Innstilling fra transport- og kommunikasjonskomiteen om endringar i statsbudsjettet 2015 under Samferdselsdepartementet

Innhold

Til Stortinget

1. Samandrag

1.1 Programkategori 21.10 Administrasjon

Kap. 1300 Samferdselsdepartementet

Post 1 Driftsutgifter

Departementet foreslår å redusere løyvinga på post 1 med 2 mill. kroner, for å dekke auka løyving på kap. 1300, post 21.

Post 21 Spesielle driftsutgifter – utgreiingar, modernisering av transportsektoren

Samferdselsdepartementet foreslår å auke løyvinga på kap. 1300 post 21 med 2 mill. kroner.

Post 30 Miljø-/oljevernbase i Lofoten/ Vesterålen

Utgiftene på posten er rekna til 1,5 mill. kroner i 2015. Departementet foreslår å redusere løyvinga på kap. 1300 post 30 med 38,5 mill. kroner.

1.2 Programkategori 21.20 Luftfartsformål

Charterdrift ved Fagernes lufthamn, Leirin

Stortinget har slutta seg til å avvikle ordninga med statleg kjøp av flyruta Fagernes – Oslo når kontrakten går ut i 2016. Stortinget slutta seg til at Samferdselsdepartementet kan setje i gong ein prosess med lokale styresmakter og næringsliv for å vurdere framtida og potensialet for lufthamna.

Regjeringa meiner at lokale private/kommunale aktørar må ta over ansvaret for å drive Fagernes lufthamn, Leirin som charterflyplass, og at private/kommunale aktørar ifølgje Avinor kan drive charterflyplassen til ein lågare kostnad.

Regjeringa meiner at Avinor AS skal drive Fagernes lufthamn som charterflyplass fram til lokale eigarar kan overta ho, men ikkje lenger enn til 1. januar 2019. Oppgradering av rullebanen ligg ikkje inne i forslaget. Det blir føresett at lokalt næringsliv frå 2017 skal dekkje delar av Avinors kostnader for å vidareføre drifta, og at lokalt næringsliv i 2018 skal dekkje halvparten av Avinors kostnader.

Avinor Flysikring AS – levering av konsulenttenester i utlandet

Avinor Flysikring AS blei i 2014 skipa som eit dotterselskap under Avinor AS, jf. Prop. 97 S (2013–2014) Ein del saker om luftfart, veg og jernbane.

Samferdselsdepartementet vil opne for at Avinor Flysikring AS kan levere konsulenttenester innanfor kjerneverksemda i selskapet utanfor Noreg. Konsulentverksemda må vere lønnsam, og det skal ikkje vere anna risiko i denne verksemda enn arbeidsinnsatsen i konsulentoppdraget.

Samanslåing av Oslo lufthavn AS og Avinor AS

Avinor AS planlegg med verknad frå 1. januar 2016 å slå saman Oslo lufthavn AS og Avinor AS. Oslo lufthavn AS er i dag den einaste lufthamna i Avinor som er organisert som eige dotterselskap.

1.3 Programkategori 21.30 Vegformål

Kap. 1320 Statens vegvesen

Post 23 Drift og vedlikehald av riksvegar, trafikant- og køyretøytilsyn m.m.

Departementet foreslår å auke løyvinga på kap. 1320 post 23 med i alt 177 mill. kroner. Auken skal gå til å dekkje kostnadar i samband med jordras på E6 Sørkjosen i Troms, E18 Skjeggestad bru i Vestfold, brann i E16 Gudvangatunnelen i Sogn og Fjordane, realistisk budsjettering av utgifter på posten, samt etablering av utbyggingsselskap for veg, jf. omtale i proposisjonen.

Post 30 Riksveginvesteringar

Samferdselsdepartementet foreslår å auke løyvinga på kap. 1320 post 30 med 103 mill. kroner, til å dekkje kostnadar i samband med E18 Skjeggestad bru i Vestfold og Kattmarka-skredet ved Namsos i Nord-Trøndelag.

Kap. 4320 Statens vegvesen

Post 2 Diverse gebyr

Samferdselsdepartementet foreslår å auke løyvinga på kap. 4320 post 2 med 80 mill. kroner, jf. kap. 1320 post 23 Drift og vedlikehald av riksvegar, trafikant- og køyretøytilsyn m.m., med forslag om tilsvarande auke av utgiftene.

Fullmakt til å forplikte staten for investeringsprosjekt ikkje omtalte med kostnadsramme

I budsjettet for 2015 er det m.a. ikkje teke omsyn til at terskelverdien for å omtale eit prosjekt i Prop. 1 S blei auka frå 200 til 500 mill. kroner, jf. Meld. St. 26 (2013–2014) Nasjonal transportplan 2014–2023. Det er behov for å auke ramma for pliktene til 7 000 mill. kroner, jf. forslag til romartalsvedtak.

Fullmakt til å forplikte staten utover budsjettåret for riksvegferjedrifta

Det er behov for å auke den årlege ramma for pliktene til 1 600 mill. kroner, jf. forslag til romartalsvedtak.

Alternativ bruk av ferjetilskott

Regjeringa ønskjer å gjere einskilde endringar i rammene for ordninga med alternativ bruk av ferjetilskott. Det blir foreslått å utvide perioden det blir rekna innsparing for til maksimalt 40 år. Vidare blir det foreslått å setje utbetalingsperioden vesentleg lågare enn perioden det blir rekna innsparing for, og maksimalt tilsvarande lengda på bompengeperioden. Regjeringa vil komme tilbake til Stortinget med ei konkretisering av forslag til endringar i rammene for ordninga.

1.4 Programkategori 21.40 Særskilde transporttiltak

Tilføying av stikkord

Samferdselsdepartementet foreslår at kap. 1330 post 63 Tilskott til Fornebubanen, får føydd til stikkordet «kan overførast» i 2015, slik at løyvinga på posten kan utbetalast i 2016 viss bymiljøavtalen med Oslo og Akershus ikkje blir inngått i 2015, jf. forslag til romartalsvedtak.

Nytt selskap for nasjonal reiseplanleggar og elektronisk billettering

Det viser seg at dei førebuande aktivitetane knytt til dei kommande transaksjonane tek lenger tid enn rekna med. Det er ikkje grunnlag for å foreslå løyvingar.

1.5 Programkategori 21.50 Jernbaneformål

Kap. 1350 Jernbaneverket

Post 23 Drift og vedlikehald

Prognosane viser at Jernbaneverket vil få eit meirforbruk på post 23 Drift og vedlikehald, samanlikna med løyvinga for 2015. Departementet foreslår å auke løyvinga på kap. 1350 post 23 med i alt 470 mill. kroner. Auken blir foreslått dekt inn ved å redusere løyvinga på kap. 1350 post 30 med 170 mill. kroner og post 31 med 300 mill. kroner, jf. omtale under dei to postane.

Post 30 Investeringar i linja

Fleire investeringsprosjekt får lågare framdrift enn lagt til grunn i statsbudsjettet for 2015. Prognosane viser derfor at det vil bli eit mindreforbruk på post 30 i 2015.

Departementet foreslår å redusere løyvinga på kap. 1350 post 30 med i alt 252 mill. kroner. Av dette vil 170 mill. kroner dekkje inn delar av foreslått auke av løyvinga på kap. 1350 post 23 Drift og vedlikehald og 82 mill. kroner delar av foreslått auke på kap. 1320 Statens vegvesen.

Post 31 Nytt dobbeltspor Oslo–Ski

Jernbaneverket har i 2015 hatt lågare utbetalingar etter inngåtte kontraktar og til grunnerverv på Follobaneprosjektet enn lagt opp til. Framdrifta er forseinka. Prognosane viser at det blir mindreforbruk i 2015. For å dekkje inn delar av auken av løyvinga på kap. 1350 post 23, foreslår departementet å redusere løyvinga på kap. 1350 post 31 med 300 mill. kroner.

1.6 Programkategori 21.60 Kystforvaltning

Kap. 1360 Kystverket

Post Tilskott til hamnesamarbeid

Departementet foreslår å redusere løyninga på kap. 1360 post 71 med 5 mill. kroner.

Tilføying av stikkord

Departementet foreslår at kap. 1360 post 71 får føydd til stikkordet «kan overførast», jf. forslag til romartalsvedtak.

Kap. 5577 Sektoravgifter under Samferdselsdepartementet

Post 74 Sektoravgifter Kystverket

Departementet foreslår å auke løyvinga på kap. 5577 post 74 med 3,5 mill. kroner.

1.7 Post- og telekommunikasjonar

Kap. 4370 Posttenester (nytt)

Post 70 Tilbakebetaling post- og banktenester

Samferdselsdepartementet foreslår å løyve 39,9 mill. kroner på kap. 4370 post 70.

Kap. 4380 Nasjonal kommunikasjonsmyndigheit

Post 1 Diverse gebyr

Departementet foreslår å auke løyvinga på kap. 4380 post 1 med 700 000 kroner.

2. Komiteens merknader

Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Are Helseth, Kjell-Idar Juvik, Magne Rommetveit, Eirik Sivertsen og Karianne O. Tung, fra Høyre, Torill Eidsheim, lederen Linda C. Hofstad Helleland, Nils Aage Jegstad og Helge Orten, fra Fremskrittspartiet, Tor André Johnsen, Åse Michaelsen og Morten Stordalen, fra Kristelig Folkeparti, Hans Fredrik Grøvan, fra Senterpartiet, Janne Sjelmo Nordås, og fra Venstre, Abid Q. Raja, merker seg de bevilgningsendringene regjeringen har foreslått og omtale av noen saker under programkategorien 21.20 Luftfartsformål. Komiteen slutter seg til de foreslåtte bevilgningsendringene.

Programkategori 21.10 Administrasjon

Komiteen merker seg at det er opprettet et eget prosjekt i departementet som skal jobbe med jernbanereformen, og at det er omdisponert 2 mill. kroner fra post 1 Driftsutgifter til post 21 Spesielle driftsutgifter- utredninger, modernisering av transportsektoren.

Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet og Senterpartiet viser til behandlingen av Meld. St. 27 (2014–2015) På rett spor – reform av jernbanesektoren, jf. Innst. 386 S (2014–2015), og sine merknader i den forbindelse. Disse medlemmer registrerer at den såkalte jernbanereformen vil kreve store administrative ressurser, og ser med stor skepsis på det store administrative apparatet som vil bli etablert. Disse medlemmer er ikke enig i det stortingsflertallet har vedtatt, og ville i stedet for full konkurranseutsetting og privatisering ha brukt ressurser på å bedre jernbanens infrastruktur for å bygge en mer moderne jernbane rustet for framtida.

Komiteen merker seg videre at det er opprettet et eget midlertidig sekretariat som skal utrede og utvikle et konsept med forslag til lokalisering, arbeidsoppgaver, organisering og finansiering av en miljø-/oljevernbase i Lofoten/Vesterålen, og at det er forventet å benytte 1,5 mill. kroner til formålet i 2015. Opprinnelig bevilgning på 40 mill. kroner reduseres derfor med 38,5 mill. kroner for 2015.

Programkategori 21.20 Luftfartsformål

Komiteen registrerer at Samferdselsdepartementet vil åpne for at Avinor Flysikring AS kan levere konsulenttjenester innenfor kjernevirksomheten også utenfor Norge og at dette vil gi selskapet nye markedsmuligheter og bidra til å bygge kompetanse i selskapet. Komiteen slutter seg til departementets krav om at slik virksomhet må være lønnsom.

Komiteen slutter seg til Samferdselsdepartementets ønske om å slå sammen Oslo Lufthavn AS og Avinor AS.

Komiteen viser til at Samferdselsdepartementet har hatt flere møter med Styringsgruppa for Leirin for å vurdere fremtiden og potensialet for Fagernes Lufthavn Leirin når kontrakten om statlig kjøp av flyruta Fagernes–Oslo går ut 31. mars 2016, og at formålet med samtalene har vært å finne en driftsform som ivaretar chartertrafikken, og at det er formålstjenelig med et statlig engasjement for å sikre chartertrafikken. Komiteen merker seg at regjeringen mener at Avinor AS skal drive Fagernes lufthavn Leirin som en ren charterflyplass frem til lokale eiere kan overta, men ikke lenger enn til 1. januar 2019, og at det forutsettes fortsatt dispensasjon fra Luftfartstilsynet. Komiteen merker seg videre at oppgradering av rullebanen ikke er en del av forslaget.

Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet og Senterpartiet viser til behandlingen av statsbudsjettet for 2015, jf. Innst. 13 S (2014–2015), der Arbeiderpartiet og Senterpartiet fremmet forslag om å videreføre flyruta Fagernes–Oslo og om at Fagernes lufthamn Leirin skulle videreføres som statlig eid flyplass med driftsansvar tillagt Avinor. Dessverre ble begge forslagene nedstemt av stortingsflertallet.

Disse medlemmer viser til at stortingsflertallet har gitt sin tilslutning til at rutetrafikken på Fagernes lufthamn Leirin skal opphøre 31. mars 2016. Disse medlemmer registrerer at en ikke er kommet fram til noen ny driftsform for flyplassen. For reiselivsnæringa i Valdres og Hallingdal med tilhørende chartertrafikk er det svært viktig å videreføre driften ved Fagernes lufthamn Leirin.

Disse medlemmer registrerer at regjeringen ikke ønsker at Avinor skal drive Fagernes lufthamn Leirin etter 1. januar 2019 og at en dermed har skapt usikkerhet for flyplassens framtid, slik disse medlemmer advarte mot ved behandlingen av statsbudsjettet for 2015. Disse medlemmer viser for øvrig til sine merknader og forslag i Innst. 13 S (2015–2016).

Disse medlemmer ber regjeringen om å sikre videre drift av Fagernes lufthamn Leirin og fremmer på denne bakgrunn følgende forslag:

«Stortinget ber regjeringen videreføre Fagernes lufthamn Leirin som statlig eid flyplass med driftsansvar tillagt Avinor, inntil nytt driftskonsept som har tilslutning fra lokale myndigheter er etablert.»

Programkategori 21.30 Vegformål

Komiteen viser til at det er foreslått en del endringer under kap. 1320 Statens vegvesen post 23, og at samlet bevilgning er økt med 177 mill. kroner. Beløpet fordeler seg på 15 mill. kroner i forbindelse med skader på riksveinettet etter uværet Petra, 32 mill. kroner etter et jordras på E6 Sørkjosen i Troms, 15 mill. kroner til E18 Skjeggestad bro, 35 mill. kroner i forbindelse med brannen i Gudvangatunnelen (E16). Komiteen merker seg at inntekter på kap. 4320 post 2, budsjetteres med en økning på 80 mill. kroner, og at kap. 1320 post 23, økes tilsvarende.

Komiteen viser videre til at kap. 1320 post 30 Riksveginvesteringer, er foreslått økt med 103 mill. kroner, derav 85 mill. kroner til E18 Skjeggestad bru og 18 mill. kroner i erstatning til privatpersoner i forbindelse med kvikkleireskred i Nord-Trøndelag i 2009 og rettskraftig dom i Nord-Trøndelag tingrett i 2015.

Komiteen viser til Samferdselsdepartementets gjennomgang av behovet for å kunne forplikte staten for investeringsprosjekt på riksvei som ikke er omtalt med kostnadsramme utover bevilgningene for fremtidige budsjettår, og behovet for å kunne øke rammen for å forplikte staten utover budsjettåret for riksveifergedriften. Komiteen slutter seg til departementets vurderinger, jf. romertallsvedtak II.

Komiteen slutter seg til regjeringens forslag om å øke rammene for alternativ bruk av fergetilskudd fra 30 til maksimalt 40 år, og at utbetalingsperioden blir foreslått satt kortere og maksimalt tilsvarende lengden på bompengeperioden.

Utbyggingsselskapet for veg

Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet og Senterpartiet merker seg at departementet venter driftskostnader for 2015 for Utbyggingsselskapet for veg på om lag 60 mill. kroner. Disse medlemmer finner dette beløpet noe høyt da selskapet enda er i etableringsfasen. Videre merker disse medlemmer seg at de økte midlene til Utbyggingsselskapet for vei er foreslått omdisponert fra kapittel 1320 post 23 Drift og vedlikehold, trafikant og kjøretøytilsyn. Disse medlemmer vil understreke at denne omdisponeringen ikke må få konsekvenser for planlagte tiltak på post 23.

Kap. 4320 Statens vegvesen. Riksvegferjetjenester

Komiteen merker seg den sterke kostnadsveksten i kjøp av riksvegfergetjenester, og er bekymret for den videre utviklingen. Dette gjelder også kostnadsutviklingen på fylkesferjesamband.

Komiteens flertall. medlemmene fra Høyre, Fremskrittspartiet, Kristelig Folkeparti og Venstre, er tilfreds med at departementet har fokus på konkurransesituasjonen og den sterke kostnadsveksten i kjøp av fergetjenester, og allerede er godt i gang med et arbeid for å kartlegge årsaker til den sterke kostnadsveksten og identifisere mulige løsninger.

Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet og Senterpartiet mener det er avgjørende at departementet følger opp kostnadsutviklingen og kommer tilbake til Stortinget på egnet måte med forslag til tiltak for å redusere kostnadsveksten.

Disse medlemmer finner det også uheldig at de nye kontraktene som ble inngått i juni 2015 for ferjesambandene Lauvik – Oanes, Hjelmeland – Nesvik – Ombod, Mannheller – Fodnes og Hella – Vangsnes – Dragsvik ser ut til å ha blitt vesentlig dyrere enn beregnet blant annet fordi det var for kort tid mellom utlysing av kontrakt til driftsstart. Dette medførte få anbydere, liten konkurranse og høy pris. Disse medlemmer mener dette er forhold som departementet i større grad skal kunne unngå, og ber derfor departementet i fremtiden beregne god nok tid for å oppnå optimale riksvegferjekontrakter.

Videre vil disse medlemmer minne departementet om snarest å konkludere på nye delkostandsnøkler for båt- og ferjeruter i fylkeskommunene, da flere fylker er betydelig underkompensert. Disse medlemmer viser for øvrig til sine respektive merknader i Innst. 16S (2015–2016).

Programkategori 21.50 Jernbaneformål

Komiteen registrerer at Jernbaneverket forventes å få et merforbruk på post 23 Drift og vedlikehold. Beløpet omfatter 60 mill. kroner til stasjonsdrift og Norsk jernbaneskole, 40 mill. kroner til rydding etter hendelser og påkjørsler av dyr, 70 mill. kroner til korrektivt vedlikehold og 300 mill. kroner mer til fornyelse av jernbaneinfrastrukturen, samlet 470 mill. kroner. Komiteen merker seg at noen investeringsprosjekt har dårligere fremdrift enn forutsatt i budsjettet for 2015 og at det betyr at bevilgningen på post 30 Investering i linjen kan reduseres med 252 mill. kroner. Post 31 Nytt dobbeltspor Oslo–Ski viser et mindreforbruk på 300 mill. kroner og posten reduseres tilsvarende. Komiteen er opptatt av at prosjektene holder god fremdrift. Når forutsetningene likevel har endret seg som beskrevet i proposisjonen, er komiteen fornøyd med at Samferdselsdepartementet har prioritert å redusere vedlikeholdsetterslepet ytterligere.

Programkategori 21.60 Kystforvaltning

Komiteen registrerer at det er tildelt tilskudd på i alt 5 mill. kroner til havnesamarbeid, av en total bevilgning på 10 mill. kroner for 2015, og at kap. 1360 post 71, foreslås redusert med 5 mill. kroner. Komiteen merker seg videre at kap. 5577 post 74 blir øket med 3,5 mill. kroner.

Post- og telekommunikasjoner

Komiteen registrerer at etterregningsmodellen viser at Posten Norge AS har fått kompensert for mye for kjøp av post- og banktjenester i 2014. Beløpet inklusive renter utgjør 39,9 mill. kroner og budsjetteres i kap. 4370 Posttjenester post 70 for 2015.

Nasjonal kommunikasjonsmyndighet

Komiteen merker seg at kap. 4380 post 1 blir økt med 700 000 kroner.

3. Forslag fra mindretall

Forslag fra Arbeiderpartiet og Senterpartiet:

Forslag 1

Stortinget ber regjeringen videreføre Fagernes lufthamn Leirin som statlig eid flyplass med driftsansvar tillagt Avinor, inntil nytt driftskonsept som har tilslutning fra lokale myndigheter er etablert.

4. Komiteens tilråding

Komiteen viser til proposisjonen og merknadene, og rår Stortinget til å gjøre slikt

vedtak:

I

I statsbudsjettet for 2015 blir det gjort følgjande endringar:

Kap.

Post

Formål

Kroner

Utgifter

1300

Samferdselsdepartementet

1

Driftsutgifter, blir redusert med

2 000 000

frå kr 173 982 000 til kr 171 982 000

21

Spesielle driftsutgifter – utgreiingar, modernisering av transportsektoren, blir auka med

2 000 000

frå 11 977 000 til kr 13 977 000

30

Miljø-/oljevernbase i Lofoten/Vesterålen, blir redusert med

38 500 000

frå kr 40 000 000 til kr 1 500 000

1320

Statens vegvesen:

23

Drift og vedlikehald av riksvegar, trafikant- og køyretøytilsyn m.m., kan overførast, kan nyttast under post 29, post 30, post 31 og post 72, blir auka med

177 000 000

frå kr 10 501 517 000 til kr 10 678 517 000

30

Riksveginvesteringar, kan overførast, kan nyttast under post 23, post 29, post 31 og post 72, blir auka med

103 000 000

frå kr 12 040 671 000 til kr 12 143 671 000

1350

Jernbaneverket:

23

Drift og vedlikehald, kan overførast, kan nyttast under post 30, blir auka med

470 000 000

frå kr 6 752 626 000 til kr 7 222 626 000

30

Investeringar i linja, kan overførast, kan nyttast under post 23, blir redusert med

252 000 000

frå kr 8 139 625 000 til kr 7 887 625 000

31

Nytt dobbeltspor Oslo–Ski, kan overførast, blir redusert med

300 000 000

frå kr 3 135 121 000 til kr 2 835 121 000

1360

Kystverket:

71

Tilskott til hamnesamarbeid, blir redusert med

5 000 000

frå kr 10 000 000 til kr 5 000 000

Inntekter

4320

Statens vegvesen:

2

Diverse gebyr, blir auka med

80 000 000

frå kr 349 683 000 til kr 429 683 000

4370 (NY)

Posttenester

70

Tilbakebetaling post- og banktenester, blir løyvd med

39 908 000

4380

Nasjonal kommunikasjonsmyndigheit

1

Diverse gebyr, blir auka med

700 000

frå kr 172 778 000 til kr 173 478 000

5577

Sektoravgifter under Samferdselsdepartementet

74

Sektoravgifter Kystverket, blir auka med

3 500 000

frå kr 831 268 000 til kr 834 768 000

II

Fullmakter til å forplikte staten utover gitte løvingar

Stortinget samtykkjer i at Samferdselsdepartementet i 2015 kan:

  • 1. forplikte staten for framtidige budsjettår utover gitt løyving på kap. 1320 Statens vegvesen, post 30 Riksveginvesteringar, post 31 Skredsikring riksvegar, post 34 Kompensasjon for auka arbeidsgivaravgift, post 36 E16 over Filefjell og post 37 E6 vest for Alta, for investeringsprosjekt som ikkje er omtalte med kostnadsramme overfor Stortinget, likevel slik at samla ramme for gamle og nye plikter ikkje blir høgare enn 7 000 mill. kroner.

  • 2. forplikte staten for framtidige budsjettår utover gitt løyving på kap. 1320 Statens vegvesen, post 72 Kjøp av riksvegferjetenester, slik at ramma for gamle og nye plikter ikkje blir høgare enn 7 100 mill. kroner, og slik at summen av pliktene som skal betalast kvart år, ikkje blir høgare enn 1 600 mill. kroner.

III

Tilføying av stikkord

Stortinget samtykkjer i at Samferdselsdepartementet i 2015 kan føye til stikkordet «kan overførast» på løyvinga under:

  • 1. kap. 1330 Særskilde transporttiltak, post 63 Særskilt tilskott til Fornebubanen

  • 2. kap. 1360 Kystverket, post 71 Tilskott til hamnesamarbeid.

IV

Fagernes lufthamn

Stortinget samtykkjer i at Avinor AS driv Fagernes lufthamn i den forfatninga lufthamna har i dag som rein charterflyplass fram til lokale eigarar tek over lufthamna, men ikkje lenger enn til 1. januar 2019, og under føresetnad av at Luftfartstilsynet forlengjer dispensasjonen og at lokalt næringsliv dekkjer delar av Avinors kostnader for å vidareføre drifta frå 2017 og halvparten av Avinors kostnader i 2018.

Oslo, i transport- og kommunikasjonskomiteen, 9. desember 2015

Linda C. Hofstad Helleland

Helge Orten

leder

ordfører