Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet,
Anne Marit Bjørnflaten, Susanne Bratli, Freddy de Ruiter, Gorm Kjernli,
Magne Rommetveit og Tone Merete Sønsterud, fra Fremskrittspartiet,
Jan-Henrik Fredriksen, Ingebjørg Godskesen, Bård Hoksrud og Arne
Sortevik, fra Høyre, Øyvind Halleraker, Lars Myraune og Ingjerd
Schou, fra Sosialistisk Venstreparti, Hallgeir H. Langeland, fra
Senterpartiet, Janne Sjelmo Nordås, og fra Kristelig Folkeparti,
lederen Knut Arild Hareide, viser til at Samferdselsdepartementet
i proposisjonen foreslår endring under programkategoriene 21.20
Luftfartsformål, 21.30 Vegformål, 21.40 Særskilde transporttiltak,
21.50 Jernbaneformål og 22.10 Post og telekommunikasjoner.
Frå 1. september 2011 blir flymedisinske undersøkingar
fakturerte direkte frå Flymedisinsk Institutt som utfører tenesta,
til brukarane, og ikkje via Luftfartstilsynet som tidlegare. Samferdselsdepartementet
foreslår å redusere løyvinga på kap. 1313, post 1 Driftsutgifter,
med 1,84 mill. kroner.
Som følgje av endra faktureringsrutiner blir
utgiftene og inntektene i 2011 reduserte med 1,84 mill. kroner.
Vidare ventar Luftfartstilsynet at gebyrinntektene i 2011 blir 4,86
mill. kroner lavere enn i saldert budsjett.
Departementet foreslår på denne bakgrunn å redusere
løyvinga på kap. 4313, post 1 Gebyrinntekter, med i alt 6,7 mill.
kroner.
Komiteen viser til
regjeringens forslag og har ellers ingen merknader.
Flaum fleire stader i landet i 2011 har ført
til store skadar på riksvegnettet. Samferdselsdepartementet foreslår
å auke løyvinga på kap. 1320, post 23 Trafikktilsyn, drift og vedlikehald
av riksvegar m.m., med 104 mill. kroner.
Statens vegvesen reknar med at det vil bli eit meirforbruk
på post 23 Trafikktilsyn, drift og vedlikehald av riksvegar m.m.,
i 2011. Årsakene til meirforbruket er m.a. utbetring av betydelege skadar
etter telehiv vinteren 2010/2011 og trafikktryggleikstiltak i Oslofjordtunnelen
etter brann.
Samferdselsdepartementet foreslår derfor å auke løyvinga
på kap. 1320, post 23 Trafikktilsyn, drift og vedlikehald av riksvegar
m.m., med til saman 150 mill. kroner ved å omdisponere i alt 150
mill. kroner frå kap. 1320, post 36 E16 over Filefjell (50 mill.
kroner) og post 37 E6 vest for Alta, (100 mill. kroner).
På grunn av endra inntektsoverslag på kap. 4320, post
2 Diverse gebyr, foreslår departementet å auke løyvinga på kap.
1320, post 23 Trafikktilsyn, drift og vedlikehald av riksvegar m.m.,
med 112 mill. kroner.
Samferdselsdepartementet foreslår å auke løyvinga
på kap. 1320, post 23 Drift og vedlikehald av riksvegar m.m., med
i alt 366 mill. kroner.
Samferdselsdepartementet foreslår å løyve 25 mill.
kroner på kap. 1320, ny post 25 Betalingar for arbeid utført før
2010 på dei nye fylkesvegane.
Nasjonal transportplan 2010–2019 legg opp til ein
vesentleg auke i rammene til riksveginvesteringar. For å sikre framdrift
i prosjekta er det nødvendig med meir midlar til planlegging. Samferdselsdepartementet
foreslår derfor å auke løyvinga på kap. 1320, post 30 Riksveginvesteringar,
med 50 mill. kroner.
Det er vanskeleg å anslå presist forbruket i
det einskilde budsjettår på dei ulike rassikringsprosjekta. Samferdselsdepartementet
foreslår derfor at kap. 1320 Statens vegvesen, post 62 Tilskot til
rassikring på fylkesvegar, får tilføydd stikkordet «kan overførast»,
jf. forslag til romartalsvedtak.
Statens vegvesen har inntekter frå ulike gebyr som
gebyr for førarkort, teoriprøve, dagprøvekjennemerke, påskilting,
kontroll og myndigheitskontrollar. Det er knytt utgifter til desse inntektene.
Det er knytt ei meirinntektsfullmakt til posten.
Samferdselsdepartementet foreslår å auke løyvinga
på kap. 4320, post 2 Diverse gebyr, med 112 mill. kroner, jf. kap.
1320, post 23 Trafikktilsyn, drift og vedlikehald av riksvegar m.m.
For å tilpasse løyvinga til dei planane for
nedbetaling som ligg føre for låna, foreslår Samferdselsdepartementet
å redusere løyvinga på kap. 4322, post 90 Avdrag på lån, med 21
mill. kroner.
Komiteens flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, Høyre, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet
og Kristelig Folkeparti, viser til proposisjonen og støtter
regjeringens forslag.
Komiteen merker seg
at 150 mill. kroner i bevilgningsøkning på kap. 1320 post 23 dekkes
inn ved å omdisponere tilsvarende fra kap. 1320, post 36 E16 over
Filefjell (50 mill. kroner) og post 37 E6 vest for Alta (100 mill.
kroner), og at dette skyldes forsinkelser på prosjektene under post
36 og post 37.
Komiteen ber regjeringen sørge
for god fremdrift i prosjektene.
Komiteens flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, Høyre, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet
og Kristelig Folkeparti, slutter seg til forslaget om omdisponering.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser
til at Fremskrittspartiet i sitt alternative statsbudsjett for 2012
foreslår å opprette statsforestaket Riksvei SF til nye riksveiinvesteringer,
og at selskapet tilføres 11,6 mrd. kroner i egenkapital. Disse
medlemmer viser til at kapitalen blant annet vil kunne brukes
til investeringer på E16 over Filefjell og E6 Vest for Alta. Disse
medlemmer ser derfor i motsetning til Arbeiderpartiet, Sosialistisk
Venstreparti og Senterpartiet ingen grunn til å redusere kap. 1320
post 23 Trafikktilsyn, drift og vedlikehold av riksveger m.m., med
150 mill. kroner for økt satsing på E16 over Filefjell og E6 Vest
for Alta.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser
Fremskrittspartiets alternative statsbudsjett for 2012, der det
er satt av 201 mill. kroner til uforutsette skred-, ras- og flomhendelser. Disse
medlemmer vil i den forbindelse vise til sine merknader
og sitt bevilgningsforslag på statsbudsjettets kap. 1320 post 32
i Innst. 13 S (2011–2012). Disse medlemmer mener
at det er bedre allerede å ha satt av en pott med penger til formålet,
istedenfor å finansiere tiltak i etterkant gjennom tilleggsbevilgninger. Disse
medlemmer mener at det er uheldig at regjeringen i 2012
ikke engang har greid å bruke midlene regjeringspartiene selv har satt
av til rassikring på fylkesveier.
Disse medlemmer har merket seg
regjeringens forslag om å dekke kostnadene ved å utbedre og reparere
skadene på riksveinettet etter flom i juni 2011 i Hedmark og Oppland
og flom i perioden juli–september 2011 en rekke andre steder. Disse
medlemmer har merket seg enstemmig uttalelser fra fylkesutvalget
i Oppland om at staten ikke engang vil ta halve ekstraregningen. Disse
medlemmer har spesielt merket seg henvisning fra fylkesordfører
Lundby (Ap):
«Vi synes ikke det rimer med det samferdselsministeren
og statsministeren sa da de besøkte Oppland under flommen. Den gang
lovet de at dette ikke skulle gå ut over planlagte samferdselsprosjekter.»
Disse medlemmer har merket seg
at det i saken henvises til Kommunal- og regionaldepartementets
proposisjon, Prop. 21 S (2011–2012), og der det heter:
«Kap. 571 Rammetilskudd til kommuner
Post
64 Skjønnstilskudd, kan nyttes under kap. 572, post 64
Store
deler av landet har vært rammet av flom våren og sommeren 2011.
Dette har medført store skader på kommunal og fylkeskommunal infrastruktur.
For å kunne gi en delvis kompensasjon til kommunene og fylkeskommunene
som har fått store uforutsette utgifter som følge av flom, foreslås
det å øke bevilgningen med 100 mill. kroner, til 2 302 mill. kroner.»
Disse medlemmer konstaterer derfor
at regjeringen heller ikke når det gjelder opprydning av flomskader
følger opp sine egne løfter avgitt i full offentlighet.
Disse medlemmer viser videre
til samferdselsministerens svar på skriftlig spørsmål, Dokument
15:38 (2011–2012), fra representanten Bård Hoksrud, Fremskrittspartiet,
besvart: 18. oktober 2011 av samferdselsminister Magnhild Meltveit
Kleppa:
«Spørsmål: Bård Hoksrud (FrP): I 2011 har flom, ras
og kraftig nedbør flere ganger skapt uforutsette utfordringer for
både vei og jernbane. Hva har det kostet å reparere infrastrukturen
etter disse hendelsene, hvor har disse midlene blitt hentet fra,
og har noen av disse hendelsene ført til forsinkelser på spesifikke
vedlikeholds- eller investeringsprosjekter?
Svar:
Magnhild Meltveit Kleppa: Behovet for evt. tilleggsbevilgninger
for veg og jernbane vil bli vurdert i forbindelse med nysalderingen
av statsbudsjettet 2011 som legges fram for Stortinget i november.»
Disse medlemmer mener det selvsagt
må være slik at staten tar hele ekstraregningen når veinettet må
ryddes etter flom og ras. Det må gjelde så vel kommunale som fylkeskommunale veier,
samt statens egne veier. Disse medlemmer mener regjeringen
må legge frem fullstendig oversikt over de påløpte skadene på samlet veinett
fra flom og ras i 2011 sammen med forslag til full statlig finansiering
av nødvendige reparasjons- og utbedringsarbeid så snart som mulig
og senest i forbindelse med revidert budsjett for 2012. Disse
medlemmer fremmer derfor følgende forslag:
«Stortinget ber regjeringen legge frem egen
sak om de samlede ekstraordinære skader på samlet veinett i 2011
grunnet flom og ras samt statlig fullfinansiering.»
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet peker
på at strekningen Trengereid–Voss på E16 fremstår som trafikkfarlig
vei. Stor trafikk i forhold til veiens kapasitet og kvalitet har
gitt en situasjon med mange dødsulykker og alvorlige ulykker. Disse
medlemmer er kjent med at det er utarbeidet plan med strakstiltak
innenfor årets budsjett 2011 og foreslått budsjett for 2012 med
kortsiktige tiltak. Disse medlemmer peker på at det
også trengs tiltak ut over dette spesielt for å finansiere nødvendige trafikksikringstiltak
på mellomlang sikt – spesielt fysiske midtdeler og foreslår derfor
en ekstra bevilgning på 15 mill. kroner i 2011 som gjøres overførbar
til 2012. Disse medlemmer viser til at det i proposisjonen
foreslås betydelig bevilgning til å reparere skader på riksveinettet etter
flom og ras og at midlene gjøres overførbare til 2012. Disse
medlemmer mener samme løsning må brukes for å finansiere
trafikksikringstiltak i 2012 på riksveistrekninger som har en spesiell
negativ ulykkesutvikling i 2011. Disse medlemmer vil
derfor øke forslaget under kap. 1320 post 23 med øremerket trafikksikringstiltak
på denne veistrekningen. Disse medlemmer legger til
grunn at ytterligere nødvendige midler til trafikksikkerhetstiltak
på strekningen Trengereid–Voss på E16 på – mellomlang sikt og spesifikt
til fysiske midtdelere – legges inn i revidert budsjett for 2012. Disse
medlemmer viser også til Fremskrittspartiets alternative
forslag til statsbudsjett for 2012 der beløp avsatt til trafikksikkerhetstiltak
er foreslått økt med 800 mill. kroner utover regjeringens forslag
Disse medlemmer foreslår:
«I statsbudsjettet for 2011 blir det gjort følgjande endringar:
Kap. | Post | Formål | Kroner |
Utgifter |
1320 | | Statens vegvesen: | |
| 23 | Trafikktilsyn, drift og vedlikehald av riksvegar m.m., kan overførast,
kan nyttast under post 29, post 30, post 31 og post 72, blir
auka med | 381 000 000 |
| | frå kr 7 170 100 000 til kr 7 551 100 000» | |
I Prop. 1 S (2011–2012) blir det foreslått at
ordninga med kompensasjon til distrikta for skilnader i drivstoffprisar
ikkje blir innført, jf. s. 109. Det er i 2011 løyvd 20,6 mill. kroner
til ordninga. Samferdselsdepartementet foreslår å redusere løyvinga
på kap. 1330, post 75 Kompensasjon til distrikta for skilnader i
drivstoffprisar, med 20,6 mill. kroner, til kr 0.
Komiteens flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, Høyre, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet
og Kristelig Folkeparti, viser til regjeringens forslag og
har ellers ingen merknader.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet ønsker
lavere nybilavgifter og lavere drivstoffavgifter i hele landet. Disse
medlemmer viser til sitt forslag om å kutte drivstoffavgiftene
med en krone per liter i Fremskrittspartiets alternative statsbudsjett
for 2012, tilsvarende 2,8 mrd. kroner i avgiftsreduksjon. Disse
medlemmer og påpeker at dette utgjør vesentlig mer per liter
enn regjeringens opprinnelige forslag om å kompensere distriktene
for forskjeller i drivstoffprisene. Disse medlemmer tar
til etterretning at regjeringen ikke har greid å få på plass en
ordning som er i tråd med statsstøtteregelverket, og at rammen fra 2011-budsjettet
derfor foreslås overført til Kommunal- og regionaldepartementets
Merkur-program.
I 2011 har det vore meir flaum og ras enn det som
har vore vanleg. Det blir foreslått å auke løyvinga i 2011 med 56
mill. kroner for å dekkje meirkostnader.
I juni 2011 brann det i snøoverbygget på Hallingskeid
på Bergensbanen. Det blir derfor foreslått å auke løyvinga med 40
mill. kroner for å dekkje kostnadene i samband med brannen på Hallingskeid.
På denne bakgrunn foreslår Samferdselsdepartementet
å auke løyvinga på kap. 1350, post 23 Drift og vedlikehald, med
i alt 96 mill. kroner.
Delar av dei tekniske anlegga på Gardermobanen
har etter kvart fått auka feilfrekvens. Behovet for vedlikehald,
ettersyn og beredskap har dermed auka.
Samferdselsdepartementet foreslår å auke løyvinga
på kap. 1350, post 25 Drift og vedlikehald av Gardermobanen, med
25 mill. kroner, for å oppretthalde den høge standarden og den gode punktlegheita
i togtrafikken på denne banestrekninga.
Det norske Veritas har med verknad frå 1. januar 2012
sagt opp avtalane med Kommunal- og regionaldepartementet og Samferdselsdepartementet
om å føre tilsyn med tau- og kabelbanar og park- og tivolianlegg.
Frå same dato blir det under Statens jernbanetilsyn etablert eit
offentleg tilsyn med tau- og kabelbanar og park- og tivolianlegg
i Trondheim.
For å kunne ha eit operativt tilsyn frå 1. januar 2012
er arbeidet med å førebu overtakinga av dei nye tilsynsoppgåvene
godt i gang.
Samferdselsdepartementet foreslår å løyve 3 mill.
kroner på kap. 1354, post 21 Spesielle driftsutgifter – tilsyn med
tau- og kabelbanar og park- og tivolianlegg.
Komiteen viser til
regjeringens forslag og har ellers ingen merknader.
I 2010 blei det løyvd 497 mill. kroner på kap. 1370
Posttenester, post 70 Kjøp av post- og banktenester. Etterrekning
i tråd med dette systemet viser eit faktisk behov i 2010 på 116
mill. kroner til kjøp av post- og banktenester.
Hovudårsaka til det reduserte behovet er at
einerettsoverskotet blei på 428 mill. kroner, medan det i budsjettet
for 2010 var rekna med eit einerettsoverskot på kroner 0. Som for
2009 legg departementet opp til at Posten betaler renter for det
selskapet har fått utbetalt for mykje.
Departementet foreslår å løyve 397,6 mill. kroner
på eit nytt kap. 4370 Posttenester, post 70 Tilbakebetaling post-
og banktenester.
I samband med lønnsoppgjeret for 2011 blei Post-
og teletilsynet tildelt 1,07 mill. kroner over kap. 1380, post 1
Driftsutgifter. Departementet foreslår å auke løyvinga på kap. 4380,
post 1 Diverse gebyr, med 1,07 mill. kroner.
Komiteen viser til
regjeringens forslag og har ellers ingen merknader.
Forslag fra Fremskrittspartiet:
Forslag 1
Stortinget ber regjeringen legge frem egen sak om
de samlede ekstraordinære skader på samlet veinett i 2011 grunnet
flom og ras samt statlig fullfinansiering.
Forslag 2
I statsbudsjettet for 2011 blir det gjort følgjande endringar:
Kap. | Post | Formål | Kroner |
Utgifter |
1320 | | Statens vegvesen: | |
| 23 | Trafikktilsyn, drift og vedlikehald av riksvegar m.m., kan overførast,
kan nyttast under post 29, post 30, post 31 og post 72, blir
auka med | 381 000 000 |
| | frå kr 7 170 100 000 til kr 7 551 100 000 | |
Komiteen viser til
proposisjonen og merknadene og rår Stortinget til å gjøre følgende
vedtak:
I
I statsbudsjettet for 2011 blir det gjort følgjande endringar:
Kap. | Post | Formål | Kroner |
Utgifter |
1313 | | Luftfartstilsynet: | |
| 1 | Driftsutgifter, blir redusert med
| 1 840 000 |
| | frå kr 180 910 000 til kr 179 070 000 | |
1320 | | Statens vegvesen: | |
| 23 | Trafikktilsyn, drift og vedlikehald av riksvegar m.m., kan overførast,
kan nyttast under post 29, post 30, post 31 og post 72,blir auka med | 366 000 000 |
| | frå kr 7 170 100 000 til kr 7 536 100 000 | |
(NY) | 25 | Betalingar for arbeid utført før 2010 på dei nye fylkesvegane, blir løyvd med | 25 000 000 |
| 30 | Riksveginvesteringar, kan overførast,
kan nyttast under post 23, post 29, post 31 og post 72, blir auka med | 50 000 000 |
| | frå kr 5 608 400 000 til kr 5 658 400 000 | |
| 36 | E16 over Filefjell, kan overførast, blir redusert med | 50 000 000 |
| | frå kr 120 000 000 til kr 70 000 000 | |
| 37 | E6 vest for Alta, kan overførast, blir redusert med | 100 000 000 |
| | frå kr 110 000 000 til kr 10 000 000 | |
1330 | | Særskilde transporttiltak: | |
| 75 | Kompensasjon til distrikta for skilnader i drivstoffprisar, blir redusert med | 20 600 000 |
| | frå kr 20 600 000 til kr 0 | |
1350 | | Jernbaneverket: | |
| 23 | Drift og vedlikehald, kan overførast,
kan nyttast under post 30, blir auka med
| 96 000 000 |
| | frå kr 4 963 000 000 til kr 5 059 000 000 | |
| 25 | Drift og vedlikehald av Gardermobanen, kan
overførast, blir auka med
| 25 000 000 |
| | frå kr 76 300 000 til kr 101 300 000 | |
1354 | | Statens jernbanetilsyn: | |
(NY) | 21 | Spesielle driftsutgifter – tilsyn med tau- og kabelbanar
og park- og tivolianlegg, blir løyvd med
| 3 000 000 |
| | | |
Inntekter |
4313 | | Luftfartstilsynet: | |
| 1 | Gebyrinntekter, blir redusert med
| 6 700 000 |
| | frå kr 126 800 000 til kr 120 100 000 | |
4320 | | Statens vegvesen: | |
| 2 | Diverse gebyr, blir auka med
| 112 000 000 |
| | frå kr 288 100 000 til kr 400 100 000 | |
4322 | | Svinesundsforbindelsen AS: | |
| 90 | Avdrag på lån, blir redusert med
| 21 000 000 |
| | frå kr 41 000 000 til kr 20 000 000 | |
(NYTT) 4370 | | Posttenester: | |
| 70 | Tilbakebetaling post- og banktenester, blir
løyvd med | 397 600 000 |
4380 | | Post- og teletilsynet: | |
| 1 | Diverse gebyr, blir auka med
| 1 070 000 |
| | frå kr 156 800 000 til kr 157 870 000 | |
II
Stortinget samtykkjer i at stikkordet «kan overførast»
blir tilføydd løyvinga under kap. 1320 Statens vegvesen, post 62
Tilskot til rassikring på fylkesvegar.
Oslo, i transport- og kommunikasjonskomiteen, den 30. november 2011
Knut Arild Hareide |
leder og ordfører |