Departementet gjer greie for Østfoldpakka
fase 1 - vidare utbygging av E18.
I samband med behandlinga av statsbudsjettet
for 2006 vart det opplyst at Samferdselsdepartementet ville ta initiativ
til ei nærare vurdering av utsiktene til å forsere
anleggstart for prosjektet E18 Krosby-Knapstad, og at departementet
tok sikte på å komme tilbake til Stortinget med
ei nærare orientering om saka i løpet av vårsesjonen
2006. Det er avdekt at kostnadsoverslaget for prosjektet Krosby-Knapstad
er vesentleg høgare enn tidlegare rekna med. Det er likevel
eit mål å forsere utbygginga av E18 i Østfold.
Samferdselsdepartementet vil komme tilbake til saka i statsbudsjettet
for 2007.
Fleirtalet i komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet,
Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet, finn det uheldig
at nytt kostnadsoverslag er vesentlig høgare enn tidlegare rekna
med og at det difor må gjennomførast ekstern kvalitetssikring
av prosjektet.
Fleirtalet tek til orientering
at det difor ikkje ligg føre tilstrekkelig grunnlag for å leggje
fram eiga sak for Stortinget i denne vårsesjonen. Fleirtalet understrekar
at Regjeringa sitt uttrykte mål likevel er å forsere utbygginga
av E18 i Østfold.
Komiteens medlemmer fra Høyre,
Kristelig Folkeparti og Venstre viser til Budsjettinnst.
S. nr. 13 (2005-2006) der komiteens flertall, alle unntatt medlemmene
fra Fremskrittspartiet, viste til at Østfold fylkeskommune
har bedt om at Østfoldpakka fase 1 revideres i 2006, og
der flertallet ba om at Regjeringen følger opp dette.
Disse medlemmer er skuffet over
at Regjeringen ikke kommer til Stortinget med en revidering av Østfoldpakka
fase 1 denne våren. Disse medlemmer viser
til at Østfold fylkeskommune ber om en revisjon av planene
og mener det er uheldig for det videre arbeidet at saken ikke legges
frem for Stortinget nå. Disse medlemmer understreker
nødvendigheten av at denne forsinkelsen ikke får
konsekvenser for tempoet i utbyggingen av E18, og forventer en forsering
av E18 i Østfold.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet understreker
at snarlig og samlet ubygging av E18 på strekningen mellom
Vinterbro og svenskegrensen er viktig. Disse medlemmer mener
derfor det må bevilges midler i 2006 til oppstart av prosjekt
E18 Krosby-Knapstad, og viser til Fremskrittspartiets forslag i
Revidert nasjonalbudsjett for 2006.
Disse medlemmer peker på at
utbyggingen av E18 er et tydelig eksempel på hvordan vegkorridorer ikke
bør bygges ut; oppdelt i en rekke etapper, uavklart finansiering
for ulike etapper og utbygging basert på trafikkprognoser
som gjør at ferdigstilte etapper har for lav dimensjonering
alt ved oppstart.
Disse medlemmer peker på at
helhetlig korridorutbygging bør finne sted på riksvegnettet
basert på samlet finansiering for å sikre kontinuerlig
anleggsdrift som også vil sikre lavest mulig investeringsbeløp.
Departementet legg fram endelege kostnadsoverslag for
E6 frå Vinterbru til Assurtjern i Akershus.
Det er gjennomført ekstern kvalitetssikring
av prosjektet. Omrekna til 2006-kroner med den ordinære budsjettindeksen
for anleggsarbeid frå 2005 til 2006, blir styringsramma
1 210 mill. kroner og kostnadsramma 1 380 mill.
kroner. Styringsramma er følgjeleg i samsvar med det som
var lagt til grunn i St.prp. nr. 1 (2005-2006).
Komiteen tek utgreiinga til orientering
og har elles ingen merknader.
Det blir gjort greie for kostnadsauke for rv
150 Ulvensplitten-Sinsen i Oslo.
Prosjektet er seinast omtala i St.prp. nr. 1
(2005-2006). Det er til no investert om lag 350 mill. kroner
i prosjektet. Tilboda på entreprisen som mellom anna omfattar
fjelltunnelen på Ring 3 mellom Økern og Sinsen
(Lørentunnelen) og betongtunnelen på Østre
Aker vei (Økerntunnelen), låg føre i
februar 2006 og var vesentleg høgare enn føresett.
Gjennomgangen av prosjektet har avdekt at det
må ventast ytterlegare kostnadsauke. Samtidig har gjennomgangen
påvist eit vesentleg potensial for innsparingar utan at
dette vil gå ut over hovudmåla med prosjektet.
Det er behov for ein meir detaljert gjennomgang av prosjektet.
Komiteen har merka seg at prosjektet
får ein kostnadsauke samstundes som det er avdekka eit
vesentlig innsparingspotensial.
Komiteen ser behovet for ein
meir detaljert gjennomgang av prosjektet. Komiteen viser
til at departementet vil kome tilbake til revidert kostnadsoverslag, vidare
framdrift og finansiering av prosjektet når det ligg føre
nærare avklaringar.
Komiteen har merket seg kostnadsøkningen
i forbindelse med rv 150 Ulvensplitten-Sinsen, og vil derfor
understreke behovet for sterk kostnadsstyring i dette prosjektet
framover.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet,
Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre vil understreke
at endelig avklaring må legges fram så raskt som
mulig, og senest i forbindelse med statsbudsjettet for 2007.
Det blir gjort greie for spørsmål
knytt til prosjektet Finnfast, rv 519 Fastlandssamband til Finnøy
med tilknyting til Talgje (fv 606). Prosjektet er seinast omtala i
St.prp. nr. 38 (2005-2006), jf. Innst. S. nr. 95 (2005-2006).
I proposisjonen er det lagt til grunn eit finansieringsbidrag
på 65 mill. 2006-kroner frå forlengd innkrevjing i
Sokn bomstasjon på E39 i Rennesøy kommune. Stortinget
har i samband med behandlinga av proposisjonen bedt Regjeringa vurdere
justeringar i finansieringsopplegget for å redusere perioden
med forlenging på 7-8 månader som innkrevjinga
av 65 mill. kroner inneber, jf. Innst. S. nr. 95 (2005-2006).
Moglege justeringar er å nytte lågare
lånerente enn det som er lagt til grunn i St.prp. nr. 38
(2005-2006) og raskare utbetaling av dei innspara ferjetilskota.
Verknadene av lågare lånerente
i tiårsperioden 2007-2017 utgjer 21 mill. kroner (føresett
at alle andre føresetnader er uendra).
Samferdselsdepartementet tilrår at
fordelane ved den lågare lånerenta kjem trafikantane
i Sokn bomstasjon til gode. Basert på at innkrevjinga får
med seg sommartrafikken, vil innkrevjingsperioden på Sokn
bli redusert med 2-3 måneder til om lag 5 månader,
rekna frå 15. mars 2006.
Ordninga med alternativ bruk av ferjetilskot
inneber at lokale styresmakter og/eller bompengeselskap
forskotterer staten si framtidige innsparing av å leggje
ned ferjesambandet, for på denne måten å sikre
(del)midlar til å kunne realisere vegsambandet.
Ei løysing der det blir lagt til grunn
ei eingongsutbetaling i 2010, vil innebere eit behov for løyving
over statsbudsjettet på om lag 104 mill. 2006-kroner i
2010.
Dersom heile ferjetilskotet blir utbetalt i
2010, og ein legg til grunn den lågare renta, kan heile
finansieringsbidraget frå Sokn bomstasjon bli redusert
til 21 mill. kroner. Den forlengde innkrevjinga i Sokn bomstasjon ville
då kunne bli redusert til 2-3 månader. Dette føreset
at også Rogaland fylkeskommune utbetaler sin del av ferjetilskotet
i 2010.
Bygging av vegsambandet vil gi auka drifts-
og vedlikehaldskostnader for sambandet mellom Finnøy/Talgje
og Rennesøy. Differansen mellom innspara tilskot og auka
drifts- og vedlikehaldskostnader representerer staten si framtidige
innsparing. Innsparingar ved å leggje ned eit ferjesamband
vil fyrst bli realisert etter at vegsambandet er ferdigstilt, og
utbetalinga vil deretter skje gjennom årlege bidrag i 15 år.
Ei eingongsutbetaling av ferjetilskotet vil
bryte med tankegangen i modellen som er innarbeidd og følgd
i alle tidlegare saker (årlege utbetalingar som tilsvarar dei årlege
innsparingane). Dette vil innebere ein vesentleg overkompensasjon
dette året ved at det blir trekt meir ut av kap. 1320 post
72 enn det som er dei faktiske innsparingane.
Samferdselsdepartementet meiner at ein modell
med tidleg utbetaling, ev. utbetaling av heile tilskottet fyrste året,
generelt må avvisast. Departementet tilrår derfor å halde
fast ved den opphavlege modellen. Det følgjer av dette
at departementet ikkje kan tilrå tidleg utbetaling for
Finnfast.
Fleirtalet i komiteen, alle unnateke
medlemene frå Fremskrittspartiet, viser til at Stortinget
i samband med behandlinga av St.prp. nr. 38 (2005-2006), jf. Innst.
S. nr. 95 (2005-2006), bad Regjeringa vurdere justeringar i finansieringsopplegget
for å redusere perioden med forlenging av bompengeinnkreving
i Sokn bomstasjon.
Fleirtalet viser til at Vegdirektoratet
legg til grunn ei lågare rente som gir ei innsparing på 21
mill. kroner. Fleirtalet støttar departementet
si tilråding om at lågare lånerente i
sin heilskap kjem trafikantane i Sokn bomstasjon til gode. Fleirtalet viser
til at dette vil redusere innkrevjingsperioden på Sokn
med 2-3 månader.
Eit anna fleirtal i komiteen,
medlemmene frå Arbeidarpartiet, Sosialistisk Venstreparti
og Senterpartiet, er tilfreds med at Finnfast, etter fleire års
utsetting av førre regjering, no endeleg er vedteke.
Komiteens medlemmer fra Høyre,
Kristelig Folkeparti og Venstre er svært tilfredse med
at Samferdselsdepartementet har konkludert med at fordelene ved
lavere rente bør komme trafikantene i Sokn bomstasjon til
gode. Disse medlemmer mener det er klokt at innkrevingsperioden
på Sokn på denne måten reduseres med
2-3 måneder til om lag 5 måneder, regnet fra 15.
mars 2006.
Disse medlemmer har derimot merket
seg at departementet ikke har vurdert mindretallets forslag til alternative
finansieringsløsninger. Disse medlemmer viser
til følgende merknader i Innst. S. nr. 95 (2005-2006):
"Komiteens medlemmer fra Høyre, Venstre
og Kristelig Folkeparti vil understreke viktigheten av det spesielle
norske prinsippet for bompengefinansiering, hvor bompengefinansiering
skal være ønsket lokalt og regionalt.
Disse
medlemmer peker videre på hovedprinsippet om at bompengeinnkreving
skal opphøre når nedbetaling er fullført.
Disse medlemmer viser til at forlenging av bompengeperioden på Sokn
har skapt sterke reaksjoner i Rennesøy.
Disse
medlemmer viser i denne sammenheng til brev fra Samferdselsdepartementet
v/statsråden av 10. februar 2006 og ber
Regjeringen søke å begrense innkrevingen på Sokn
utover 1. mars 2006, blant annet ved å vurdere:1. Å overføre
rentefritt lån på Rennfast 16,7 mill. kroner til
Finnfast.
2. At drifts- og vedlikeholdskostnader
på vegnettet ikke skal finansieres i nedbetalingstiden
ved hjelp av ferjeavløsningsmidler fra fylke og kommune, men
finansieres over ordinært budsjett.
3. På vanlig måte å legge
til grunn trafikkgrunnlaget som er anbefalt av Vegdirektoratet."
Disse medlemmer opprettholder
sine opprinnelige merknader som gjengitt over, og fremmer følgende forslag:
"Stortinget ber Regjeringen søke å begrense
innkrevingen på Sokn utover 1. mars 2006, blant annet ved å vurdere:
– Å overføre
rentefritt lån på Rennfast 16,7 mill. kroner til
Finnfast.
– At drifts- og vedlikeholdskostnader
på vegnettet ikke skal finansieres i nedbetalingstiden
ved hjelp av ferjeavløsningsmidler fra fylke og kommune, men
finansieres over ordinært budsjett.
– På vanlig måte å legge
til grunn trafikkgrunnlaget som er anbefalt av Vegdirektoratet."
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser
til sine merknader og forslag ved behandling av St.prp. nr. 38 (2005-2006),
jf. Innst. S. nr. 95 (2005-2006).
Disse medlemmer viser til de
betydelige lokale og prinsipielle innsigelser som er reist mot de
begrunnelser som ligger til grunn for forlenget bompengeperiode
på Sokn. Disse medlemmer foreslår
at det nå nedjusterte finansieringsbidraget tilleggsbevilges over
statsbudsjettet. Disse medlemmer viser videre til
Fremskrittspartiets forslag om Revidert nasjonalbudsjett for 2006.
Eit anna fleirtal i komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet,
Sosialistisk Venstreparti, Kristeleg Folkeparti, Senterpartiet og
Venstre, merkar seg at departementet har vurdert raskare
utbetaling av ferjeavløysingsmidlane, men konkluderer med
at det er rimeleg at tilskot som kjem i staden for årlege
ferjetilskot i ein overgangsperiode på inntil 15 år,
vert utbetalt i årlege summar.
Dette fleirtalet merkar seg at
dette er ei vidareføring av prinsippa for utbetaling av
ferjeavløysingsmidlar slik ordninga har vore praktisert
i alle tidlegare saker der slike midlar er tilstått, under
alle tidlegare regjeringar. Dette fleirtalet merkar
seg at ei eingongsutbetaling av ferjetilskotet ville føre
til at ferjebudsjettet ville vorte reelt svekka, og at konsekvensen ville
vore anten reduksjon av ferjetilbodet eller auka takstar andre stader,
eller at andre vegprosjekt måtte reduserast eller utsetjast. Dette
fleirtalet ønskjer ikkje at dette skal skje.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet har
merket seg at departementet har vurdert spørsmålet
om raskere utbetaling av ferjeavløsningsmidler, og konklusjonen
der dette avvises.
Disse medlemmer peker på at
nettopp raskere utbetaling av midler som vil bli innspart gjennom utbygging
av nasjonal infrastruktur, bør utbetales raskere enn dagens
praksis. Etter disse medlemmers syn bør
ferjeavløsningsmidler derfor forskotteres i sin helhet
som del av arbeidet med å finne rimeligst mulig finansieringsløsning
ved investering i nye veger, tunneler og bruer som avløser
dagens ferjebaserte løsning. Disse medlemmer peker
på at det blir særskilt urimelig om dette ikke
gjøres dersom finansieringen er basert på bompengebetaling.
Disse medlemmer legger til grunn
at slik forskottering ikke reduserer årlige budsjetter
til kjøp av riksvegferjetjenester, men at staten bærer
eventuelle ekstra utgifter. Disse medlemmer peker
på at ferjeavløsningsprosjekter også kan
gi staten besparelser i forhold til videreføring av eksisterende
ferjer med eksisterende statlig kjøp av ferjetjenester. Disse medlemmer legger
til grunn at godkjente ferjeavløsningsprosjekter forutsettes å ha
positiv samfunnsøkonomisk nytte og mener det er viktigere
enn eventuelle merutgifter hos staten på kort sikt.
Komiteens medlemmer fra Høyre er
kjent med at blant annet Hordaland fylkeskommune har praktisert
en alternativ metode for finansiering av ferjeavløsningsprosjekter
ved bygging av fylkesveger. Disse medlemmer mener
det er flere grunner til å hevde at staten vil komme godt
ut av å utbetale ferjeavløsningsmidlene som et
engangsbeløp, og ikke over 15 år som departementet
fastholder i proposisjonen. Disse medlemmer mener
at departementet ikke har tatt høyde for at trafikken vil øke
i løpet av en 15-års periode, og at det som følge
av dette, vil oppstå behov for nytt og dyrere materiell
og dermed behov for økte tilskudd. Disse medlemmer mener
at staten kan legge sin egen innlånsrente til grunn ved
diskontering av beløpet.
Samferdselsdepartementet legg fram forslag om
bygging og finansiering av rassikringsprosjektet Fatlaberget på rv
55 i Leikanger og Sogndal kommunar i Sogn og Fjordane. Finansieringa
er basert på statlege midlar og bompengar.
På rv 55 mellom Leikanger og Sogndal
er det to rasutsette parti; eitt ved Stedjeberget og eitt ved Fatlaberget.
Arbeidet med å sikre riksvegen ved Stedjeberget starta
våren 2005. Det er venta at prosjektet vil bli opna for
trafikk sommaren 2007.
Rv 55 ved Fatlaberget er utsett for steinsprang.
Dei siste åra har det vore fleire stengingar på grunn
av ras eller rasfare. Når vegen blir stengd, må det
setjast inn ei ekstra ferje mellom Hella og Mannheller/Fodnes
for biltransport kombinert med passasjerbåt for persontransport.
Strekninga mellom Leikanger og Sogndal er viktig for lokaltrafikken
og for gjennomgangstrafikken langs nordsida av Sognefjorden. Leikanger
og Sogndal er i dag eit felles bu- og arbeidsområde som
kommunane ønskjer å utvikle vidare.
Prosjektet omfattar bygging av om lag 3,2 km
ny veg, inkl. ein om lag 2,3 km lang tunnel gjennom raspartiet.
Vidare inngår bygging av ei mindre bru over Fatlaelvi.
Anleggsarbeida er planlagt å starte hausten 2006, med opning
for trafikk sommaren 2008. Reguleringsplanane for prosjektet blei
godkjende i 2005. Kostnadsoverslaget er på 163 mill.
2006-kroner.
Søknaden om å delfinansiere
bygginga av tunnel på rv 55 gjennom Fatlaberget med bompengar
byggjer på eit initiativ frå Sogndal og Leikanger
kommunar, jf. elles den lokalpolitiske behandlinga av prosjektet
i pkt. 2.5 i proposisjonen.
I Statens vegvesen sitt handlingsprogram for
perioden 2006-2009 er det sett av 90 mill. 2006-kroner til prosjektet
rv 55 Fatlaberget innafor kap. 1320 post 31 Rassikring.
Ved behandlinga av bompengesøknaden
i møte 12. april 2005 slutta fylkestinget seg
til at finansieringa blir fordelt med 60 pst. i statlege midlar
og 40 pst. bompengar. Med det oppdaterte kostnadsoverslaget på 163 mill.
2006-kroner gir denne fordelinga 98 mill. kroner i statlege midlar.
Dette er lagt til grunn i finansieringsplanen.
Gjennom Stortinget si behandling av St.prp.
nr. 1 Tillegg nr. 1 (2005-2006) blei det løyvd 15 mill.
kroner til prosjektet i 2006.
Det er lagt til grunn etterskotsinnkrevjing
av bompengar i 15 år frå opninga av prosjektet.
Føresetnaden for bompengeopplegget er følgje av
pkt. 2.5 i proposisjonen.
Eventuelle kostnadsoverskridingar skal dekkjast
i samsvar med gjeldande retningslinjer for bompengeprosjekt.
Økonomien i prosjektet er følsam
for endringar i føresetnadene, særleg endringar
i trafikken. Det må vere ein føresetnad at bompengeselskapet
må ha ein renteavtale som sikrar eit rentenivå i
tråd med det som er lagt til grunn i finansieringsplanen.
Samferdselsdepartementet føreset at dokumentasjon for avtale
om rentenivå blir sendt Vegdirektoratet før bompengeavtalen
blir underteikna.
Komiteen viser til at prosjektet
er omtala i St.prp. nr. 1 (2005-2006) og i St.prp. nr. 1 Tillegg
nr. 1 (2005-2006) og er tilfreds med at saka no vert lagt fram for Stortinget.
Komiteen er positiv til Fatlabergprosjektet
og viser til at prosjektet vil auke trafikktryggleiken på den aktuelle
vegen, samt at Leikanger og Sogndal kan vidareutviklast som eit
felles bu- og arbeidsområde.
Fleirtalet i komiteen,
alle unnateke medlemene frå Framstegspartiet, viser til
at finansieringsopplegget både inkluderer statlege midlar
og bompengar. Fleirtalet er òg nøgd
med at det er god samanheng mellom nytte og betaling ved plassering
av bomstasjonen.
Fleirtalet merkar seg at dei
statlege midlane er auka samanlikna med det som er lagt til grunn
i handlingsprogrammet for perioden 2006-2009. Vidare er gjennomsnittstaksten
høgare enn det som ble lagt til grunn ved den lokale handsaminga. Fleirtalet føreset,
i likskap med Samferdselsdepartementet, at det blir avklart om det
er lokalpolitisk tilslutnad til desse endringane før bompengeavtalen
blir underteikna og før anleggsstart.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet peker
på at dette prosjektet er et rassikringsprosjekt. Disse
medlemmer finner det ekstra urimelig at slike prosjekt skal
finansieres ved bruk av bompenger. Disse medlemmer legger
til grunn at prosjektet startes og gjennomføres som forutsatt
i proposisjonen, men at en egen tilleggssak senere legges frem for
Stortinget basert på full statlig finansiering.
Disse medlemmer fremmer følgende
forslag:
"Stortinget godkjenner fremlagt forslag
om bygging av rassikringsprosjektet Fatlaberg på rv 55
i Leikanger og Sogndal kommuner i Sogn og Fjordane. Stortinget legger
til grunn at prosjektet gjennomføres etter foreliggende
planer og med oppstart som planlagt, men basert på full
statlig finansiering. Stortinget ber om at det fremlegges en egen
sak til Stortinget om dette."
Departementet gjer greie for arbeidet med nytt
takstsystem i riksvegferjedrifta.
I St.prp. nr. 1 (2002-2003) heiter det mellom
anna at av omsyn til trafikantane og effektivisering har Samferdselsdepartementet
som målsetjing å etablere eit felles betalingssystem
på bompengestasjonar og ferjer innan 2005. For å få dette
til må riksregulativet for ferjetakstar forenklast og tilpassast
betalingsløysingar på veg.
Arbeidet med nytt riksregulativ har bygd på vilkår om
provenynøytralitet, reduksjon av talet på takstklassar
og større grad av samfunnsøkonomisk riktig prising.
Konsekvensane av å inkludere passasjertakstane i kjøretøytakstane
er òg vurderte.
Utprøving av nytt takstregulativ starta
opp 1. mars 2003 i fem ferjesamband. Forsøket
er seinare utvida til åtte samband. Prøveregulativet
har tre kjøretøyklassar. I tillegg er motorsykkel
eigen klasse. Det er ikkje betaling for passasjerar i prøveregulativet.
Utprøvinga av eit nytt riksregulativ
har gjeve nyttige erfaringar. Evalueringa viser mellom anna at trafikantar
med privat reiseføremål med fleire personar per
kjøretøy, og som nyttar seg av sambandet månadleg
eller sjeldnare, har kome betre ut enn tidlegare. Ein del næringslivstransportar
har på den andre sida kome dårlegare ut.
Etter høyring har Vegdirektoratet tilrådd
at det frå 2007 blir innført nytt riksregulativ
for ferjetakstar basert på fire kjøretøyklassar
(pluss eigen klasse for motorsykkel) - og passasjerbetaling. Departementet har
sett nærare på konsekvensane av eit takstsystem med
passasjerbetaling. Det viser seg at dei negative utslaga for enkelte
grupper blir relativt store sjølv om ein skulle innføre
eit takstsystem med fire kjøretøyklassar
og passasjerbetaling. I lys av dette ønskjer ikkje departementet å innføre
noko nytt ferjetakstsystem no. Det vil likevel bli arbeidd vidare
med takstsystemet, mellom anna med sikte på oppnå effektiviseringsgevinstar.
Departementet vil komme tilbake til dette.
I lys av at det ikkje blir gjort framlegg om å innføre nytt
takstsystem, vil takstforsøka bli avslutta 31. desember
2006 med unntak av riksvegferjesambandet Flakk-Rørvik.
Innføring av ei felles betalingsordning
for alle riksvegferjer vil kunne føre til at eitt rabattkort
kan nyttast i heile landet, noko som vil vere ein fordel for brukarane.
Gunstige rabattsystem fører til inntektstap for reiarlag.
Dette vil måtte dekkjast gjennom tilskott eller takstauke.
Vegdirektoratet ønskjer å innføre
ei felles billetterings- og rabattordning i Rogaland, Hordaland
og Sogn og Fjordane frå 1. januar 2007. Vegdirektoratet
opplyser at ei felles ordning vil kunna innførast i resten
av landet frå 2008. Departementet ser positivt på arbeidet med å innføre
felles billetterings- og rabattordningar.
Fleirtalet i komiteen, alleunnateke medlemene frå Framstegspartiet
og Høgre, har merka seg at departementet ikkje ønskjer å innføre
noko nytt ferjetakstsystem no. Fleirtalet er samd
i dette. Fleirtalet er nøgd med at det likevel
vil bli arbeidd vidare med takstsystemet, mellom anna med sikte
på å oppnå effektiviseringsgevinstar.
Fleirtalet viser vidare til at
Regjeringa har meldt at den har sett i gang eit utgreiingsarbeid
om gratis ferje på riksveg- og fylkesvegsamband, og at
ein rapport om dette skal liggje føre i løpet
av 2006.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet,
Høyre og Venstre ønsker igangsatt forsøk
med gratisferjer og peker på området Sunnhordland
som særlig egnet for slik prøveordning. Området har
mange aktuelle ferjestrekninger og ligger i Hordaland fylke der
25 pst. av alle godkjente bompengeprosjekt innenfor samferdselssektoren
er lokalisert. Dette siste medfører store ekstrakostnader
for gods- og persontransport i tillegg til de store ferjekostnadene.
Disse medlemmer fremmer følgende
forslag:
"Stortinget ber Regjeringen snarlig
legge frem en egen sak om prøveordning med gratis riksvegferjer."
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet har
merket seg at departementet har stoppet forslaget om nytt regulativ
for riksvegferjer etter utprøving og evaluering. Disse
medlemmer har spesielt merket seg at en del næringslivstransporter
kom dårligere ut med det utprøvde regulativet.
Disse medlemmer peker på at
målet med eventuelt nytt regulativ må være å gjøre
bruk av riksvegferjer rimeligere for alle brukerne, og særlig
for pendlere og næringslivstransporter. Disse medlemmer avviser
derfor vilkåret om provenynøytralitet i videre arbeid
med alternative regulativ. Disse medlemmer viser
til at Fremskrittspartiet ønsker at all ferjetransport
på riksveger skal være kostnadsfri for bruker.
Komiteens medlemmer fra Høyre
og Venstrevil hevde at departementets
vilkår om provenynøytralitet vil ramme næringstransporter
for sterkt. Disse medlemmer mener derfor at man bør fortsette
arbeidet med nytt takstsystem. I et slikt forslag bør staten
dekke bortfall av passasjerinntekter.
Disse medlemmer fremmer derfor
følgende forslag:
"Stortinget ber Regjeringen:
1. Komme tilbake til
Stortinget på egnet måte med et forslag til nytt
takstsystem i riksvegferjesamband der man ikke velter kostnader
over på næringstransporter.
2. Arbeide med å videreutvikle
anvendelsesområdet for brukerbetaling med Autopass, herunder
ved betaling på ferje."