Olje- og energidepartementet(OED) legg i proposisjonen fram budsjettkonsekvensar knytt til restrukturering av det statlege engasjementet i petroleumsverksemda. I tillegg legg departementet fram budsjett-konsekvensar for staten sitt direkte økonomiske engasjement i petroleumsverksemda (SDØE) og informasjon knytt til bruk av fullmakter under SDØE, samt andre forslag til endringar på statsbudsjettet for 2001 under Olje- og energidepartementet.
Departementet legg i proposisjonen også fram plan for utbygging, anlegg og drift av Kristin-feltet, som er eit gass- og kondensatfelt på Haltenbanken.
Olje- og energidepartementet viser til at departementet
på vegne av staten har selt utvalde SDØE-eigardelar til
Statoil, samt at staten har kjøpt nokre eigardelar frå Statoil,
eit nettosal tilsvarande 15 pst. av verdien av opprinneleg SDØE-portefølje.
Statoil vart delprivatisert og notert 18. juni
2001 på Oslo Børs og ved New York Stock Exchange.
Private aksjonærar kjøpte 18,2 pst. av aksjane
i selskapet.
Det nye statsaksjeselskapet som skal forvalte
SDØE-porteføljen på vegne av staten vart
stifta 9. mai 2001 og fekk namnet Petoro AS. Det nye operatørselskapet
for transport av naturgass vart stifta 14. mai 2001 og fekk namnet
Gassco AS.
Olje- og energidepartementet førebur
no sal av SDØE-eigardelar tilsvarande 6,5 pst. av verdien
av SDØE-porteføljen til Norsk Hydro og andre selskap. Etter
planen skal salet gjennomførast første halvår 2002,
med verknad frå 1. januar 2002.
Herunder utgifter totalt til førebuing/gjennomføring, inkludert
eksterne rådgjevarar og utgifter direkte knytt til gjennomføring
av SDØE-salet.
Departementet ber om at løyvinga under
kap. 1801 post 21 Omstrukturering av statens petroleumsengasjement
vert gjort overførbar til 2002.
Herunder provisjon til tilretteleggarane, utgifter
til marknadsføring og distribusjon mv., utgifter til Statoil sine
rådgjevarar (prospektarbeid), utgifter til Olje- og energidepartementet
sine rådgjevarar (prospektarbeid), rabatt til småinvestorar
og utgifter til departementet sin prosessrevisor.
Totale utgifter for staten direkte knytt til
delprivatiseringa av Statoil ASA er rekna til om lag 336,5 mill. kroner.
Hovuddelen av desse utgiftene er det tidlegare ikkje bedt om løyving
for. Desse utgiftene vil bli utgiftsført på kap.
1801 post 21.
Olje- og energidepartementet ber om ei tilleggsløyving
på 326 mill. kroner, frå 135 til 461 mill. kroner
på kap. 1801 post 21 Omstrukturering av statens petroleumsengasjement.
I tillegg ber ein om at posten tilføras stikkordet "kan
overføres".
Olje- og energidepartementet foreslår
ei løyving for 2001 på kr 14 210 600 000 på kap.
4811 Statoil ASA ny post 90 Salg av aksjer. I tillegg vert det foreslått
ei løyving for 2001 på kr 12 325 000 på kap.
5685 Statoil ASA ny post 82 Renter, salg av aksjer.
Herunder salsoppgjer mellom staten og Statoil
og ansvarleg lån til Statoil i samband med sal av SDØE-eigardelar.
Totale nettoinntekter frå sal/kjøp
av eigardelar mellom staten og Statoil er 40 228 mill. kroner, 38
980 mill. kroner vert inntektsført på kap. 5440
ny post 31 og 1 248 mill. kroner vert inntektsført på kap.
5440 ny post 81.
Departementet viser til at endringar som det
er gjort rede for i proposisjonen fører til at kap. 5440
post 24 Driftsresultat samla viser ein reduksjon på 13
900 mill. kroner, frå 100 000 til 86 100 mill. kroner i
2001.
Overslaget for kap. 5440 ny post 85 Renter på mellomregnskapet
er -25 mill. kroner. Under denne posten vert det inntektsført/utgiftsført
renter på uteståande sum mellom staten og forretningsførar
for SDØE.
På bakgrunn av oppgjer for skadar som
har funne stad og forventa skadeutbetalingar for resten av året, vert
det foreslått ei løyving på 500 mill.
kroner i 2001 under kap. 5440 ny post 50 Overføring fra
Statens petroleumsforsikringsfond.
Endringane medfører samla sett at netto
kontantstraumen frå SDØE aukar med 17 283 mill.
kroner i forhold til gjeldande budsjett, frå 107 128 til
124 411 mill. kroner. Dette gir isolert sett ein tilsvarande auke
i overføringa til Statens petroleumsfond. Endring av kap.
2800 Statens petrolumsfond, vil verte foreslått i Finansdepartementet
sin nysalderingsproposisjon.
Departementet viser til at under gitte føresetnader kan
dei godkjenne nye prosjekt på kontinentalsokkelen, jf.
St.prp. nr. 1 (2000-2001) og Budsjett-innst. S. nr. 9 (2000-2001).
Verknader på budsjettet for Statens direkte økonomiske
engasjement i petroleumsverksemda (SDØE) av desse vedtaka
er budsjettert under kap. 2440/5440.
Det er i proposisjonen gjort rede for dei prosjekta som
er vedtekne under ordninga etter at St.prp. nr. 19 (2000-2001) Om
endringar av løyvingar på statsbudsjettet for
2000 m.m. under Olje- og energidepartementet, vart lagt fram.
Departementet viser til at det i perioden etter
at St.prp. nr. 19 (2000-2001) vart lagt fram til utgangen av oktober
2001 er godkjend 11 avtaler om overføring av statleg eigedomsrett.
I tillegg blir det orientert om ein avtale mellom rettshavarane
i Huldragruppa og Heimdalgruppa, som vart godkjend 25. juni 1999,
men som ikkje har vore omtala tidlegare.
Det blir foreslått at løyvinga
blir auka med 10,9 mill. kroner i forhold til gjeldande budsjett
for 2001. Utgiftsauken vil bli motsvara av ei tilsvarande inntektsauke
over kap. 4810 post 2.
Det blir foreslått å auke
løyvinga under kap. 1820 post 1 med kr 250 000 i forhold
til gjeldande budsjett for 2001.
Det blir foreslått at løyvinga
blir redusert med 5,5 mill. kroner i forhold til gjeldande budsjett
for 2001. Utgiftsreduksjonen vil bli motsvara av ein tilsvarande inntektsreduksjon
over kap. 4820 post 2.
Det blir foreslått at løyvinga
blir auka med 2 mill. kroner i forhold til gjeldande budsjett for
2001. Utgiftsauken vil bli motsvara av ei tilsvarande inntektsauke
over kap. 4820 post 40.
Ein ønskjer å bruke tilbakeføringa
av midlar til å gi tilskott til innkjøp av reservemateriell
i kraftforsyninga, og ber om å overskride løyvinga
under kap. 1820 Norges vassdrags- og energidirektorat post 75 Tilskudd
til sikringstiltak, mot tilsvarande meirinntekt knytt til avhending
av transformatorolje under kap. 4820 Norges vassdrags- og energidirektorat
post 10, jf. forslag til vedtak II.
Departementet viser til handsaminga i Stortinget
av St.meld. nr. 37 (2000-2001) Om vasskrafta og kraftbalansen, jf.
Innst. S. nr. 263 (2000-2001) og brev frå olje- og energiministeren
til energi- og miljøkomiteen av 21. mai 2001. Det er lagt
til grunn å kompensere Statkraft for dei økonomiske
tapa som er påført føretaket som følgje
av instruksjonane om å stanse utbyggingsprosjekta i Beiarn,
Bjøllåga og Melfjord. Kompensasjonen skal reknast
ut på grunnlag av forventa noverdi av prosjekta, kostnader
knytt til utsetjing av Beiarnprosjektet og skrinlegging av alle
tre prosjekta. I tillegg kjem det rentekostnader fram til tidspunkt
for utbetaling av kompensasjon.
Det foreslås ein kompensasjon på 440,6
mill. kroner, med føresetnad om at staten utbetaler kompensasjon
til Statkraft ved utgangen av inneverande år. Av dette utgjer
345,8 mill. kroner noverdien av prosjekta pr. 1. juli 2000. Utgifter
Statkraft har hatt sidan 1. juli 2000 utgjer 52,6 mill. kroner og
42,2 mill. kroner er renter fram til utgangen av inneverande år.
Det er lagt til grunn at kompensasjon er ei
skattepliktig inntekt for Statkraft.
Olje- og energidepartementet legg til grunn
at Nordland fylkeskommune skal ha økonomisk kompensasjon
for at fylkeskommunen ikkje får nytta sin rett til medeigarskap
i prosjekta i Beiarn, Bjøllåga og Melfjord. Kompensasjonen
til Nordland fylkeskommune blir rekna på grunnlag av 20
pst. av noverdien av prosjekta pr. 1. juli 2000 tilsvarande 69,2
mill. kroner, trekt frå 20 pst. av Statkraft SF sine utgifter
før 1. juli 2000, rentejustert til 1. juli 2000 tilsvarande
12,2 mill. kroner. Til saman utgjer kompensasjonen til Nordland fylkeskommune
62,9 mill. kroner medrekna renter fram til utgangen av inneverande år.
Med føresetnad om at staten utbetaler
440,6 mill. kroner i kompensasjon til Statkraft ved utgangen av inneverande år,
må staten difor utbetale 62,9 mill. kroner til Nordland
fylkeskommune som kompensasjon for at fylket ikkje kan utøve
sin rett til medeigarskap i prosjekta.
Olje- og energidepartementet peiker i proposisjonen på at
Radøy kommune får behalde næringsfondet
på 3 mill. kroner for Melfjordutbygginga.
Radøy kommune har fremja krav om økonomisk kompensasjon
på grunn av at utbygginga i Melfjord blei stogga. Kommunen
krev ein kompensasjon på 8-10 mill. kroner årleg
i heile konsesjonsperioden.
Departementet kan ikkje sjå at det
ligg føre noko grunnlag for kravet frå kommunen
som kan føre fram. Olje- og energidepartementet tilrår
difor ikkje nokon kompensasjon i tillegg til næringsfondet
på 3 mill. kroner.
Departementet foreslår at Statkraft
blir kompensert med 79,6 mill. kroner. Det er lagt til grunn at
staten utbetaler kompensasjonen til Statkraft ved utgangen av inneverande år,
og at kompensasjonen er ei skattepliktig inntekt for Statkraft.
På basis av oppdaterte estimat over
utbetaling av fjerningstilskott i 2001 blir budsjettposten redusert med
231,9 mill. kroner, frå 240 til 8,1 mill. kroner.
Overslaget under kap. 2490, underpost 24.01
Driftsinntekter og underpost 24.02 Driftsutgifter blir begge redusert
med 6 mill. kroner, frå 42 til 36 mill. kroner. Det medfører
ingen nettoendring på post 24 Driftsresultat.
Det blir foreslått at løyvinga
blir auka med 1 mill. kroner i forhold til gjeldande budsjett for
2001. Utgiftsauken vil bli motsvara av ei tilsvarande inntektsauke
over kap. 5490 post 1.
Løyvinga over posten blir foreslått
auka med 10,9 mill. kroner i forhold til gjeldande budsjett for
2001, jf. tilsvarande auke under kap. 1810 post 21.
Oljedirektoratet har så langt i år
ikkje selt nokon datapakkar. Departementet foreslår at
budsjettoverslaget blir redusert med 10 mill. kroner, til 0 kroner.
Løyvinga blir foreslått redusert
med 1 mill. kroner, frå 2 til 1 mill. kroner.
Løyvinga blir foreslått redusert
med 5,5 mill. kroner i forhold til gjeldande budsjett for 2001,
jf. tilsvarande reduksjon under kap. 1820 post 21.
Løyvinga over posten blir foreslått
auka med 2 mill. kroner i forhold til gjeldande budsjett for 2001,
jf. tilsvarande auke under kap. 1820 post 22.
I løpet av 2000 var inntektene frå denne
ordninga på om lag 100 mill. kroner. Ved utgangen av 2000
var nominelt underskott for utanlandshandelen 16,9 mill. kroner.
Flaskehalsinntektene for første halvdel av 2001 var større
enn saldoen, og Statnett SF har difor innfridd det akkumulerte underskottet
i 2001. Flaskehalsinntektene skal no inngå som inntekter
i sentralnettsordninga.
Løyvinga under posten blir foreslått
auka med 1 mill. kroner i forhold til gjeldande budsjett for 2001,
jf. tilsvarande auke under kap. 2490 post 45.
Pr. i dag reknar ein med renteinntekter for
2001 på 127 mill. kroner, det vil seie 7 mill. kroner høgare
enn i Revidert budsjett for 2001. Det blir foreslått å auke løyvinga
for 2001 med 7 mill. kroner, frå 120 til 127 mill. kroner.
Departementet viser til at dei reservane ein
ventar å kunne utvinne på Kristin-feltet er 34,6
mill. Sm3 kondensat, 34,9 mrd. Sm3 gass og 8,5 mill. tonn NGL.
Kristin-feltet er planlagt utbygd med eit produksjonsanlegg
under vatn med brønnstraumoverføring til ei halvt
nedsenkbar flytande produksjonsplattform, ei såkalla semi-plattform.
Produksjonsplattforma vil vere bemanna og inkludere prosessanlegg
og bustadkvarter. I prosessanlegget vil rikgassen bli separert til
gass og kondensat. Gassen vil bli transportert i eigen ny røyrledning
inn til eit tilkoplingspunkt på røyrledningen som
går frå Åsgård-feltet til Kårstø.
På Kårstø vil tyngre komponentar
bli skilte ut frå gassen og selde som våtgass
(NGL). Tørrgassen vil bli transportert til kontinentet.
Kondensat som blir prosessert på Kristin-feltet vil bli
overført i ein ny kondensatrøyrledning til eit
lagerskip knytt til eksisterande Åsgård C lastebøye for
lagring og utskiping med skytteltankarar. Det vil bli vurdert nærare
om Åsgård C eller eit nytt lagerskip skal nyttast.
Driftsorganisasjonen for feltet vil vere i Stjørdal. Forsyningsbasen
vil vere i Kristiansund.
Utbygginga er planlagt ferdigstilt slik at gassleveransar
frå feltet kan starte frå 1. oktober 2005.
Dei totale investeringane for Kristin-prosjektet
er av operatøren vurderte til 15 990 mill. kroner. Operatøren sine
utrekningar viser at Kristin-utbygginga vil gi ein noverdi før
skatt på 8 950 mill. kroner ved 7 pst. kalkulasjonsrente.
Ved ei avkastning på 8 pst. etter skatt er noverdien av
prosjektet utrekna til 1 530 mill. kroner, og prosjektet sin balansepris
for olje er utrekna til 13,1 USD/fat. Tilhøyrande
balansepris for gass er utrekna til 49 øre/Sm3.
Utbygginga av Kristin-feltet føreset
at det blir gjennomført modifikasjonar på mottaksanlegget
på Kårstø. Det vil bli gjort eigne konsekvensutgreiingar
for desse arbeida.
Departementet viser til at Kristin-prosjektet
har vore konsekvensutgreidd. Det er i proposisjonen gitt ein gjennomgang
av merknadene frå høyringsinstansane til konsekvensutgreiinga,
og departementet sine kommentarar til desse. Det har i høyringsutsegnene
ikkje komme fram tilhøve som tilseier at utbyggingsplanane ikkje
bør godkjennast.
Olje- og energidepartementet foreslår
at Kristin-feltet blir bygd ut i samsvar med dei planar for utbygging og
drift som rettshavarene har framlagt med dei merknader og på dei
vilkåra som kjem fram i proposisjonen.
Departementet peiker i proposisjonen ut Statoil
ASA som operatør for gassrøyrleidningen frå Kristin-feltet til Åsgård
Transport i utbyggingsfasen. Departementet vil i rimeleg tid før
driftsstart peike ut operatør for gassrøyrleidningen
i driftsfasen. Statoil ASA skal vere operatør for kondensatrøyrleidningen
til eksisterande Åsgård C lastebøye.
Kostnader knytt til utbygging av Kristin-feltet
og tilhøyrande røyrleidningar skal dekkast av
eigarane, og SDØE sin eigardel etter samordning er 18,9
pst. Prosjektet vil i 2001 medføre om lag 34 mill. kroner
i investeringar, om lag 2 mill. kroner i driftskostnader og om lag
1 mill. kroner i kalkulatoriske renter for SDØE. Dette
inngår i gjeldande budsjett under kap. 2440 post 30 Investeringer
og kap. 5440 post 24 Driftsresultat og post 80 Renter.
Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet,
Sylvia Brustad, Rolf Terje Klungland og Synnøve
Konglevoll, fra Høyre, Øyvind Halleraker, Siri
A. Meling og Leif Frode Onarheim, fra Fremskrittspartiet, Øyvind
Korsberg og Øyvind Vaksdal, fra Sosialistisk Venstreparti,
Hallgeir H. Langeland og Ingvild Vaggen Malvik, fra Kristelig Folkeparti,
Ingmar Ljones og lederen Bror Yngve Rahm, og fra Senterpartiet,
Inger S. Enger, har merket seg Olje- og energidepartementets
forslag til saldering av kap. 1810 post 21, kap. 1820 post 1, 21,
22 og 75, kap. 1860 post 70 og 71, kap. 2442 post 70, kap. 2490
post 24 og 45, kap. 4810 post 2, 4 og 5, kap. 4820 post 2 og 40,
kap. 4860 post 80, kap. 5490 post 1 og kap. 5608 post 80 på 2001-budsjettet.
Komiteen sine medlemer frå Sosialistisk
Venstreparti vil understreke behovet for at vi satser mindre
på ein svart oljeøkonomi med økte oljeinvesteringer
og meir på ein grøn kunnskapsøkonomi. Desse
medlemene vil vise til at med lågare tempo i investeringane
på norsk sokkel vil vi kunne ha større stabilitet
og kunne drive aktiviteten meir miljøvennleg og med høgare
tryggleik. Dessutan vil eit lågare tempo også ha
positive verknader på prisen på desse fossile brensla,
slik at utvikling av klimavennlege alternativer blir meir lønnsame,
og at fleire då vil bruke ressursar på å utvikle
desse.
Desse medlemene viser til det
prinsipielle syn som Sosialistisk Venstreparti står for,
og som desse medlemene reiste forslag om, i samband
med privatiseringa av Statoil og sal av SDØE-andelar. Desse medlemene konstaterer
dei ulike budsjettmessige konsekvensane, men køyrer ikkje
nokon omkamp mot privatisering og sal av SDØE-andelar i
denne saka.
Komiteen viser til
at det tidligere ble gitt økonomisk kompensasjon til kommuner
hvor vassdrag ble vernet. Stortinget har gjort vedtak om å avvikle
denne typen kompensasjonsordninger. Det ble i 1997 etablert en overgangsordning
som varte fram til 1999.
Komiteen viser til at konsesjon
for utbygging av Melfjord ble gitt i 1987. Komiteen viser
til at Rødøy kommune har kommet i en spesiell
situasjon etter at Melfjordutbyggingen ble stanset i 2001. Etter
at konsesjonen ble gitt i 1987 er det skapt store forventninger både
til inntekter, sysselsetting og næringsutvikling i Rødøy
kommune.
Komiteen viser til at Statkraft
SF og Nordland fylkeskommune vil motta kompensasjon for manglende utbygging
av Beiarn, Bjøllåga og Melfjord.
Komiteen mener ut i fra rimelighetsbetraktninger at
Rødøy kommune bør motta kompensasjon
for manglende utbygging av Melfjord. Komiteen vil derfor
be om at Regjeringen tar saken opp på nytt som et særtilfelle
innenfor ordningen med kompensasjon til kommuner for ikke-utbygging. Komiteen forutsetter
at en kompensajson skal ligge innefor de økonomiske rammer
som har vært gjeldende for denne ordningen.
Komiteen foreslår:
"Stortinget ber Regjeringen vurdere
saken om kompensasjon til Rødøy kommune på nytt – og
som et særtilfelle innenfor ordningen med kompensasjon
til kommuner for ikke-utbygging. Det forutsettes at en kompensasjon
skal ligge innenfor de økonomiske rammer som har vært
gjeldende for denne ordningen."
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser
til Stortingets behandling av St.meld. nr. 37 (2000-2001) Vannkraften
og kraftbalansen, der Fremskrittspartiet støttet utbyggingsprosjektene
i Beiarn, Bjellåga og Melfjord. Disse medlemmer vil minne
om at Fremskrittspartiets forslag ville medført utbygging,
og at man som følge av dette ville unngått dagens
problemstilling med kompensasjon. Disse medlemmer viser
forøvrig til Fremskrittspartiets merknader og forslag i
Innst. S. nr. 263 (2000-2001).
Komiteen sine medlemer frå Sosialistisk
Venstreparti viser til side 16 og 17 i St.prp. nr. 24 (2001-2002)
vedrørande erstatning til Nordland fylkeskommune, som også omtaler
erstatning til Rødøy kommune. Her kan ein lese
følgjande:
"berre kommunar som har søkt om kompensasjon
i overgangsperioden som blir vurdert. Søknaden frå Rødøy
kommune er ikkje mellom desse."
Det er sjølvsagt heilt korrekt, men årsaka
til det er at kommunen på det tidspunktet trudde at det
ville bli utbygging, slik som Statkraft hadde planlagt og var i gang
med å starte opp. Etter sterkt press frå eit fleirtal på Stortinget
vart utbygginga likevel stansa våren 2000, altså etter
at fristar om kompensasjon var ute. Nordland fylkeskommune, derimot,
får kompensasjon for at det ikkje vart utbygging. Då er
det grunnlag for å hevde at det er skilnad i handsaminga
av Rødøy kommune og fylkeskommunen, sjølv
om fylkeskommunen hadde rett til medeigarskap på 20 pst.
Desse medlemene tek ikkje stilling
til kva som er rett erstatningssum eller om det skal vere erstatning i
det heile, men meiner det må vera lik handsaming, og ber
på denne bakgrunn om at saka blir sendt tilbake for ny
vurdering. Desse medlemene ber også om ei prinsipiell
vurdering av saka, i høve til om dei andre kommunane som
denne saka har betydning for, kan ha liknande krav, t.d. Beiarn.
Desse medlemene er samde i vurderingane
om erstatning til Nordland fylkeskommune, og ber om at den saka
ikkje blir forsinka.
Komiteen har for øvrig
ingen merknader til de øvrige foreslåtte endringene.
Komiteen viser videre til del
2 av St.prp. nr. 24 (2001-2002) Budsjettkonsekvensar knytt til det
statlege engasjementet i petroleumsverksemda, og har merkt seg salderinga
i kap. 1801 post 21 foreslått av Olje- og energidepartementet,
og har ingen innvendinger til dette.
Videre har komiteen merkt seg
salderingsforslagene til kap. 4811 ny post 90, kap. 5685 post 82,
kap. 5440 ny post 31 og 81, kap. 2440 ny post 25, samt kap. 1811
ny post 90, kap. 5685 ny post 81, kap. 2440 ny post 55 og post 30,
kap. 5440 post 24, underpost 24.1, 24.2, 24.3, 24.4, 24,5 og post
30, ny post 50, post 80 og ny post 85. Komiteen ser
disse salderingene som en konsekvens av omleggingen av SDØE
og delprivatiseringen av Statoil.
Komiteens flertall,
alle unntatt medlemmene fra Sosialistisk Venstreparti, viser til
at Kristin-feltet er et felt med høyt trykk og høye
temperaturer, og innser at dette betyr at man står overfor
spesielle utfordringer knyttet til helse, miljø og sikkerhet. Flertallet er glad
for at vern og helse skal stå sentralt når de
tekniske løsningene for Kristin-feltet blir utformet.
Flertallet peker på kravene
til miljøvern, som omfatter vern mot forurensning og uakseptable
inngrep i naturen.
Flertallet har merket seg de
innsigelser som SFT har kommet med i sitt høringssvar til
departementet i denne saken og de svar som operatøren har
gitt (jf. utdrag referert i proposisjonen).
På bakgrunn av dette forutsetter flertallet at arbeidet
med steindumping i rørgata foregår på en
forsvarlig måte som ikke setter fiskeri- og miljøhensyn
i fare.
Videre registrerer flertallet at
elektrifisering av Kristin-feltet vil øke investeringsrammen
med 1 mrd. kroner, og at dette ikke kan belastes prosjektet.
Et annet flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Senterpartiet,
ber imidlertid utbyggerne vurdere om det likevel kan finnes fram
til alternative løsninger.
Dette flertallet mener at bruk
av elektrisitet fra land og en bedre kraftutveksling/samordning
generelt vil ha betydelig miljøgevinst.
Komiteens flertall,
alle unntatt medlemmene fra Sosialistisk Venstreparti, forutsetter
at reinjeksjon av produsert vann og oppsamling av hydraulisk væske skjer
på en miljømessig og økonomisk forsvarlig
måte.
Et annet flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Senterpartiet,
merker seg at det ikke ligger til rette for injisering av CO2 i området, men anmoder utbygger
om – i samarbeid med forskningsmiljøene – å følge
opp med ny kunnskap på dette felt, og som eventuelt kan
redusere CO2–problemene.
Komiteens flertall,
alle unntatt medlemmene fra Sosialistisk Venstreparti, legger til
grunn at de best tenkelige teknikker blir benyttet ved etablering
av rensemekanismer for nmVOC. Flertallet mener dette vil
ha store miljømessige fordeler.
Medlemene i komiteen frå Sosialistisk Venstreparti viser
også til uttala frå Havforskingsinstituttet. Desse
medlemene forutset at utbyggar gjer undersøkingar
om det er kaldvasskorallar i området. Det må vera
utbyggaren som må dokumentere at det ikkje er slike førekomstar
i området, dersom han skal unngå tiltak i høve
til utslepp. Desse medlemene støtter Havforskingsinstituttet
sitt krav om at utbyggar blir pålagt å gjennomføre
undersøkingar for å kartleggje om utslepp av vassbasert
boreslam negativt påverkar kaldvasskorallar i regionen.
Utbyggaren må ha kunnskap om korleis eigne utslepp spelar
inn på økosystemet i Kristin-området.
Desse medlemene viser til dei
vurderingar som er gjort vedrørande CO2-injeksjon,
kraftgenerering og spørsmål knytta til kraftleveransar
frå land, samt dei innvendingar som SFT har til m.a. utbygging
og drift.
Desse medlemene viser til at
Regjeringa vil bruke store summar på å utvikle
såkalla CO2-frie gasskraftverk,
og at det framleis vert vurdert om kraftleveransane kan komme frå land,
evt. frå andre plattformar.
Desse medlemene viser også til
svar på spørsmål frå komiteen
i brev frå OED datert 6. desember 2001, og at Regjeringas
Gassteknologiutvalg skal avgje innstilling 1. mars 2002. Desse
medlemene vil foreslå at saken vert sendt tilbake
til Regjeringa, med tanke på ny handsaming i april/mai
2002, dette mellom anna med tanke på å få ei
grundigare vurdering om det er mogleg å bygge eit pilotanlegg
for såkalla CO2-frie gasskraft
på Kristin-plattforma, dessutan at det vert gjort ytterlegare
vurderingar av eventuelle andre løysingar for kraftleveransar.
Dersom det ikkje er fleirtal for å sende
saka tilbake, vil desse medlemene foreslå følgjande:
"Stortinget ber Regjeringa om at
det vert lagt til rette for at det kan byggast eit pilotanlegg for
såkalla CO2-frie gasskraftverk
på Kristin-feltet."
Forslag frå Sosialistisk Venstreparti:
Stortinget ber Regjeringa om at det vert lagt
til rette for at det kan byggast eit pilotanlegg for såkalla
CO2-frie gasskraftverk på Kristin-feltet.
Komiteen har elles ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å gjere slikt
vedtak:
I
I statsbudsjettet for 2001 blir det gjort følgjande endringar:
Kap. |
Post |
Formål: |
Kroner |
|
|
Utgifter: |
|
1801 |
|
Omstrukturering av statens petroleumsengasjement |
|
|
21 |
Spesielle driftsutgifter, kan overføres,blir auka med |
326 000 000 |
|
|
frå kr 135 000 000 til kr 461 000 000 |
|
1810 |
|
Oljedirektoratet (jf. kap. 4810) |
|
|
21 |
Spesielle driftsutgifter, blir auka med |
10 900 000 |
|
|
frå kr 70 700 000 til kr 81 600 000 |
|
1811 |
|
Statoil ASA (jf. kap. 4811 og 5685) |
|
|
90 (Ny) |
Ansvarlig lån, blir løyvd med |
14 039 700 000 |
1820 |
|
Norges vassdrags- og energidirektoat (jf. kap. 4820) |
|
|
1 |
Driftsutgifter, blir auka med |
250 000 |
|
|
frå kr 207 400 000 til kr 207 650 000 |
|
|
21 |
Spesielle driftsutgifter, kan overføres, blir redusert med |
5 500 000 |
|
|
frå kr 50 450 000 til kr 44 950 000 |
|
|
22 |
Forbygningsarbeider og oppryddingstiltak, kan overføres, blir auka med |
2 000 000 |
|
|
frå kr 44 150 000 til kr 46 150 000 |
|
1860 |
|
Statsforetak under Olje- og energidepartementet (jf. kap. 4860) |
|
|
70 (Ny) |
Kompensasjon for avvikling av prosjektene i Beiarn, Bjellågå og Melfjord, blir løyvd med |
440 600 000 |
|
71 (Ny) |
Kompensasjon for langsiktige avtaler med kraftkrevende industri, blir løyvd med |
79 600 000 |
2440 |
|
Statens direkte økonomiske engasjement i petroleumsvirksomheten (jf. kap. 5440) |
|
|
22 |
Fjerningsutgifter, overslagsbevilgning, blir redusert med |
80 000 000 |
|
|
frå kr 80 000 000 til kr 0 |
|
|
25 (Ny) |
Pro et contra-oppgjør, blir løyvd med |
8 500 000 000 |
|
30 |
Investeringer, blir redusert med |
2 300 000 000 |
|
|
frå kr 20 100 000 000 til kr 17 800 000 000 |
|
2442 |
|
Disponering av innretninger på kontinentalsokkelen |
|
|
70 |
Tilskudd, overslagsbevilgning, blir redusert med |
231 900 000 |
|
|
frå kr 240 000 000 til kr 8 100 000 |
|
2490 |
|
NVE Anlegg (jf. kap 5490) |
|
|
45 |
Større utstyrsanskaffelser og vedlikehold, kan overføres, blir auka med |
1 000 000 |
|
|
frå kr 4 000 000 til kr 5 000 000 |
|
|
|
Inntekter: |
|
4810 |
|
Oljedirektoratet (jf. kap. 1810) |
|
|
2 |
Oppdrags- og samarbeidsvirksomhet, blir auka med |
10 900 000 |
|
|
frå kr 31 200 000 til kr 42 100 000 |
|
|
4 |
Salg av undersøkelsesmateriale, blir redusert med |
10 000 000 |
|
|
frå kr 10 000 000 til kr 0 |
|
|
5 |
Salg av publikasjoner, blir redusert med |
1 000 000 |
|
|
frå kr 2 000 000 til kr 1 000 000 |
|
4811 |
|
Statoil ASA (jf. kap. 1811) |
|
|
90 (Ny) |
Salg av aksjer, blir løyvd med |
14 210 600 000 |
|
91 (Ny) |
Avdrag, ansvarlig lån, blir løyvd med |
14 039 700 000 |
4820 |
|
Norges vassdrags- og energidirektorat (jf. kap. 1820) |
|
|
2 |
Oppdrags- og samarbeidsvirksomhet, blir redusert med |
5 500 000 |
|
|
frå kr 45 500 000 til kr 40 000 000 |
|
|
40 |
Forebyggingsvirksomhet, blir auka med |
2 000 000 |
|
|
frå kr 8 000 000 til kr 10 000 000 |
|
4860 |
|
Statsforetak under Olje- og energidepartementet (jf. kap. 1860) |
|
|
80 |
Inntekter fra oppgjørsordningen for |
|
|
|
utenlandshandelen med kraft, blir auka med |
16 900 000 |
|
|
frå 103 000 000 til 119 900 000 |
|
5440 |
|
Statens direkte økonomiske engasjement |
|
|
|
i petroleumsvirksomheten (jf. kap. 2440) |
|
|
24 |
Driftsresultat, blir redusert med |
13 900 000 000 |
|
|
frå 100 000 000 000 til 86 100 000 000 |
|
|
|
Spesifikasjon: |
|
|
|
Driftsinntekter |
129 700 000 000 |
|
|
|
Driftsutgifter |
-17 400 000 000 |
|
|
|
Lete- og feltutviklingsutgifter |
-1 700 000 000 |
|
|
|
Avskrivninger |
-16 900 000 000 |
|
|
|
Renter |
-7 600 000 000 |
|
|
|
|
86 100 000 000 |
|
|
|
|
|
|
30 |
Avskrivninger, blir redusert med |
2 600 000 000 |
|
|
frå 19 500 000 000 til 16 900 000 000 |
|
|
31 (Ny) |
Salg av SDØE-andeler, blir løyvd med |
38 980 000 000 |
|
50 (Ny) |
Overføring fra Statens |
|
|
|
petroleumsforsikringsfond, blir løyvd med |
500 000 000 |
|
80 |
Renter, blir redusert med |
800 000 000 |
|
|
frå 8 400 000 000 til 7 600 000 000 |
|
|
81 (Ny) |
Renter, salg av SDØE-andeler, blir løyvd med |
1 248 000 000 |
|
85 (Ny) |
Renter på mellomregnskapet, blir løyvd med |
-25 000 000 |
5490 |
|
NVE Anlegg (jf. kap. 2490) |
|
|
1 |
Salg av utstyr mv., blir auka med |
1 000 000 |
|
|
frå 200 000 til 1 200 000 |
|
5608 |
|
Renter av lån til statsforetak under Olje- og energidepartementet |
|
|
80 |
Renter, Statnett SF, blir auka med |
7 000 000 |
|
|
frå 120 000 000 til 127 000 000 |
|
5685 |
|
Aksjer i Statoil ASA (jf. kap 4811) |
|
|
81 (Ny) |
Renter, ansvarlig lån, blir løyvd med |
66 200 000 |
|
82 (Ny) |
Renter m.m., salg av aksjer, blir løyvd med |
12 325 000 |
II
Stortinget samtykkjer i at løyvinga under kap. 1820 Norges vassdrags- og energidirektorat, post 75 Tilskudd til sikringstiltak, kan overskridast mot tilsvarande meirinntekt under kap. 4820 Norges vassdrags- og energidirektorat, post 10 Refusjoner.
III
Stortinget ber Regjeringen vurdere saken om kompensasjon til Rødøy kommune på nytt – og som et særtilfelle innenfor ordningen med kompensasjon til kommuner for ikke-utbygging. Det forutsettes at en kompensasjon skal ligge innenfor de økonomiske rammer som har vært gjeldende for denne ordningen.
Oslo, i energi- og miljøkomiteen, den 13. desember 2001
Bror Yngve Rahm
leiar og ordførar |
Øyvind Vaksdal
sekretær |