Omsetning og denaturering av sprit til teknisk og vitskapeleg
bruk er regulert i spritlova. For å kjøpe sprit
som er omfatta av denne lova, må ein ha løyve
frå Finansdepartementet. Denne fullmakta er delegert til Nemnda
for teknisk sprit. Bakgrunnen for desse reglane er omtalt i punkt
4.1 i proposisjonen.
Toll- og avgiftsetaten har i dag den kompetansen som er nødvendig
for det arbeidet som Nemnda utfører. Vidare blei spritkontrollen
administrativt lagt til toll- og avgiftsetaten frå 2001,
og departementet meiner at det er betre at forvaltninga av spritregelverket høyrer
under eit forvaltningsorgan. Ei overføring av dei oppgåvene
som Nemnda utfører til toll- og avgiftsetaten vil gjere
at saker om teknisk sprit vil bli behandla i tråd med andre
saker som ligg under etaten, og dermed følgje dei sakshandsamingsreglar
som gjeld for forvaltninga elles.
Spritlova § 3 tredje ledd gjev Finansdepartementet
fullmakt til å delegere oppgåvene som nemnt i § 3 første
ledd til Nemnda. Denne "kan-fullmakta" tilseier at Nemnda kan bli
avvikla utan endring av § 3 tredje ledd. Departementet
er likevel av den oppfatning at ei oppheving av spritlova § 3
tredje ledd gjer eit ryddigare regelverk.
Overføring av oppgåvene frå Nemnda
til toll- og avgiftsetaten vil medføre ei auking av driftsbudsjettet til
toll- og avgiftsetaten med i alt 50 000 kroner årleg. Dette
er om lag den bevilling som Nemnda til no har motteke.
Departementet viser elles til at vi vil sjå nærmare på heile
området teknisk sprit, med sikte på å sende
eit forslag på høyring i 2002.
I samband med høyringa av forslaget om avvikling av
Nemnda for teknisk sprit, påpeikte ein av høyringsinstansane
at spritlova § 6 første ledd ikkje er
i samsvar med den faktiske rettstilstand. Grunnen til dette er at
regelen gjer uttrykk for at spritkontrollørane kan bli
utpeika av Vinmonopolet dersom departementet gjev fullmakt til det.
I dag har ikkje Vinmonopolet lenger noko med dette å gjere,
og regelen er derfor misvisande. Departementet foreslår
derfor å endre spritlova § 6 første
ledd andre setning i samsvar med gjeldande rettstilstand.
Lov 24. juni 1931 nr. 22 om avgift av skjenking på bevertningssteder
av alkoholhaldige drikkevarer regulerer eventuell avgift til statskassen
på skjenking på bevertningsstader av øl
med over 2,5 volumprosent alkohol. Lova er ikkje i bruk i dag, og
har ikkje vore det dei siste åra. Departementet viser til
at lov 19. mai 1933 nr. 11 om særavgifter gjer
tilstrekkeleg heimel til å vedta avgifter til statskassen.
Vidare viser vi til at det kommunale bevillingsgebyret har heimel
i alkohollova. Det er difor ikkje behov for ein eigen lov om avgift
på skjenking av alkoholhaldige drikkevarer på bevertningsstader.
Forslaget har vore sendt på høyring. Ingen
av høyringsinstansane hadde innvendingar mot forslaget. Departementet
foreslår derfor å oppheve lova.
Komiteen slutter seg til forslaget
om opphevelse av spritloven § 3 tredje ledd, endring
av spritloven § 6 første ledd og opphevelse
av skjenkeavgiftsloven.