Til Stortinget
Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet,
Svein Roald Hansen, lederen Anniken Huitfeldt, Marit Nybakk, Kåre Simensen
og Jonas Gahr Støre, fra Høyre, Elin Rodum Agdestein, Regina Alexandrova,
Sylvi Graham, Øyvind Halleraker og Trond Helleland, fra Fremskrittspartiet,
Kristian Norheim, Per Sandberg og Christian Tybring-Gjedde, fra
Kristelig Folkeparti, Knut Arild Hareide, fra Senterpartiet, Liv Signe
Navarsete, fra Venstre, Trine Skei Grande, og fra Sosialistisk Venstreparti,
Bård Vegar Solhjell, fremmer i denne innstillingen forslag
om bevilgninger på svalbardbudsjettet.
Nedenfor følger en oversikt over forslag til
utgifter og inntekter i svalbardbudsjettet fordelt på kapitler slik
de fremkommer i Prop. 1 S (2014–2015).
Kap. | Post | Formål | Prop. 1 S |
| | | |
| | | |
Utgifter i hele kroner |
|
1 | | Svalbard kyrkje | |
| 1 | Driftsutgifter | 4 544 000 |
2 | | Tilskot til kulturelle formål m.m. | |
| 70 | Tilskot til velferdsarbeid på Svalbard | 0 |
3 | | Tilskot til Longyearbyen lokalstyre | |
| 70 | Tilskot til Longyearbyen lokalstyre | 142 110 000 |
4 | | Tilskot til Svalbard museum | |
| 70 | Tilskot til Svalbard museum | 11 600 000 |
5 | | Sysselmannen (jf. kap. 3005) | |
| 1 | Driftsutgifter | 49 385 000 |
6 | | Sysselmannens transportteneste (jf.
kap. 3006) | |
| 1 | Driftsutgifter | 170 565 000 |
7 | | Tilfeldige utgifter | |
| 1 | Driftsutgifter | 1 600 000 |
9 | | Kulturminnetiltak | |
| 1 | Driftsutgifter | 1 865 000 |
11 | | Direktoratet for mineralforvaltning
med Bergmeisteren for Svalbard | |
| 1 | Driftsutgifter | 1 600 000 |
17 | | Refusjon til Norsk Polarinstitutt | |
| 50 | Refusjon | 3 340 000 |
18 | | Navigasjonsinnretningar | |
| 1 | Driftsutgifter | 6 500 000 |
19 | | Statens bygningar på Bjørnøya og Hopen | |
| 1 | Driftsutgifter | 7 050 000 |
20 | | Statens bygningar i Longyearbyen (jf.
kap. 3020) | |
| 1 | Driftsutgifter | 14 113 000 |
| | | |
22 | | Likningsforvaltninga for Svalbard (jf.
kap. 3022) | 3 520 000 |
| | | |
| | Sum Svalbardbudsjettet | |
| | Sum departementets utgifter | 417 792 000 |
| | | |
| | | |
Inntekter i hele kroner |
|
3005 | | Sysselmannen (jf. kap. 5) | |
| 1 | Diverse inntekter | 2 900 000 |
3006 | | Sysselmannens transportteneste (jf.
kap. 6) | |
| 1 | Leigeinntekter | 0 |
3009 | | Kulturminnetiltak (jf. kap. 9) | |
| 1 | Diverse inntekter | 0 |
3020 | | Statens bygningar i Longyearbyen (jf.
kap. 20) | |
| 1 | Inntekter | 5 020 000 |
3022 | | Likningsforvaltninga for Svalbard (jf.
kap. 22) | |
| 1 | Diverse inntekter | 280 000 |
3030 | | Skattar og avgifter | |
| | Diverse skattar m.m. | 126 027 000 |
| | | |
| | | |
3035 | | Tilskot frå statsbudsjettet | |
| 70 | Tilskot | 283 565 000 |
| | Sum Svalbardbudsjettet | |
| | Sum departementets inntekter | 417 792 000 |
Det vises til Prop. 1 S (2014–2015) for omtale
av norsk svalbardpolitikk og nærmare omtale av forslag til svalbardbudsjett
for 2015 samt forslag til løyvingar til svalbardformål frå andre
departement over statsbudsjettet.
Svalbard omfattar alle øyar, holmar og skjer mellom
10 og 35 grader austleg lengd og 74 og 81 grader nordleg breidd.
Svalbardtraktaten av 9. februar 1920 anerkjenner norsk suverenitet over
øygruppa. Sidan 1925 har Svalbard vore ein del av kongeriket Noreg.
Sysselmannen er regjeringas øvste representant på Svalbard og tek
vare på statens interesser på øygruppa.
Artikkel 8 i Svalbardtraktaten avgrensar høvet
til å krevje inn skattar og avgifter på Svalbard og korleis desse
midlane skal nyttast. Dette er bakgrunnen for at det blir fremja
eit eige svalbardbudsjett.
Justis- og beredskapsdepartementet fremjar svalbardbudsjettet
som ein eigen budsjettproposisjon samtidig med statsbudsjettet.
I hovudsak er det den statlege administrasjonen av Svalbard som
er finansiert over svalbardbudsjettet. Dette er dels verksemd på
Svalbard underlagt Justis- og beredskapsdepartementet, og dels verksemd underlagt
andre fagdepartement. Longyearbyen lokalstyre får òg løyvingane
sine over svalbardbudsjettet.
Regjeringas forslag til budsjettramme på svalbardbudsjettet
for 2015 var 417 792 000 kroner. Dette er 37 534 000 kroner, eller
8,2 prosent mindre i forhold til vedtatt budsjett for 2014. I forbindelse
med budsjettforliket mellom regjeringspartiene og Kristelig Folkeparti
og Venstre ble svalbardbudsjettet økt med 100 000 kroner til 417 892 000
kroner. Dette er 37 434 000 kroner eller 8,2 prosent mindre i forhold
til vedtatt budsjett for 2014.
Komiteen viser til
at nordområdene er Norges viktigste strategiske satsingsområde i
utenrikspolitikken. I vår tid med økende interesse for Arktis er
det viktig at svalbardpolitikken medvirker til at utviklinga i nordområdene
kan skje på en fredelig og bærekraftig måte.
Det er bred enighet om målene for svalbardpolitikken. Komiteen legger
til grunn at linjen med en konsekvent og fast håndhevelse av suvereniteten,
korrekt overholdelse av Svalbardtraktaten og kontroll med at traktaten
blir etterlevd, bevaring av den særegne villmarksnaturen i området og
opprettholdelse av et norsk samfunn på øygruppa ligger fast.
Komiteen viser til at regjeringen
har hatt spesiell oppmerksomhet på å legge til rette for et robust
familiesamfunn i Longyearbyen, god myndighetsutøvelse gjennom Sysselmannen
og arbeid med redning og trygghet. Fra 1. april 2014 fikk Sysselmannen
to store likeverdige helikopter for å styrke arbeidet med søk og
redning.
Komiteen viser til at betydelige
midler til svalbardsamfunnet bevilges over ulike departements budsjetter.
Komiteen fastholder at det er hensiktsmessig at ordningen med et
eget svalbardbudsjett videreføres.
Komiteen viser til at underskuddet
på svalbardbudsjettet for 2015 er stipulert til 283,6 mill. kroner,
noe som blir dekket inn over Justis- og beredskapsdepartementets
kap. 480 post 50.
Komiteen viser til regjeringens
forslag til statsbudsjett og budsjettforliket med Kristelig Folkeparti
og Venstre og merker seg at det bevilges midler til flere barnehageplasser
og mer fleksible opptak. Dette fører til at svalbardbudsjettet har
økt med 100 000 kroner som skal tilføres kap. 3, post 70 Tilskudd
til Longyearbyens lokalstyre.
Komiteenslutter
seg til forslaget til svalbardbudsjett for 2015.
Komiteen har for øvrig
ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å
gjøre slikt
vedtak:
I
På statsbudsjettet for 2015 bevilges under:
Kap. | Post | Formål | Kroner |
| | | |
Utgifter |
1 | | Svalbard kyrkje | |
| 1 | Driftsutgifter | 4 544 000 |
2 | | Tilskot til kulturelle formål m.m. | |
| 70 | Tilskot til velferdsarbeid på Svalbard | 0 |
3 | | Tilskot til Longyearbyen lokalstyre | |
| 70 | Tilskot til Longyearbyen lokalstyre | 142 210 000 |
4 | | Tilskot til Svalbard museum | |
| 70 | Tilskot til Svalbard museum | 11 600 000 |
5 | | Sysselmannen (jf. kap. 3005) | |
| 1 | Driftsutgifter | 49 385 000 |
6 | | Sysselmannens transportteneste (jf.
kap. 3006) | |
| 1 | Driftsutgifter | 170 565 000 |
7 | | Tilfeldige utgifter | |
| 1 | Driftsutgifter | 1 600 000 |
9 | | Kulturminnetiltak | |
| 1 | Driftsutgifter | 1 865 000 |
11 | | Direktoratet for mineralforvaltning
med Bergmeisteren for Svalbard | |
| 1 | Driftsutgifter | 1 600 000 |
17 | | Refusjon til Norsk Polarinstitutt | |
| 50 | Refusjon | 3 340 000 |
18 | | Navigasjonsinnretningar | |
| 1 | Driftsutgifter | 6 500 000 |
19 | | Statens bygningar på Bjørnøya og Hopen | |
| 1 | Driftsutgifter | 7 050 000 |
20 | | Statens bygningar i Longyearbyen (jf.
kap. 3020) | |
| 1 | Driftsutgifter | 14 113 000 |
| | | |
22 | | Likningsforvaltninga for Svalbard (jf.
kap. 3022) | 3 520 000 |
| | | |
| | Sum Svalbardbudsjettet | |
| | Sum departementets utgifter | 417 892 000 |
| | | |
| | | |
Inntekter |
|
3005 | | Sysselmannen (jf. kap. 5) | |
| 1 | Diverse inntekter | 2 900 000 |
3006 | | Sysselmannens transportteneste (jf.
kap. 6) | |
| 1 | Leigeinntekter | 0 |
3009 | | Kulturminnetiltak (jf. kap. 9) | |
| 1 | Diverse inntekter | 0 |
3020 | | Statens bygningar i Longyearbyen (jf.
kap. 20) | |
| 1 | Inntekter | 5 020 000 |
3022 | | Likningsforvaltninga for Svalbard (jf.
kap. 22) | |
| 1 | Diverse inntekter | 280 000 |
3030 | | Skattar og avgifter | |
| | Diverse skattar m.m. | 126 027 000 |
3035 | | Tilskot frå statsbudsjettet | |
| 70 | Tilskot | 283 665 000 |
| | Sum Svalbardbudsjettet | |
| | Sum departementets inntekter | 417 892 000 |
II
§ 1 Bruksområde for vedtaket
Dette vedtaket gjeld utskriving av skatt på formue og inntekt
for inntektsåret 2015 etter føresegnene i lov 29. november 1996
nr. 68 om skatt til Svalbard. Vedtaket gjeld òg som grunnlag for utskriving
av forskot på skatt for inntektsåret 2015, jf. lov om skatt til
Svalbard § 5-1.
§ 2 Skatt på formue
Skatt på formue blir utrekna etter desse satsane:
a) Personleg
skattepliktig og dødsbu:
Det blir nytta same satsar og grensebeløp som Stortinget
har vedteke skal gjelde på det norske fastlandet for formuesskatt
til staten og kommunane (maksimumssats)
b) Selskap og samanslutning som nemnt i
skattelova § 2-36 andre ledd, og som ikkje er fritekne etter skattelova
kapittel 2:
Det blir nytta same satsar og grensebeløp som Stortinget
har vedteke skal gjelde på det norske fastlandet for formuesskatt
til staten.
§ 3 Skatt på inntekt
Skatt på inntekt blir utrekna etter desse satsane:
a) Inntekt
som blir skattlagt ved lønnstrekk etter svalbardskattelova § 3-2:
Låg sats: 8 pst.
Høg sats: 22 pst.
b) 27 pst. av den delen av selskapsoverskot
som er høgre enn 15 mill. kroner, og som overstig summen av
10 gonger kostnadene
til løn som blir skattlagt ved lønstrekk
0,20 gonger skattemessig verdi av anlegg,
fast eigedom og annan realkapital som er på Svalbard ved utgangen
av inntektsåret.
c) Anna inntekt: 16 pst.
Personlege skattytarar skal ha eit frådrag i
alminneleg inntekt som er omfatta av c. på 20 000 kroner.
§ 4 Avrundingsreglar
Ved utrekning av skatt skal formue og inntekt avrundast
nedover til næraste heile krone.
§ 5 Normalrentesatsen for rimeleg lån i
arbeidsforhold
Normalrentesatsen som nemnd i skattelova
§ 5-12 fjerde ledd, jf. svalbardskattelova §§ 3-1 og 3-2,
skal vere den same som Stortinget har vedteke skal gjelde på det
norske fastlandet.
§ 6 Aksjonær i utlandet
Skatt på utbytte mv. etter skattelova § 10-13,
jf. svalbardskattelova § 3-1, er fastsett til 20 pst.
§ 7 Inntekt etter svalbardskattelova § 6-3
For inntekt som blir skattlagt etter svalbardskattelova
§ 6-3, skal satsen vere 8 pst.
III
Bestillingsfullmakt
Stortinget samtykkjer i at Justis- og beredskapsdepartementet
i 2015 kan bestille varer for inntil 3 mill. kroner ut over den
totale løyvinga som er gitt under kap. 5, post 1 på svalbardbudsjettet.
IV
Meirinntektsfullmakter
Stortinget samtykkjer i at Justis- og beredskapsdepartementet
i 2015 kan overskride løyvinga under
1. kap. 5 post 1 tilsvarande
inntekter utover vedteke budsjett på kap. 3005 post 2.
2. kap. 6 post 1 tilsvarande inntekter
utover vedteke budsjett på kap. 3006 post 2.
3. kap. 9 post 1 tilsvarande inntekter
utover vedteke budsjett på kap. 3009 post 1.
V
Meirinntektsfullmakt
Stortinget samtykkjer i at Kommunal- og moderniseringsdepartementet
i 2015 kan overskride løyvinga under kap. 20 post 1 tilsvarande
inntekter utover vedteke budsjett på kap. 3020 post 1.
VI
Meirinntektsfullmakt
Stortinget samtykkjer i at Finansdepartementet i 2015 kan overskride
løyvinga under kap. 22 post 1 tilsvarande inntekter utover vedteke
budsjett på kap. 3022 post 1.
VII
For budsjetterminen 2015 skal det svarast avgift til
statskassen av kol som blir utført frå Svalbard, etter følgjande
satsar:
1,0 pst. av verdien for dei første 100 000 tonna,
0,9 pst. av verdien for dei neste 200 000 tonna,
0,8 pst. av verdien for dei neste 300 000 tonna,
0,7 pst. av verdien for dei neste 400 000 tonna,
0,6 pst. av verdien for dei neste 500 000 tonna,
0,5 pst. av verdien for dei neste 600 000 tonna,
0,4 pst. av verdien for dei neste 700 000 tonna,
0,3 pst. av verdien for dei neste 800 000 tonna,
0,2 pst. av verdien for dei neste 900 000 tonna,
0,1 pst. av verdien for dei neste 1 000 000 tonna.
Oslo, i utenriks- og forsvarskomiteen, den
3. desember 2014
Anniken Huitfeldt | Trond Helleland |
leder | ordfører |