5.1 Sammendrag

Kap. 1350 Jernbaneverket

Post 23 Drift og vedlikehald

I 2011 har det vore meir flaum og ras enn det som har vore vanleg. Det blir foreslått å auke løyvinga i 2011 med 56 mill. kroner for å dekkje meirkostnader.

I juni 2011 brann det i snøoverbygget på Hallingskeid på Bergensbanen. Det blir derfor foreslått å auke løyvinga med 40 mill. kroner for å dekkje kostnadene i samband med brannen på Hallingskeid.

På denne bakgrunn foreslår Samferdselsdepartementet å auke løyvinga på kap. 1350, post 23 Drift og vedlikehald, med i alt 96 mill. kroner.

Post 25 Drift og vedlikehald av Gardermobanen

Delar av dei tekniske anlegga på Gardermobanen har etter kvart fått auka feilfrekvens. Behovet for vedlikehald, ettersyn og beredskap har dermed auka.

Samferdselsdepartementet foreslår å auke løyvinga på kap. 1350, post 25 Drift og vedlikehald av Gardermobanen, med 25 mill. kroner, for å oppretthalde den høge standarden og den gode punktlegheita i togtrafikken på denne banestrekninga.

Kap. 1354 Statens jernbanetilsyn

Post 21 (Ny) Spesielle driftsutgifter – tilsyn med tau- og kabelbanar og park- og tivolianlegg

Det norske Veritas har med verknad frå 1. januar 2012 sagt opp avtalane med Kommunal- og regionaldepartementet og Samferdselsdepartementet om å føre tilsyn med tau- og kabelbanar og park- og tivolianlegg. Frå same dato blir det under Statens jernbanetilsyn etablert eit offentleg tilsyn med tau- og kabelbanar og park- og tivolianlegg i Trondheim.

For å kunne ha eit operativt tilsyn frå 1. januar 2012 er arbeidet med å førebu overtakinga av dei nye tilsynsoppgåvene godt i gang.

Samferdselsdepartementet foreslår å løyve 3 mill. kroner på kap. 1354, post 21 Spesielle driftsutgifter – tilsyn med tau- og kabelbanar og park- og tivolianlegg.

5.2 Komiteens merknader til jernbaneformål

Komiteen viser til regjeringens forslag og har ellers ingen merknader.