Lov 4. juni 1976 nr. 63 om samferdsel § 4
"Meir om ruteløyve", § 10 "Utleige av
motorvogn", og § 21 "Opplysings- og teieplikt"
er heilt eller delvis foreslått oppheva.
Departementet har etter § 4 nr. 2 høve
til å krevje at rettssubjekt med ruteløyve skal
slutte seg saman med eitt eller fleire andre rettssubjekt med ruteløyve, eller
at dei skal drive i lag etter fastsette retningsliner.
Departementet kan vanskeleg sjå nokon grunn til å halde
oppe ein heimel til å krevje tvungne samanslåingar
av omsyn til rasjonell drift.
Når det gjeld utleige av større bussmateriell,
er utleige etter gjeldande samferdselslov § 10
berre tillate dersom både utleigar og leigetakar har løyve
for rutetransport.
Forbodet verkar urimeleg t.d. i forhold til reine turvognselskap
som ikkje kan leige inn materiell, medan ruteselskap som driv tilsvarande
verksemd ikkje er pålagt ei slik avgrensing. Forbodet kan óg
verke urimeleg i enkelte andre høve der det er behov for å leige
buss utan førar og leigetakar ikkje har ruteløyve.
Departementet meiner det ikkje er grunnlag for å halde
oppe utleigeforbodet for større bussar ut frå mogelegheitene
for omgåing av løyveplikta. Departementet meiner
at det er teke tilstrekkeleg omsyn til trafikktryggleiken gjennom
regelverk som gjeld generelt for bussmateriell, og at det såleis
ikkje er grunnlag for i praksis å innføre ei ny
løyveordning for utleige av større bussar.
I utkastet til § 19 vert det gjort framlegg
om at tilsette i det offentlege eller offentleg godkjend institusjon
innan helse- eller omsorgssektoren løyvefritt skal kunne
utføre persontransport med personbil, dersom transporten
framstår som eit naturleg ledd i den tilsette sine arbeidsoppgåver.
Det er eit vilkår at transporten framstår som
ein underordna funksjon og at vederlaget for transporten ikkje overstig
staten sine satsar for kilometergodtgjersle.
Det er eit gjennomgåande trekk for løyveordningane
etter lova at dei skal verke nøytralt uavhengig av om det
er offentlege eller private brukarar som etterspør transport.
Forslaget til ny § 19 i lova bryt med dette prinsippet,
ut frå særskilte omsyn til den brukargruppa det
er tale om. Etter departementet sitt syn vil det ut frå avgrensingane
i paragrafen òg vere marginal transport det blir snakk
om. Ei eventuell utviding av denne unntaksføresegna til å omfatte
t.d. skolesektoren slik ein del instansar gjer seg til talsmann
for, vil undergrave både "nøytralitetsprinsippet"
nemnt og grunnlaget for behovsprøving av (særskilt)
drosjeløyveordninga.
Komiteen har ingen merknader.