Finansdepartementet legg fram forslag om endring i § 12
i lov 16. januar 1970 nr. 1 om folkeregistrering. Endringa
går ut på at det blir innført lovheimel
slik at departementet i forskrift kan gje påbod om at offentlege
oppgåvegivarar skal gje melding til folkeregisteret i elektronisk
form. Bakgrunnen er eit behov for å forenkle og effektivisere
arbeidet med folkeregistermeldingane.
Forslag blei send på høyring 16. desember
2005. Ingen av høyringsinstansane er negative til forslaget.
Departementet sitt forslag om å kunne gje påbod om
elektronisk meldeform vil gjelde for dei same offentlege myndigheiter
som kan påleggjast oppgåve- og meldeplikt etter
folkeregisterlova § 12.
Finansdepartementet vil ikkje gå inn for eit generelt
pålegg om å nytte elektronisk innrapportering
til folkeregisteret for alle offentlege oppgåvegivarar. Oppgåvegivarane
har ulike føresetnader for å levere oppgåver
elektronisk, og nytteverda ved å gå over til elektronisk
meldeform kjem an på talet meldingar som den einskilde
oppgåvegivar sender til folkeregisteret. Fleire høyringsinstansar
peikar på at det framleis bør vere høve
til å gi meldingar i papirform. Dersom overgang til elektronisk
meldeform vil føre med seg uforholdsmessig store kostnader
i høve til nytteverdien, legg departementet til grunn at
det framleis skal vere mogeleg å gje melding til folkeregisteret
i papirform. Dette må avgjerast etter ei samla vurdering
av kostnadene og nytteeffekten.
Departementet vil understreke at personopplysningslova sine krav
til handsaming av personopplysningar, medrekna reglane om melde-
og konsesjonsplikt, skal liggje til grunn for all innhenting og
opparbeiding av opplysningar i samband med elektronisk rapportering
til folkeregisteret.
Departementet viser til forslag til nytt anna ledd i folkeregisterlova § 12.
Forslaget om overgang frå papirbasert til elektronisk
meldeform antas å innebere einskilde økonomiske
og administrative konsekvensar for dei oppgåvepliktige
som må leggje til rette verksemda for elektronisk meldeform.
Når elektronisk meldeform er etablert, antas det å medføre
ressursinnsparing for oppgåvegivarane. Dei økonomiske
og administrative konsekvensane må likevel vurderast konkret
i kvart høve i samband med fastsetjing av forskrift som
pålegg elektronisk meldeform.
Finansdepartementet legg til grunn at elektronisk meldeform i
det vesentlege vil bidra til forenkling og effektivisering av arbeidet
med folkeregistermeldingar, samt at rask ajourføring vil
føre til ei heving av kvaliteten på registeret.
Departementet foreslår at lovendringa tek til å gjelde
straks.
Komiteen sluttar seg til framlegget
frå Regjeringa til nytt andre ledd i folkeregisterlova § 12.