I dokumentet vert desse forslaga fremja:
"1. Stortinget
ber Regjeringa gjennomgå etablert praksis for etablering
av flyktningmottak med sikte på betre førebuande
prosessar mellom Utlendingsdirektoratet (UDI) og aktuelle kommunar.
2. Stortinget ber Regjeringa leggje fram
forslag som sikrar kommunane full økonomisk kompensasjon for
meirkostnader ved slik etablering, her medrekna også overgangsordningar
som sikrar kompensasjon den første tida etter ei eventuell
nedlegging."
Forslagsstillarane er kjende med at ei rekkje
kommunar har opplevd noko vanskelege prosessar i forhold til Utlendingsdirektoratet
(UDI). Det krevst i dag inga godkjenning frå kommunen ved
oppretting av eit privat mottak. Det inneber at ein kommune utan å vere førebudd
kan oppleva utfordringar som t.d. klassedeling i grunnskulen midt
i eit skuleår, større behov for helsetenester,
barneverntiltak, tolketenester og eventuell norskundervisning for
vaksne i eit nyoppretta mottak. Kommunane har plikt til å stille
med tenester for bebuarar i asylmottak.
Det er ingen tvil om at UDI har ekstra utfordringar
i ei tid med stor tilstrøyming av asylsøkjarar.
Utfordringane vert ikkje mindre dersom det ikkje vert lagt opp til
optimal informasjon og dialog undervegs. Etter Kommunenes Sentralforbund
(KS) si meining har fleire kommunar hatt same oppleving som Sokndal kommune,
som 21. januar 2002 fekk melding frå UDI om etablering
av eit flyktningmottak i kommunen frå 1. februar. Dette
vart gjort sjølv om UDI var kjend med at eit samrøystes
formannskap hadde vedteke at kommunen ikkje for tida såg
seg i stand til å tilretteleggja for mottak.
Ei viktig side i forhold til kommunane sine
oppgåver og som medfører at fleire kommunar ikkje
ser seg høve til positive vedtak, er praktiske og økonomiske
løysingar på ei rekkje område.
Ei anna side er erfaringar kommunar med nedlagde mottak
har gjort seg. Suldal er eitt av fleire døme på ein tilrettelagt
kapasitet på fleire område som plutseleg ikkje
lenger vert kompensert fordi eit mottak på kort varsel
vert stengt.