022 av kunnskapsminister Tonje Brenna
Om hvilke grep statsråden vil ta for å rette opp i fraværssituasjonen hos avgangselevene
-
Dokument 8:131 S (2021-2022), Innst. 263 S (2021-2022)
Representantforslag frå stortingsrepresentantane Liv Kari Eskeland, Kari-Anne Jønnes og Mathilde Tybring-Gjedde om auka kompetanse innan riving og demontering
Alminnelig sak | Debatt og vedtak
-
Dokument 8:118 S (2021-2022), Innst. 252 S (2021-2022)
Representantforslag fra stortingsrepresentantene Guri Melby, Ingvild Wetrhus Thorsvik, Abid Raja, Jan Tore Sanner, Kari-Anne Jønnes og Margret Hagerup om en plan for å ta igjen tapt faglig og sosial læring og tette kunnskapshull for elever i norsk skole
Alminnelig sak | Debatt og vedtak
-
Dokument 8:109 S (2021-2022), Innst. 253 S (2021-2022)
Representantforslag fra stortingsrepresentantene Ingvild Wetrhus Thorsvik, Abid Raja og Guri Melby om å styrke undervisningskvaliteten for studenter under pandemien og følge opp studenters studieprogresjon og undervisningstilbud
Alminnelig sak | Debatt og vedtak
-
Dokument 8:93 S (2021-2022), Innst. 226 S (2021-2022)
Representantforslag fra stortingsrepresentantene Margret Hagerup, Jan Tore Sanner, Kari-Anne Jønnes, Himanshu Gulati, Abid Raja og Kjell Ingolf Ropstad om å oppheve frysvedtaket for behandling av søknader om godkjenning som friskole med særskilt profil eller videregående opplæring i yrkesfaglige utdanningsprogrammer
Alminnelig sak | Debatt og vedtak
-
Muntlig spørsmål
Datert: 06.04.2022
Besvart: 06.04.2022 av forsknings- og høyere utdanningsminister Ola Borten Moe
Om at justisministeren og finansministeren har uttalt at vi må lytte mindre til eksperter fremover, og om det er et syn på faglig ekspertise som hele regjeringen står bak, og om det er dette kunnskapssynet som ligger til grunn for statsrådens kutt og nedprioritering av sektoren
-
Meld. St. 40 (2020-2021), Innst. 218 S (2021-2022)
Mål med mening. Norges handlingsplan for å nå bærekraftsmålene innen 2030
Alminnelig sak | Debatt og vedtak
-
Dokument 8:73 S (2021-2022), Innst. 210 S (2021-2022)
Representantforslag fra stortingsrepresentantene Liv Kari Eskeland, Trond Helleland, Kari-Anne Jønnes, Jan Tore Sanner, Svein Harberg og Margret Hagerup om å vurdere endringer i trafikklærerutdanningen for å sikre tilstrekkelig rekruttering av trafikklærere for tunge kjøretøy
Alminnelig sak | Debatt og vedtak
-
Interpellasjon nr. 54 (2021-2022)
Datert: 24.03.2022
Besvart: 26.04.2022 av arbeids- og inkluderingsminister Marte Mjøs Persen
At regjeringen har trukket tilbake utenforskapsmeldingen som Solberg-regjeringen la frem, og hvilken alternativ plan regjeringen har for å inkludere flere mennesker i arbeidslivet
-
Interpellasjon nr. 55 (2021-2022)
Datert: 24.03.2022
Besvart: 26.04.2022 av forsknings- og høyere utdanningsminister Ola Borten Moe
Om en målrettet satsing på utdanning og forskning for å ruste Norge til å skape de nødvendige arbeidsplassene i eksportrettede mulighetsnæringer innen 2030, slik et veikart fra McKinsey beskriver
-
Interpellasjon nr. 48 (2021-2022)
Datert: 27.02.2022
Besvart: 22.03.2022 av forsknings- og høyere utdanningsminister Ola Borten Moe
Om å øke FoU-aktiviteten i næringslivet og styrke Norges innovasjonsevne og konkurransekraft, med henvisning bl.a. til forsknings- og innovasjonsprogrammet Horisont Europa og fornying av langtidsplanen for forskning og høyere utdanning
-
Interpellasjon nr. 45 (2021-2022)
Datert: 17.02.2022
Besvart: 03.03.2022 av forsknings- og høyere utdanningsminister Ola Borten Moe
Om det vidare arbeidet med å betre rekrutteringa av kritisk helsepersonell som legar og sjukepleiarar til helsetenesta i heile landet
-
Interpellasjon nr. 42 (2021-2022)
Datert: 09.02.2022
Besvart: 10.03.2022 av utviklingsminister Anne Beathe Kristiansen Tvinnereim
Om hvilke tiltak som er best egnet for at Norge skal kunne bidra til at flest mulig barn i verden får god utdanning, med henvisning til regjeringens betydelige kutt i støtten til Det globale partnerskapet for utdanning (GPE)