Ingebrigt S. Sørfonn (KrF): Kva garanti har me for at fergekapasiteten Halhjem-Sandvikvåg er god nok i ein 10-årsperiode frå 1. januar 2007; er det dokumentert at sikkerheten på dei prosjekterte gassfergene på strekningen er god nok; er det tilfelle at to av fergene berre har opne bildekk, og i så fall, kva tiltak er gjort for å hindra at bilar på bildekk vert overspylte med sjøvatn på denne verharde strekningen?
Begrunnelse
Etter at Fjord1 vart tildelt løyve til å driva gassferger på m.a.fergestrekningen Halhjem-Sandvikvåg har det i regionen oppstått mykje uro og mange ubesvarte spørsmål knytte både til kapasitet, sikkerhet og komfort.
Spørsmåla til kapasitet er særleg knytte til om den totale transportkapasiteten er god nok til å hindra framtidig ventetid og kødannelsar på eit sentralt og svært viktig samband. Den totale transportkapasiteten er ein funksjon av fergestørrelse og fart. Ikkje minst næringslivskretsar fryktar at kapasiteten ikkje er god nok, med dei mange negative konsekvensane dette har for konkurransekraft, inntening og arbeidsplassar langs heile kysten.
Spørsmåla om sikkerhet gjeld rett og slett om desse nye fergetypane er testa ut i forhold til det verharde farvatnet (særleg Selbjørnsfjorden) som dei skal segla i.
Når det gjeld komfort er spørsmåla mange. Eg avgrensar meg til det som gjeld evt opne bildekk. All tidlegare erfaring viser at ved opne bildekk vert bilane ofte overspylte med sjøvatn.
Som kjent er sjøvatn særs dårleg eigna som konserveringsmiddel for bilar. Resultatet kan lett bli ein vesentleg meirkostnad for bileigarane som følgje av rustskadar m.a.