5.1 Komiteens merknader

Kap. 1330 Særskilde transporttiltak

Post 70 Kjøp av sjøtransporttenester på strekninga Bergen–Kirkenes

Hausten 2008 inngjekk staten v/Samferdselsdepartementet og Hurtigruten ASA ein tilleggsavtale til avtalen frå 2004 om kjøp av sjøtransporttenester på strekninga Bergen–Kirkenes vv. Tilleggsavtalen som gjaldt fram til utgangen av 2011.

Sommaren 2011 gjorde ESA vedtak om at kompensasjon etter tilleggsavtalen er i strid med reglane om offentleg støtte etter EØS-avtalen i den grad dette fører til overkompensasjon i høve til det offentlege tenestekjøpet.

Før departementet stansa utbetalingar, blei det betalt ut i alt 130,9 mill. kroner til Hurtigruten ASA. ESA konkluderte i brev av 5. juli 2012 med at 91,6 mill. kroner, utover det beløpet som tidlegare er betalt ut, kan aksepterast som lovleg støtte etter tilleggsavtalen.

ESA har presisert at det må korrigerast for den rentefordelen Hurtigruten ASA har hatt ved at det blei utbetalt for mykje i NOx-kompensasjon til selskapet tidleg i perioden for tilleggsavtalen. Samferdselsdepartementet foreslår etter dette å auke løyvinga på kap. 1330 Særskilde transporttiltak, post 70 Kjøp av sjøtransporttenester på strekninga Bergen–Kirkenes, med 91,6 mill. kroner. Departementet vil justere den endelege utbetalinga til Hurtigruten ASA for rentefordelen. Unytta løyving blir tilbakeført til statskassa.

5.2 Komiteens merknader

Komiteen slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser til sine kritiske merknader til anbudsprosessen i Innst. 13 S (2010–2011). Disse medlemmer viser til komiteens behandling av statsbudsjettet for 2010 i Innst. 13 S (2009–2010), der disse medlemmer la til grunn at det i forbindelse med ny utlysing av tjenestekjøp på kystruten Bergen–Kirkenes, også måtte gjennomføres ny analyse av transportbehovet på strekningen.