I denne proposisjonen legg Regjeringa fram forslag om
visse endringar i løyvingar i forsvarsbudsjettet for 2006.
Siktemålet er å skape best mogeleg samsvar mellom
løyvingane under dei einskilde kapitla og postane, og dei
endringane i budsjettføresetnadene som har skjedd sidan
forsvarsbudsjettet for 2006 vart utarbeidd.
Hovudelementa i omgrupperingsproposisjonen tek mellom
anna føre seg den vedtekne flyttinga av regionale støttefunksjonar
(RSF) frå greinkapitla til kapittel 1740 Forsvarets logistikkorganisasjon
(FLO), jf. Innst. S. nr. 234 (2003-2004) og St.prp. nr. 42 (2003-2004). Vidare
formaliserer proposisjonen den varsla auken på kap. 1792
Norske styrkar i utlandet i samband med flytting av leiren i Meymaneh
(Afghanistan), for å betre tryggleiken for dei norske styrkane,
jf. Revidert nasjonalbudsjett 2006; tilleggsløyvinga til
bidraget til UNIFIL II; samt overføring av budsjettansvaret
for rabattavtale for vernepliktige frå greinkapitla til
kap. 1740.
Omgrupperingsproposisjonen for 2006 tek vidare vare
på formaliseringa av lønnskompensasjonen for 2006
og formalisering av meirinntekter. Totalt sett utgjer omgrupperinga
ein auke i løyvinga til Forsvarsdepartementet på 265
mill. kroner.
I samsvar med FNs tryggingsråd sin
samrøystes resolusjon 1701 av 11. august 2006,
mottok Noreg ei formell oppmoding frå FN om å bidra
med maritime kapasitetar, og tilbaud eit bidrag bygd opp kring fire missiltorpedobåtar
(MTB-ar). Regjeringa stadfesta etter komitéhøyringar
i Stortinget deltakinga med fire MTB-ar og naudsynte støtteelement
gjennom kgl.res. av 29. september 2006. Totalt utgjer det
norske styrkebidraget rundt 150 personar.
Meirkostnadene for bidraget er både
personellrelaterte og knytte til materiell, vedlikehald, deployering og
kjøp av varer og tenester etc. Totalt er det no rekna ut
at bidraget vil koste 25 mill. kroner i 2006.
I denne proposisjonen vert det fremja forslag
om tilleggsløyving av 25 mill. kroner for 2006.
Grunnlaget for omgrupperinga er vedtatt budsjett
for 2006, dei seinare endringane gjort av Stortinget, og midlar
ført over frå 2005. Det er og tatt omsyn til forsvarssektoren
sin del av lønnskompensasjonen for 2006 (301,990 mill.
kroner).
Tabell 1.1 Faktisk løyving
på utgiftssida, før omgruppering 2006, kjem fram
slik (i 1 000 kroner):
Vedtatt budsjett 2006 | 30 610 218 |
| |
St.prp. nr. 65 (2004-2005)
Tilleggsbevilgninger og omprioriteringer i statsbudsjettet medregnet folketrygden
2006 (RNB), jf. Innst. S. nr. 240 (2004-2005). | 19 678 |
| |
St.prp. nr.
70 (2004-2005) Om endringar i Regulativ for tillegg o.a. til utskrivne
vernepliktige mannskap og om endring i gradsnivå for militære
embete ("soldatproposisjonen"),
jf. Innst. S. nr. 274 (2004-2005). | 12 503 |
Lønnsregulering
for arbeidstakarar i det statlege tariffområdet. | 301 990 |
= Faktisk
løyving før omgruppering | 30 944
389 |
+ Midlar
ført over frå 2005 | 1 105
500 |
= Disponible midlar
i 2006 før omgrupperinga | 32 049 889 |
Tabell 1.2 Disponibel løyving
på inntektssida, før omgruppering 2006, kjem fram
slik (i 1 000 kroner):
Vedtatt budsjett
2006 | 1 003
452 |
= Løyvingar
før omgruppering | 1 003 452 |
I høve til vedtatt budsjett for 2006
er det ei netto meirinntekt (brutto meirinntekter minus mindreinntekter)
på 240 mill. kroner som er foreslått lagt til
utgiftssida. Det vert i denne samanhengen vist til Forsvarsdepartementet sin
meirinntektsfullmakt i St.prp. nr. 1 (2005-2006) under vedtak II.
Tabell 1.3 Løyvingsbehov
på utgiftssida i samband med omgrupperingsproposisjonen
vert slik (i 1000 kroner):
Auke på utgiftssida
grunna meirinntekter førde til utgiftssida | 240 000 |
+ Tilleggsløyvingar | 25 000 |
= Sum
behov ved omgrupperinga | 265 000 |
+ Løyvingar
før omgrupperinga | 30 944
389 |
= Samla
løyvingar etter omgrupperinga | 31 209
389 |
+ Midlar
ført over frå 2005 | 1 105
500 |
= Samla disponible
midlar i 2006 etter omgrupperinga | 32 314 889 |
Tabell 1.4 Løyvingsbehovet
på inntektssida i samband med omgrupperingsproposisjonen
vert slik (i 1 000 kroner):
Løyvingar
før omgrupperinga | 1 003
452 |
Meirinntekter | 240 000 |
= Løyvingar
etter omgrupperinga | 1 243 452 |
Regjeringa foreslår på denne
bakgrunn, under forslag til vedtak, at utgiftsramma vert auka med
265 mill. kroner og at inntektsramma vert auka med 240 mill. kroner.
Tala i tabellane nedanfor syner netto endringar
på dei ulike postane. Utgiftstabellen er inklusiv fordeling
av meirinntekter.
Tabell 1.5 Postfordeling
utgifter (i 1 000 kroner)
Post | Formål | Mindreutg.-/Meirutg.+ |
1 | Driftsutgifter | 634 652 |
43 | Til disposisjon for Forsvarsdepartementet | -20 000 |
45 | Store nyskaffingar | -820 000 |
47 | Nye bygg og anlegg | 417 848 |
50 | Overføringar Statens
Pensjonskasse | 58 000 |
70 | Renter låneordning | -5 500 |
Sum | | 265 000 |
Tabell 1.6 Postfordeling
inntekter (i 1 000 kroner)
Post | Formål | Mindreinnt.
-/Meirinnt.+ |
1 | Driftsinntekter | 329 000 |
45 | Store nyskaffingar | 0 |
47 | Sal av eigedom | -89 000 |
48 | Fellesfinansierte byggje-
og anleggsinntekter | 0 |
90 | Lån
til bustadføremål | 0 |
Sum | | 240 000 |