Departementet meiner at overvegande grunnar taler for å oppheve
retten til sjømannsfrådrag for arbeidstakarar
på flytande installasjonar, slik at sjømannsfrådraget
berre blir gitt i meir tradisjonell skipsfart. Departementet sende
framlegg om nye avgrensingsreglar ut til høyring 12. januar
1998 med høyringsfrist 24. mars 1998.
For at ein ikkje skal skape nye avgrensingsproblem er det viktig,
slik mange av høyringsinstansane har framheva, å ha
klare avgrensingskriterium for kva slag fartøy som etter
endringa ikkje skal vere omfatta av sjømannsfrådraget.
Departementet meiner at avgrensinga må skje ved at ein
i forskrift gir ei ny avgrensing av kva slag fartøy som
skal reknast å vere «skip i fart».
Departementet har på grunnlag av framlegget til Norges
Rederiforbund, Norsk Olje- og Petrokjemisk Fagforbund, De Samarbeidende
organisasjonar, Norsk Sjøoffisersforbund og Norsk Sjømannsforbund vurdert
ei avgrensing tilsvarande avgrensinga av virkeområdet til
arbeidsmiljølova i petroleumssektoren, slik at verksemd
som fell innanfor arbeidsmiljølova, ikkje kvalifiserer
til sjømannsfrådrag.
Departementet vil leggje opp til at ovannemnde avgrensing i stor
grad kan leggjast til grunn for avgrensinga av sjømannsfrådraget
i offshoresektoren.
Arbeidsmiljølova gjeld innan eit avgrensa geografisk
område. Etter departementet sitt syn bør ein ikkje leggje
opp til nokon geografisk avgrensing i forhold til sjømannsfrådraget.
Departementet vil på denne bakgrunnen endre sjømannsforskrifta
slik at det blir fastsett ei grense mot skip og innretningar i petroleumsverksemd
som ikkje skal kvalifisere til sjømannsfrådrag
i tråd med det nogjeldande virkeområdet til forskrift
om arbeidsvern og arbeidsmiljø i petroleumsverksemd. Den
geografiske avgrensinga i den nemnde forskrifta vil likevel ikkje
bli gjort gjeldande for sjømannsfrådraget.
Den endringa i forskrifta som blir naudsynt som følgje
av lovendringa, meiner departementet at ein har heimel til i forskriftsheimelen
i § 44 syttande ledd nr. 1.
Departementet syner til vedlagde forslag til endring i skattelova § 44
syttande ledd nr. 1.
Departementet foreslår at lovendringa trer i kraft med
verknad frå og med inntektsåret 1999. Etter departementet
sitt syn vil dette gi partane tilstrekkeleg tid til å innrette
seg når det gjeld lønskompensasjon og liknande.
Komiteens flertall, alle unntatt medlemmene
fra Fremskrittspartiet, slutter seg til Regjeringens forslag til
endring i skatteloven § 44 syttende ledd nr. 1.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet finner
at det er såvidt store likheter mellom arbeidstagere ombord
på skip og flytende installasjoner at det vil være
rimelig at også arbeidstagere på flytende installasjoner
oppebærer sjømannsfradrag.
Disse medlemmer finner imidlertid også at det
er såvidt store ulikheter mellom arbeidstagere på faste
installasjoner og arbeidstagere i ordinær landbasert virksomhet
at det vil være naturlig at det vurderes å innlemme
arbeidstagere på faste installasjoner i sjømannsfradragsordningen. Disse
medlemmer fremmer følgende forslag:
«I lov av 18. august 1911 nr. 8 om skatt av formue og
inntekt (skatteloven) gjøres følgende endring:
I.
§ 44 syttende ledd nr. 1 skal lyde:
Med sjømann skal forstås person som har som
hovedbeskjeftigelse arbeid ombord på skip i fart eller flytende
installasjon og arbeidet utgjør tilsammen minst 130 dager
i samme inntektsår. Det kan ikke kreves fradrag for arbeid
ombord på ferger eller passasjerfartøy i rutetrafikk
mellom norske havner når rutens distanse mellom første
og siste anløpssted er under 300 nautiske mil.
II.
Endringen under I trer i kraft straks med virkning fra og med
inntektsåret 1999.»