Petter Løvik (H): Kva betyr det for finansieringa at Stad skipstunnel skal vere eit "nasjonalt" prosjekt, og kva er hovudtanken bak at Regjeringa nå vurderer å skaffe midlar til tunnelen med såkalla "prosjektfinansiering"?
Begrunnelse
Sentrum-/Høgreregjeringa foreslo hausten 2005 at spørsmålet om Stad skipstunnel skal leggjast fram for Stortinget i 2006, og at eit såkalla Offentleg Privat Samarbeid (OPS) skal vurderast. I eit OPS-prosjekt kan t.d. privat kapital brukast til å bygge, medan Staten heile tida eig tunnelen og betaler ned kapitalen over fleire tiår. Fiskeri- og kystministeren har seinare stadfesta at dette vil bli vurdert.
I Sunnmørsposten 16. februar i år slår ein annan statsråd, samferdselsministeren, m.a. fast at saka om Stad skipstunnel ikkje vil kome som ein del av budsjettet i haust, men som eiga sak. På spørsmål frå journalisten om korleis tunnelen skal finansierast svarer statsråd Navarsete slik: "Dette blir et nasjonalt prosjekt, og vi utreder nå mulighetene for å få på plass en ny finansieringsmodell som går på prosjektfinansiering." Dette er interessante, men uklare uttalar.
Det som er uklart er om "nasjonalt prosjekt" eller "prosjektfinansiering" kan tilføre ekstra midlar. Nokre legg i "nasjonalt prosjekt" at dette betyr at det skal kome pengar i tillegg til det som ligg i tidlegare vedtekne handlingsplanar. "Prosjektfinansiering" er sjølvsagt interessant sidan dei fleste legg i dette at ein sikrar full finansiering og optimal framdrift før ein set i gang med bygging.
Men særleg mykje nytt er det vel ikkje i dette utan at det blir følgt opp med friske midlar i tillegg til det som allereie finst.
Eg ventar ikkje at statsråden skal konkludere detaljert her, men sidan desse omgrepa er blitt mykje brukte i det siste, kunne det vere greitt med ei avklaring av kva som er tankane bak. Eg er så optimistisk at eg trur ei slik avklaring kunne vere nyttig for den vidare debatten om ei viktig sak.