Flaum på Vestlandet i slutten av oktober 2014 førte
til at både Bergensbanen og Flåmsbanen blei stengde for trafikk.
Skadane etter flaumen er berekna til å utgjere 12 mill. kroner i
2014 og gjeld opprydding og istandsettjing av dei to banane. Utgiftene
er fordelte med 6 mill. kr på kvar av strekningane.
Framdrifta på ein del investeringsprosjekt på jernbane
har i 2014 blitt lågare enn det som var lagt til grunn i Prop. 1
(2013–2014), jf. omtale under kap. 1350 post 30 Investeringar i
linja. Prognosane viser at det vil bli eit mindreforbruk på post
30 i 2014. Både post 23 og post 30 har stikkordfullmakta «kan nyttast
under» slik at Jernbaneverket kan omdisponere midlar frå post 30
til post 23. Jernbaneverket har valt å omdisponere 257 mill. kroner
til post 23 Drift og vedlikehald, for å auke aktivitetsnivået til fornyinga
av jernbaneinfrastrukturen.
Løyvinga blir foreslått ført på ein eigen post,
og løyvinga på post 23 Drift og vedlikehald blir foreslått redusert
med 44 mill. kroner, jf. omtale under kap. 1350 post 34 Kompensasjon
for auka arbeidsgivaravgift.
Departementet foreslår å auke løyvinga på kap. 1350
Jernbaneverket, post 23 Drift og vedlikehald, med i alt 225 mill.
kroner.
Framdrifta på ein del investeringsprosjekt på jernbane
har i 2014 blitt lågare enn det som var lagt til grunn i Prop. 1
S (2013–2014). Prognosane viser derfor at det vil bli eit mindreforbruk på
post 30 i 2014. På denne bakgrunn foreslår Samferdselsdepartementet
å redusere løyvinga på kap. 1350 Jernbaneverket, post 30 Investeringar
i linja, med 257 mill. kroner.
Departementet foreslår å løyve 44 mill. kroner på
kap. 1350 Jernbaneverket, post 34 Kompensasjon for auka arbeidsgivaravgift,
jf. også kap. 1350 post 23 Drift og vedlikehald.
Samferdselsdepartementet har i 2014 fullmakt
til å pådra staten forpliktingar for framtidige budsjettår for investeringsprosjekt
på jernbane som ikkje er omtalte med kostnadsramme overfor Stortinget,
men slik at samla ramme for gamle og nye forpliktingar ikkje overstig
800 mill. kroner, jf. Prop. 1 S (2013–2014) og Innst. 13 S (2013–2014).
Ein gjennomgang av kontraktforpliktingane viser at det er behov
for å auke ramma for forpliktingar til 950 mill. kroner, jf. forslag
til romartalsvedtak.
Komiteen har registrert
at det er satt av nødvendige midler i 2014 til å dekke akuttiltak
på jernbanenettet på Bergensbanen og Flåmsbanen som følge av flommen
i slutten av oktober 2014.
Komiteen har registrert at fremdriften
på en del investeringsprosjekter på jernbane har vært lavere enn
det som var lagt til grunn i Prop. 1 S (2014-2015), og at regjeringen
reduserer post 30 med 257 mill. kroner, og foreslår å omdisponere midlene
til nødvendige vedlikeholds- og fornyingsoppgaver. Komiteen har
merket seg at denne omdisponeringen vil sikre at bevilga midler
for 2014 vil få en effektiv utnyttelse.
Komiteen har også registrert
at det er etablert en egen post 34 Kompensasjon for økt arbeidsgiveravgift
under kap. 1350 Jernbaneverket.