Sammendrag
Trygdeavgift fastsettes med hjemmel i lov om
folketrygd av 28. februar 1997 nr. 19 § 23-3.
Den skal svares etter tre ulike satser, som avhenger av hva slags inntekt det
gjelder. Særfradrag og personfradrag blir ikke gitt i grunnlaget
for trygdeavgiften. Regjeringen foreslår for 2000 en lav
sats på 3,0 pst., en mellomsats på 7,8 pst. og
en høy sats på 10,7 pst. Etter forslaget er satsene
for trygdeavgift ikke endret fra 1999 til 2000.
Komiteens merknader
Komiteen viser til Regjeringa
si omtale og sluttar seg til denne.
Sammendrag
Som tidligere legger Regjeringen fram forslag
om at Kongen skal ha fullmakt til å gi egne regler om grunnlaget
og satsene for folketrygdavgiftene for visse grupper av de trygdede,
jf. folketrygdloven § 23-4. Det vises til § 4
i forslaget til avgiftsvedtak.
Komiteens merknader
Komiteen sluttar seg til forslaget
frå Regjeringa.
Sammendrag
Tilskudd fra kommuner og fylkeskommuner fastsettes
med hjemmel i lov om folketrygd av 28. februar 1997 nr.
19 § 23-9. Som for de åtte foregående årene legger
Regjeringen for 2000 fram forslag om at kommuner og fylkeskommuner
ikke skal svare avgift til folketrygden. Satsene foreslås
således satt til 0 pst.
Komiteens merknader
Komiteen sluttar seg til forslaget
frå Regjeringa.
Sammendrag
Finansdepartementet legger fram forslag om at avgiftssatsen
for produktavgift blir fastsatt til 3,4 pst. i 2000. Det vises til
forslag til vedtak.
Departementet foreslår for øvrig
at det foretas en presisering av ordlyden i vedtaket, slik at det
klart framgår at rene produksjonsfartøy, dvs.
fartøy som ikke har drevet egen fangstvirksomhet i løpet
av det aktuelle kalenderår, ikke skal betale produktavgift.
Komiteens merknader
Komiteen sluttar seg til forslaget
frå Regjeringa.
Medlemene i komiteen frå Framstegspartiet,
Høgre og Tverrpolitisk Folkevalde syner til spørsmål
frå medlemet i komiteen frå Tverrpolitisk Folkevalgte
dagsett 22. oktober 1999, og til finansdepartementets svar
frå 01. november 1999, der det vert synt til at
produktavgiftsordninga har gått med om lag 32 mill. kroner
i overskot i perioden 1994-98. Det vart føresett at ordninga
med produktavgifta skulle vera provenynøytral då ho
vart innførd.
Desse medlemene ser at Regjeringa
i sitt framlegg til statsbudsjett for 2000 har auka avgifta frå 3,2 til
3,4 pst.. Desse medlemene ser at det kan vera vanskeleg å spå om
fangstmengda og eventuelle ytingar som ordninga skal dekka.
Desse medlemene meiner at eit
overskot i produktavgiftsordninga må førast attende
til fiskerinæringa. Desse medlemene ber
på denne bakgrunnen Regjeringa koma attende med ei vurdering
av avgiftsnivået i samband med Revidert nasjonalbudsjett for
2000.
Desse medlemene fremmer følgjande
framlegg:
"a.
Stortinget bed Regjeringa koma attende med ei
vurdering av nivået på produktavgifta i samband
med Revidert nasjonalbudsjett for år 2000.
b.
Stortinget bed vidare Regjeringa leggja fram årlege rekneskap
for produktavgiftsordninga for Stortinget."