Etter FNs havrettskonvensjon av 10. desember
1982 har kyststatane suverene rettar til å utnytte ressursane
i havet innanfor dei økonomiske sonene. Dei kyststatane som
deler ein eller fleire fiskebestandar, skal samarbeide om regulering
og vern av bestandane. Utvidinga av nasjonal fiskerijurisdiksjon
til 200 nautiske mil på slutten av syttitalet førte
såleis til ein overgang frå fleirsidige forhandlingar
innan ramma av NEAFC (North East Atlantic Fisheries Commission)
til tosidige forhandlingar mellom dei kyststatane som saman har suverene
rettar til fiskebestandane. Dette inneber at såkalla tredjeland
som ikkje har kyststatsrettar i det aktuelle området, ikkje
tek del i avgjerder om forvaltninga av bestandane slik dei gjorde
tidlegare.
Det er eit generelt forbod mot fiske i Noregs økonomiske
sone og i fiskerisona rundt Jan Mayen for fiskarar som ikkje er
norske statsborgarar. Regjeringa kan likevel fastsetje forskrifter
som opnar for eit regulert og avgrensa utanlandsk fiske i samsvar
med dei fiskeriavtalane som er inngått med andre land.
Forskrifter for fiskevernsona ved Svalbard er sette i verk på eit
ikkje-diskriminerande grunnlag for både norske og utanlandske
fartøy.
Noreg har inngått ulike typar fiskeriavtalar
som opnar for utanlandsk fiske i norske havområde.
Dei viktigaste fiskebestandane i Barentshavet
har eit utbreiingsområde som dekkjer norsk og russisk sone og
fiskevernsona rundt Svalbard. År om anna er det også mogleg å fiske
torsk i internasjonalt farvatn. I regi av Den blanda norsk-russiske
fiskerikommisjonen fører Noreg og Russland årleg
kvoteforhandlingar om totalkvotar for fellesbestandane i Barentshavet:
norsk arktisk torsk, norsk arktisk hyse og lodde.
Partane avtalar også fordeling av kvotane
mellom Noreg, Russland og tredjeland. Det er semje mellom partane
om ei fast prosentvis fordeling av fellesbestandane. Etter avsetjing
til tredjeland vert kvotane for norsk arktisk torsk og norsk arktisk
hyse fordelte med 50 pst. til kvar av partane. Tredjelandskvoten
av norsk arktisk torsk og hyse vert fordelt med 60 pst. til Noregs økonomiske
sone (NØS) og 40 pst. til Russlands økonomiske
sone (RØS). Avtalen opnar for at partane kan fiske delar
av sine kvotar på desse bestandane i sona til den andre
parten. Loddebestanden er fordelt med 60 pst. til Noreg og 40 pst.
til Russland.
I fiskeriforhandlingane med Russland om ein
kvoteavtale for 2007 vart partane samde om ein totalkvote (TAC)
for norsk arktisk torsk på 424 000 tonn, medrekna
21 000 tonn murmansktorsk. Dette er i tråd med forvaltningsplanen
som vart vedteken under den 31. sesjonen i Den blanda norsk-russiske
fiskerikommisjonen og vidareutvikla under den 33. sesjonen. Det
er framleis grunn til å uroe seg over situasjonen for norsk kysttorsk.
Noreg og Russland har sett ein totalkvote for
norsk arktisk hyse på 150 000 tonn for 2007. Partane
var einige om at det heller ikkje i 2007 skal fiskast lodde. Noreg
og Russland er også samde om eit kvotebyte på eksklusive
bestandar i 2007.
Noreg og Russland vart under den 35. sesjonen samde
om å forvalte bestanden av kongekrabbe kvar for seg frå og
med 2007. Noreg informerte den russiske part om at den norske totalkvoten
var fastsett til 300 000 individ i NØS aust for
26 A. Den russiske part orienterte om at den russiske kvoten av
kongekrabbe var fastsett til 3 180 000 individ
for 2007.
Eit hovudfokus for samarbeidet mellom Noreg
og Russland om forvaltning og kontroll i Barentshavet i 2006 har
vore arbeidet for ein styrka kontroll med uttak og omlasting av
fisk i Barentshavet.
Under den blanda fiskerikommisjonens 35. sesjon stadfesta
partane at det var gjort gode framsteg i 2006. Særleg gjeld
dette utveksling av satellittsporingsdata og opplysningar om fartøya
sine kvotar. Dette er tiltak som i vesentleg grad betrar oversynet
over fiskeuttaket i Barentshavet, og gjer det mogleg å følgje
opp mistenkjeleg fiske frå enkeltfartøy.
Sjølv om det bilaterale fiskerisamarbeidet
med Russland framleis er krevjande og komplisert, er det grunn til å understreke
at det er oppnådd reell framgang i 2006. Dette har òg
gitt konkret utslag i redusert overfiske. Ifølgje berekningar
gjort av Fiskeridirektoratet har det russiske overfisket av torsk
og hyse blitt redusert med 23 og 55 pst. i 2006, samanlikna med
2005.
På grunnlag av rammeavtalen med EU
om fiskeri har Noreg frå 1978 og fram til i dag inngått årlege
kvoteavtalar om Noreg og EU sitt fiske i Nordsjøen, Noreg sitt
fiske vest av Dei britiske øyane og EU sitt fiske i Noreg
si økonomiske sone i Barentshavet. Det har frå 1979
vore semje mellom Noreg og EU om delinga av totalkvotane for fellesbestandane
av torsk, hyse, sei, kviting og raudspette i Nordsjøen.
Partane kom i 1997 også fram til ein avtale om fast fordeling
av totalkvotane for nordsjøsild.
I samarbeidet mellom Noreg og EU er det framleis område
der det trengst felles tiltak for å betre fiskeriforvaltninga.
I arbeidet med å betre beskatningsmønsteret i
Nordsjøen er utkast av fisk eit særleg og samansett problem.
Det har vore usemje mellom Noreg og EU om forvaltningsregimet
for makrell i mange år. Hovudproblemet er deling av kvoten
mellom partane. Til no har Noreg og EU berre avtalt årlege
ad hoc-arrangement for makrellen. På grunnlag av kjennskap
til makrellen sitt utbreiingsmønster har ein på norsk
side meint at Noreg har eit rettkome krav på ein større
del av makrellen. Det norske kravet er til no avvist av EU.
Kvoteavtalen med EU for 2007 speglar den vanskelege
bestandssituasjonen for fleire av botnfiskbestandane i Nordsjøen.
Partane har mellom anna vedteke å redusere kvoten på torsk
ytterlegare slik at den no er den lågaste nokon gong. I
tråd med dei reviderte forvaltningsplanane er totalkvoten
for hyse noko auka medan kvotane for sei og kviting er på same
nivå som i 2006. Vidare er totalkvoten for raudspette redusert
frå 2006 til 2007. Noreg og EU er dessutan samde om å halde
fram det felles arbeidet med å forbetre utnyttinga av botnfisk.
Fordelinga av makrell mellom Noreg og EU er
eit spørsmål som partane forhandlar om og følgjer
opp i dei årlege tosidige forhandlingane.
I 1999 vart Noreg, EU og Færøyane
samde om ein trepartsavtale om forvaltning av makrell i Nordaust-Atlanteren.
Med denne avtalen aksepterte Noreg og EU at Færøyane
er kyststat til makrellen. Partane har inngått tilsvarande
avtalar for kvart av åra 2001 til 2007. Dei tre kyststatane
vedtok ein såkalla "referanse-TAC", som var utgangspunkt
for drøftingane i NEAFC om regulering av makrellfisket
i internasjonalt farvatn for 2007. På årsmøtet
i NEAFC vedtok partane ei regulering av makrell i internasjonalt
farvatn som inneber ein kvote for dette området på 47 890
tonn. Island har sett fram formelle reservasjonar mot denne reguleringa.
Noreg har for 2007 inngått kvoteavtalar
med EU om fisket i Skagerrak/Kattegat og om svensk fiske
i den norske delen av Nordsjøen. Noreg har vidare inngått tosidige
kvoteavtalar for 2007 med Færøyane og Grønland.
Det er for 2006 også utveksla kvotar med Island i tråd
med "Smottholsavtalen" og den tilhøyrande tosidige avtalen,
medan Noreg i 2006 vidareførte trepartsavtalen med Island
og Grønland om regulering av lodde i området mellom
Island, Grønland og Jan Mayen.
Det vart også i 2006 gjennomført
fempartsforhandlingar om norsk vårgytande sild mellom Noreg,
Island, Færøyane, EU og Russland. 18. januar
2007 vart det underteikna ein kyststatsavtale for 2007, for første gong
sidan 2002.
Sidan 1999 har dei landa som er definerte som
kyststatar til kolmule - Noreg, EU, Færøyane,
Island og Grønland - arbeidd med å etablere eit
forvaltningsregime for heile kolmulebestanden. 16. desember
2005 underteikna partane ein kyststatsavtale om kolmule. Avtalen
tek opp i seg ein langsiktig forvaltningsstrategi som inneber ein
reduksjon i fisket til forvaltningsmåla er nådde.
Basert på denne rammeavtalen vart partane einige om ein
kyststatsavtale også for 2007.
Partane i NEAFC vart på årsmøtet
i 2006 einige om reguleringstiltak for fiske av uer i Irmingerhavet
i 2007 og fastsette ein totalkvote på 46 000 tonn.
Av dette har Noreg ein del på 1 645 tonn. Delar
av uerbestanden i Irmingerhavet, som NEAFC forvaltar, har dei seinaste åra
vore observert og delvis utnytta i NAFO-området (North
East Atlantic Fisheries Commission). Den norske uerkvoten
for 2007 er, som i åra 2001 til 2006, ein totalkvote for
begge områda.
Rekefisket ved "Flemish Cap" (NAFO-område)
har sidan 1996 vore regulert gjennom grenser for kor mange fartøy
som kan delta i fisket, og kor mange døgn dei kan fiske
samla. Norske fartøy kan samanlagt fiske 1 985
fiskedøgn i 2007, og 32 norske fartøy kan ta del i
fangsten.
Noreg er medlem av og har også i år
teke del i dei årlege møta i dei regionale fiskeriforvaltningsorganisasjonane
NAFO og NEAFC. Noreg deltek i samarbeidet i IWC ("International
Whaling Commission") og NAMMCO ("North Atlantic Marine Mammal Commission")
om forvaltninga av kval. Partsmøta til CITES ("Convention
of International Trade on Endangered Species of Fauna and Flora"),
som Noreg tek del i, er også viktige i samband med handel
med fisk og kval. Som medlem i CCAMLR ("Commission for the Conservation
of Antarctic Marine Living Resources") er Noreg representert på møta
til organisasjonen. Noreg tek også del i det internasjonale
fiskerisamarbeidet innan organisasjonen ICCAT ("International Commission
for the Conservation of Atlantic Tunas") og i den regionale fiskeriforvaltningsorganisasjonen SEAFO
("South East Atlantic Fisheries Organization").
IWC vart oppretta for å sikre ei berekraftig
forvaltning av kvalressursane, og Noreg deltek på årsmøta
og andre møte om forvaltning av kval. I 1982 vedtok IWC eit
totalforbod mot all kommersiell kvalfangst. Noreg har reservert
seg mot dette forbodet, og er derfor ikkje bunden av det.
Konvensjonen om internasjonal handel med trua dyre-
og planteartar, CITES, regulerer internasjonal handel med artar
frå vill fauna som er trua av utrydding, eller som kan
verte det om ikkje handelen vert regulert. I 1983 vart vågekval
ført opp på liste I under CITES. Dette inneber
eit forbod mot handel med produkt av vågekval. Noreg har
reservert seg mot denne listinga fordi vågekvalen ikkje
fyller kravet om å vere trua av utrydding.
Bestandsutrekning ("assessment") inneber vanlegvis å kombinere
tilgjengeleg informasjon frå fangststatistikk og data frå vitskaplege
tokt. Ved hjelp av ulike matematiske modellar reknar ein ut kor
stor bestanden er i dag ved å sjå på kor
store årsklassane var i fjor, og så trekkje frå dei
individa som har døydd på grunn av fiske og naturleg
død (blitt etne av andre, sjukdom, matmangel, alderdom)
i løpet av året. Dei viktigaste datakjeldene i
slike modellar er:
– fangststatistikk
med stikkprøver av alderssamansetjing (skal fortelje kor
mykje som er blitt fiska i løpet av året av dei
forskjellige årsklassane)
– toktdata (fortel om relative
endringar i talet på fisk i kvar aldersgruppe i forhold
til året før)
Dei årlege forhandlingane Noreg fører
med andre land er baserte på rådgivinga frå Det
internasjonale havforskingsrådet, ICES ("International
Council for the Exploration of the Sea"). Rådgivinga frå ICES
vert utarbeidd av Den rådgivande komiteen for fiskeriforvaltning,
ACFM ("Advisory Committee on Fisheries Management"). ACFM hentar
inn vitskapleg bakgrunnsmateriale frå medlemslanda og gir årlege
råd om fangstmengder for dei viktigaste fiskeslaga i Nordaust-Atlanteren.
Sidan 1997 har Noreg vore med på å vedta
langsiktige forvaltningsplanar for alle fellesbestandane i Barentshavet
saman med Russland, dei viktigaste botnfiskbestandane og sild i
Nordsjøen saman med EU, makrell i Nordaust-Atlanteren saman
med EU og Færøyane, norsk vårgytande
sild saman med EU, Russland, Island og Færøyane,
og no også for kolmule. Slike planar er ein viktig føresetnad
for å oppnå målet om ei berekraftig forvaltning
av alle dei kommersielle fiskebestandane som Noreg deler med andre
land.
Det er derfor eit langsiktig mål for
norske fiskeristyresmakter at forvaltinga skal baserast på meir
heilskaplege forvaltingsplanar enn dei vi har i dag, der det ikkje berre
vert teke omsyn til biologiske, men også til økonomiske
og andre relevante faktorar.
Ein syner til St.meld. nr. 32 (2006-2007) for
tilstandsrapportar og rådgiving for dei viktigaste fiskebestandane
i norske farvatn.
I Noreg har Fiskeridirektoratet ansvaret for
ressurskontrollen saman med Kystvakta og salslaga.
Kystvakta er underlagt Forsvarsdepartementet.
Kystvakta har ansvaret for ressurskontrollen på havet.
Frå 1996 er Kystvakta utvida med ei indre kystvakt som skal
gjennomføre fiskerioppsynet innanfor grensa for sjøterritoriet
på 12 nautiske mil.
Salslaga har ansvar for all førstehandsomsetning
av fisk i Noreg, og salslaga utfører ein viktig del av
kontrollarbeidet.
I internasjonale samanhengar vert det norske
systemet med nært samarbeid mellom Fiskeridirektorat, Kystvakt
og salslag ofte framheva som ein særs vellukka modell for
god ressurskontroll.
Noreg har i ei årrekkje hatt på plass
kontrollavtalar og avtalar om gjensidig satellittsporing med dei
viktigaste samarbeidspartane i fiskerisektoren, mellom anna med
Russland og EU-landa. Desse avtalane vert no fornya.
Fiskeridepartementet vedtok å innføre
satellittovervaking av alle norske fiske- og fangstfartøy
over 24 meter frå juli 2000. Denne sporinga gjeld i område både
under norsk og utanlandsk fiskerijurisdiksjon. Ved fiske i EU-sona
gjeld sporingsplikt fartøy over 15 meter. Tilsvarande har
EU-fartøy over 15 meter sporingsplikt i område
under norsk fiskerijurisdiksjon. Vidare vert alle norske fartøy,
uavhengig av storleik, spora ved fiske i internasjonalt farvatn.
For utanlandske fiskefartøy gjeld krav om satellittsporing
i Noregs økonomiske sone, i fiskerisona ved Jan Mayen, i
fiskevernsona ved Svalbard og i Svalbards territorialfarvatn og
indre farvatn.
Norske styresmakter har dei seinare åra
innført ei rekkje tiltak for å angripe ulovleg,
urapportert og uregulert fiske. Eit sentralt tiltak har vore den
såkalla "svartelistinga" av fartøy som har drive
uønska aktivitet i område utanfor norsk jurisdiksjon.
Dette gjeld fartøy som fører utanlandsk flagg,
då det er mogleg å sanksjonere på annan
måte overfor norske fartøy. Fiskeridirektoratet
ser til at fartøy som har delteke i uregulert fiske i internasjonalt
farvatn, vert nekta lisens i Noregs økonomiske sone. Vidare
kan slike fartøy nektast å føre norsk
flagg, og ein kan nekte landing av fangst i Noreg. Det kan også setjast
inn sanksjonar mot utanlandske fartøy som bryt regelverket
i norske farvatn. Regionale organisasjonar som NEAFC og NAFO har
innført svartelisting av fartøy som fiskar ulovleg. Dei
regionale fiskeriforvaltningsorganisasjonane samarbeider stadig
betre om kva fartøy som skal inn på svartelistene.
I 2006 er det gjennom lovendring gitt heimel til å innføre
føresegner for å setje i verk ei rekkje nye tiltak
(forbod) overfor fartøy som er svartelista i regionale
organisasjonar og som oppsøkjer norske farvatn.
Noreg arbeider også globalt for å sikre
meir forpliktande samarbeid i fiskeripolitikken for å redusere
det ulovlege, urapporterte og uregulerte fisket. På evalueringskonferansen
for FN-avtalen om fiske på det opne hav i New York i mai
2006, fekk Noreg støtte for at det skal utarbeidast eit
bindande globalt regime for hamnestatskontroll i fiskerisektoren.
Norske styresmaktar arbeider for å starte denne prosessen
i FAO i 2007.
EU er ein viktig aktør i det internasjonale
samarbeidet for å få redusert UUU-fisket, og Noreg
har dei seinare åra hatt eit godt samarbeid med EU-kommisjonen i
så måte. EU og Noreg koordinerte mellom anna arbeidet
med hamnestatsregimet i NEAFC, og Noreg og EU-kommisjonen underteikna
4. oktober 2006 ein intensjonsavtale om samarbeid innan
ressurskontroll.
Kontroll med ressursuttaket på felles
fiskebestandar krev eit nært samarbeid mellom dei landa
som deler ressursane. Eit slikt samarbeid er inngått med
begge dei to partane som Noreg deler viktige fiskeressursar med:
Russland og EU. Noreg har også inngått avtalar om
kontroll direkte med enkelte medlemsland i EU og fleire andre statar.
Noreg har kontrollavtalar med Irland, Danmark, Sverige, Nederland,
Storbritannia, Frankrike, Tyskland, Polen, Portugal og Litauen.
I tillegg har Noreg inngått kontrollavtalar med Russland, Færøyane,
Island, Grønland, Canada og Marokko.
I avtalen mellom Noreg og Russland er partane samde
om å setje visse vilkår til dei kvotane dei gir
til tredjeland. Noreg og Canada underteikna 30. juni 1995 ein
avtale om bevaring og handheving på fiskeriområdet.
Dei norske fartøya har nytta kvoten
på fellesbestanden torsk nord om 62ºN godt i 2005
og 2006. Det sto noko att av hysekvoten i 2005, medan hysekvoten
vart overfiska i 2006.
I Nordsjøen vart dei norske kvotane
av fellesbestandane sei, makrell og sild oppfiska i 2006 og makrell oppfiska
i 2005, medan det sto att ein rest av sei- og sildekvoten i 2005.
Kvotane på dei andre konsumfellesbestandane vart ikkje
utnytta i same høge grad.
Til saman vart det i 2005 fiska 473 000
tonn kolmule i internasjonalt område, medan det i 2006
vart fiska 69 000 tonn. Endringa skuldast at Noreg har
fiska i andre områder. I begge åra vart kolmulekvoten
i EU-sona nytta meir eller mindre fullt ut.
Norske linefartøy utnytta om lag 66
pst. av botnfiskkvotane av blålange, lange og brosme i
EUs farvatn i 2005 og om lag 72 pst. i 2006. I færøyske
farvatn har norske fartøy fiska nesten heile botnfiskkvoten
i 2005, medan utnyttingsgraden var noko lågare i 2006.
Noreg har kvotar ved Grønland etter
dei årlege kvoteavtalane med Grønland og EU. For
norske fiskarar er kvotane på blåkveite, uer og
reker av stor verdi. Desse kvotane vert stort sett godt utnytta.
Dei seinare åra er også torskekvoten godt utnytta.
I sesongen 2006/2007 tok dei norske
fartøya heile kvoten på 39.045 tonn lodde i Islands
fiskerisone. Sesongen 2005/2006 var det norske loddefisket
dårleg med totalt fiska kvantum på 2 047
tonn.
Det norske fisket i Skagerrak var i hovudsak
konsentrert om reker og sild i 2005 og 2006.
Rekefisket ved Flemish Cap har vore eit viktig potensielt
driftsalternativ for rekeflåten, særleg for grønlandsrekeflåten.
Det var to fartøy som deltok i rekefisket ved Flemish Cap
i 2005, medan eitt fartøy deltok i 2006. Årsaka
til nedgangen i rekefisket ved Flemish Cap dei siste åra
er auka pris på drivstoff, lågare rekeprisar og
styrka kronekurs.
I tillegg til fisket innanfor kvoteavtalar med
andre land, har norske fartøy sidan 1990 fiska uer i internasjonalt
område i Irmingerhavet. Dette fisket nådde ein topp
i 1992 og 1993 med om lag 14 600 tonn begge åra. I
2005 vart det fiska om lag 3 800 tonn, og i 2006 om lag
5 900 tonn.
Når det gjeld utanlandsk utnytting
av kvotar, er det eit generelt trekk at kvotane av torsk, hyse og
sei nord om 62 N er godt utnytta av dei landa som har kvoterettar
i området.
Hovudtyngda av EU sitt fiske i Nordsjøen
og i Skagerrak skjer på botnfiskartar (torsk, hyse, sei
o.a.), sild, makrell og kolmule. Grunna dårleg bestandssituasjon har
kvotar og fangst av tobis og augepål vorte kraftig redusert
i 2005 og 2006. EU har i dei seinare åra hatt relativt
god utnytting av torske-, hyse- og seikvotane sine i Nordsjøen.
Utnyttinga av dei fastsette kvotane i Skagerrak har også vore
gjennomgåande høg for EU.
I 2005 fiska Færøyane 33 pst.
av seikvoten sin i NØS i Nordsjøen, medan berre
8 pst. av seikvoten vart utnytta i 2006. I høve til kvotane
sine har Færøyane fiska mykje sild og makrell
i NØS i Nordsjøen i 2005 og 2006.
Grønland har sidan kvoteavtalen vart
inngått i 1991 vore lite aktiv i fiske på konsumartar
i Nordsjøen. I 2005 og 2006 har det vore aktivitet frå eitt
grønlandsk fartøy.
I hovudsak utnyttar Sverige godt dei bilaterale
kvotane sine i norsk del av Nordsjøen. Fisket er i stor
grad retta mot kvotane deira av torsk, sei, makrell, sild og reker.
Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet,
Sigrun Eng, Steinar Gullvåg, Sigvald Oppebøen
Hansen, Arne L. Haugen og Gorm Kjernli fra Fremskrittspartiet, Hans
Frode Kielland Asmyhr, Kåre Fostervold og Øyvind
Korsberg, fra Høyre, Torbjørn Hansen og Elisabeth Røbekk
Nørve, fra Sosialistisk Venstreparti, Inge Ryan, fra Kristelig
Folkeparti, Ingebrigt S. Sørfonn, fra Senterpartiet, lederen
Ola Borten Moe, og fra Venstre, Leif Helge Kongshaug, viser
til den fremlagte St.meld. nr. 32 (2006-2007) og redegjørelsen av
de fiskeriavtalene som er inngått med andre land for 2007
og fisket etter avtalene i 2005 og 2006.
Komiteens flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet,
viser til at St.meld. nr. 32 er en årlig melding til Stortinget
om de fiskeriavtalene Norge inngår med andre land. Etter flertallets oppfatning
er det overraskende at mindretallet/Høyre i denne
sammenheng tar til orde for å reforhandle sentrale avtaler
innen fiskeriforvaltningen. Flertallet understreker
at de etablerte samarbeidsavtalene står sentralt i forvaltningen
av sentrale norske fiskebestander.
Norge har som overordnet strategi å oppnå ansvarlig forvaltning
av de marine ressursene i Nord-Atlanteren, noe flertalletstøtter. Flertallet viser
også til at Norge er folkerettslig forpliktet til en slik
ansvarlig ressursforvaltning gjennom FN-avtalen om fiske på det åpne
hav og FNs havrettstraktat. Retten til å utnytte de levende
marine ressurser forutsetter at Norge ivaretar sin plikt til å samarbeide
om forsvarlig ressursforvaltning for bestander vi deler med andre
land. Flertallet vil se det som svært uheldig
om slike etablerte avtaler brytes, slik Høyre/mindretallet
tar til orde for. Det vil kunne innebære at statene som
i dag samarbeider om forsvarlig forvaltning av felles ressurser,
vil anse at de ikke er bundet av noen omforent totalkvote på den
felles bestanden. Etter flertalletsoppfatning vil
dette kunne føre til at bestanden totalt sett ikke blir ansvarlig
forvaltet, med økt fare for bestandskollaps.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet,
Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre vil på det
sterkeste tilbakevise påstander fra regjeringspartiene
om at mindretallet vil bryte etablerte samarbeidsavtaler. Disse
medlemmer viser til at Regjeringen har et samlet storting
bak seg ved en eventuell reforhandling med sikte på å bedre
vilkårene for norsk fiskerinæring.
Komiteens flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet,
viser til at kontroll på ressursuttaket på felles
fiskebestander krever et nært samarbeid mellom de landene
som deler ressursene. Flertallet har merket seg at
et slikt samarbeid er inngått med begge partene som Norge
deler viktige fiskeressurser med, Russland og EU. Norge har også inngått avtaler
om kontroll direkte med enkelte medlemsland i EU og flere andre
stater.
Flertallet er tilfreds med at
Regjeringen har innført en rekke tiltak for å hindre
ulovlig, urapportert og uregulert fiske, bl.a. den såkalte
"svartelisten" over fartøy som har drevet med uønsket
aktivitet i områder utenfor norsk jurisdiksjon. Flertallet viser
til at det avtale- og folkerettslige rammeverk Regjeringen er i ferd
med å etablere, er avgjørende i kampen mot UUU-fiske,
og etter flertallets synspunkter vil forslaget fra
mindretallet/Høyre om å bryte etablerte
samarbeidsavtaler, undergrave dette arbeidet. Flertallet viser
i denne sammenheng til at forholdet til EU, Russland og Island er
av avgjørende betydning i kampen mot IUU-fiske.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet,
Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til
at en omfattende del av norsk fiske (målt i vekt) skjer
på bestander vi deler med andre land. To- eller flersidige
avtaler om forvaltning av felles fiskeressurser er avgjørende
for å sikre bærekraftige fiskebestander. Våre
avtalepartnere ser også ut til å ta problemstillingene
med ulovlig, urapportert og uregulert fiske (UUU-fiske) på alvor. Økt
fokus fra politiske myndigheter over tid og bedre kontrollregimer
har synliggjort et omfattende overfiske spesielt i Barentshavet. Fokuset
på UUU-fiske har vært sterkt den siste tiden på grunn
av enkeltsaker og at avtaler har kommet på plass som følge
av arbeid over lang tid. Tiltakene som har blitt satt i verk har
til en viss grad virket, men innsatsen mot UUU-fiske krever stor
innsats i mange år fremover.
Disse medlemmer har med interesse
registrert EU-kommisjonens tiltak mot UUU-fiske som ble presentert
30. oktober 2007 i Lisboa. Målet er å få bort
alt ulovlig fiske. Det er en omfattende strategi med fire hovedpunkter.
Det første de gjør, er å stenge EU-markedet
mot illegale fiskeprodukter gjennom et havnekontrollsystem som krever
forhåndsgodkjent sertifisering av havnestaten før
fartøyene får anløpe EU-havner. Ved at
EU stenger sine havner for ulovlig fiske, gjør det situasjonen
for piratfiskerne enda vanskeligere. Det andre forslaget er å etablere
en svarteliste av UUU-fartøy og stater som ikke tar problemet
på alvor. En slik liste kan gjøre kontrollarbeidet
enklere mellom de ulike landene. Det tredje er å styrke
muligheten EUs medlemmer skal ha til å påføre
sanksjoner på dem av deres egne som gjør seg skyldig
i deltagelse eller støtte til UUU-fiske. Størrelsen
på bøtene økes også, slik at ikke
de økonomiske fordelene ved ulovlig fiske er større
enn bøtenivået. Videre erkjenner EU at UUU-fiske
ikke alene kan bekjempes innenfor EUs grenser, og tar derfor som
et fjerde grep initiativ for å etablere samarbeid på regional
basis og på internasjonalt nivå. Betydningen av
at EU tar disse problemstillingene på alvor, er avgjørende
for om vi skal lykkes i målet om å få bort
ulovlig fiske. Disse medlemmer mener det er viktig
at Norge jobber sammen med EU og andre land for å få slutt
på det miljøskadelige overfisket som har pågått
og pågår. Havforskningsinstituttet meldte ifølge
NTB den 30. november 2007 at ulovlig fiske var i tilbakegang
for 2007. Disse medlemmer mener det er et resultat
av målrettede tiltak og arbeid over flere år.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet
og Høyre er bekymret over at UUU-fiske kan gi seg
utslag i reduserte nasjonale kvoter og medføre et dårligere
driftsgrunnlag for fiskeflåten. Disse medlemmer viser
til at statsråden har anslått overfiske i Barentshavet
til å ligge på om lag 117 000 tonn torsk
og 28 600 tonn hyse for 2006 - jf. brev fra statsråden
til komiteen av 26. november 2007 (vedlagt). Dette utgjør
en førstehåndsverdi på mellom 1,3 og
1,8 mrd. kroner.
Disse medlemmer mener det er
viktig å ha et lovverk som fanger opp UUU-fiske. Disse
medlemmer viser til at det nylig har falt dom i Høyesterett
der en russisk tråler og et lastefartøy ble frifunnet for
ulovlig omlastning ved Bjørnøya. Disse
medlemmer mener det er viktig å ha et oppdatert
og slagkraftig lovverk som tetter igjen alle smutthull for å stoppe
UUU-fiske. Disse medlemmer registrerer at Regjeringens
budsjettforslag for 2008 medfører at 3 av kystvaktas fartøy
må gå ut av tjeneste. Disse medlemmer mener
dette vil svekke muligheten for å bekjempe UUU-fiske, noe
som er svært uheldig.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser
til at Fremskrittspartiet i sitt alternative statsbudsjett foreslo å styrke
Kystvakten med 300 mill. kroner for 2008.
Medlemene i komiteen frå Kristeleg Folkeparti
og Venstrestrekar under at EU
sin felles fiskeripolitikk diverre har vore lite berekraftig. Politikken
har vore prega av svake reguleringar og mangelfull handheving og
sanksjonering. Resultatet er sviktande bestandar i EU sine farvatn,
og at EU inngår fiskeriavtalar mellom anna med fattige
land på vilkår som er uheldige både i
eit utviklings- og miljøperspektiv. Det er på høg
tid at EU nå følgjer etter Noreg og innfører
tiltak som stenging av hamner for fisk som har vore fanga på ulovleg
vis, svartelisting av fartøy som har vore tekne for regelbrot
og sterkare sanksjonering mot lovbrytarar.
Komiteens flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet,
viser til at et hovedfokus i samarbeidet mellom Norge og Russland
om forvaltning og kontroll i Barentshavet i 2006, har vært
arbeidet for å styrke kontroll med uttak og omlasting av
fisk i Barentshavet. Flertallet har merket seg at
det bilaterale fiskerisamarbeidet med Russland fremdeles er krevende
og komplisert, men også at det er oppnådd reell
fremgang i 2006.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet,
Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre mener det
er positivt at norske myndigheter har engasjert seg aktivt i forhold
til det russiske urapporterte fisket i Barentshavet, men vil understreke
at det fortsatt er betydelig russisk overfiske. Russland viser liten
vilje og evne til å følge opp de tiltak Norge og
Russland er blitt enige om i kontrollsammenheng. Disse medlemmer mener
det over tid ikke er akseptabelt at Russland ikke overholder den
inngåtte fiskeriavtalen med Norge. Det er viktig å understreke
at utviklingen har gått i riktig retning på noen
områder.
Disse medlemmer vil understreke
viktigheten av at Norge overholder egne kvoteregimer for å holde press
mot Russland.
Komiteens flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet,
viser til at Norge, EU og Færøyene vedtok forvaltningsplanen
for makrell i Nordøst-Atlanteren første gang 19. november
1999. Denne har siden blitt videreført hvert eneste år.
Forvaltningsplanen har frem til nå gitt et stabilt og bærekraftig
utbytte i makrellfisket, og har således også bidratt
til å gi makrellforvaltningen en stor grad av legitimitet
i forhold til omverdenen.
Flertallet har merket seg at
Norge og EU vil videreføre arbeidet med å effektivisere
kontrollen av landinger av makrell og prioritere spørsmålet
om hvordan man skal få bedre kontroll på havet,
herunder tiltak mot utkast.
Flertallet er kjent med at Norge
bruker betydelige ressurser på makrellforskning, og at
utfordringen er å få andre land til å satse
mer. Det vises i denne sammenheng til Havforskningsinstituttets
rolle som en stor aktør internasjonalt innen marin forskning,
og som utfører store oppgaver for at forvalterne skal kunne treffe
beslutninger på best mulig grunnlag.
Flertallet har merket seg at
det i samarbeidet mellom Norge og EU fortsatt er områder
der det er behov for felles tiltak for å bedre fiskeriforvaltningen. Flertallet viser
også til at bestandssituasjonen til tobis og øyepål
bekymrer forskerne og må tas på alvor. Det er en
målsetting å få til felles forvaltning
og fordeling av disse bestandene.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet,
Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til
at EU over flere år har overfisket makrellkvoten. EUs økte
fokus på overfiske og straffetiltak mot de nasjoner/fartøy
som har fisket ulovlig, har virket positivt. Hovedproblemet i avtalen
med EU er fordeling og forvaltning av makrellbestanden. Disse medlemmer mener
det er viktig å få etablert et felles forskningsprosjekt
for bedre å kartlegge makrellbestandens sonetilhørighet.
Sonetilhørigheten er avgjørende for hvilke andeler
de ulike kyststatene skal ha av totalkvoten på makrell.
Et moment i denne debatten er at EU har fastsatt en sydlig makrellkvote
som holdes utenfor fordelingen mellom kyststatene. Det er uenighet
om hvorvidt det finnes en egen sydlig makrellbestand. Norge og Færøyene
er uenige, men har akseptert det siden det har blitt inngått
en kvoteavtale der den sydlige kvoten blir trukket fra den avtalte
totalkvoten. Norges andel av makrellbestanden blir dermed ytterligere
redusert. Disse medlemmer mener Norge må øke
forskningsinnsatsen og være villig til å stå uten
en makrellavtale for å forsøke å løse
denne situasjonen. Det var ikke før de ble utsatt for betydelig
press fra bl.a. tidligere fiskeriminister Svein Ludvigsen, at EU
endret på vanntrekkbestemmelsen som ga mottaksanleggene
i EU store konkurransefordeler, samt at det førte til en beskatning
av makrellbestanden som var høyere enn kvotene.
Komiteens flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet,
har merket seg at Høyre/opposisjonen har anbefalt
at Smutthullavtalen reforhandles for å oppnå en
bedre balanse til Norge. Etter flertallets oppfatning
kan et brudd med etablerte avtaler sette forvaltningen av fiskeriene
i dette området i fare. Flertallet viser
til at spørsmålet om reforhandling av Smutthullavtalen
har vært oppe til behandling hos utenriksministeren og
fiskeri- og kystministeren i forbindelse med at fristen for oppsigelse
av avtalen løp ut i juni 2002 og juni 2006.
Avtalen mellom Norges regjering, Islands regjering og
Den russiske føderasjons regjering om "visse samarbeidsforhold
på fiskeriområdet" (Smutthullavtalen) ble inngått
i 1999. Flertallet viser til at avtalen kom i stand
på bakgrunn av det betydelige islandske fisket i det internasjonale
farvannet "Smutthullet" i Barentshavet fra 1993 av, og prinsipiell
uenighet om forvaltning av fisket utenfor 200 nautiske mil.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet,
Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til
at i forbindelse med inngåelsen av "Smutthullavtalen" i
1999 uttalte utenrikskomiteen i Innst. S. nr. 241 (1998-1999):
"Ved revisjon av protokollen bør det være
et mål for Regjeringen å søke en utjevning
av kvotefordelingen for å oppnå en bedret balanse
mellom den kvote islandske fartøyer kan ta i norsk sone
og den kvote norske fartøy kan ta i islandsk sone."
Disse medlemmer er kjent med
at Fiskebåtredernes Forbund tok initiativ til reforhandling
for å oppnå en mer balansert avtale i 2006 og
i 2002. Regjeringen avslo å be om revisjon ut fra en helhetsvurdering.
Det er tre år mellom hver mulighet til revisjon. Disse
medlemmer mener Regjeringen bør ta initiativ til
reforhandling ved neste revisjonsmulighet med sikte på å bedre
balansen til Norges fordel, eventuelt orientere Stortinget om årsaken
til ikke å be om en revisjon.
Komiteens flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet,ser det ikke som naturlig at Stortinget
tar stilling til rammebetingelser i fremtidige fiskeriforhandlinger.
Etter flertallets mening bør det være
opp til den til enhver tid sittende regjering å vurdere
hva som tjener Norges interesser best, innenfor de overordnede rammer
som springer ut fra Stortingets mandat.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet,
Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre mener det
er viktig at de nasjoner som beskatter felles ressurser, har mest
mulig like tekniske reguleringsbestemmelser for å sikre
konkurranseforholdene. Et eksempel er lik vanntrekkprosent. I mange år
hadde EU høyere vanntrekkprosent i forbindelse med leveranser
av sild og makrell. Det medførte at industrien i EU fikk
gratis råstoff på grunn av reell overvekt og at
flåten fisket mer enn tildelte kvoter. Tidligere fiskeriminister
Svein Ludvigsen var sentral for å rydde opp i disse forholdene.
Et annet eksempel er at flåten fra ulike land bruker ulike
omregningsfaktorer, slik at kvotebelastningen blir ulik når
produsert råstoff skal omgjøres til rundvekt som
i sin tur belastes kvotene. Andre eksempler er ulik maskevidde,
ulikt minstemål mv. Disse medlemmer mener
det er viktig å få harmonisert disse rammebetingelsene. Videre
er det viktig at rammebetingelser for øvrig er gode. Det
gjelder skatte- og avgiftspolitikken, og struktur- og reguleringspolitikken.
Norsk fiskeflåte - og norsk fiskeindustri - konkurrerer
på en internasjonal arena og må ha like gode konkurransevilkår
som de nasjoner vi konkurrerer med. Den nylig innførte
NOx-avgiften er et eksempel der vi opplevde
at den norske delen av flåten som fisket i internasjonalt
farvann og leverte råstoffet i utlandet, slapp unna hele
avgiften. Disse medlemmer mener Regjeringen må være
seg bevisst forhold som virker konkurransevridende for den norske
fiskeflåten.
Komiteen tar Regjeringens
redegjørelse for fisket i 2005 og 2006, og avtalene for
2007, til orientering.
Komiteens tilråding fremmes av en samlet komité.
Komiteen har for øvrig ingen merknader, viser til meldingen og rår Stortinget til å gjøre slikt
vedtak:
St.meld. nr. 32 (2006-2007) - om dei fiskeriavtalane Noreg har inngått med andre land for 2007 og fisket etter avtalene i 2005 og 2006 - vedlegges protokollen.
I forbindelse med behandling
av ovennevnte sak hadde Næringskomiteens medlemmer fra
Fremskrittspartiet følgende spørsmål:
Hvor stort var overfisket (UUU-fiske) på henholdsvis norskarktisk
torsk og hyse i Barentshavet i 2006, og hva var førstehåndsverdien?
I rapporten om russisk fiske av torsk og hyse
2006 som Fiskeridirektoratet la fram 21. mars 2007, heter det
følgende:
"Det er to hovedkonklusjoner
en kan trekke på basis av denne rapporten.
For det første
tyder våre beregninger på at det russiske uttak
av torsk og hyse er lavere i 2006 enn i 2005. Dette innebærer
også at beregnet fiske av torsk og hyse i 2006 utover den
russiske kvoten er lavere enn i 2005. Med samme forutsetninger og
metode som anvendt i 2005 finner vi at det russiske fiske av torsk
utover kvote er redusert fra ca 101 000 tonn i 2005 til
i underkant av 78 000 tonn i 2006. Dette innebærer
en nedgang på ca 23%. Tilsvarende finner vi at
det russiske fisket av hyse utover den russiske kvoten er redusert
fra 36 300 tonn til ca 16 300 tonn, en reduksjon
på 55 %.
Havforskningsinstituttets
beregninger tyder også på en nedgang i det russiske
uttak av torsk og hyse. Instituttet finner dermed også en
nedgang i beregnet overfiske. For det andre tyder våre
beregninger på at det russiske fisket utover kvote i 2006
ligger på ca 117 000 tonn torsk og 28 600
tonn hyse. Årsaken til at disse beregningene gir høyere
tall enn i 2005 er altså at en har lagt til grunn andre,
og mer sannsynlige, forutsetninger med hensyn til fyllingsgrad og
ikke at det russiske overfisket har økt fra 2005 til 2006."
Russiske myndigheter har en annen oppfatning
av overfiskets størrelse. Fra norsk side reises det imidlertid
spørsmål ved om det foreligger tilfredsstillende dokumentasjon
som belegger russiske tall. Fiskerimyndighetene arbeider kontinuerlig
med å forbedre metodene for å anslå overfisket,
herunder gjennom samarbeid med Russland under Den blandete norsk-russiske
fiskerikommisjon. Det har vært gjort store anstrengelser
for å få til en bilateral analyse av overfisket.
Dette har vært svært krevende å få til.
I møter mellom norske og russiske eksperter er det sannsynliggjort at
de norske anslagene for 2006 er for høye - med minst 20 000
tonn.
Når det gjelder førstehåndsverdi,
kan det regnes med anslagsvis ca. kr. 15 pr. kg. for torsk
og ca. kr. 9 pr. kg. for hyse. Innenfor rammene av nevnte
rapport gir dette et anslag av førstehåndsverdi
av overfisket (dersom dette hadde vært landet i Norge innenfor
lovlige kvoter) på mellom 1,3 milliarder og 1,8 milliarder
kroner.
Det å gjøre anslag over overfisket
er komplisert, da det forutsetter kunnskap om ulovlige aktiviteter.
Det er stor usikkerhet rundt tallene og det vil sannsynligvis aldri
kunne settes to streker under et slikt svar. Uansett er det ingen
tvil om at overfisket er av en slik størrelsesorden at
kampen mot UUU-fisket må fortsette. Vi opplever at det
går i riktig retning.
I forbindelse med behandling
av denne saken hadde komiteens medlemmer fra Høyre følgende
spørsmål:
1. I forbindelse med inngåelsen
av "Smutthullavtalen" i 1999 uttalte Utenrikskomiteen i Innst.S.nr.241 (1998-1999)
at avtalen skulle opp til ny vurdering med tanke på å jevne
ut i hvilke soner kvotene tas opp. Hvilke helhetsvurderinger lå til
grunn for å ikke be om revidering med tanke på en
forbedret balanse i 2006?
2. Hva vil konsekvensene
være av at Norge som et ledd for å øke
sine relative andeler av makrellfordelingen velger å stå uten
en makrellavtale?
3. På hvilken
måte kan Stortinget best mulig bidra til å styrke
Norges forhandlingsposisjoner i internasjonale fiskeriforhandlinger?
1.
Norge har som overordnet strategi å oppnå ansvarlig forvaltning
av alle de marine levende ressursene i Nord-Atlanteren. En slik
ansvarlig ressursforvaltning er Norge folkerettslig forpliktet til
gjennom FNs havrettstraktat og FN-avtalen om fiske på det åpne
hav. Retten til å utnytte de levende marine ressurser forutsetter
at Norge ivaretar sin plikt til ansvarlig ressursforvaltning, også når
det gjelder de bestander vi deler med andre land.
Avtalen mellom Norges regjering, Islands regjering og
Den russiske føderasjons regjering om "visse samarbeidsforhold
på fiskeriområdet" (Smutthullavtalen) ble inngått
i 1999. Avtalen kom i stand på bakgrunn av det betydelige
islandske fisket i det internasjonale farvannet "Smutthullet" i
Barentshavet fra 1993 av, og prinsipiell uenighet om forvaltning
av fisket utenfor 200 nautiske mil. Avtalen innebar viktige prinsipielle islandske
innrømmelser - en anerkjennelse av det norsk-russiske forvaltningsregimet
for norsk-arktisk torsk og avståelse fra å fiske
i Vernesonen og Smutthullet. Avtalen gir også fiskerettigheter
for norske og islandske fiskere i hverandres økonomiske
soner. Bytteforholdet og de islandske innrømmelser utgjør
samlet sett grunnlaget for avtalen. Etter en samlet vurdering har
Norge – i likhet med konklusjonen som ble trukket under
forrige regjering i 2002 – ikke bedt om revisjon av avtalen
eller dens bilaterale protokoll mellom Norge og Island. De øvrige
parter har heller ikke bedt om revisjon, slik at denne vil løpe
for fire nye år.
2.
Norge, EU og Færøyene vedtok
forvaltningsplanen for makrell i Nordøst-Atlanteren første
gang 19. november 1999. Denne har siden blitt videreført
hvert år. Forvaltningsplanen har frem til nå gitt
et stabilt og bærekraftig ubytte i makrellfisket, og har
således også bidratt til å gi makrellforvaltningen
en stor grad av legitimitet i forhold til omverdenen. Etter hvert
som konsumentene blir mer og mer opptatt av bærekraftig forvaltning,
er ansvarlig ressursforvaltning også i ferd med å bli
et markedsfortrinn ved salg av fisken.
Etter at Norge i løpet av de siste år
har kommet til enighet om et forvaltningsregime for norsk vårgytende sild
og kolmule, er alle de store pelagiske bestandene forvaltet innenfor
avtaler med de aktuelle kyststatene.
Dersom etablerte avtaler brytes, innebærer
dette at statene som i dag samarbeider om forsvarlig forvaltning
av felles ressurser ikke blir bundet av noen avtale om totalkvote
på den felles bestanden. Dette innebærer en fare
for at enkelte parter vil øke sitt nasjonale fisketrykk
for å få andre parter til å gjøre
forhandlingsmessige innrømmelser i frykt for overbeskatning
og bestandskollaps. Også på norsk side har det
blant enkelte næringsaktører vært argumentert
for en slik linje.
Det er videre verdt å understreke at
forholdet til EU, Russland og Island er av avgjørende betydning
i kampen mot IUU-fiske. Uten et etablert samarbeid med fastlagte
avtaler på ressursforvaltningssiden ville det neppe vært
mulig å oppnå det tette og fortrolige samarbeid
med EUs kontrollverk som har ført til at EU (gjennom Den
nordøstatlantiske fiskerikommisjon - NEAFC) har påtatt
seg å kontrollere alle landinger av norsk fryst torsk i
EUs havner. Det kan ikke utelukkes at forhandlingsbrudd på forvaltningsområdet
kan ha negative konsekvenser for videreutviklingen av kontrollsamarbeidet.
Det å si opp etablerte avtaler kan således ha
en rekke ringvirkninger og det må vurderes konkret fra
sak til sak hvor vidt sannsynligheten for et bedret forhandlingsresultat
oppveier risikoen for uheldige bieffekter.
Vedrørende avtalens rammebetingelser
vises det spesielt til vanntrekksprosenten på sild og makrell.
Felles vanntrekksprosent ble innført fra 1. februar 2004.
Norske myndigheter har de siste årene lagt ned mye arbeid gjennom
en felles arbeidsgruppe for kontroll med pelagiske fangster når
det gjelder å få på plass veiesystemer som
er godkjent, kalibrert og plombert. Samarbeidet har utviklet seg
meget positivt. I 2007 har partene spesielt arbeidet med å overvåke
implementering av vedtatte tiltak og havnestatskontrollen.
Norge og EU vil videreføre arbeidet
med å effektivisere kontrollen av landinger av makrell,
og prioritere spørsmålet om hvordan bedre kontroll
på havet, herunder tiltak mot utkast og slipping.
3.
I relasjon til det tredje spørsmålet
vil jeg begrense meg til å understreke viktigheten av at
Norges posisjoner bestemmes med utgangspunkt i en helhetlig og bærekraftig
forvaltningsstrategi, der spørsmålet om forhandlingsposisjoner
ses i sammenheng med de gevinster det er å hente gjennom
internasjonalt omforent ansvarlig ressursforvaltning,
både i et nærings-, bestands- og markedsperspektiv.
Oslo, i næringskomiteen, den 6. desember 2007
Ola Borten Moe
leder |
Elisabeth Røbekk Nørve
ordfører |