-
Dokument 8:91 S (2022-2023)
Representantforslag fra stortingsrepresentantene Lan Marie Nguyen Berg, Abid Raja, Freddy André Øvstegård og Hege Bae Nyholt om seksualitetsundervisning i skolen
Alminnelig sak | Komitébehandling
-
Dokument 8:106 S (2022-2023)
Representantforslag fra stortingsrepresentantene Kjell Ingolf Ropstad, Olaug Vervik Bollestad og Dag-Inge Ulstein om å utsette 1. klasse til fylte syv år og innføre førskole for seksåringene basert på læring gjennom lek i tråd med seksårsreformens intensjon
Alminnelig sak | Forslag
-
Spørretimespørsmål
Datert: 12.01.2023
Besvart: 18.01.2023 av kunnskapsminister Tonje Brenna
Om statsråden har foretatt seg noe for å ta tak i lærernes trygghet mot vold og trusler
-
Dokument 8:83 S (2022-2023)
Representantforslag fra stortingsrepresentantene Freddy André Øvstegård og Grete Wold om en oppussingsplan for Skole-Norge
Alminnelig sak | Komitébehandling
-
Prop. 1 S (2022-2023), Innst. 12 S (2022-2023)
Statsbudsjettet 2023
Budsjett | Debatt og vedtak
-
Prop. 21 S (2022-2023), Innst. 117 S (2022-2023)
Endringar i statsbudsjettet 2022 under Kunnskapsdepartementet
Budsjett | Debatt og vedtak
-
Dokument 8:13 S (2022-2023), Innst. 49 S (2022-2023)
Representantforslag fra stortingsrepresentantene Hege Bae Nyholt og Tobias Drevland Lund om en skole for barnets beste, ikke politisk prestisje
Alminnelig sak | Debatt og vedtak
-
Dokument 8:12 S (2022-2023), Innst. 48 S (2022-2023)
Representantforslag fra stortingsrepresentantene Hege Bae Nyholt og Seher Aydar om en skole uten profitt
Alminnelig sak | Debatt og vedtak
-
Dokument 8:42 S (2022-2023)
Representantforslag fra stortingsrepresentantene Hilde Marie Gaebpie Danielsen, Marian Hussein, Kathy Lie, Andreas Sjalg Unneland og Grete Wold om hets mot nasjonale minoriteter og samer
Alminnelig sak | Komitébehandling
-
Interpellasjon nr. 12 (2022-2023)
Datert: 23.10.2022
Besvart: 15.11.2022 av kunnskapsminister Tonje Brenna
Om hvordan statsråden mener skolen i samarbeid med foreldre, helsevesen, barnevern og andre kan skape trygghet slik at forutsetningen for læring styrkes og utenforskap kan forebygges, og om hvordan regjeringen vil sikre at vi får tilstrekkelig kunnskap om situasjonen
-
Muntlig spørsmål
Datert: 19.10.2022
Besvart: 19.10.2022 av kunnskapsminister Tonje Brenna
Om når statsråden faktisk bestilte rapporten om konsekvensene av lærerstreiken fra Utdanningsdirektoratet
-
Interpellasjon nr. 5 (2022-2023)
Datert: 28.06.2022
Besvart: 27.10.2022 av kunnskapsminister Tonje Brenna
Om kva som kan gjerast for å få fleire skulehagar over heile landet som del av ei omlegging av framtidas matsystem til meir lokal produksjon og meir frukt og grønt
-
Prop. 109 L (2021-2022), Innst. 377 L (2021-2022), Lovvedtak 96 (2021-2022)
Endringer i midlertidig lov om tilpasninger i barnehageloven, opplæringslova og friskolelova for å avhjelpe konsekvenser av utbrudd av covid-19 (forlengelse)
Lovsak | Lov
-
Prop. 107 L (2021-2022), Innst. 352 L (2021-2022), Lovvedtak 88 (2021-2022)
Midlertidige endringer i lovverket som følge av ankomst av fordrevne fra Ukraina
Lovsak | Lov
-
Spørretimespørsmål
Datert: 17.03.2022
Besvart: 23.03.2022 av kunnskapsminister Tonje Brenna
Om tiltak for å motivere flere elever til å komme tilbake på skolen og følge undervisningen, og om å flytte settingen av standpunktkarakterer fra mai til juni
-
Spørretimespørsmål
Datert: 24.02.2022
Besvart: 02.03.2022 av kunnskapsminister Tonje Brenna
Om statsråden vil vurdere utredninger av alternative sluttvurderingsformer som er mer i tråd med fagfornyelsens krav og den teknologiske utviklingen
-
Muntlig spørsmål
Datert: 09.02.2022
Besvart: 09.02.2022 av kunnskapsminister Tonje Brenna
Om hvilke høringer kunnskapsministeren har sendt ut og hvilke forskrifter hun har endret i sine første måneder i jobben, som ikke handler om å gå til kamp mot private aktører
-
Interpellasjon nr. 32 (2021-2022)
Datert: 13.01.2022
Besvart: 08.02.2022 av kunnskapsminister Tonje Brenna
Om å kartlegge konsekvensene av smitteverntiltakene, sikre at barn og unge får ta igjen tapt læring, og sørge for at sårbare elever og studenter får tilstrekkelig oppfølging og hjelp
-
Interpellasjon nr. 40 (2020-2021)
Datert: 23.03.2021
Besvart: 26.04.2021 av kunnskaps- og integreringsminister Guri Melby
Om tiltak for å kompensere for tapt læring under koronakrisen, særlig med tanke på de elevene som har størst behov for oppfølging, og som står i fare for ikke å fullføre skolegangen
-
Interpellasjon nr. 18 (2020-2021)
Datert: 03.12.2020
Besvart: 21.01.2021 av kunnskaps- og integreringsminister Guri Melby
Om en nærmere oppfølging av kommunen for å bringe volden i Oslo-skolen under kontroll, og om å rette opp urimelig behandling av en lektor som fikk varig mén etter angrep fra elever