Departementet foreslår endringar i lov 21. desember
2007 nr. 119 om toll og vareførsel § 9-5. Forslaget inneber grunnlag
for tollstyresmaktene til å treffe enkeltvedtak om å setje ned toll på
landbruksvarer.
Etter tollova § 9-5 kan tollstyresmaktene ved
enkeltvedtak setje ned toll på industrivarer. Fullmakta er avgrensa
til særskilte høve som ikkje var tenkt på då Stortinget vedtok tollsatsen,
og der gjennomføring av regelverket vil gi ein utilsikta og klart
urimeleg verknad. For å leggje til rette for innførsel av landbruksvarer
som eit supplement til norsk produksjon mv. kan landbruksstyresmaktene
elles setje ned toll på landbruksvarer, jf. tollova §§ 9-1 til 9-3.
Grunnlag for også å setje ned toll på landbruksvarer,
tilsvarande som i dag etter tollova § 9-5 for industrivarer, følgde
tidlegare av tollvedtaket slik det lydde fram til 2009. Departementet
kan ikkje sjå at det var tilsikta at grunnlaget skulle falle bort
ved gjeldande tollov, jf. Ot.prp. nr. 58 (2006–2007) s. 77. Toll-
og avgiftsdirektoratet har vidare peikt på at det er behov for ein
slik regel også for toll på landbruksvarer. Dette gjeld blant anna
saker om feilinformasjon og der gjennomføring av regelverket kan
gi ein utilsikta og klart urimeleg verknad.
Departementet foreslår også å forenkle lovteksten.
Desse endringane skal vere utan følgjer for realiteten. Forslaget
inneber ingen administrative eller økonomiske følgjer. Forslaget
har ikkje vore på høyring.
Departementet viser til forslag til endring
i tollova § 9-5.
Komiteen slutter seg
til regjeringens forslag.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet mener
at handel over landegrensene er en viktig forutsetning for økonomisk
vekst og at Norge som en liten økonomi er helt avhengig av å kunne
handle med andre land. Disse medlemmer mener at gjenværende
tollmurer skal reduseres. Disse medlemmer mener det
er viktig å trekke fattige land med i verdenshandelen, og dette
er den beste måten for å oppnå økonomisk vekst. Når det gjelder
den gjenværende tekstiltollen så mener disse medlemmer at denne
savner begrunnelse og har som konsekvens dyrere produkter for norske
forbrukere. Disse medlemmer viser til sine merknader
og forslag om toll i Innst. 3 S (2012–2013).