Petter Løvik (H): Vil statsråden ta snarlege initiativ for å motverke at ein stor del (10-20 pst) av elevane går ut av grunnskulen utan å kunne lese skikkeleg?
Begrunnelse
Over 60.000 elevar i norsk skule har små og store lese- og skrivevanskar: På bakgrunn av desse skremmande tala foreslo Høgre ved underteikna og Jan Tore Sanner hausten 1997 (Dok 8:36) at vi snarast måtte få ein handlingsplan for elevar med lese- og skrivevanskar. Vi meinte m.a. at ein slik plan måtte byggje på følgjande element:
- minstestandardar for støtteopplæring for elevar med slike vanskar
- obligatoriske lese- og skrivetestar på barnetrinnet for å oppdage problema før dei fekk vekse seg større
- at pensum i grunnskulen og vidaregåande opplæring snarast må gjerast tilgjengeleg på lydbøker
- betre opplæring for lærarane i identifisering og hjelp til desse elevane
- eit betre tilbod om meir tilpassa opplæring.
Stortinget sa nei til ein slik plan, men viste til at ein burde kome tilbake til problemstillingane i samband med andre saker som opplæringslova og stortingsmeldinga om barn, unge og vaksne med spesielle behov. Seinare har svært lite skjedd. At problema er svært aktuelle og alvorlege har vi seinare fått dokumentert gjennom granskingar som departementet har fått gjennomført. Det viser seg m.a. at 10-20 pst av elevane går ut av grunnskulen utan å kunne lese skikkeleg. Med dei krav som samfunnet stiller til lesing og skriving i dag og i framtida, er dette etter Høgre sitt syn ein heilt uakseptabel situasjon.