6. Andre merknader og forslag sett fram under behandlinga i komiteen

6.1 Kapasitet i anleggsbransjen

Komiteens flertall, alle unntatt medlemmene fra Sosialistisk Venstreparti, vil be Regjeringen foreta en kartlegging av den ledige kapasiteten innen anleggsbransjen, både på maskinsiden og når det gjelder personell.

Flertallet ber Regjeringen orientere Stortinget om situasjonen på en egnet måte.

6.2 Bonusprogram mv.

Komiteens medlemmer fra Høyre og Kristelig Folkeparti har merket seg at Konkurransetilsynet har til vurdering bruken av lojalitetsprogram i innenlandsk luftfart.

Disse medlemmer vil vise til at Konkurransetilsynets vedtak kan ankes inn for Arbeid- og administrasjonsdepartementet og har for øvrig ingen merknad.

Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet, Fremskrittspartiet og Senterpartiet vil vise til at det blant annet i Tyskland er ordninger som regulerer slik at hvis andre flyselskaper ønsker å konkurrere på samme rutenett som Lufthansa, så er det stilt krav fra myndighetene om at det konkurrerende selskap kan kreve å delta i samme bonusordning som Lufthansa. Disse medlemmer forventer at Konkurransetilsynet i sine vurderinger legger vekt på slike, og andre innspill før tilsynet fatter sitt endelige vedtak om bonusordninger for flyreiser i Norge.

Komiteen sine medlemer fra Arbeidarpartiet og Senterpartiet er kjent med at konkurrerande selskap i Europa har bonusprogram, også på den innanlandske marknaden. Etter desse medlemenesi vurdering vil dette føre til at selskap med Noreg som ein del av heimemarknaden, får ein konkurranseulempe i den internasjonale marknaden. Det kan og vere ei konkurranseulempe i høve til nye aktørar som har bonusprogram i andre land.

Desse medlemene meiner at alternative tiltak for å gjere det lettare for nye aktørar, må vurderast nærare. Eit aktuelt tiltak er etter desse medlemene si vurdering, eit påbod til etablerte selskap om å ta eventuelle selskap inn i sine bonusprogram eller opne sine bonusprogram for konkurrerande aktørar på innanlandske ruter.

Desse medlemene meiner også at tidspunktet for administrasjonsministeren og konkurransetilsynet si inngripen i spørsmålet om bonuspoeng, er svært uheldig. Situasjonen i luftfarten er kritisk, og mange land drøfter ulike måtar å støtte sine nasjonale selskap, medan ein på norsk side foreslår tiltak som svekkar situasjonen for selskap i Noreg. Desse medlemene er kjent med at det på nordisk plan foregår eit utgreiingsarbeid som skal avsluttast våren 2002. Desse medlemene ser det som rimeleg å avvente denne utgreiinga, før ein eventuell inngripen i Noreg. Desse medlemene er imidlertid opne for forbod mot bonusprogram eller endringar dersom dette skjer samstundes på den nordiske, eventuelt den europeiske marknaden.

Desse medlemene ber Regjeringa tillate at flyselskap i Noreg får behalda retten til å ha bonuspoeng for den innanlandske flymarknaden inntil det føreligg eventuelle felles nordiske eller europeiske initiativ for å forby eller avgrense bonusordninga i ein større region.

Disse medlemmer ber vidare Regjeringa vurdere alternative tiltak for å gje aktørar likeverdig adgang og konkurransetilhøve som dei som alt er etablert på innanlandsnettet, utan at dette gjev etablerte aktørar i Noreg konkurranseulempe på den internasjonale marknaden."

Komiteen sine medlemer frå Arbeidarpartiet har med interesse fulgt den offentlege debatten om bonuspoeng for flyreiser i Noreg. Desse medlemene er prinsipielt skeptiske til slike bonusordningar fordi det kan virke konkurransehindrande for nye aktørar.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser til at Konkurransetilsynet har varslet inngrep mot bonusprogrammene til SAS og Braathens. Disse medlemmer vil videre vise til at Forbrukerrådet har støttet Konkurransetilsynets beslutning, med bakgrunn i at bonusordningene virker konkurransehemmende og derved prisdrivende.

6.3 Taubanetilsyn mv.

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Fremskrittspartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet, viser til svar på spørsmål 11, hvor det går fram at departementet har delegert myndighet til å føre tilsyn med taubaner og kabelbaner til Det Norske Veritas.

Flertallet er kjent med at Det Norske Veritas også har ansvar for vedlikehold og ettersyn av flere slike baner, og finner en slik mulig dobbeltrolle uheldig. Flertallet viser videre til svar på spørsmål 19, hvor det går fram at departementet vurderer samordning av dette tilsynet med andre sikkerhetstilsyn.

Flertallet ber om at en slik samordning foretas, slik at mulige dobbeltroller unngås.

Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet viser til Innst. S. nr. 119 (2000-2001), hvor det heter:

"Komiteen viser til at et av tiltaksområdene i Regjeringens arbeid med fornyelse av offentlig sektor er samordning av tilsynsorganer og -ordninger. Komiteen ber om at taubanetilsynet blir vurdert i denne sammenheng, og er åpen for at dette ansvarsområdet kan inngå for eksempel i Jernbanetilsynet eller andre relevante tilsynsorgan."

Disse medlemmer legger fortsatt dette til grunn, og viser til at det på samferdselsområdet eksi­sterer en rekke ulike tilsynsordninger. Disse medlemmer ser det som sannsynlig at det kan oppnås effektivisering og kompetanseforbedring ved å samordne en del av disse ordningene. Disse medlemmer ber departementet orientere på egnet måte om status og videre framdrift i dette samordningsarbeidet.