Interpellasjoner

Liste over interpellasjoner fremført av representantene og besvart av statsrådene.

Avgrens utvalget

Finn interpellasjon etter

Familie - Barn (1 - 5 av 5)
  • Interpellasjon fra Kari-Anne Jønnes (H) til kunnskapsministeren

    Interpellasjon nr. 42 (2022-2023)

    Oversendt regjeringen: 12.04.2023

    Besvart: 25.04.2023 av kunnskapsminister Tonje Brenna

    Om regjeringen i denne perioden vil ta initiativ til å utvide retten til barnehageplass ytterligere, slik at flere barn får tilbud ved fylte ett år eller endt permisjonstid
  • Interpellasjon fra Himanshu Gulati (FrP) til kunnskapsministeren

    Interpellasjon nr. 39 (2022-2023)

    Oversendt regjeringen: 23.03.2023

    Besvart: 20.04.2023 av kunnskapsminister Tonje Brenna

    Om hva statsråden vil gjøre for å sikre at de virkemidlene man har gjennom lovverket for å sørge for et trygt skolemiljø uten mobbing, faktisk blir tatt i bruk
  • Interpellasjon fra Tage Pettersen (H) til barne- og familieministeren

    Interpellasjon nr. 20 (2022-2023)

    Oversendt regjeringen: 04.01.2023

    Besvart: 31.01.2023 av barne- og familieminister Kjersti Toppe

    Om hvordan statsråden vil ivareta rettssikkerheten for å hjelpe barn som har vært kasteballer mellom barnevern og psykisk helsevern til å motta riktige tjenester tidligst mulig, slik at taushetsplikten ikke brukes i strid med barnas interesser
  • Interpellasjon fra Kari-Anne Jønnes (H) til kunnskapsministeren

    Interpellasjon nr. 19 (2022-2023)

    Oversendt regjeringen: 19.12.2022

    Besvart: 17.01.2023 av kunnskapsminister Tonje Brenna

    Om hvordan statsråden vil bidra til å gjøre kulturskolen relevant for andre samfunnsaktører
  • Interpellasjon fra Kari-Anne Jønnes (H) til kunnskapsministeren

    Interpellasjon nr. 12 (2022-2023)

    Oversendt regjeringen: 25.10.2022

    Besvart: 15.11.2022 av kunnskapsminister Tonje Brenna

    Om hvordan statsråden mener skolen i samarbeid med foreldre, helsevesen, barnevern og andre kan skape trygghet slik at forutsetningen for læring styrkes og utenforskap kan forebygges, og om hvordan regjeringen vil sikre at vi får tilstrekkelig kunnskap om situasjonen