Kap. 605 Arbeids- og velferdsetaten

Post 1 Driftsutgifter blir foreslått auka samla med 5,875 mill. kroner.

Ei auking med 0,875 mill. kroner mot at kap. 683 Ressurssenter for natur- og reindriftstenester, post 1 Driftsutgifter blir foreslått redusert med tilsvarande beløp. I tillegg styrking av post 1 med 5 mill. kroner knytt til utgifter til helserefusjonsprosjektet.

Post 21 Særskilde driftsutgifter foreslås redusert med 5 mill. kroner. Forslaget fremmast mot tilsvarande auke under kap. 601 post 73 Tilskot til helse- og rehabiliteringstenester for sjukmeldte.

Post 45 foreslås auka med 8 mill. kroner.

Styrkinga av Arbeids- og velferdsetaten med 13 mill. kroner; 5 mill. kroner på post 1 og 8 mill. kroner på post 45 fremmes med inndekking i nedsetjing av løyvinga under kap. 634 post 73. Forslaget inneber òg at Helse- og omsorgsdepartementets ramme blir redusert med 3 mill. kroner, jf. St.prp. nr. 10 (2007-2008).

Uavklarte differansar

Rekneskapen til tidlegare Rikstrygdeverket viste i 2006 tre uavklarte differansar som er vidareført i Arbeids- og velferdsetatens rekneskap. Dette gjeld kasseforsterkningar, pensjonstrygd for sjømenn og bidragsområdet. Nettoeffekten av differansane utgjer 106,7 mill. kroner.

Differansane for kasseforsterkningar og pensjonstrygd for sjømenn er per i dag isolert og bokført som gjeld i Arbeids- og velferdsetaten sin balanse. Etterkontrollar viser at utbetalingane er korrekte, slik at differansen ikkje utgjør ein reell gjeld.

For bidragsområdet er differansen per i dag isolert og bokført som ein fordring i Arbeids- og velferdsetaten sin balanse. Etterkontrollar tilbake til 1992 viser at utbetalingane er korrekte knytt til innbetalt bidrag. Differansen er av rekneskapsteknisk art og representerer ikkje ein reell fordring i Arbeids- og velferdsetaten sin balanse.

Departementet gjer framlegg om at differansane blir postert ut i Arbeids- og velferdsetaten sitt rekneskap mot konto for forskyving i balansen. Det er satt i verk tiltak som skal sikre at det ikkje blir nye differansar. Det synast til forslag til vedtak II.

Kap. 634 Arbeidsmarknadstiltak

Post 71 Særskilde arbeidsmarknadstiltak, kan overførast, foreslås redusert med 50 mill. kroner.

Post 73 Investeringar i skjerma verksemd foreslås redusert med 10 mill. kroner.

Post 74 Lønnssubsidie ved reaktivisering, overslagsløyving, foreslås redusert med 24 mill. kroner til 20 mill. kroner.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, alle unntatt medlemmene fra Fremskrittspartiet og Høyre, har ingen merknader og slutter seg til det fremlagte forslaget.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet og Høyreviser til at bakgrunnen for mindreforbruket på dette kapittel, ifølge departementet, er noe lavere gjennomsnittlig pris på arbeidsmarkedstiltakene for yrkeshemmede enn hva som lå til grunn for forslaget til bevilgning i St.prp. nr. 1 (2006-2007). Det er også blitt mindre behov for investeringer i skjermede virksomheter enn hva som lå til grunn for bevilgningen i forslaget til statsbudsjett for 2007.

Disse medlemmer mener det er behov for en betydelig sterkere innsats på de områder som gjelder tiltak for å få yrkeshemmede tilbake til en aktiv tilværelse og innsats på arbeidsmarkedet. Det er derfor lite tillitvekkende, slik disse medlemmer ser det, når bevilgede midler ikke blir benyttet.

Når det gjelder post 74, Lønnssubsidium ved reaktivisering er mindreforbruket begrunnet med at aktiviteten på disse tiltakene er blitt lavere enn regnet med. Disse medlemmer anser lønnssubsidium ved reaktivisering og uførepensjon som lønnstilskudd som kan være effektive virkemidler i arbeidet med å hjelpe yrkeshemmede og andre uføretrygdede tilbake til yrkesaktivitet enten restarbeidsevnen er stor eller liten, og mener at innsatsen på dette området burde har vært betydelig større fra NAVs side. Disse medlemmer viser til sine respektive partiers merknader i Budsjett-innst. S. nr. 15 (2007-2008) i tilknytning til kap. 634.

Kap. 635 Ventelønn

Post 1 Ventelønn, overslagsløyving, foreslås auka med 15 mill. kroner til 340 mill. kroner.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, alle unntatt medlemmene fra Fremskrittspartiet og Høyre, har ingen merknader og slutter seg til det fremlagte forslaget.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet og Høyre finner behovet for å øke utgiftene til ventelønn vanskelig å forstå i dagens situasjon med høy sysselsetting og mangel på arbeidskraft. Disse medlemmer mener at det må gjøres en større innsats fra NAV"s side for å bistå dem som, etter dagens regelverk har rett til ventelønn, for å skaffe seg nytt arbeid istedenfor å være passive mottakere av offentlige ytelser.

Disse medlemmer viser til sine respektive partiers merknader i Budsjett-innst. S. nr. 15 (2007-2008) i tilknytning til kap. 635.