Heidi Grande Røys (SV): Sidan 1997 har Statens vegvesen i Sogn og Fjordane hatt avtale med Alarmsentralen 110 i Florø om overvaking av dei mange tunnelane i fylket. I praksis vil det sei at alarmsentralen vert varsla med ein gong nokon anten har løfta røyret av ein naudtelefon eller fjerna brannslokkingsapparatet inne i tunnelane. No har Statens vegvesen sagt opp denne avtalen. Fleire brannsjefar fryktar at omlegginga vil gå utover tryggleiken i tunnelane.
Korleis vurderer statsråden tryggleiken i tunnelane i Sogn og Fjordane?
Begrunnelse
Nokre få dagar ut i 2004 kom det melding frå Statens vegvesen i Sogn og Fjordane at dei ville seie opp avtalen om tunnelovervaking med alarmsentralen. Dette kom utan varsel både for alarmsentralen og for dei 26 brannsjefane i fylket. Statens vegvesen vil spare 350 000 kr på omlegginga, der varslinga som før gikk direkte til alarmsentralen, no skal gå til vegmeldingssentralen i Lærdal. Når avtalen blir sagt opp, vil alarmsentralen bli varsla av vegmeldingssentralen.
Dagleg leiar for alarmsentralen, Terje Brandsøy, karakteriserer omlegginga som eit tryggingsmessig tilbakesteg, og fleire brannsjefar fryktar at omlegginga kan gå utover tryggleiken, sidan det blir eit ledd meir når det skal varslast brann og ulykker i tunnelane.
Brannsjefen i Aurland seier omlegginga vil føre til seinare varsling og lenger utrykkingstid. Han er den fremste eksperten på branntryggleik i tunnelar i regionen, og viser til at det finst døme på at direktevarsling har redda liv i tunnelbrannar.
Med dei to lengste vegtunnelane i verda i kommunen, fryktar han for konsekvensane av omlegginga. I dag kan operatørane på alarmsentralen mellom anna sjå situasjonen visuelt på skjermen og dermed få nøyaktige, tekniske opplysningar som kvar i tunnelen situasjonen har oppstått og kva vindretninga er, og slik sende brannmannskapet inn frå riktig ende av tunnelen. Dette vil dei ikkje lenger ha høve til, når varslinga går til vegmeldingssentralen.