Olje- og energidepartementet foreslår i proposisjonen
endringar i statsbudsjettet 2015 som gjelder:
Det blir foreslått å auke løyvinga med 5 mill. kroner,
til 30 mill. kroner.
Det blir foreslått å auke løyvinga med 2,5 mill. kroner,
til 262,7 mill. kroner. Ein viser til motsvarande inntektsauke under
kap. 4810, post 1 Gebyrinntekter.
Det blir foreslått å redusere løyvinga med 1
mill. kroner, til 2,5 mill. kroner.
Det blir foreslått å redusere løyvinga med 8
mill. kroner, til 18 mill. kroner.
Det blir foreslått å redusere løyvinga med 17 mill.
kroner, til 102,8 mill. kroner.
Det blir foreslått å auke løyvinga med 4 mill. kroner,
til 34,4 mill. kroner, av dette er 24 mill. kroner knytt til CIP.
Det blir foreslått å redusere løyvinga med 5
mill. kroner, til 107,8 mill. kroner.
Det blir foreslått å redusere løyvinga med 91 mill.
kroner, til 1 656 mill. kroner.
Overslaget under kap. 5440, underpost 24.1 Driftsinntekter
er auka med 10 500 mill. kroner, til 162 800 mill. kroner.
Overslaget under kap. 5440, underpost 24.2 Driftsutgifter
er auka med 1 100 mill. kroner, til 33 400 mill. kroner.
Overslaget under kap. 5440, underpost 24.3 Leite-
og feltutviklingsutgifter er auka med 400 mill. kroner, til 2 000
mill. kroner.
Ovannemnde endringar i underpostar medfører at
SDØEs berekna driftsresultat er auka med 9 000 mill. kroner, til
100 900 mill. kroner.
Overslaget for netto kontantstraum frå SDØE
er auka frå 89 400 mill. kroner til 98 400 mill. kroner, ein auke
på 9 000 mill. kroner frå gjeldande budsjett for 2015.
Det blir foreslått å auke løyvinga med 0,3 mill. kroner,
til 1,4 mill. kroner.
Det blir foreslått å auke løyvinga med 2,5 mill. kroner,
til 31 mill. kroner.
Det blir foreslått løyvd 12 mill. kroner i 2015. Meirverdiavgift
blir inntektsført under kap. 5521.
Det blir foreslått å redusere løyvinga med 17 mill.
kroner, til 98,9 mill. kroner. Ein viser til omtale og tilsvarande
utgiftsauke under kap. 1820, post 21 Spesielle driftsutgifter.
Det blir foreslått å auke løyvinga med 4 mill. kroner,
til 23 mill. kroner.
Det blir foreslått å redusere løyvinga med 10 mill.
kroner, til 49 mill. kroner.
Det blir foreslått å redusere løyvinga med 41 mill.
kroner, til 1 115 mill. kroner.
Departementet viser til at det i Prop. 1 S (2015–2016)
for Olje- og energidepartementet vart varsla at departementet ville
komme tilbake med ei oppdatering av Aasta Hansteen-prosjektet i proposisjon
om ny saldering av budsjettet for 2015.
Det vises til at i etterkant av framlegginga
av Prop. 1 S (2015–2016) har operatøren av Aasta Hansteen-prosjektet
informert departementet om ein auke i investeringsanslaget for prosjektet
på 5,2 mrd. kroner sidan PUD, av dette skuldast 2,4 mrd. kroner
valutaendringar. Målt i norske kroner er auken på 16 prosent frå
PUD-anslaget. Departementet viser til at hovudårsaka til utviklinga
er forseinka prosjektering og auke i talet på prosjekteringstimar,
sein leveranse og auka kostnader på utstyrspakkar og råvare og forseinka
framdrift i bygginga av plattformdekk og skrog. Planlagt start av
produksjonen blir utsatt frå tredje kvartal 2017 til andre halvdel
av 2018.
Departementet viser i proposisjonen til at som ein
del av den årlege behandlinga av statsbudsjettet gir Stortinget
fullmakter til Kongen i statsråd og Olje- og energidepartementet
knytte til petroleumsverksemda.
I proposisjonen gjer Olje- og energidepartementet
greie for bruk av desse fullmaktene sidan forrige rapportering,
og som gjeld:
fullmakt XII – Utbyggingsprosjekt
på norsk kontinentalsokkel
fullmakt XIII – Overføring av eigedomsrett
mot bruksrett
fullmakt XV – Overføring og samordning
av eigardelar i utvinningsløyve.
Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet,
Åsmund Aukrust, Per Rune Henriksen, Anna Ljunggren, Audun Otterstad
og Terje Aasland, fra Høyre, Nikolai Astrup, Tina Bru, Odd Henriksen
og Eirik Milde, fra Fremskrittspartiet, Jan-Henrik Fredriksen og
Oskar J. Grimstad, fra Kristelig Folkeparti, Rigmor Andersen Eide,
fra Senterpartiet, Marit Arnstad, fra Venstre, lederen Ola Elvestuen,
fra Sosialistisk Venstreparti, Heikki Eidsvoll Holmås, og fra Miljøpartiet
De Grønne, Rasmus Hansson, viser til de foreslåtte endringene
i statsbudsjettet for 2015 under Olje- og energidepartementet, og
til omtalen av Aasta Hansteen.
Komiteen har ingen merknader
til de foreslåtte endringene.
Komiteen merker seg at bygging
av plattformen Aasta Hansteen i Korea blir dyrere og mer forsinket
enn antatt ved behandling av PUD. Kostnadsoverskridelsene som er
relatert til byggingen er svært høye relatert til kontraktssummen på
plattform og understell.
Komiteen viser til Oljedirektoratets
vurdering slik de fremkommer i Prop.97 S (2012–2013):
«Selv om teknologikvalifisering er gjennomført, så
ønsker OD å peke på at utbyggingsløsningen inneholder en rekke elementer
som er nye og uprøvde for operatøren og/eller for norsk sokkel. Det
er derfor risikoelementer ved prosjektet som forutsetter svært god
prosjekt- og kontraktstyring hos operatøren. OD ønsker også å gjøre
oppmerksom på at utbyggingen skal skje i en periode med svært høyt
aktivitetsnivå i petroleumsnæringen, noe som kan gi utfordringer
mht. ressurstilgang og kostnader. OD registrerer at ny informasjon
om leveringstider fra leverandørene har ført til at forventet produksjonsstart
er utsatt fra fjerde kvartal 2016 til tredje kvartal 2017.»
Komiteen konstaterer at Oljedirektoratets
advarsler var betimelige, og at valg av leverandør i dette tilfellet
har påført prosjektet store ekstrakostnader og forsinkelser, som
vil føre til redusert og forsinket skatteinngang for staten.
Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet
og Senterpartiet mener at erfaringene fra Aasta Hansteen-prosjektet
og andre prosjekter som har hatt store forsinkelser og kostnadsøkninger,
tilsier at det er behov for sterkere myndighetsinvolvering og vurdering
før valg av leverandører blir gjort, og at Oljedirektoratet bør
tilføres kompetanse til å forestå disse vurderingene.
Komiteen har for øvrig
ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å
gjøre slikt
vedtak:
I
I statsbudsjettet for 2014 blir det gjort følgjande endringar:
Kap. | Post | Formål | Kroner |
| | | | |
| | Utgifter | |
1800 | | Olje- og energidepartementet | |
| 21 | Spesielle driftsutgifter, kan overførast,
kan nyttast under postane 70 og 72, vert auka med | 5 000 000 |
| | frå kr 24 970 000 til kr 29 970 000 | |
1810 | | Oljedirektoratet | |
| 1 | Driftsutgifter, vert auka med | 2 500 000 |
| | frå kr 260 247 000 til kr 262 747 000 | |
1815 | | Petoro AS | |
| 72 | Administrasjon, Petoro Iceland AS, vert redusert med | 1 000 000 |
| | frå kr 3 500 000 til kr 2 500 000 | |
| 73 | Statleg deltaking i petroleumsverksemd på islandsk kontinentalsokkel,
kan overførast, vert redusert med | 8 000 000 |
| | frå kr 26 000 000 til kr 18 000 000 | |
1820 | | Noregs vassdrags- og energidirektorat | |
| 21 | Spesielle driftsutgifter, kan overførast,
vert redusert med | 17 000 000 |
| | frå kr 119 824 000 til kr 102 824 000 | |
1830 | | Forsking og næringsutvikling | |
| 70 | Internasjonale samarbeids- og utviklingstiltak, kan overførast,
vert auka med | 4 000 000 |
| | frå kr 30 400 000 til kr 34 400 000 | |
1840 | | CO2-handtering | |
| 70 | Gassnova SF, kan overførast, kan
nyttast under post 74,
vert redusert med | 5 000 000 |
| | frå kr 112 846 000 til kr 107 846 000 | |
| 71 | Forskingstenester, TCM DA, kan overførast,
vert redusert med | 91 000 000 |
| | frå kr 1 747 000 000 til kr 1 656 000 000 | |
2490 | | NVE Anlegg | |
| 24 | Driftsresultat | 0 |
| | Spesifikasjon: | | |
| | 1 Driftsinntekter | -80 000 000 | |
| | 2 Driftsutgifter | 75 200 000 | |
| | 3 Avskrivingar | 4 500 000 | |
| | 4 Renter av statens kapital | 300 000 | |
| | | 0 | |
Inntekter |
4800 | | Olje- og energidepartementet | |
| 70 | Garantiprovisjon, Gassco, vert auka med | 300 000 |
| | frå kr 1 100 000 til kr 1 400 000 | |
4810 | | Oljedirektoratet | |
| 1 | Gebyrinntekter, vert auka med | 2 500 000 |
| | frå kr 28 475 000 til kr 30 975 000 | |
| 4 (Ny) | Sal av undersøkingsmateriale, vert løyvd med | 12 000 000 |
4820 | | Noregs vassdrags- og energidirektorat | |
| 2 | Oppdrags- og samarbeidsinntekter, vert redusert med | 17 000 000 |
| | frå kr 115 930 000 til kr 98 930 000 | |
| 40 | Flaum- og skredførebygging, vert auka med | 4 000 000 |
| | frå kr 19 000 000 til kr 23 000 000 | |
4840 | | CO2-handtering | |
| 80 | Renter, TCM DA, vert redusert med | 10 000 000 |
| | frå kr 59 000 000 til kr 49 000 000 | |
| 86 | Avdrag, TCM DA, vert redusert med | 41 000 000 |
| | frå kr 1 156 000 000 til kr 1 115 000 000 | |
5440 | | Statens direkte økonomiske engasjement i petroleumsverksemda | |
| 24 | Driftsresultat, vert auka med | 9 000 000 000 |
| | frå kr 91 900 000 000 til kr 100 900 000 000 | |
| | Spesifikasjon: | | |
| | 1 Driftsinntekter | 162 800 000 000 | |
| | 2 Driftsutgifter | -33 400 000 000 | |
| | 3 Leite- og feltutviklingsutgifter | -2 000 000 000 | |
| | 4 Avskrivingar | -22 400 000 000 | |
| | 5 Renter av statens kapital | -4 100 000 000 | |
| | | 100 900 000 000 | |
Oslo, i energi- og miljøkomiteen, den
4. desember 2015
Ola Elvestuen |
leder og ordfører |