I denne proposisjonen legg Regjeringa fram forslag om visse endringar i løyvingar i forsvarsbudsjettet for 2004 for å skape samsvar mellom løyvingane under dei einskilde kapitla og postane samt dei endringane i budsjettføresetnadene som har skjedd sidan forsvarsbudsjettet for 2004 vart utarbeidd.
Omgrupperingsproposisjonen formaliserer lønns-kompensasjonen for 2004, kompensasjon for innføring av el-avgift i 2004, nedtrekk i 2004 grunna overskridingar i 2003, innsparing i samla utgiftsramme, tilpassing av løyvinga i samsvar med endringar i føresetnadene, oppdatering og formalisering av inntekter samt formalisering av tekniske endringar mellom kapitla. Totalt sett utgjer omgrupperinga ein reduksjon i løyvinga til Forsvarsdepartementet på 52 mill. kroner.
Grunnlaget for omgrupperinga er vedtatt budsjett
for 2004, lagt til seinare endringar gjort av Stortinget, fullmakter
gitt av Stortinget til Finansdepartementet som ikkje kjem fram som
løyvingsendring under dei einskilde departementa
og midlar ført over frå 2003. Det er òg
tatt omsyn til forsvarssektorens del av lønnskompensasjonen
for 2004 (292,399 mill. kroner) samt forsvarssektorens del av kompensasjonen
til statlege verksemder som følgje av innføring
av el-avgift (22 mill. kroner).
Tabell 1.1 Faktisk løyving
på utgiftssida, før omgruppering 2004, kjem fram
slik (i 1 000 kroner):
Vedtatt budsjett
2004 | 29 215 569 |
Innsparing
i departementa sine utgiftsrammer på 75 mill. kroner, fullmakt
gitt av Stortinget
til Finansdepartementet. Forsvarsdepartementet sin del utgjorde
20,227 mill. kroner,
jf. Budsjett-innst. S. nr. 1 (2003-2004) | -20 227 |
St.prp. nr.
73 (2003-2004) Om endringar i Regulativ for tillegg o.a. til utskrivne
vernepliktige mannskap ("soldatproposisjonen"), jf. Innst. S. nr.
235 (2003-2004) | 23 433 |
Innsparing
i departementa sine utgiftsrammer på 58,5 mill. kroner,
fullmakt gitt av Stortinget
til Finansdepartementet i samband med St.prp. nr. 63 (2003-2004)
Tilleggsbevilgninger og
omprioriteringer i statsbudsjettet medregnet folketrygden 2004,
jf. Innst. S. nr. 250 (2003-2004). Forsvarsdepartementet sin del
utgjorde 15,819 mill. kroner | -15
819 |
Kompensasjonen
til statlege verksemder som følgje av innføring
av el-avgift (R-8/2004) | 22 000 |
Lønnsregulering
for arbeidstakarar i det statlege tariffområdet | 292 399 |
= Faktisk
løyving før omgruppering | 29 517 355 |
Midlar ført
over frå 2003 | 404 823 |
Disponible midlar i 2004
før omgrupperinga | 29 922 178 |
Tabell 1.2 Disponibel løyving
på inntektssida før omgruppering 2004 kjem fram
slik (i 1 000 kroner):
Vedtatt budsjett
2004 | 694 388 |
St.prp. nr.
63 (2003-2004) Tilleggsbevilgninger og omprioriteringer i
statsbudsjettet medregnet folketrygden 2004, jf. Innst. S. nr. 250
(2003-2004) | 165 000 |
= Løyvingar
før omgruppering | 859 388 |
Avslutninga av rekneskapen for 2003 synte eit
meirforbruk/inntektssvikt under:
1. Kap. 1710 Forsvarsbygg
og nybygg og nyanlegg post 24 Driftsresultat, på 210,800
mill. kroner. Inntektssvikten var på 210,800 mill. kroner
og vert dekt ved at ramma for 2004 vert foreslått redusert tilsvarande.
Dette skuldast i hovudsak uteståande husleige for 2003
frå Forsvarets militære organisasjon.
2. Kap. 1733 Luftforsvaret post 1 Driftsutgifter,
på 139,535 mill. kroner. Totalt meirforbruk var på 139,535
mill. kroner og vert dekt ved at ramma for 2004 vert foreslått
redusert tilsvarande. Kap. 1733 Luftforsvaret hadde ei rekneskapsført
overskriding på 139,5 mill. kroner i 2003. Justert for
posteringar av teknisk karakter var reell overskriding ca. 45 mill.
kroner.
3. Kap. 1760 Nyskaffingar av materiell
og nybygg og nyanlegg post 45 Større utstyrsskaffingar
og vedlikehald, på 24,201 mill. kroner. Totalt meirforbruk
var på 24,201 mill. kroner og vert dekt ved at ramma for
2004 vert foreslått redusert tilsvarande.
I forhold til vedtatt budsjett for 2004 er det
ei netto meirinntekt (brutto meirinntekter minus mindreinntekter)
på 322,5 mill. kroner som er foreslått lagt til utgiftssida.
Det vert i denne samanhengen vist til Forsvarsdepartementet sin
merinntektsfullmakt i St. prp. nr. 1 (2003-2004) under romertalsvedtak
II.
Departementet foreslår på denne
bakgrunnen, under forslag til vedtak, at utgiftsramma vert redusert
med 52,036 mill. kroner og at inntektsramma vert auka med 322,5
mill. kroner.
Tabell 1.3 Løyvingsbehov
på utgiftssida i samband med omgrupperingsproposisjonen
vert slik (i 1 000 kroner):
Nedtrekk grunna meirforbruk
i 2003 | -374 536 |
Auke på utgiftssida
grunna meirinntekter førde til utgiftssida | 322 500 |
= Sum
behov ved omgrupperinga | -52 036 |
+ Løyvingar
før omgrupperinga | 29 517 355 |
= Samla
løyvingar etter omgrupperinga | 29 465 319 |
= Samla disponible
løyvingar etter omgrupperinga | 29 870 142 |
Tabell 1.4 Løyvingsbehovet
på inntektssida i samband med omgrupperingsproposisjonen
vert slik (i 1 000 kroner):
Løyvingar
før omgrupperinga | 859 388 |
Netto meirinntekter
| 322 500 |
= Løyvingar
etter omgrupperinga | 1 181 888 |
Tala i tabellane nedanfor syner netto endringar
på dei ulike postane. Utgiftstabellen er inklusiv fordeling
av netto meirinntekter.
Tabell 1.5 Postfordeling
utgifter (i 1 000 kroner)
Post | Formål | Mindreutg. - Meirutg. + |
1 | Driftsutgifter | 45 509 |
21 | Spesielle driftsutgifter
| 8 000 |
24 | Driftsresultat Forsvarsbygg
| -10 800 |
43 | Til disposisjon for Forsvarsdepartementet
| -20 000 |
45 | Store nyskaffingar | 46 797 |
47 | Nye bygg og anlegg | -83 181 |
48 | Fellesfinansierte
byggje- og anleggsarbeid | -76 500 |
50 | Overføringar til
statsinstitusjonar | 50 000 |
51 | Tilskot til Forsvarets
forskingsinstitutt | 9 500 |
70 | Renter låneordning
| -5 000 |
71 | Overføring til
andre | -344 |
75 | Fellesfinansierte byggje-
og anleggsarbeid | -50 000 |
78 | Noregs tilskot til NATO
sitt driftsbudsjett | 35 000 |
90 | Lån
til private | -1 017 |
| Sum | -52 036 |
Tabell 1.6 Postfordeling
inntekter (i 1 000 kroner)
Post | Formål | Mindreinnt.- Meirinnt. + |
1 | Driftsinntekter | 160 000 |
45 | Store nyskaffingar | 33 000 |
47 | Sal av eigedom | 175 000 |
48 | Fellesfinansierte byggje-
og anleggsinntekter | -50 000 |
90 | Lån
til bustadformål | 4 500 |
| Sum | 322 500 |
Post 1 er foreslått auka med 45,5 mill.
kroner. Auken skuldast ei rekkje omdisponeringar til og frå posten. Post
1 er foreslått tilført 164,5 mill. kroner i meirinntekter,
10 mill. kroner for innleige av revisjonskompetanse for kvalitetssikring
av rekneskapsførselen i Forsvaret, 10 mill. kroner for å auke
Sjøforsvaret sin seglingsaktivitet og 34 mill. kroner til
avgangsstimulerande tiltak i samband med omstillinga av verksemda i
Forsvarsbygg. Omdisponeringane frå posten gjeld 50 mill.
kroner til finansiering av utgifter til Statens Pensjonskasse og
139,534 mill. kroner er tilbakeført til statskassen grunna
overskridingar i 2003. I tillegg er det gjort ei rekkje andre mindre
justeringar mellom postar som samla gir ein auke på 16,534
mill. kroner.
Elles er det gjort omdisponeringar mellom kapittel/postar
basert på analysar og vurderingar, inkludert prognosar,
for forbruk på slutten av året. Følgjande vesentlege
endringar er gjort på dei einskilde kapitla:
Kapitlet er foreslått auka med netto
40,6 mill. kroner på post 1. Auken skal dekkje for lite
budsjetterte lønnsutgifter i samband med integrert strategisk
leiing samt teknisk justering av konsulentkostnader mellom anna
i samband med grunnlagsarbeidet for utarbeiding av St.prp. nr. 42
(2003-2004) Den videre moderniseringen av Forsvaret i perioden 2005-2008.
Konsulentkostnadene var planlagt nytta på kap. 1725 Fellesinstitusjonar
og utgifter under Forsvarsstaben, post 1, men er no overført
til kap. 1700 Forsvarsdepartementet, post 1, der utgiftene høyrer
heime.
Kapitlet er foreslått auka med netto
30,3 mill. kroner. Auken gjeld midlar til avgangsstimulerande tiltak
i samband med omstilling av verksemda i Forsvarsbygg samt dekking
av meirutgifter ved gjennomføring av heilskapsplanlegging
i Forsvarsbygg.
Kapitlet er foreslått redusert med
41,9 mill. kroner. Reduksjonen skuldast ei rekkje omdisponeringar
til og frå kapitlet i samband med naudsynt styrkjing av
tenesta i samsvar med oppdragsmengda ved Fellesoperativt hovudkvarter
og redusert omfang av øvinga "Joint Winter 04".
Kapitlet er foreslått redusert med
2,125 mill. kroner grunna for mykje tilførte midlar i 2004.
Kapitlet er foreslått redusert med
314,8 mill. kroner. Reduksjonen skuldast ei rekkje omdisponeringar
til og frå kapitlet. Lønnskompensasjonen er fordelt
til dei ulike kapitla (170 mill. kroner), finansiering av utgifter til
Statens Pensjonskasse (50 mill. kroner) og finansiering
av datavarehusløysing til Forsvarets logistikkorganisasjon
(13 mill. kroner) samt midlar for naudsynt styrkjing av tenesta
på andre kapittel og postar (netto 61 mill. kroner). Vidare
er konsulentkostnadene i samband med grunnlagsarbeidet for utarbeiding
av St.prp. nr. 42 (2003-2004) Den videre moderniseringen av Forsvaret
i perioden 2005-2008, overført til kap. 1700 Forsvarsdepartementet,
post 1, der utgiftene høyrer heime (20 mill. kroner).
Kapitlet er foreslått auka med 92,8
mill. kroner. Auken skuldast ei rekkje omdisponeringar til og frå kapitlet.
Kapitlet er tilført midlar i samband med lønnskompensasjonen
for 2004 (36 mill. kroner), til å dekkje kostnadar i samband
med internasjonale operasjonar (15 mill. kroner), for å styrkje
opptreninga til deltaking i NATO-beredskap (NRF 4,5 mill. kroner),
på grunn av redusert omfang av øvinga "Joint Winter
04" (50 mill. kroner) og for naudsynt styrkjing av tenesta i samsvar
med oppdragsmengda (8 mill. kroner). Samstundes er kapitlet redusert
i samband med at budsjettansvaret for tannlegestillingar er overført
til kap. 1725 (7 mill. kroner) og at budsjettansvaret for Hærens
del av etableringa av "Battle Group" i Afghanistan er overført
til kap. 1792 Norske styrkar i utlandet (13 mill. kroner).
Kapitlet er foreslått auka med 49,6
mill. kroner. Auken skuldast ei rekkje omdisponeringar. Omdisponeringa
til kapitlet gjeld styrkjing av slepebåtkapasiteten i Nord-Noreg
med KNM Valkyrien (6,9 mill. kroner), auke av Sjøforsvaret
sin seglingsaktivitet (10 mill. kroner), lønnskompensasjon
(29 mill. kroner), samt netto endringar i samband med regionale
støttefunksjonar (9 mill. kroner). Omdisponering frå kapitlet
gjeld reduksjonar som er av budsjett-teknisk karakter.
Kapitlet er foreslått redusert med
90,5 mill. kroner. Reduksjonen skuldast omdisponeringar til og frå kapitlet
i samband med oppretting av Regional støttefunksjon som
tenesteytar til Sjøforsvaret sine avdelingar (10 mill.
kroner) og lønnskompensasjon (40 mill. kroner). Omdisponeringane
frå kapitlet gjeld tilbakeføring av midlar til
statskassen grunna overskridingar i 2003 (139,5 mill. kroner i gjeld).
Justert for posteringar av teknisk karakter, var reell overskriding
i 2003 omlag 45 mill. kroner i 2003.
Kapitlet er foreslått auka med 20,6
mill. kroner som i hovudsak skuldast lønnskompensasjon
(14,4 mill. kroner) og budsjett-tekniske endringar som netto utgjer 6,2
mill. kroner.
Kapitlet er foreslått auka med 185,4
mill. kroner. Auken skuldast ei rekkje omdisponeringar til og frå kapitlet.
160 mill. kroner er tilført kapitlet som meirinntekter
frå kap. 4740, post 1. Inntektene skal dekkje auka kostnader
i samband med eigedom, bygg og anlegg. Kapitlet er vidare tilført
midlar i samband med overføring av oppgåver (33
mill. kroner). Omdisponeringane frå kapitlet gjeld budsjett-tekniske
endringar som netto utgjer 8 mill. kroner. Meirforbruket på kapitlet
skuldast seinare omstilling i FLO enn opphaveleg planlagt.
Kapitlet er foreslått auka med 25,6
mill. kroner som skuldast finansiering av datavarehusløysing
for Forsvarets logistikkorganisasjon (13 mill. kroner), midlar til å dekkje
Forsvarsbygg sine aktivitetar i samband med gjennomføring
av NATO sitt investeringsprogram for tryggleik (5,5 mill. kroner)
og lønnskompensasjon (7 mill. kroner).
Kapitlet er foreslått auka med 7,9
mill. kroner som gjeld lønnskompensasjon for 2004.
Kapitlet er foreslått auka med 24,1
mill. kroner som gjeld overføring av Hærens del
av etableringa av "Battle Group" i Afghanistan (13 mill. kroner)
og lønnskompensasjon for 2004 (10 mill. kroner).
Kapitlet er foreslått auka med 17,1
mill. kroner grunna auka kostnader i samband med eigedom, bygg og
anlegg (11 mill. kroner), etablering av køyretøylager
for militærhistoriske køyretøy på Trandum
(5,5 mill. kroner) og lønnskompensasjon for 2004 (0,5 mill. kroner).
Posten er foreslått redusert med 10,8
mill. kroner.
Det er foreslått ei omfordeling mellom
post 24 og post 47 og ein auke på 200 mill. kroner som
skuldast at utviklingselementet i husleiga ikkje som tidlegare er medrekna
i driftsresultatet. Utvikling er tiltak som er retta mot å oppretthalde
verdiane i bygningsmassen og er foreslått finansiert på post
24 der kostnadene etter sin art høyrer heime. Den samla
løyvinga på post 47 vert redusert tilsvarande.
Posten er foreslått redusert med 210,8
mill. kroner grunna inntektssvikt i Forsvarsbygg i 2003. Dette skuldast
i hovudsak uteståande husleige frå Forsvarets
militære organisasjon.
Posten er foreslått redusert med 20
mill. kroner. Løyvinga representerer ein reserve for Forsvarsdepartementet
som er foreslått nytta til å dekkje ymse meirbehov
på andre kapittel og postar, mellom anna 10 mill. kroner
til innleige av revisjonskompetanse for kvalitetssikring av rekneskapsførselen
i Forsvaret (jf. endringane i post 1).
Posten er foreslått auka med netto
46,8 mill. kroner. Auken skuldast ei rekkje omdisponeringar til
og frå posten. Post 45 er foreslått tilført
18,7 mill. kroner til forsking og utvikling (FoU), 2 mill. kroner
til utgifter i samband med Noreg si deltaking i ordninga med strategisk
sjøtransport i NATO ("Prague Capabilities Commitment"),
4,3 mill. kroner til sambandsmateriell til bruk i internasjonale
operasjonar samt 56 mill. kroner til naudsynt styrkjing av posten
for å gjennomføre investeringsprosjekt i Forsvaret
i 2004. Omdisponeringane frå posten gjeld 24,201 mill.
kroner for tilbakeføring av midlar til statskassen grunna
overskridingar i 2003 samt 10 mill. kroner som er foreslått
overførde til kap. 1732 Sjøforsvaret, post 1,
for å auke Sjøforsvaret sin seglingsaktivitet.
Posten er foreslått redusert med 83,2
mill. kroner. Endringane skuldast tekniske endringar i driftsresultatet
på post 24 (- 200 mill. kroner) og ei auke for å kunne gjennomføre
prioriterte investeringstiltak (116,8 mill. kroner), jf. forklaring
under punkt 2.1.2, post 24.
Posten er foreslått redusert med 76,5
mill. kroner. Dette skuldast lågare framdrift i NATO-prosjekta
enn det ein la til grunn ved utarbeidinga av 2004-budsjettet.
Posten er foreslått auka med 50 mill.
kroner i samband med finansieringa av meirutgiftar til Statens Pensjonskasse.
Posten er foreslått auka med 9,5 mill.
kroner i samband med finansiering av FFI sine meirutgifter som følgje
av innføring av kostnadsdekkjande husleige.
Posten er foreslått redusert med 5
mill. kroner i samband med eit mindrebehov til rentestønad
i Befalets låneordning.
Posten er foreslått redusert med 50
mill. kroner. Dette skuldast lågare utbetalingar til Noregs
tilskot til NATO sitt investeringsprogram for tryggleik enn det ein
la til grunn ved utarbeidinga av 2004-budsjettet. Årsaka
er at det no er fleire NATO-land som deler på utgiftene.
Posten er foreslått auka med netto
35 mill. kroner. Dette skuldast auka utgifter i NATO til krisehandtering og
etablering av NATO sin nye kommandostruktur samt høgare
kurs på euro. Auken vert dekt gjennom reduksjon på kap.
1760 post 75.
Posten er redusert med 1,017 mill. kroner. Posten
er ikkje lenger i bruk.
Det er registrert netto meirinntekter på 322,5
mill. kroner.
Posten er foreslått auka med netto
160 mill. kroner (kap. 4740). Auken på kap. 4740 gjeld
meirinntekter frå sal av materiell (80 mill. kroner), tenester
og kurs (34 mill. kroner), leigeinntekter EBA (25 mill. kroner) og
refusjonar frå FN/NATO (21 mill. kroner).
Posten er foreslått auka med 33 mill.
kroner. Dette skuldast meirinntekter frå den amerikanske
"Foreign Military Sales"-ordninga, royalties og konvensjonalbøter.
Meirinntektene vert ført til kap. 1760 post 45.
Posten er foreslått auka med 175 mill.
kroner. Auken skuldast auka tempo i salsprosessar. Auken er ei formalisering
av forventa auka inntekter etter innmeldinga til RNB og er ei forskottering
av ressursar ved avhending av eigedom som er føresett nytta
til omstillinga av Forsvaret (jf. meirinntektsfullmakta i Busjett-innst.
S. nr. 7 (2003-2004), jf. St.prp. nr. 1 (2003-2004).
Posten er foreslått redusert med 50
mill. kroner. Dette skuldast lågare framdrift i NATO-prosjekta
enn det ein la til grunn ved utarbeidinga av 2004-budsjettet. Reduksjonen
vert dekt gjennom nedtrekk på kap. 1760 post 48.
Posten er auka med 4,5 mill. kroner grunna høgare innfriingstakt
enn rekna med på lån gitt til bustadformål.
Kap. 1725 post 1 er auka tilsvarande.
Prosjektet for miljøtiltak i Bodø vart
lagt fram i St.prp. nr. 1 (2003-2004) med ei ramme på 223
mill. kroner og ei planlagt utbetaling på 130 mill. kroner
i 2004. Prosjektet har likevel fått redusert framdrift
på grunn av likviditetsmessige forhold, og planlagt forbruk
i 2004 er 9 mill. kroner. Forsvarsbygg er i dialog med Statens forureiningstilsyn
om denne utsettinga. Prosjektet sitt føremål er å oppfylle
krava etter forskrift om grenseverdi for lokal luftforureining og
støy, og omfattar støyisolering av bustadar og
ei forlenging av rullebanen.
Bodø kommune er i gang med eit prosjekt
for ny vassforsyning som vil gi ei stor mengd lausmassar i 2004.
Kommunen ønskjer difor å selje massane relativt rimeleg
til Forsvaret. Det krevst då at Forsvaret alt på hausten
2004 kjøper og får deponert lausmassane som del
av forlenginga av rullebanen, men dette er tidlegare enn det som
er føresett for framdrifta i prosjektet. Bodø kommune
har difor tilbode å forskottere midlar for at massane skal
kunne bli deponerte i takt med framdrifta i vassforsyningsprosjektet.
Ordninga er vurdert som ei god løysing både for
Bodø kommune og Forsvaret, men den er inngått
med atterhald om at Stortinget samtykker i saka.
Sidan Forsvarsbygg hadde eit godt tilbod på handa, og
vilkåra frå Bodø kommune var gode, ville
oppstart av rullebaneprosjektet i 2004 gi innsparingar i forhold til å vente
med oppstart til 2005. Samstundes kjem Forsvarsbygg tidlegare i
gang med lovpålagte støyreduserande tiltak. Av
omsyn til framdrifta i Bodø kommune sitt prosjekt, er arbeida
starta opp. Forsvarsbygg har inngått ein avtale med Bodø kommune,
men i avtalen er det eit klart atterhald om godkjenning frå Stortinget.
Departementet vil difor foreslå at
Stortinget samtykker i at Forsvaret kan ta imot 20 mill. kroner
i forskottering frå Bodø kommune i 2004, slik
at den gunstige avtalen kan gjennomførast. Innan 15. januar
2007 vil Bodø kommune få tilbakebetalt den forskotterte summen
saman med betalinga for sjølve lausmassane.
Noregs heimefrontmuseum arbeidar med ein historisk
studie av det britiske "Special Operations Executive" og Noreg under
den andre verdskrigen. Då mykje nytt kjeldematerialet er
blitt avgradert i Storbritannia i den seinare tid, har prosjektet
blitt vesentleg meir tidkrevjande. Samstundes er det blitt endå meir
interessant. Forsvarsdepartementet har støtta prosjektet
både i 2001, 2002 og 2003. Ved handsaming av Budsjett-innst.
S. nr. 7 (2003-2004), jf. St.prp. nr. 1 (2003-2004), vart det gitt
175 000 kroner i støtte. Grunna utvidinga av prosjektet
har Forsvarsdepartementet utvida denne støtta til 455 000
kroner i 2004. Med atterhald om godkjenning frå Stortinget,
har departementet gitt tilsegn om at prosjektet vil bli støtta
med 455 000 kroner også i 2005 og i avslutningsåret
for prosjektet, 2006.
Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet,
Gunnar Halvorsen, lederen Marit Nybakk og Rita Tveiten, fra Høyre, Bjørn
Hernæs og Åge Konradsen, fra Fremskrittspartiet,
Per Roar Bredvold og Per Ove Width, fra Sosialistisk Venstreparti,
Kjetil Bjørklund, fra Kristelig Folkeparti, Åse
Wisløff Nilssen, og fra Senterpartiet, Marit Arnstad,
viser til Innst. S nr. 92 (2003-2004), jf. St.prp. nr. 20 (2003-2004),
fra forsvarskomiteen om endringer på statsbudsjettet for 2003
under Forsvarsdepartementet. Komiteen vil videre
vise til at en samlet komité der hadde følgende anmerkning:
"Komiteen har videre merket seg at departementet har
måttet redusere 2003-budsjettet innenfor de store budsjettkapitlene
på grunn til dels store overskridelser i 2002.
Komiteen
vil vise til at dette svekker årets budsjett og vil be
om at Forsvaret forsøker å overholde budsjettene når
omdisponeringsproposisjonen er vedtatt. I motsatt fall vil forsvarsbudsjettet
måtte slite med et kontinuerlig etterslep."
Komiteen er nå kjent
med at Riksrevisjonen ikke har godkjent Forsvarets regnskap for
2003 og viser i den forbindelse til behandling i Stortingets kontroll-
og konstitusjonskomité.
Komiteen har merket seg at det
også for 2004 er avvik mellom vedtatt budsjett og faktisk
forbruk. Komiteen vil i den forbindelse vise til
at kap. 1740 Driftsutgifter for Forsvarets logistikkorganisasjon (FLO)
i proposisjonen foreslås økt med over 185 mill. kroner
i forhold til vedtatt budsjett, at kap. 1725 Fellesinstitusjoner
og utgifter blir redusert med nærmere 315 mill. kroner,
og at driftsutgifter for Hæren under kap. 1731 blir økt
med 92,7 mill. kroner.
Komiteen er innforstått
med mindre avvik og uforutsette utgifter, men vil samtidig understreke betydningen
av at Forsvaret utarbeider så realistiske budsjetter som
mulig.
Komiteen har for øvrig
merket seg at grunnlaget for omgrupperinger bl.a. er forsvarssektorens
del av lønnskompensasjoner for 2004, samt andel av kompensasjon
til statlige virksomheter som følge av innføring av
el-avgift. Dette i tillegg til endringer og fullmakter fra Stortinget
til Finansdepartementet. Komiteenvil bemerke
at tross disse pålagte endringene er avviket fra Budsjett-innst.
S. nr. 7 (2003-2004), jf. St.prp. nr. 1 (2003-2004) tilsynelatende
stort.
Komiteen har merket seg inntektssvikten
til Forsvarsbygg på grunn av utestående husleie
for 2003 fra Forsvarets militære organisasjon, og ber departementet innskjerpe
at fakturaer skal betales i tide. Det vises her både til
Riksrevisjonens antegninger for 2003 og til statsrådens
svar til Stortingets forsvarskomité datert 10. november
2004.
Komiteen har merket seg at Sjøforsvaret
foreslås økt med 49,6 mill. kroner og at dette
bl.a. gjelder styrking av Slepebåtkapasiteten i Nord-Norge
og økning av seilingskapasiteten. Komiteen har
videre merket seg at økningen på kap. 1792 Norske
styrker i utlandet økes med 24,1 mill. kroner og at dette
bl.a. dreier seg om overføring av Hærens del av
etablering av Baltic Group i Afghanistan.
Komiteen en fornøyd
med at det i proposisjonen tas grep for å øke
framdriften av Prosjektet for Miljøtiltak.
Komiteen viser til proposisjonen
og det som står foran, og rår Stortinget til å gjøre
slikt
vedtak:
I
I statsbudsjettet for 2004 blir det gjort følgjande
endringar:
Kap. | Post | Formål: | Kroner |
| | | |
| | Utgifter: | |
1700 | | Forsvarsdepartementet | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
auka med | 40 634 000 |
| | frå kr 250 383
000 til kr 291 017 000 | |
1710 | | Forsvarsbygg og nye bygg
og anlegg | |
| 24 | Driftsresultat, vert
redusert med | 10 800 000 |
| | frå kr -709 000
000 til kr -719 800 000 | |
| 47 | Nye bygg og anlegg, kan overførast, vert redusert med
| 83 181 000 |
| | frå kr 1 579 522
000 til kr 1 496 341 000 | |
1719 | | Fellesutgifter og tilskott
til føretak under Forsvarsdepartementet | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
auka med | 30 348 000 |
| | frå kr 260 455
000 til kr 290 803 000 | |
| 43 | Til disposisjon for Forsvarsdepartementet, vert
redusert med | 20 000 000 |
| | frå kr 20 000
000 til kr 0 | |
| 51 | Tilskot til Forsvarets
forskingsinstitutt, vert auka med | 9 500 000 |
| | frå kr 153 604
000 til kr 163 104 000 | |
| 71 | Overføring til
andre, kan overførast, vert
redusert med | 344 000 |
| | frå kr 55 117
000 til kr 54 773 000 | |
| 78 | Noregs tilskot til NATO
sitt driftsbudsjett, kan overførast, vert
auka med | 35 000 000 |
| | frå kr 132 000
000 til kr 167 000 000 | |
1720 | | Felles leiing og kommandoapparat | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
redusert med | 41 588 000 |
| | frå kr 1 203 605
000 til kr 1 162 017 000 | |
1723 | | Nasjonal sikkerhetsmyndighet | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
redusert med | 2 125 000 |
| | frå kr 95 569
000 til kr 93 444 000 | |
1725 | | Fellesinstitusjonar og
-utgifter under Forsvarsstaben | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
redusert med | 314 796 000 |
| | frå kr 2 725 019
000 til kr 2 410 223 000 | |
| 50 | Overføringar til
statsinstitusjonar, kan overførast, vert
auka med | 50 000 000 |
| | frå kr 127 753
000 til kr 177 753 000 | |
| 70 | Renter låneordning, kan overførast, vert redusert med
| 5 000 000 |
| | frå kr 8 885 000
til kr 3 885 000 | |
| 90 | Lån til private, kan overførast, vert redusert med
| 1 017 000 |
| | frå kr 1 017 000
til kr 0 | |
1731 | | Hæren | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
auka med | 92 798 000 |
| | frå kr 3 929 522
000 til kr 4 022 320 000 | |
1732 | | Sjøforsvaret | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
auka med | 49 598 000 |
| | frå kr 2 698 153
000 til kr 2 747 751 000 | |
1733 | | Luftforsvaret | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
redusert med | 90 545 000 |
| | frå kr 3 568 066
000 til kr 3 477 521 000 | |
1734 | | Heimevernet | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
auka med | 20 595 000 |
| | frå kr 1 109 335
000 til kr 1 129 930 000 | |
1735 | | Etterretningstenesta | |
| 21 | Spesielle driftsutgifter, vert
auka med | 8 000 000 |
| | frå kr 671 057
000 til kr 679 057 000 | |
1740 | | Forsvarets logistikkorganisasjon | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
auka med | 185 439 000 |
| | frå kr 1 508 754
000 til kr 1 694 193 000 | |
1760 | | Nyskaffing av materiell
og nye bygg og anlegg | |
| 1 | Driftsutgifter, kan nyttast under kap. 1760 post 45, vert
auka med | 25 676 000 |
| | frå kr 709 228
000 til kr 734 904 000 | |
| 45 | Større utstyrskaffingar, kan overførast, vert auka med
| 46 797 000 |
| | frå kr 7 399 256
000 til kr 7 446 053 000 | |
| 48 | Fellesfinansierte byggje-
og anleggsarbeid, fellesfinansiert del, kan
overførast, vert redusert med | 76 500 000 |
| | frå kr 210 100
000 til kr 133 600 000 | |
| 75 | Fellesfinansierte byggje-
og anleggsarbeid, Noregs tilskot til infrastrukturprogrammet
i NATO, kan overførast, kan nyttast under kap. 1760 post 44, vert redusert med | 50 000 000 |
| | frå kr 130 000
000 til kr 80 000 000 | |
1790 | | Kystvakta | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
auka med | 7 944 000 |
| | frå kr 694 131
000 til kr 702 075 000 | |
1791 | | Redningstenesta | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
auka med | 252 000 |
| | frå kr 23 862
000 til kr 24 114 000 | |
1792 | | Norske styrkar i utlandet | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
auka med | 24 127 000 |
| | frå kr 700 000
000 til kr 724 127 000 | |
1795 | | Kulturelle og allmennyttige
formål | |
| 1 | Driftsutgifter, vert
auka med | 17 152 000 |
| | frå kr 143 987
000 til kr 161 139 000 | |
|
Inntekter: |
4710 | | Forsvarsbygg og nye bygg
og anlegg | |
| 47 | Sal av eigedom, vert
auka med | 175 000 000 |
| | frå kr 295 000
000 til kr 470 000 000 | |
4725 | | Fellesinstitusjonar og
-inntekter under Forsvarsstaben | |
| 1 | Driftsinntekter, vert
redusert med | 33 080 000 |
| | frå kr 78 648
000 til kr 45 568 000 | |
| 90 | Lån til bustadformål, vert
auka med | 4 500 000 |
| | frå kr 4 935 000
til kr 9 435 000 | |
4731 | | Hæren | |
| 1 | Driftsinntekter, vert
redusert med | 30 000 000 |
| | frå kr 69 402
000 til kr 39 402 000 | |
4732 | | Sjøforsvaret | |
| 1 | Driftsinntekter, vert
redusert med | 19 393 000 |
| | frå kr 45 991
000 til kr 26 598 000 | |
4733 | | Luftforsvaret | |
| 1 | Driftsinntekter, vert
redusert med | 53 998 000 |
| | frå kr 107 995
000 til kr 53 997 000 | |
4740 | | Forsvarets logistikkorganisasjon | |
| 1 | Driftsinntekter, vert
auka med | 296 471 000 |
| | frå kr 21 570
000 til kr 318 041 000 | |
4760 | | Nyskaffing av materiell
og nye bygg og anlegg | |
(Ny) 45 | Store nyskaffingar, vert
løyvd med | 33 000 000 |
| 48 | Fellesfinansierte byggje-
og anleggsinntekter, vert redusert med | 50 000 000 |
| | frå kr 216 638
000 til kr 166 638 000 | |
II
Diverse fullmakter
Stortinget samtykker i at Forsvarsdepartementet
får fullmakt til å ta imot lausmassar og forskottering
av 20 mill. kroner frå Bodø kommune i samband
med gjennomføringa av rullebaneprosjektet i Bodø som
omtala i St.prp. nr. 21 (2004-2005).
Oslo, i forsvarskomiteen, den 26. november 2004
Marit Nybakk
leder og ordfører |