-
Dokument 8:128 S (2021-2022), Innst. 297 S (2021-2022)
Representantforslag fra stortingsrepresentantene Olaug Vervik Bollestad, Dag-Inge Ulstein og Kjell Ingolf Ropstad om å sikre godkjenning av medisinutdanning fra EU- og EØS-land i Norge
Alminnelig sak | Debatt og vedtak
-
Prop. 78 S (2021-2022), Innst. 270 S (2021-2022)
Endringer i statsbudsjettet 2022 under Kunnskapsdepartementet, Kultur- og likestillingsdepartementet, Justis- og beredskapsdepartementet, Kommunal- og distriktsdepartementet, Arbeids- og inkluderingsdepartementet, Helse- og omsorgsdepartementet, Barne- og familiedepartementet, Nærings- og fiskeridepartementet, Finansdepartementet og Forsvarsdepartementet (økonomiske tiltak som følge av krigen i Ukraina)
Budsjett | Debatt og vedtak
-
Spørretimespørsmål
Datert: 05.05.2022
Besvart: 11.05.2022 av helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol
Om statsråden vil sørge for at studentene som hadde påbegynt bachelorutdanning ved Eötvös Loránd University i psykologi får tilsvarende kvalifisering som den studentene som tok masterprogrammet har fått, slik at de kan oppnå en autorisasjon i Norge og begynne å praktisere som psykologer
-
Muntlig spørsmål
Datert: 09.03.2022
Besvart: 09.03.2022 av forsknings- og høyere utdanningsminister Ola Borten Moe
Om statsråden vil gi støtte til en ekstraordinær utvidelse av ordningene Students at Risk og Scholars at Risk for å kunne gi rask beskyttelse og akademisk frihet til russiske studenter og forskere som protesterer mot krigen, og vil regjeringen bidra til å støtte arbeidet med å få etablert et felles europeisk program for Students at Risk og støtte andre land som vil opprette sine egne programmer, som bl.a. Norsk studentorganisasjon har tatt til orde for her i Norge
-
Spørretimespørsmål
Datert: 03.03.2022
Fremsatt av: Tore Vamraak (H)
Besvart: 09.03.2022 av forsknings- og høyere utdanningsminister Ola Borten Moe
Om statsråden kan redegjøre for hvordan regjeringen følger opp konsekvensene av krigen i Ukraina med tanke på berørte studenter, forskere og akademikere, akademisk samarbeid og potensielle sanksjoner og virkemidler
-
Prop. 51 S (2021-2022), Innst. 119 S (2021-2022)
Endringer i statsbudsjettet 2022 under Kunnskapsdepartementet, Kultur- og likestillingsdepartementet, Justis- og beredskapsdepartementet, Kommunal- og distriktsdepartementet, Arbeids- og inkluderingsdepartementet, Helse- og omsorgsdepartementet, Barne- og familiedepartementet, Nærings- og fiskeridepartementet, Samferdselsdepartementet, Finansdepartementet og Olje- og energidepartementet (økonomiske tiltak i møte med pandemien og ekstraordinære strømutgifter)
Budsjett | Debatt og vedtak
-
Muntlig spørsmål
Datert: 19.01.2022
Besvart: 19.01.2022 av forsknings- og høyere utdanningsminister Ola Borten Moe
Om statsråden har tenkt å ta aktive grep for å sørge for at studentene snarest kommer tilbake på campus som normalt lys av den langvarige, vanskelige situasjonen for studentene, og hvilke grep statsråden tenker å ta
-
Muntlig spørsmål
Datert: 19.01.2022
Besvart: 19.01.2022 av forsknings- og høyere utdanningsminister Ola Borten Moe
Om statsråden vil ta initiativ til å innføre skolepenger for utenlandske studenter i Norge, og i det minste sørge for at Norge innfører studieavgift for studenter fra land hvor norske studenter selv må betale studieavgift for å studere
-
Prop. 1 S (2021-2022), Innst. 12 S (2021-2022)
Statsbudsjettet 2022
Budsjett | Debatt og vedtak
-
Prop. 22 S (2021-2022), unntatt kap. 290, 291, 292, 3291 og 3292, Innst. 80 S (2021-2022)
Endringar i statsbudsjettet 2021 under Kunnskapsdepartementet
Budsjett | Debatt og vedtak
-
Prop. 1 S Tillegg 1 (2021-2022), Innst. 12 S (2021-2022)
Endring av Prop. 1 S (2021-2022) Statsbudsjettet 2022
Budsjett | Debatt og vedtak
-
Dokument 8:216 S (2020-2021), Innst. 593 S (2020-2021)
Representantforslag fra stortingsrepresentantene Karin Andersen, Lars Haltbrekken, Arne Nævra, Eirik Faret Sakariassen og Kari Elisabeth Kaski om nødvendige tiltak for å sikre vann og avløp
Alminnelig sak | Debatt og vedtak
-
Dokument 8:198 S (2020-2021), Innst. 540 S (2020-2021)
Representantforslag fra stortingsrepresentantene Sylvi Listhaug og Bård Hoksrud om regionale odontologiske kompetansesentre
Alminnelig sak | Debatt og vedtak
-
Prop. 111 L (2020-2021), Innst. 517 L (2020-2021), Lovvedtak 123 (2020-2021)
Endringer i universitets- og høyskoleloven, utdanningsstøtteloven, fagskoleloven og yrkeskvalifikasjonsloven mv. (samleproposisjon)
Lovsak | Lov
-
Meld. St. 19 (2020-2021), Innst. 425 S (2020-2021)
Styring av statlige universiteter og høyskoler
Alminnelig sak | Debatt og vedtak
-
Interpellasjon nr. 34 (2020-2021)
Datert: 24.02.2021
Besvart: 25.03.2021 av forsknings- og høyere utdanningsminister Henrik Asheim
Om å la flere universiteter tilby masterstudium i rettsvitenskap, og om å gjeninnføre privatistordningen for jusstudenter
-
Interpellasjon nr. 46 (2018-2019)
Datert: 02.04.2019
Besvart: 07.05.2019 av forsknings- og høyere utdanningsminister Iselin Nybø
Om å sørge for videreføring av høgskolenes kortere utdanninger tilpasset regionale behov, og at ingen studiesteder ved de nye universitetene legges ned uten en forutgående behandling i Stortinget
-
Interpellasjon nr. 21 (2017-2018)
Datert: 20.03.2018
Besvart: 03.05.2018 av forsknings- og høyere utdanningsminister Iselin Nybø
Om bevaring og utvikling av toppforskningsmiljøene i Norge og behov for mer langsiktig finansiering
-
Interpellasjon nr. 11 (2016-2017)
Datert: 06.12.2016
Besvart: 19.01.2017 av kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen
Rette vedkommende: Kunnskapsministeren
Om å ta initiativ til utvikle et sterkt skatterettsmiljø i akademia, som kan bidra med innovative tilpasninger av skattesystemet
-
Interpellasjon nr. 62 (2014-2015)
Datert: 24.03.2015
Besvart: 12.05.2015 av kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen
Om å sørge for tilstrekkelig og forutsigbar finansiering av universitetsmuseene