Til Odelstinget
Miljøverndepartementet gjer i proposisjonen framlegg
om endring av ei føresegn i lov av 13. mars 1981
nr. 6 om vern mot forurensninger og om avfall (forurensningsloven).
Endringa omhandlar ei føresegn i forureiningslova om å gjennomføre
Rådsdirektiv 96/61/EF om integrert førebyggjing
og avgrensing av forureining (Integrated Pollution Prevention and Control,
IPPC-direktivet) til norsk lovgjeving.
Departementet syner til at forureiningslova med sitt system stettar
IPPC-direktivet, men sikrar ikkje fullt ut den delen av direktivet
sine «alminnelige prinsipper for den driftsansvarliges
grunnleggende forpliktelser» som gjeld energiutnytting.
Dette krev utviding av heimelsgrunnlaget i forureiningslova.
IPPC-direktivet er eit rammedirektiv som krev at regulering av
alle forureinande utslepp til luft, vatn og jord frå ei
og same verksemd vert samla i eit løyve, som styresmaktene
gjev. Føremålet er å oppnå ei
meir heilskapleg vurdering og regulering av det samla forureiningspresset
som ei verksemd valdar, og på denne måten eit
betre vern av miljøet. Stortinget har tidlegare godkjent
EØS-komiteen si avgjerd om å innlemme Rådsdirektiv
96/61/EF i EØS-avtalen, jf. handsaminga
av St.prp. nr. 4 (1997-1998).
Dei lovene og føresegnene som er nødvendige
for å gjennomføre IPPC-direktivet i norsk rett
må vere vedtekne i Noreg seinast tre år etter
at direktivet trådte i kraft for medlemslanda. Direktivet
trådte i kraft 30. oktober 1996, og endringane
i lova og føresegnene skal difor vere vedtekne seinast
innan 30. oktober 1999.
Frå den datoen direktivet er gjennomført i
Noreg skal konsesjonshandsaminga av alle nye anlegg vere i samsvar
med direktivet (artikkel 4). For eksisterande anlegg (dvs. anlegg
som er i drift eller godkjende i medhald av gjeldande lovgjeving
før dato for endeleg gjennomføring i Noreg) skal
det skje ei gjennomføring av direktivet som kan innebere
ei endring eller omgjering av vilkåra i utsleppsløyvet,
seinast åtte år frå datoen for gjennomføringa
av direktivet (artikkel 5).
Departementet syner til at framlegget til lovendring gjev forureiningsstyresmaktene
heimel til å trekkje inn energiutnytting ved vurderinga
av om utsleppsløyve skal gjevast og kva for vilkår
som skal setjast til verksemda. Lovendringa ventar ikkje å føre til
vesentlege konsekvensar for forureiningsstyresmaktene.
Kravet om effektiv energiutnytting er også ein del av
ansvarsområdet til energistyresmaktene. Vilkår
om effektiv energiutnytting i eit utsleppsløyve etter forureiningslova
vil difor bli klarlagt med energistyresmaktene. For å ta
vare på dette vil det bli etablert sakshandsamingsrutinar
mellom energi- og miljøvernstyresmaktene. Ein reknar med
at dette samordningsarbeidet ikkje vil ha administrative konsekvensar
då det normalt ikkje krev ny kompetanse eller andre nye
ressursar, og det kan innarbeidast i allereie etablerte sakshandsamingsrutinar
etter forureiningslova.
Komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet, Olav
Akselsen, Rolf Terje Klungland, Gunn Karin Gjul, Bent Hegna, Torny
Pedersen og leiaren Jens Stoltenberg, frå Framstegspartiet, øyvind
Korsberg og øyvind Vaksdal, frå Kristeleg Folkeparti, Bror Yngve Rahm
og Lars Rise, frå Høgre, Jan Johnsen og Jan Tore Sanner, frå Senterpartiet,
John Dale, frå Sosialistisk Venstreparti, Hallgeir H. Langeland,
og frå Venstre, Gunnar Kvassheim, har ingen merknader til
dei føreslegne endringane, syner til proposisjonen og rår
Odelstinget til å gjere slikt
vedtak til lov
om endring i lov av 13. mars 1981 nr. 6 om vern mot forurensninger
og om avfall (forurensningsloven)
I
I lov av 13. mars 1981 nr. 6 om vern mot forurensninger
og om avfall (forurensningsloven) gjøres følgende
endring:
§ 16 første ledd første
punktum skal lyde:
I tillatelse etter loven eller forskrift i medhold av loven
kan det settes nærmere vilkår for å motvirke
at forurensning fører til skader eller ulemper, og
for å fremme effektiv utnyttelse av energi som virksomheten bruker
eller frembringer.
II
Loven trer i kraft 1. januar 2000.
Oslo, i energi- og miljøkomiteen, den 26. oktober 1999
Jens Stoltenbergleiar |
|
Olav Akselsenordførar og fung. sekretær |