Omsetning av tenester som går ut på å gje
opplysningar om rutegåande persontransport er avgiftspliktig
etter gjeldande rett.
Informasjon om rutetilbod og opplysningar om avreise- og ankomsttidspunkt
er avgjerande for et godt, effektivt og lett tilgjengeleg tilbod
om kollektivtransport. Departementet meiner derfor at det er nær samanheng
mellom persontransport, formidling av persontransport og tenester
som går ut på å gje opplysningar om rutegåande
persontransport. Ein rettstilstand kor desse tenestene vert behandla
ulikt i forhold til meirverdiavgifta, kan føre til uheldige
avgiftsmessige tilpassingar og påverke nøytraliteten
i regelverket mellom desse aktørane.
Finansdepartementet legg derfor fram forslag om at omsetning
av tenester som gjeld opplysningar om rutegåande persontransport,
vert unnateken frå den generelle meirverdiavgiftsplikta.
Med rutegåande persontransport meines persontransport
med til dømes buss, jernbane, skip og fly. Transporten
reknast som rutegåande når han går mellom
visse stader eller på visse strekningar til regelmessige
tider. Det inneber at omsetning av tenester som går ut
på å gje informasjon om kva slags tilbod om rutegåande
persontransport som finnes og opplysningar om avreise- og ankomsttidspunkt,
vil være unnateken frå meirverdiavgiftsplikt.
Lovendringa vil mellom anna føre til at den landsdekkande
ruteopplysningstenesten 177 ikkje lenger er meirverdiavgiftspliktig.
Opplysningar om ikkje-rutegåande persontransport,
til dømes chartertrafikk og drosjetrafikk, vil ikkje være
omfatta av unntaket. Drosjetrafikk kan likevel være omfatta,
men berre om han reknast som rutegåande.
Forslaget inneber at tenester som går ut på å gje opplysningar
om rutegåande persontransport fell utanfor avgiftsområdet.
Verksemder som sel desse tenestene skal derfor ikkje berekne meirverdiavgift
av omsetninga og er ikkje registreringspliktig i meirverdiavgiftsmanntallet.
Motstykket er at dei heller ikkje får trekke ifrå inngåande
avgift ved kjøp av varer og tenester til bruk i verksemda.
Forslaget har vore sendt på høyring. Høyringsinstansane
var gjennomgåande positive til framlegget. Høyringsinstansane
er med få unntak også einige i departementet sitt
framlegg til avgrensing av unntaket.
Norges taxiforbund og Yrkesorganisasjonenes Sentralforbund ønskjer
at unntaket også skal omfatte persontransport som ikkje
går i rute. Departementet har av omsyn til avgrensing av
unntaket ikkje funne grunnlag for å gjere ei slik utviding.
Provenyverknaden av å gjere unntak for ruteopplysningstenester
utgjer om lag 10 mill. kroner på årsbasis.
Det visast til framlegg til ny nr. 16 i meirverdiavgiftslova § 5
b første ledd. Departementet foreslår at endringa
trer i kraft 1. juli 2002.
Komiteen slutter seg til forslaget
til merverdiavgiftsloven § 5 b første
ledd nytt nr. 16.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet
og Kystpartiet vil hevde at dette er enda et eksempel som
viser at merverdiavgiftsreformen var altfor dårlig forberedt
da den ble gjennomført. Disse medlemmer er
enig i Regjeringens vurderinger når det gjelder forholdet
mellom persontransport, formidling av persontransport og tjenester
som går ut på å gi opplysninger om rutegående persontransport.
Det er uheldig at disse blir behandlet ulikt, men disse medlemmer mener
det er uheldig at det samtidig blir skapt liknende problemer inne drosjenæringen,
ved at deler av virksomheten kommer inn under unntaket, andre ikke,
og vil komme tilbake til denne problemstillingen.