Gjennom behandlinga av statsbudsjettet for 2010
vart det avgjort at det skal etablerast eit nasjonalt helsearkiv
med formål å sikra forsvarleg oppbevaring og tilgjengeleggjering
av eldre, bevaringsverdige pa-sient-arkiv frå spesialisthelsetenesta,
jf. Prop. 1 S (2009–2010). Den nye verksemda, kalla Norsk helsearkiv,
vil bli organisert som ei eiga eining innanfor det statlege Arkivverket.
Det blir uttala at det er behov for eit sektorspesifikt
regelverk som tek opp i seg dei utfordringane som gjer seg gjeldande
i samband med bevaring av arkivmateriale frå spesialisthelsetenesta.
Lovforslaga får ikkje noko å seia for den kommunale helse- og omsorgstenesta.
Det følgjer allereie av den generelle arkivlovgjevinga
at den bevaringsverdige delen av arkivmaterialet frå dei offentlege
verksemdene i spesialisthelsetenesta skal takast vare på for ettertida,
anten av verksemda sjølv eller ein offentleg arkivinstitusjon. Det
nødvendige lovgrunnlaget for å fastsetja nærmare reglar om bevaring
av pasientdokumentasjon i den offentlege delen av spesialisthelsetenesta
er også på plass gjennom arkivlova. Dei plikter som må leggjast
på private arkivskaparar i samband med etablering av Norsk helsearkiv,
kan derimot ikkje heimlast i arkivlova. Dette gjeld plikt til langtidsbevaring
og seinare avlevering av pasientarkiv til Norsk helsearkiv og til
å skilja ut for kassasjon den delen av arkivmaterialet som det ikkje
er verdt å ta vare på. I proposisjonen blir det gjort framlegg om
å påleggja private arkivskaparar i spesialisthelsetenesta slike
plikter. Det vert òg foreslått ein heimel for å regulera desse pliktene
nærmare i forskrift.
Den pasientdokumentasjonen som etter føresetnadene
skal avleverast til Norsk helsearkiv, må lagrast systematisk slik
at opplysningar om kvar enkelt kan finnast igjen. Dette inneber
at samlinga av pasientdokumentasjon hos Norsk helsearkiv vil falla
inn under definisjonen av helseregister i helseregisterlova. Eit
sentralt helseregister, som samlinga av pasientdokumentasjon vil
vera, må ha heimel i lov. I proposisjonen blir det gjort framlegg
om ein heimel for dette registeret og for å gi nærmare reglar om registeret
i forskrift.
Det vert peika på at sjølv om det ikkje er nokon føresetnad
å endra arkivlova for å kunna etablera Norsk helsearkiv innanfor
Arkivverket, kan det likevel vera tenleg at ein nyttar høvet til
å justera arkivlova slik at både Norsk helsearkiv og Samisk arkiv
blir rekna opp blant dei institusjonane som til saman utgjer Arkivverket.
Departementet foreslår å endra § 4 i arkivlova slik at det går fram
av føresegna at Arkivverket ikkje lenger berre omfattar Riksarkivet
og statsarkiva, men også dei to institusjonane Norsk helsearkiv
og Samisk arkiv.
Departementet si vurdering er at det beste vil vera
at det går uttrykkjeleg fram i helseregisterlova § 3, som regulerar
lova sitt verkeområde, at lova også gjeld for behandling av helseopplysningar
i Helsearkivregisteret. Det vart foreslått eit tillegg i helseregisterlova
§ 3 om dette.
Sidan Helsearkivregisteret på fleire måtar vil vera
ulikt dei eksisterande helseregistra som har heimel i helseregisterlova
§ 8, gjer departementet framlegg om at det blir teke inn ein ny
paragraf i helseregisterlova som gir heimelsgrunnlag for etablering
av Helsearkivregisteret og for at opplysningane i registeret, deriblant
namn, fødselsnummer og andre direkte personidentifiserande kjenneteikn,
kan behandlast utan samtykke frå dei registrerte i den utstrekning
det er nødvendig for å nå formålet med registeret. Departementet
foreslår at denne paragrafen blir teken inn som ein ny § 8 a.
Etter departementet si vurdering må det gjevast ei
forskrift som mellom anna regulerer behandlinga av helseopplysningar
i Helsearkivregisteret. Departementet foreslår derfor ein heimel
i § 8 a for å fastsetja nærmare føresegner om behandlinga av helseopplysningar
i registeret, formålet med behandlinga og kva for opplysningar som
skal behandlast. Det blir uttala at forskrifta må kunna innehalda
føresegner om bruk av opplysningane i registeret, og at ho skal
gjera greie for den plikta den databehandlingsansvarlege har til
å gjera opplysningar tilgjengelege for at formålet med registeret
kan oppfyllast.
Departementet finn vidare at det må gjevast
nærmare føresegner om bevaring, kassasjon og avlevering for dei
private verksemdene i spesialisthelsetenesta. Det trengst mellom
anna føresegner om i kva form arkivmaterialet skal avleverast til
Norsk helsearkiv, om kva som skal bevarast frå pasientjournalane,
om utvalde verksemder skal avlevera pasientjournalane utan at noko
blir kassert, og om ein skal kunna kassera papirbaserte journalar
som er skanna. Departementet gjer derfor framlegg om ein heimel
i § 8 a for å gi slike føresegner. Så langt det gjeld materiale
frå dei offentlege verksemdene i spesialisthelsetenesta, vil slike
føresegner ha heimel i arkivlova.
For å sikra lovheimel for å krevja at dei private verksemdene
avleverer til Norsk helsearkiv vert det gjort framlegg om ein ny
§ 3-2 a i spesialisthelsetenestelova, om at
verksemdene i spesialisthelsetenesta
som er omfatta av bevarings-, kassasjons- og avleveringsreglane
i arkivlova kapittel II, skal avlevera sitt pasientjournalarkiv
til Norsk helsearkiv
private verksemder i spesialisthelsetenesta
skal bevara pasientjournalarkivet sitt og avlevera dette til Norsk
helsearkiv etter at forskriftsmessig kassasjon er utført
teieplikta ikkje er til hinder for avlevering
til Norsk helsearkiv, og
bevaring, kassasjon og avlevering skal
skje i samsvar med føresegner gitt med heimel i arkivlova § 12 og
helseregisterlova § 8 a.
Mellom anna av pedagogiske omsyn gjer departementet
framlegg om at det i ny § 3-2 a i spesialisthelsetenestelova òg
skal fastsetjast at avlevering frå dei statlege helseføretaka skal skje
til Norsk helsearkiv.
Det blir i proposisjonen gjort framlegg om ein heimel
i helseregisterlova § 8 a for å gi nærmare føresegner om bevaring,
kassasjon og avlevering for dei private verksemdene i spesialisthelsetenesta.
For dei private verksemdene kan plikta til å
avlevera pasientjournalarkiva til Norsk helsearkiv innebera auka
utgifter jamført med det som er ordninga etter gjeldande regelverk.
Som ein konsekvens av framlegget til ny paragraf
§ 8 a i helseregisterlova vil det vera tenleg å gjera nokre andre
justeringar i lova slik at det vert gjort tilvisning òg til § 8
a i ein del andre paragrafar. Dette gjeld §§ 5, 9, 12 og 27.
Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet,
Jorodd Asphjell, Thomas Breen, Are Helseth, Tove Karoline Knutsen,
Sonja Mandt og Wenche Olsen, fra Fremskrittspartiet, Jon Jæger Gåsvatn,
Kari Kjønaas Kjos og Per Arne Olsen, fra Høyre, lederen Bent Høie,
Sonja Irene Sjøli og Erna Solberg, fra Sosialistisk Venstreparti,
Audun Lysbakken, fra Senterpartiet, Kjersti Toppe, og fra Kristelig
Folkeparti, Laila Dåvøy, viser til at det har vært bred
tilslutning til å etablere et nasjonalt helsearkiv. Behovet for
et slikt arkiv har vært tydelig. Da helsearkivutvalget kartla omfanget
av papirbaserte pasientjournaler i spesialisthelsetjenesten, fant
det at den samlede mengden papirbasert materiale var i overkant
av 175 000 hyllemeter. Materiale på andre medier enn papir kom i tillegg
til dette, og det omfattet blant annet 16 000 hyllemeter film, video,
lydopptak med mer. Selv om mange aktører gjør et godt arbeid med
å digitalisere sine arkiver, vil det fortsatt i lang tid fremover
være nødvendig å oppbevare papirmaterialet forsvarlig.
Et nasjonalt helsearkiv vil sikre forsvarlig
oppbevaring av eldre, bevaringsverdige pasientarkiv fra spesialisthelsetjenesten.
Et slikt arkiv vil også legge forholdene bedre til rette for medisinsk- og
helsefaglig forskning som kommer hele samfunnet til gode.
Komiteen understreker viktigheten
av at pasien-ter sikres at deres pasientjournaler blir oppbevart
på en trygg og forsvarlig måte. Komiteen er derfor
tilfreds med at det vil gjelde strenge krav til sikker oppbevaring
og behandling av materialet i helsearkivet, og at helseopplysningene
i helsearkivet vil være underlagt en evigvarende taushetsplikt.
Komiteen viser til at private
virksomheter tidligere kun har hatt en tidsavgrenset plikt, hjemlet
i pasientjournalforskriften, til å ta vare på pasientjournalene
sine. Dette står i motsetning til den lovfestede statlige avleveringsplikten. Komiteen støtter
regjeringens forslag til lovendringer på dette punktet.
Komiteen støtter departementets
vurdering av at det er behov for en forskrift som regulerer behandlingen
av helseopplysninger i helseregisteret. Det må sikres at opplysningene
behandles på en forsvarlig måte og i tråd med intensjonene i personvernlovgivningen.
Statens helsetilsyn skreiv i brev dagsett 13.
oktober 2010 til departementet at ein del pasientar ikkje får innsyn
i pasientjournalane sine fordi helsepersonellet som har ført journalane,
har fått tilbakekalla autorisasjonen sin.
Departementet meiner at regelverket må leggjast til
rette slik at ein sikrar at alle pasientar kan få innsyn i journalane
sine. Dette må også gjelda i dei tilfella helsepersonell har fått
tilbakekalla eller suspendert autorisasjonen, lisensen eller spesialistgodkjenninga
si.
Departementet si vurdering er at Statens helsetilsyn
har behov for ein heimel til å kunna påleggja helsepersonell som
får tilbakekalla eller suspendert autorisasjon, lisens eller spesialistgodkjenning,
å levera inn pasientjournalarkivet sitt til Fylkesmannen. Departementet
meiner at regelverket bør opna for at pasientjournalarkiv som blir
levert til Fylkesmannen etter pålegg frå Helsetilsynet, etter ei
tid kan deponerast i Norsk helsearkiv. Departementet meiner også
at Helsetilsynet bør kunna gi pålegg om at pasient-journalarkivet
blir levert direkte til Norsk helsearkiv dersom dette er formålstenleg.
Departementet foreslår ein ny § 62 a i helsepersonellova.
Framlegget opnar for at Statens helsetilsyn kan gjera vedtak om
at helsepersonell ved tilbakekall eller suspensjon av autorisasjon, lisens
eller spesialistgodkjenning må levera pasientarkivet sitt til Fylkesmannen
eller Norsk helsearkiv.
Departementet foreslår at departementet i forskrift
kan gi nærmare reglar om vilkår for å gi pålegg om innlevering,
innsyn i og bruk av arkiva og arkiva sin depotstatus hos Norsk helsearkiv.
Komiteen understreker
at pasienter har rett til innsyn i sin pasientjournal. Ingen pasienter
skal være bekymret for at deres journaler kommer på avveie. Komiteen støtter
derfor regjeringen i å gi Statens helsetilsyn mulighet til å pålegge helsepersonell
som får autorisasjon, lisens eller spesialistgodkjenning tilbakekalt
eller suspendert, å levere inn sitt journalarkiv til Fylkesmannen
eller Norsk helsearkiv, slik at pasientene kan sikres at deres journaler
håndteres forsvarlig.
Komiteen understreker at opplysninger
i pasient-journaler er av svært personlig karakter. Det er derfor
nødvendig å sikre at personvernhensyn blir godt utredet når innsyn
i og bruk av arkivene vurderes i eventuelle forskrifter.
Under stortingsbehandlinga av Innst. 338 S (2009–2010)
frå kontroll- og konstitusjonskomiteen varsla helse- og omsorgsministeren
eit lovforslag som presiserer korleis ein skal forstå kravet i helseregisterlova
§ 8 tredje ledd om at direkte personidentifiserande kjenneteikn
skal lagrast i kryptert form i sentrale helseregister. Bakgrunnen
for dette var at Helse- og omsorgsdepartementet og Datatilsynet
hadde ulik oppfatning av innhaldet i kravet.
I proposisjonen blir det presisert korleis dette kravet
er å forstå. Vidare blir det gjort framlegg om å flytta kravet frå
helseregisterlova § 8 til § 16. Den sistnemnde paragrafen regulerer
det ansvaret den databehandlingsansvarlege og databehandlarane har
for at informasjonstryggleiken er tilfredsstillande når helseopplysningar blir
behandla.
Departementet meiner at kravet om kryptert lagring
er eit tryggingskrav og ikkje eit krav om registerform. Slik departementet
forstår helseregisterlova § 8 tredje ledd, inneber ikkje kravet
om kryptert lagring at direkte personidentifiserande kjenneteikn
må skiljast frå andre registeropplysningar og krypterast separat.
Departementet meiner derfor at det bør gå fram av
lova at kravet om kryptert lagring må sjåast i samanheng med den
totale informasjonstryggleiken og takast med i vurderinga av om
denne er tilfredsstillande. Slik departementet ser det, vil dette
gå fram tydelegare dersom kravet om kryptert lagring blir flytta
frå helseregisterlova § 8 til § 16. Der finst dei generelle føresegnene om
sikring av konfidensialitet, integritet, kvalitet og tilgjenge ved
behandling av helseopplysningar.
Komiteen understreker
at det er viktig å gjøre grundige vurderinger av personvernhensyn
når arkiv og register på helsefeltet etableres. Tiltak som hver
for seg kan være fornuftige, kan sette personvernet under press.
På helsefeltet håndteres store mengder personlige opplysninger,
og det er derfor spesielt viktig å ivareta personvernhensyn.
Komiteens flertall, medlemmene
fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet,
mener at lovverket med regjeringens forslag til endringer og tilhørende
forskrifter ivaretar personvernet på en god måte.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet,
Høyre og Kristelig Folkeparti er skeptiske til departementets
tolkning av at kravet om kryptert lagring ikke innebærer «at direkte
personidentifiserande kjenneteikn må skiljast frå andre registeropplysninger
og krypterast separat». Disse medlemmer mener det
er svært viktig, av personvernhensyn, å sørge for at de direkte
personidentifiserende kjennetegnene blir holdt og kryptert separat
fra de øvrige opplysningene i registeret. Imidlertid er disse
medlemmer kjent med utfordringene dette kan medføre for
registre som er etablert før kravet om kryptert lagring. Disse
medlemmer oppfatter det derfor som hensiktsmessig, slik
Kompetansesenter for IT i helse- og sosials-ektoren (KITH) foreslo
i sin høringsuttalelse i forkant av proposisjonen, heller å gi en
hjemmel som muliggjør å gi en midlertidig dispensasjon fra kravet
om at direkte personidentifiserende kjennetegn skal krypteres separat.
Disse medlemmer viser til Innst.
O. nr. 40 (2006–2007) der komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet,
Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre, foreslo at det skulle etableres
et krav om ekstern kryptering. Dette er forhold som ikke er berørt
i den gjeldende proposisjonen, og som vil kreve videre utredning. Disse
medlemmer ber regjeringen komme tilbake til Stortinget med en
sak om ekstern kryptering som hovedkrav.
Disse medlemmer fremmer følgende
forslag:
«I helseregisterloven skal § 16 andre ledd lyde:
I registre som er nevnt i § 8 tredje ledd, skal direkte
personidentifiserende kjennetegn lagres kryptert og adskilt fra
andre registeropplysninger. Kravet om at direkte personidentifiserende
kjennetegn skal lagres kryptert og adskilt fra andre registeropplysninger,
gjelder ikke for Nasjonal database for elektroniske resepter. Departementet
kan dispensere fra kravet om at direkte personidentifiserende kjennetegn skal
lagres kryptert og adskilt fra andre registeropplysninger. Dispensasjoner
skal være tidsbegrensede.»
Forslag frå Framstegspartiet, Høgre og Kristeleg Folkeparti:
Forslag 1
I helseregisterloven skal § 16 andre ledd lyde:
I registre som er nevnt i § 8 tredje ledd, skal direkte
personidentifiserende kjennetegn lagres kryptert og adskilt fra
andre registeropplysninger. Kravet om at direkte personidentifiserende
kjennetegn skal lagres kryptert og adskilt fra andre registeropplysninger,
gjelder ikke for Nasjonal database for elektroniske resepter. Departementet
kan dispensere fra kravet om at direkte personidentifiserende kjennetegn skal
lagres kryptert og adskilt fra andre registeropplysninger. Dispensasjoner
skal være tidsbegrensede.
Tilrådinga frå komiteen er samrøystes unnateke framlegget
til helseregisterlova § 16 andre ledd som vert fremja av Arbeidarpartiet,
Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet.
Komiteen viser til
proposisjonen og merknadene og rår Stortinget til å gjere følgjande
vedtak til lov:
om endringar i helseregisterlova mv.
(etablering av Norsk helsearkiv m.m.)
I
I lov 18. mai 2001 nr. 24 om helseregistre og behandling
av helseopplysninger blir det gjort følgjande endringar:
§ 3 første ledd skal lyde:
Loven gjelder for:
1. behandling av helseopplysninger i helse- og omsorgsforvaltningen
og helse- og omsorgstjenesten, som skjer helt eller delvis med elektroniske hjelpemidler
for å fremme formål som beskrevet i § 1,
2. annen behandling av helseopplysninger i helse- og omsorgsforvaltningen
og helse- og omsorgstjenesten til slike formål, når helseopplysningene inngår
eller skal inngå i et helseregister, og
3. Helsearkivregisteret i Norsk helsearkiv.
§ 5 andre ledd skal lyde:
Konsesjonsplikt etter personopplysningsloven § 33 gjelder
ikke for behandling av helseopplysninger som skjer med hjemmel i
forskrift etter §§ 6 til 8 a.
§ 8 tredje ledd skal lyde:
I følgende registre kan navn, fødselsnummer og andre direkte
personidentifiserende kjennetegn behandles uten samtykke fra den
registrerte i den utstrekning det er nødvendig for å nå formålet
med registeret:
1. Dødsårsaksregisteret
2. Kreftregisteret
3. Medisinsk fødselsregister
4. Meldingssystem for smittsomme sykdommer
5. Det sentrale tuberkuloseregisteret
6. System for vaksinasjonskontroll (SYSVAK)
7. Forsvarets helseregister
8. Norsk pasientregister
9. Nasjonal database for elektroniske resepter
10. Nasjonalt register over hjerte- og karlidelser.
Ny § 8 a skal lyde:
§ 8 a Helsearkivregisteret
m.m.
Kongen i statsråd kan i forskrift gi bestemmelser om
etablering av Helsearkivregisteret.
Helsearkivregisteret er et sentralt helseregister med
personidentifiserbar pasientdokumentasjon avlevert til Norsk helsearkiv,
jf. § 9 og spesialisthelsetjenesteloven § 3-2 a. Opplysningene i
Helsearkivregisteret kan behandles uten de registrertes samtykke.
Riksarkivaren er databehandlingsansvarlig for opplysningene
i Helsearkivregisteret, jf. arkivlova § 4.
Kongen i statsråd kan i forskrift gi nærmere bestemmelser
om etablering av Helsearkivregisteret, behandlingen av helseopplysningene
i registeret, formålet med behandlingen og hvilke opplysninger som skal
behandles. Bestemmelsene skal videre angi den databehandlingsansvarliges
plikt til å gjøre data tilgjengelig.
Kongen i statsråd kan i forskrift gi nærmere bestemmelser
om bevaring, kassasjon og avlevering av pasientdokumentasjon for
de private virksomhetene i spesialisthelsetjenesten, jf. spesialisthelsetjenesteloven
§ 3-2 a andre ledd.
§ 9 skal lyde:
§ 9 Særlig om innsamling av
helseopplysninger til sentrale, regionale og lokale helseregistre,
meldingsplikt mv.
Virksomheter og helsepersonell som tilbyr eller yter tjenester
i henhold til apotekloven, helse- og omsorgstjenesteloven, smittevernloven,
spesialisthelsetjenesteloven eller tannhelsetjenesteloven, plikter
å utlevere eller overføre opplysninger som bestemt i forskrifter
etter §§ 6 a, 6 c, 6 d, 7, 8 og 8 a samt etter paragrafen
her.
Kongen kan gi forskrifter om innsamling av helseopplysninger
etter §§ 6 a, 6 c, 6 d, 7, 8 og 8 a, herunder
bestemmelser om hvem som skal gi og motta opplysningene og om frister,
formkrav og meldingsskjemaer. Den som mottar opplysningene, skal
varsle avsenderen av opplysningene dersom opplysningene er mangelfulle.
§ 12 tredje ledd skal lyde:
Helseopplysninger innsamlet etter § 9 kan sammenstilles
etter nærmere bestemmelser fastsatt i forskrift etter §§ 7,
8 og 8 a.
§ 16 skal lyde:
§ 16 Sikring av konfidensialitet,
integritet, kvalitet og tilgjengelighet
Den databehandlingsansvarlige og databehandleren skal gjennom
planlagte og systematiske tiltak sørge for tilfredsstillende informasjonssikkerhet
med hensyn til konfidensialitet, integritet, kvalitet og tilgjengelighet
ved behandling av helseopplysninger.
I registre som er nevnt i § 8 tredje ledd, skal
direkte personidentifiserende kjennetegn lagres kryptert. Kravet
om at direkte personidentifiserende kjennetegn skal lagres kryptert,
gjelder ikke for Nasjonal database for elektroniske resepter.
For å oppnå tilfredsstillende informasjonssikkerhet skal
den databehandlingsansvarlige og databehandleren dokumentere informasjonssystemet
og sikkerhetstiltakene. Dokumentasjonen skal være tilgjengelig for
medarbeiderne hos den databehandlingsansvarlige og hos databehandleren.
Dokumentasjonen skal også være tilgjengelig for tilsynsmyndighetene.
En databehandlingsansvarlig som lar andre få tilgang til
helseopplysninger, for eksempel en databehandler eller andre som
utfører oppdrag i tilknytning til informasjonssystemet, skal påse
at disse oppfyller kravene i første, andre og tredje ledd.
Kongen kan gi forskrift om sikkerhet ved behandling av
helseopplysninger etter denne lov. Kongen kan herunder sette nærmere
krav til elektronisk signatur, kommunikasjon og langtidslagring,
om godkjenning (autorisasjon) av programvare og om bruk av standarder,
klassifikasjonssystemer og kodeverk, samt hvilke nasjonale eller
internasjonale standardsystemer som skal følges.
§ 27 andre ledd skal lyde:
I forskrift etter §§ 6 til 8 a kan det
bestemmes at heleopplysninger kan lagres for historiske, statistiske eller
vitenskapelige formål, dersom samfunnets interesse i at opplysningene
lagres klart overstiger de ulempene den kan medføre for den enkelte.
Den databehandlingsansvarlige skal i så fall sørge for at opplysningene
ikke oppbevares på måter som gjør det mulig å identifisere den registrerte
lenger enn nødvendig.
II
I lov 4. desember 1992 nr. 126 om arkiv skal § 4 lyde:
§ 4 Arkivverket
Riksarkivet, statsarkiva, Samisk arkiv og Norsk helsearkiv utgjer
det statlege Arkivverket, som står under leiing av
Riksarkivaren.
Om ikkje anna vert uttrykkjeleg fastsett, kan Riksarkivaren
delegera avgjerdsfullmakter til leiarane for statsarkiva, Samisk
arkiv og Norsk helsearkiv.
III
I lov 2. juli 1999 nr. 61 om spesialisthelsetjenesten
m.m. skal ny § 3-2 a lyde:
§ 3-2 a Plikt
til bevaring, kassasjon og avlevering av pasientarkiv
Virksomheter i spesialisthelsetjenesten som omfattes
av bevarings-, kassasjons- og avleveringsbestemmelsene i arkivlova
kapittel II, skal avlevere sitt pasientjournalarkiv til Norsk helsearkiv,
jf. arkivlova § 4.
Private virksomheter i spesialisthelsetjenesten plikter
å bevare sitt pasientjournalarkiv og avlevere dette til Norsk helsearkiv
etter at forskriftsmessig kassasjon er utført.
Taushetsplikt er ikke til hinder for avlevering
etter første og andre ledd.
Bevaring, kassasjon og avlevering etter første
og andre ledd skal skje i samsvar med bestemmelser gitt i forskrift
med hjemmel i arkivlova § 12 og helseregisterloven § 8 a.
IV
I lov 2. juli 1999 nr. 64 om helsepersonell m.v. skal
ny § 62 a lyde:
§ 62 a Pålegg
om innlevering av pasientjournalarkiv
Statens helsetilsyn kan ved tilbakekall og suspensjon
av autorisasjon, lisens eller spesialistgodkjenning pålegge helsepersonell
å levere inn sitt pasientjournalarkiv til fylkesmannen eller Norsk
helsearkiv.
Departementet kan i forskrift gi nærmere bestemmelser
om vilkår for å gi pålegg om innlevering, innsyn i og bruk av arkivene
og arkivenes depotstatus i Norsk helsearkiv.
V
Lova gjeld frå den tid Kongen fastset. Kongen kan
setja i verk ulike føresegner til ulik tid.
Oslo, i helse- og omsorgskomiteen, den 31. mai 2012
Bent Høie |
Audun Lysbakken |
leiar |
ordførar |