Løyvinga på posten blir foreslått
auka med 1,6 mill. kroner til fleire store tiltak i Handlingsplanen
mot tvangsekteskap (2008-2011).
Løyvinga på posten blei i
saldert budsjett for 2007 styrka med 2,4 mill. kroner som ein kompensasjon
for betaling av meirverdiavgift på kjøp av administrative tenester
frå UDI. IMDi har av Oslo Fylkesskattekontor fått
utsett avgiftsplikta. Løyvinga blir derfor foreslått nedjustert
med 2,4 mill. kroner.
Arbeids- og inkluderingsdepartementet gjer framlegg
om at den samla løyvinga under posten blir redusert med
800 000 kroner.
Utgiftene til norskprøver for vaksne
innvandrar er berekna til 2,15 mill. kroner meir enn det som blei løyvd
i saldert budsjett. 550 000 kroner blir foreslått omdisponert
frå andre tiltak på same post.
Arbeids- og inkluderingsdepartementet gjer framlegg
om å auke løyvinga med 1,6 mill. kroner.
Løyvinga blir i hovudsak redusert på grunn
av mindre busetting i 2007, og at ein større del av busettinga skjer
mot slutten av året, slik at tilskotet ikkje blir utbetalt
til kommunane før i 2008.
Arbeids- og inkluderingsdepartementet gjer framlegg
om å redusere løyvinga med 147 mill. kroner.
Personar som var i målgruppa for norskopplæring
før 1. september 2005, utløyser tilskot
etter overgangsordninga, som er ei vidareføring av ordninga
som gjaldt for slik opplæring før 1. september
2005. Utbetaling etter overgangsordninga i 2007 blir på om
lag 650 mill. kroner, eller 50 mill. kroner lågare enn
det som blei lagt til grunn i samband med Revidert nasjonalbudsjett.
Frå 1. september 2007 får
personar som oppheld seg i mottak tilbod om opplæring i
norsk. Talet på personar som får tilbod er lågare
enn det som blei lagt til grunn i Revidert nasjonalbudsjett. Utgiftene
til tiltaket blir derfor redusert med 1,8 mill. kroner.
Løyvinga blir samla foreslått
redusert med 51,9 mill. kroner.
Visse utgifter som er knytte til norskopplæring
for asylsøkjarar i mottak kan godkjennast som offisiell utviklingshjelp
(ODA-godkjende utgifter).
Antal personar i mottak som kjem frå ODA-godkjende
land har frå våren 2007 endra seg frå 90
pst. til 85 pst. Saman med eit lågare tal på personar
som fell inn under ordninga med opplæring i mottak fører
dette til ein nedgang i utgiftene som kan ODA-godkjennast på 3,6
mill. kroner.
Arbeids- og inkluderingsdepartementet gjer framlegg
om å redusere løyvinga med 3,6 mill. kroner.
Arbeids- og inkluderingsdepartementet og senteret
er samde om at prosjektet ikkje bør førast vidare
i sin noverande form.
Departementet gjer framlegg om at oppgåvene
knytt til senteret blir ført over til Arbeids- og velferdsetaten
i Finnmark, og at løyvinga over denne posten blir redusert
med 875 000 kroner. Kap. 605 Arbeids- og velferdsetaten,
post 1 Driftsutgifter blir foreslått auka med tilsvarande
beløp. Dette inneber at Ressurssenter for natur- og reindriftstenester
blir avvikla.
Totalt blir det lagt det til grunn ei auke på 460
personar i det gjennomsnittlege belegget i statlige mottak i forhold
til det som ligg til grunn for løyvinga på posten.
Arbeids- og inkluderingsdepartementet gjer framlegg
om å auke løyvinga over denne posten med 30 mill.
kroner. Forslaget er basert på eit overslag over gjennomsnittleg
belegg i mottak på 7 100 personar, jf. romartalsvedtak
om fullmakt om mellombels innkvartering av asylsøkjarar
og flyktningar.
Fordi ein ventar at 500 fleire enn det som ligg
til grunn for løyvinga vil søkje asyl, gjer Arbeids-
og inkluderingsdepartementet framlegg om å auke løyvinga
over denne posten med 2 mill. kroner.
Av ei auka løyving på 30 mill.
kroner på kap. 690 post 21, kan 10,8 mill. kroner innrapporterast
som utviklingshjelp. Tilsvarande beløp kan då bli
ført som inntekt.
Arbeids- og inkluderingsdepartementet gjer framlegg
om å auke løyvinga over denne posten med 10,8 mill.
kroner.
Mange av barnesakene har blitt avgjort i nemndmøte utan
personleg frammøte. Når klagaren ikkje møter personleg
blir utgiftene redusert. Det er òg sakstypar der det har
kome fram praksisavklaringar slik at påfølgjande
saker av liknande karakter kan avgjerast av nemndleiar aleine.
Arbeids- og inkluderingsdepartementet gjer framlegg
om å redusere løyvinga over denne posten med 4,74
mill. kroner.
Arbeids- og inkluderingsdepartementet gjer framlegg
om at løyvinga under denne posten blir auka med 50 000
kroner til 4,7 mill. kroner, slik at løyvinga på utgifts-
og inntektskapitlet til Samefolkets fond blir lik.
Komiteens flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, lederen Tore Hagebakken, Saera Khan, Tom Strømstad
Olsen, Inger Løite og Arild Stokkan-Grande, fra Fremskrittspartiet,
Per-Willy Amundsen, Åge Starheim og Ib Thomsen, fra Sosialistisk
Venstreparti, Rolf Reikvam, og fra Senterpartiet, Trygve Slagsvold Vedum,
slutter seg til Regjeringens forslag.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet,
fra Høyre, Kari Lise Holmberg og Bent Høie, fra
Kristelig Folkeparti, Bjørg Tørresdal, og fra
Venstre, Vera Lysklætt, viser til at det er en økning
i antall asylsøkere igjen (prognosen er økt fra
5 500 til 6 000). Det betyr at trenden med at
antallet går ned i forhold til prognosen, nå er
snudd. Dette kan etter disse medlemmers syn skyldes
at regjeringspartiene skaper usikkerhet om hva som er Norges asyl-
og flyktningepolitikk.
Komiteens medlemmer fra Høyre,
Kristelig Folkeparti og Venstre mener at dette fører
til at UDI må bruke ressurser til nye intervjuer og førstegangsvurderinger,
istedenfor bosetning.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet,
Høyre og Kristelig Folkeparti vil vise til at
Regjeringen dermed ikke makter å nå målene for
vedtaksproduksjonen i UDI. Konsekvensene av dette er at flere mennesker
blir boende lengre på asylmottak. Disse medlemmer mener
at dette er en svært negativ utvikling og ber Regjeringen
ta ansvar for at denne utviklingen snur.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet mener
dagens innvandrings- og integreringspolitikk er naiv og uansvarlig. Disse
medlemmer viser til at stadig flere europeiske land legger
om innvandringspolitikk i Fremskrittspartiets retning, og mener
det er på høy tid med innstramninger også i Norge. Disse
medlemmer vil videre påpeke at det er umulig å få til
en vellykket integreringsprosess så lenge 3 av 4 andregenerasjonsinnvandrere
fra visse land fortsatt henter ektefelle i opprinnelseslandet, og viser
til at blant annet Danmark og Nederland har innført effektive
og integreringsfremmende tiltak på familiegjenforeningsområdet. Disse
medlemmer vil videre vise til at disse medlemmer foreslår
betydelige kutt på innvandringsområdet i Fremskrittspartiets
alternative budsjett og Budsjett-innst. S. nr. 5 (2007-2008), samt
fremmer forslag om redusert mottak av flyktninger.
Komiteens medlemmer fra Høyre,
Kristelig Folkeparti og Venstre viser til at proposisjonen
beskriver at utgiftene i UNE er mindre enn budsjettert på grunn
av at klageren ikke møter personlig, fordi mange barnesaker
har blitt avgjort i nemndsmøter. Disse medlemmermener det er viktig i forhold til barns
rettigheter at de får mulighet til å fremstille
sin personlige historie og at dette var et sentralt tema for mange
av organisasjonene som var på høring i komiteen
i forbindelse med behandlingen av Ot.prp. nr. 75 (2006-2007). Disse
medlemmer er uenige i at dette er en innsparing, og mener
heller at pengene burde brukes til å legge bedre til rette
for at barn i 2008 får mulighet til å møte
personlig i nemndsmøter for å få fremstille
sin sak selvstendig.
På denne bakgrunn vil disse
medlemmer stemme imot Regjeringens bevilgningsforslag under kap.
691 Utlendingsnemnda, post 21 Særskilte driftsutgifter,
nemndbehandling. Disse medlemmer foreslår
også:
"Kap. 691 Utlendingsnemnda, post
221 Særskilde driftsutgifter, nemndbehandling, tilføyes
betegnelsen "kan overførast"."
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet er
positive til at Regjeringen avvikler Ressurssenteret for natur-
og reindriftstjenester i tråd med disse medlemmers forslag
i Budsjett-innst. S. nr. 5 (2006-2007). Disse medlemmer håper
dette er starten på en trend der Regjeringen også følger
opp andre samepolitiske forslag fremmet av Fremskrittspartiet, og
vil vise til at Dokument nr. 8:106 (2006-2007) inneholder forslag
til flere konkrete tiltak som regjeringspartiene i denne omgang
dessverre stemte imot. Disse medlemmer viser til
at Sametinget og Finnmarkseiendommen gir folk rettigheter på bakgrunn
av kulturell og etnisk opprinnelse, og mener dette er uakseptabelt
ut ifra prinsippet om likebehandling av alle norske borgere. Disse
medlemmer støtter Regjeringens forslag om å redusere
kap. 683 post 1 med 875 000 kroner, og at Ressurssenter
for natur- og reindriftstjenester derved blir avviklet.
Forslag fra Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre:
Kap. 691 Utlendingsnemnda, post 221 Særskilde driftsutgifter, nemndbehandling, tilføyes betegnelsen "kan overførast".
Komiteen har for øvrig ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å gjøre følgende
vedtak:
I statsbudsjettet for 2007 blir det gjort følgjande endringar:
Kap. |
Post |
Formål |
Kroner |
|
|
|
|
Utgifter |
650 |
|
Integrerings- og mangfaldsdirektoratet |
|
|
1 |
Driftsutgifter, blir redusert med |
800 000 |
|
|
frå kr 87 535 000 til kr 86 735 000 |
|
651 |
|
Busetting av flyktningar og tiltak for innvandrarar |
|
|
21 |
Særskilde driftsutgifter, kunnskapsutvikling, integrering og mangfald, kan overførast, blir auka med |
1 600 000 |
|
|
frå kr 39 200 000 til kr 40 800 000 |
|
|
60 |
Integreringstilskot, kan overførast, blir redusert med |
147 000 000 |
|
|
frå kr 2 826 400 000 til kr 2 679 400 000 |
|
|
61 |
Opplæring i norsk og samfunnskunnskap for vaksne innvandrarar, blir redusert med |
51 900 000 |
|
|
frå kr 1 265 100 000 til kr 1 213 200 000 |
|
683 |
|
Ressurssenter for natur- og reindriftstenester |
|
|
1 |
Driftsutgifter, kan overførast, blir redusert med |
875 000 |
|
|
frå kr 1 000 000 til kr 125 000 |
|
690 |
|
Utlendingsdirektoratet |
|
|
21 |
Særskilde driftsutgifter, statlige mottak, blir auka med |
30 000 000 |
|
|
frå kr 780 400 000 til kr 810 400 000 |
|
|
22 |
Særskilde driftsutgifter, tolk og oversetting, blir auka med |
2 000 000 |
|
|
frå kr 24 500 000 til kr 26 500 000 |
|
691 |
|
Utlendingsnemnda |
|
|
21 |
Særskilde driftsutgifter, nemndbehandling, blir redusert med |
4 740 000 |
|
|
frå kr 13 200 000 til kr 8 460 000 |
|
Inntekter |
3651 |
|
Busetting av flyktningar og tiltak for innvandrarar |
|
|
2 |
Norskopplæring i mottak, ODA-godkjende utgifter, blir redusert med |
3 600 000 |
|
|
frå kr 36 300 000 til kr 32 700 000 |
|
3680 |
|
Sametinget |
|
|
51 |
Avkastning av samefolkets fond, blir auka med |
50 000 |
|
|
frå kr 4 650 000 til kr 4 700 000 |
|
3690 |
|
Utlendingsdirektoratet |
|
|
4 |
Statlige mottak, ODA-godkjende utgifter, blir auka med |
10 800 000 |
|
|
frå kr 280 900 000 til kr 291 700 000 |
|
Oslo, i kommunal- og forvaltningskomiteen, den 6. desember 2007
Tore Hagebakken
leder |
Saera Khan
ordfører |