Innstilling frå familie- og kulturkomiteen om endringar i statsbudsjettet for 2011 under Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet

Dette dokument

  • Innst. 131 S (2011–2012)
  • Kildedok: Prop. 19 S (2011–2012) unntatt kap. 821, 822, 3821, 3822
  • Dato: 08.12.2011
  • Utgiver: familie- og kulturkomiteen
  • Sidetall: 5

Innhold

Til Stortinget

1. Samandrag

1.1 Innleiing

I denne proposisjonen legg Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet (BLD) fram endringsforslag på statsbudsjettet for 2011 i samsvar med punkt 1.2 nedanfor.

1.2 Endringsforslag

1.2.1 Kap. 840 Krisetiltak

Post 61 Tilskot til incest- og valdtekts-senter, overslagsløyving

På grunn av nyetablering av incestsenter, lågare overskot i incestsentra sine rekneskap i 2010 enn året før, og at nokre senter har ein realauke i budsjettrammene sine i 2011, er det eit meirbehov for tilskotsmidlar på 3,2 mill. kroner.

BLD føreslår å auke løyvinga med 3,2 mill. kroner.

Post 70 Tilskot til valdsførebyggjande tiltak mv., kan nyttast under kap. 858 post 1

Departementet har gitt Alternativ til vold (ATV) tilskot til etablering av eit landsdekkjande behandlingstilbod til valdsutøvarar. Stortinget blei i Prop. 120 S (2010–2011) og i Prop. 1 S (2011–2012) orientert om at etablering av nye ATV-kontor er forsinka.

Det har vist seg vanskeleg å få etablert nye kontor i samarbeid med kommunar. Som følgje av at det er oppretta færre ATV-kontor enn opphavleg lagt til grunn, vil utgiftene i 2011 bli 5,5 mill. kroner lågare enn budsjettert.

Departementet har derfor bedt ATV gjere greie for status i dette arbeidet. På grunnlag av utgreiinga må det vurderast om det er realistisk at det blir oppretta fem nye kontor i 2012 slik det er lagt til grunn i 2012-budsjettet.

Noko av mindreforbruket er nytta til tiltak 19 i handlingsplanen mot vald i nære relasjonar, driftstilskot til Norsk krisesenterforbund og tilskot til ein konferanse om valdtekt (jf. omtale i Prop. 120 S (2010–2011)).

Av mindreforbruket vil det òg bli gitt tilskot til haldningsprosjektet Sammen mot voldtekt i regi av Reform – ressurssenter for menn. Prosjektet skal utvikle eit undervisningsopplegg og drive eit haldningsskapande arbeid mot relasjonsvaldtekt.

Departementet føreslår å redusere løyvinga med 3 mill. kroner.

1.2.2 Kap. 841 Samliv og konfliktløysing

Post 21 Spesielle driftsutgifter, meklingsgodtgjersle, overslagsløyving

Utgiftene til eksterne meklarar (utanom familievernet) hittil i år tyder på eit mindrebehov på 0,95 mill. kroner.

BLD føreslår å redusere løyvinga med 0,95 mill. kroner.

1.2.3 Kap. 844 Kontantstøtte

Post 70 Tilskot, overslagsløyving

Utgiftene til kontantstøtte i 2011 er anslått til 1 340 mill. kroner, 15 mill. kroner lågare enn løyvinga.

Mindrebehovet kjem av at færre mottek kontantstøtte enn føresett i vedteke budsjett. Det vil seie at fleire nye eitt- og toåringar har plass i barnehage enn tidlegare lagt til grunn.

BLD føreslår å redusere løyvinga med 15 mill. kroner.

1.2.4 Kap. 845 Barnetrygd

Post 70 Tilskot, overslagsløyving

Utgiftene til barnetrygd i 2011 er anslått til 14 870 mill. kroner, 50 mill. kroner lågare enn løyvinga i vedteke budsjett for 2011. Dette kjem av redusert anslag på utbetalingar av ordinær barnetrygd inkludert utvida stønad til einslege forsørgjarar.

BLD føreslår å redusere løyvinga med 50 mill. kroner.

1.2.5 Kap. 846 Forskings- og utgreiingsverksemd, tilskot mv.

Post 21 Spesielle driftsutgifter, kan nyttast under post 50

Meirbehovet under posten er knytt til Likestillingsutvalet. I tillegg føreslår BLD å flytte 0,25 mill. kroner frå kap. 846 post 79 knytt til utgiftene til nasjonal ekspert i Europarådet.

BLD føreslår til saman å auke løyvinga under kap. 846 post 21 med 1,03 mill. kroner mot tilsvarande reduksjon under kap. 846 post 79.

Post 79 Tilskot til internasjonalt familie- og likestillingsarbeid, kan overførast

BLD føreslår å redusere løyvinga med 1,03 mill. kroner, jf. tilsvarande auke under kap. 846 post 21.

1.2.6 Kap. 854 Tiltak i barne- og ungdomsvernet

Post 65 Refusjon av kommunale utgifter til barnevernstiltak knytte til einslege, mindreårige asylsøkjarar og flyktningar, overslagsløyving

Løyvinga skal dekkje refusjon av kommunale utgifter til barnevernstiltak inkludert utgifter til bufellesskap for einslege, mindreårige asylsøkjarar som blir busette i kommunane.

Utgiftsnivået på posten avheng av kor mange barn som blir busette og kor stor del av alle einslege, mindreårige asylsøkjarar og flyktningar som treng tiltak frå barnevernet.

Grunna ein auke i talet på busette einslege, mindreårige asylsøkjarar og høgare refusjonar per barn, er behovet på posten høgare enn tidlegare føresett. Basert på venta utbetalingar i 2011, føreslår departementet å auke løyvinga på posten med 242,6 mill. kroner.

1.2.7 Kap. 855 Statleg forvalting av barnevernet

Post 22 kjøp av private barnevernstenester, kan nyttast under post 01

Kapittel 855 postane 1, 22 og 60 må sjåast i samanheng. Løyvinga blei redusert med 52 mill. kroner i RNB 2011 for å dekkje venta mindreinntekter på kap. 3855 post 60.

Ein føresetnad for å oppnå budsjettbalanse i 2011 var mellom anna at bruken av institusjonsplasseringar måtte reduserast samstundes med at utgiftsnivået i institusjonane måtte haldast nede. Ein har ikkje klart å oppfylle desse føresetnadene.

Samla løyving på postane er 5 141 mill. kroner og prognosane tilseier utgifter på 5 251 mill. kroner. Meirbehovet utgjer dermed 110 mill. kroner.

Departementet føreslår derfor å auke kap. 855 post 22 med 110 mill. kroner.

Post 45 Større nyanskaffingar og vedlikehald, kan overførast

Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet har redusert nivået på investeringar for å redusere meirutgiftene på kap. 855.

BLD føreslår å redusere posten med 35 mill. kroner for å dekkje inn delar av meirutgiftane på kap. 855.

1.2.8 Kap. 858 Barne-, ungdoms- og familie-direktoratet

Post 22 Reguleringspremie til KLP og fylkeskommunale pensjonskassar

Kap. 858 post 22 skal dekkje utbetalingar til pensjonskasser der tilsette i Bufetat var medlemmer før staten overtok det fylkeskommunale barne- og familievernet. Reguleringspremien blir berekna årleg ut frå endringane i lønns- og trygdeoppgjeret og førre års avkastingar frå premiefond. Reguleringspremien varierer følgjeleg kvart år.

BLD føreslår å auke kap. 858 post 22 med 15 mill. kroner som følgje av meirutgifter til KLP og fylkeskommunale pensjonskassar.

1.2.9 Kap. 2530 Foreldrepengar

Post 70 Foreldrepengar ved fødsel, overslagsløyving

Utgiftene til foreldrepengar ved fødsel i 2011 er anslått til 14 900 mill. kroner, 510 mill. kroner høgare enn løyvinga i vedteke budsjett for 2011.

Meirbehovet kjem mellom anna av oppjusterte anslag på utgifter knytt til auka fedrekvote til ti veker frå 1. juli 2010, og høgare gjennomsnittleg foreldrepengegrunnlag. Det er òg venta at delen mødrer med foreldrepengar vil vere høgare enn føresett.

BLD føreslår å auke løyvinga med 510 mill. kroner.

Post 71 Eingongsstønad ved fødsel og adopsjon, overslagsløyving

Det er venta ein høgare del mødrer med foreldrepengar enn lagt til grunn i vedteke budsjett for 2011, jf. post 70. Dette fører til færre utbetalingar av eingongsstønad.

BLD føreslår å redusere løyvinga med 45 mill. kroner.

Post 72 Feriepengar av foreldrepengar, overslagsløyving

Ved utgangen av august var det utbetalt om lag 397 mill. kroner. Vanlegvis vil det meste av feriepengane vere utbetalte per juni månad.

BLD føreslår å redusere løyvinga med 13 mill. kroner.

Post 73 Foreldrepengar ved adopsjon, overslagsløyving

Talet på adopsjonar ved utgangen av august månad tyder på ein nedgang på om lag 10 pst. frå 2010.

BLD føreslår å redusere løyvinga med 5 mill. kroner.

1.2.10 Kap. 3855 Statleg forvalting av barne-vernet

Post 1 Diverse inntekter

Posten omfattar i all hovudsak refusjonar for utlegg for kommunane i samband med institusjonsplasseringar. Ei framskriving av venta inntekter ligg 8 mill. kroner lågare enn løyvinga.

BLD føreslår å redusere løyvinga med 8 mill. kroner.

1.2.11 Kap. 3856 Barnevernets omsorgssenter for einslege mindreårige asylsøkjarar

Post 4 Refusjon av ODA-godkjende utgifter

Nokre innanlandske utgifter knytte til mottak av asylsøkjarar og flyktningar, kan godkjennast som offisiell utviklingshjelp med heimel i statistikkdirektivet til OECD/DAC (Development Assistance Centre).

Ifølgje dei seinaste prognosane vil det i gjennomsnitt vere 130 barn i omsorgssentra i 2011. Dette er 20 færre enn ein venta ved revidert nasjonalbudsjett i år. BLD føreslår derfor å redusere løyvinga på posten med 27,97 mill. kroner.

2. Merknader frå komiteen

Komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet, leiaren Gunn Karin Gjul, Kåre Simensen, Arild Stokkan-Grande og Lene Vågslid, frå Framstegspartiet, Solveig Horne, Øyvind Korsberg og Ib Thomsen, frå Høgre, Linda C. Hofstad Helleland og Olemic Thommessen, frå Sosialistisk Venstreparti, Gina Knutson Barstad, frå Senterpartiet, Christina Nilsson Ramsøy, og frå Kristeleg Folkeparti, Øyvind Håbrekke, viser til regjeringa sitt forslag og støtter dette.

3. Tilråding frå komiteen

Tilråding frå komiteen vert fremja av ein samla komité.

Komiteen syner til proposisjonen og til sine merknader og rår Stortinget til å gjere slikt

vedtak:

I statsbudsjettet for 2011 blir det gjort følgjande endringar:

Kap.

Post

Formål

Kroner

Utgifter

840

Krisetiltak

61

Tilskot til incest- og valdtektssenter, overslagsløyving, blir auka med

3 200 000

frå kr 63 659 000 til kr 66 859 000

70

Tilskot til valdsførebyggjande tiltak mv., kan nyttast under kap. 858 post 1, blir redusert med

3 000 000

frå kr 29 794 000 til kr 26 794 000

841

Samliv og konfliktløysing

21

Spesielle driftsutgifter, meklingsgodtgjersle, overslagsløyving, blir redusert med

950 000

frå kr 13 832 000 til kr 12 882 000

844

Kontantstøtte

70

Tilskot, overslagsløyving, blir redusert med

15 000 000

frå kr 1 355 000 000 til kr 1 340 000 000

845

Barnetrygd

70

Tilskot, overslagsløyving, blir redusert med

50 000 000

frå kr 14 920 000 000 til kr 14 870 000 000

846

Forskings- og utgreiingsverksemd, tilskot mv.

21

Spesielle driftsutgifter, kan nyttast under post 50, blir auka med

1 030 000

frå kr 25 967 000 til kr 26 997 000

79

Tilskot til internasjonalt familie- og likestillingsarbeid, kan overførast, blir redusert med

1 030 000

frå kr 7 965 000 til kr 6 935 000

854

Tiltak i barne- og ungdomsvernet

65

Refusjon av kommunale utgifter til barneverntiltak knytte til einslege mindreårige asylsøkjarar og flyktningar, overslagsløyving, blir auka med

242 600 000

frå kr 457 400 000 til kr 700 000 000

855

Statleg forvalting av barnevernet

22

Kjøp av private barnevernstenester, kan nyttast under post 1, blir auka med

110 000 000

frå kr 1 564 330 000 til kr 1 674 330 000

45

Større nyanskaffingar og vedlikehald, kan overførast, blir redusert med

35 000 000

frå kr 66 427 000 til kr 31 427 000

858

Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet

22

Reguleringspremie til KLP og fylkeskommunale pensjonskassar, blir auka med

15 000 000

frå kr 30 102 000 til kr 45 102 000

2530

Foreldrepengar

70

Foreldrepengar ved fødsel, overslagsløyving, blir auka med

510 000 000

frå kr 14 390 000 000 til kr 14 900 000 000

71

Eingongsstønad ved fødsel og adopsjon, overslagsløyving, blir redusert med

45 000 000

frå kr 405 000 000 til kr 360 000 000

72

Feriepengar av foreldrepengar, overslagsløyving, blir redusert med

13 000 000

frå kr 410 000 000 til kr 397 000 000

73

Foreldrepengar ved adopsjon, overslagsløyving, blir redusert med

5 000 000

frå kr 105 000 000 til kr 100 000 000

Inntekter

3855

Statleg forvalting av barnevernet

1

Diverse inntekter, blir redusert med

8 000 000

frå kr 26 670 000 til kr 18 670 000

3856

Barnevernets omsorgssenter for einslege mindreårige asylsøkjarar

4

Refusjon av ODA-godkjende utgifter, blir redusert med

27 972 000

frå kr 206 830 000 til kr 178 858 000

Oslo, i familie- og kulturkomiteen, den 8. desember 2011

Gunn Karin Gjul

leiar og ordførar