May-Helen Molvær Grimstad (KrF): Kva tiltak har samferdselsministeren sett i verk for at ferjetilbodet i år 2000 i hovudsak blir vidareført som i 1999, og vil ein sette i verk ytterlegare tiltak?
Begrunnelse
I Sunnmørsposten 15. april 2000 går det fram at Vegdirektoratet varslar om reduksjon i ferjetilbodet etter 1. september og ein ferjetakstauke på 5 prosent frå 1. mai. Møre og Romsdal fylkesbåtar manglar 17 mill kroner på å få endane til å møtast etter 1. mai, trass i den hastige påbodet om 5 prosent takstauke.
I det framlagte og vedteke statsbudsjett for år 2000, går det fram at ferjetilbodet i 1999 i hovedsak skal videreførast i år 2000.
Endringar i takstar og rutetilbod kan få store konsekvenser for lokalsamfunn som er avhengig av ferjer.
I spørjetimen 29 mars fekk samferdselsministeren spørsmål om statsråden kunne forete seg noko straks for å sikre at noverande rutetilbod vert oppretthalde. Statsråden svarte blant anna sitat "Jeg legger fortsatt til grunn at målsettingen om ferjetilbudet fra budsjettproposisjonen for 2000 skal stå ved lag. Saken er viktig og tidskritisk og har derfor høy prioritet"
Mange er avhengig av ferjer, som einaste "veg" for å kome til fastlandet. Det opplevast frustrerande for mange å måtte kjempe for sin "veg" kvart år, for å kunne pendle til arbeid og skule. Og for eit verdiskapende næringsliv som skal frakte varer ut på marknaden. Eit godt ferjetilbod og til ein akseptabel pris kan vere avgjerande både for busetting og et livskraftig næringsliv i distrikta. Det er difor viktig med stabile og gode ferjetilbod.