Komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet,
Else-May Botten, Lillian Hansen, Arne L. Haugen, Ingrid Heggø og leiaren
Terje Aasland, frå Framstegspartiet, Per Roar Bredvold, Harald T. Nesvik
og Allan Johansen, frå Høgre, Anne Karin Olli, Svein Flåtten og
Elisabeth Røbekk Nørve, frå Sosialistisk Venstreparti, Alf Egil
Holmelid, frå Senterpartiet, Irene Lange Nordahl, og frå Kristeleg
Folkeparti, Rigmor Andersen Eide, viser til at forenklingsarbeidet
er viktig for å redusere kostnadene for næringslivet. Effektive
rapporteringsrutinar med mest mogeleg gjenbruk av data og eit funksjonelt
regelverk medverkar til eit effektivt næringsliv. Det er derfor
viktig å vidareføre og styrke det forenklingsarbeidet som er i gang.
Forenklingsarbeidet må fokusere på konkrete
resultat og konkrete innsparingar for bedriftene. Forenklingane
må medverke positivt til verdiskapinga, samtidig som vi har eit
regelverk som tar vare på viktige samfunnsmessige omsyn.
Komiteen viser til brev frå nærings-
og handelsminister Trond Giske datert 7. mai 2012 (lagt ved innstillinga)
der det blir vist til viktige forenklingstiltak som er sette i verk.
Det gjeld blant anna reduksjon i kravet til minste aksjekapital
og anledning til å velje bort revisjon for dei minste aksjeselskapa. Komiteen viser
elles til satsinga på elektronisk rapportering gjennom Altinn.
Fleirtalet i komiteen,
alle unnateke medlemene frå Framstegspartiet, Høgre og Kristeleg
Folkeparti, viser til at det er viktig å konkretisere forenklingsarbeidet
og følgje opp resultata over tid. Forenklingsarbeidet er eit langsiktig
arbeid, og gode resultatmålingar er ressurskrevjande, noko tidlegare
målingar har vist. Fleirtalet ser derfor ikkje at
det er hensiktsmessig med halvårleg måling av oppnådde innsparingar
for næringslivet.
Fleirtalet konstaterer at nærings-
og handelsministeren i sitt brev er open for å vurdere nærare korleis
arbeidet med næringsretta forenkling kan målast på ein hensiktsmessig
og fornuftig måte. Fleirtalet støttar dette.
Fleirtalet foreslår for Stortinget
å leggje forslaget ved møteboka.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet,
Høyre og Kristelig Folkeparti viser til at forenklingsarbeid
er et langsiktig arbeid. Imidlertid er det viktig å få en fortløpende tilbakemelding
fra det offentlige når en iverksetter de ulike tiltak, samt om det
offentliges vurdering av implementeringen av de ulike forenklingstiltak
i bl.a. følgende situasjoner: For det første dersom gjennomføringen
av forenklingstiltak har møtt på uforutsette hindringer i regelverk
eller mangel på fullmakter hvor Stortinget må involveres for å få
dette endret. For det andre dersom krav fra internasjonalt inngåtte avtaler
gjør det umulig å gjennomføre de konkrete forenklingstiltak Stortinget
ønsker.
Disse medlemmer er av den formening
at en halvårsrapportering av status for forenklingsarbeidet er det
mest hensiktsmessige, f.eks. i forbindelse med fremleggelsen av
statsbudsjettet eller ved saldering av statsbudsjettet for inneværende
år, samt i forbindelse med fremleggelsen av revidert nasjonalbudsjett
for kommende år.
Disse medlemmer fremmer på denne
bakgrunn følgende forslag:
«Stortinget ber regjeringen hvert halvår rapportere
måloppnåelsen av regjeringens forenklingsløfte basert på standardkostnadsmetoden,
fortrinnsvis i forbindelse med fremleggelsen av statsbudsjettet
og revidert nasjonalbudsjett.»
Disse medlemmer vil vise til
at regjeringen i dag ikke bruker korrekte mål når den rapporterer fremgangen
i forenklingsarbeidet. Statsråden hevdet i en pressemelding fra
Nærings- og handelsdepartementet datert 18. oktober 2012 at det
er forenklet for 3 mrd. kroner. Dette tallet gir ikke et korrekt
bilde. Blant annet blir besparelsen ved opphevelsen av revisjonsplikten
for enkelte selskaper overestimert. I realiteten er altså forenklingsprosessen
kommet langt kortere enn det regjeringen hevder. Det kan synes som
om regjeringen mangler gjennomføringsevne. Det styrker behovet for
en klar rapportering av forenklingsarbeidet.