Erling Sande (Sp): Ein samla energi- og miljøkomité har peika på at det er gode grunnar til at både logistikkdelen og teknisk del av driftsorganisasjonen til Gjøafeltet bør ligge i Florø. Komiteen ba vidare operatøren på sikt vurdere om større delar av driftsorganisasjonen for Gjøafeltet kan leggast til Florø, og imøtesåg kravet frå selskapet om at driftstøttepartnaren sin landorganisasjon ville bli samlokalisert med GdF si logistikkavdeling i Florø.
Kva forventningar har statsråden til at Gaz de France etterkjem Stortinget sine føringar i saka?
Begrunnelse
Det er uttalt politikk at utnytting av petroleumsressursane skal skape ringverknader i land og at basestrukturen langs kysten skal nyttast aktivt i aktivitetane på sokkelen. Dette framgår både av petroleumslova og av sentrale styringsdokument for regjeringa. Då Stortinget handsama plan for utbygging og drift av Gjøa-feltet utanfor Sogn og Fjordane vart det frå regionale styresmakter arbeidd aktivt for å sikre aktivitet i fylket som fylgje av utbygginga både i utbyggings- og i driftsfasen. Stortinget stadfesta i handsaminga av saka dei føringar som driftsoperatør sjølv hadde lagt opp til når det gjaldt lokale ringverknader. I tillegg peika komiteen på at det var gode grunnar til at både logistikkavdeling og teknisk del av driftsorganisasjonen burde ligge i Florø og ba operatøren legge til rette for dette så langt dette var mulig. Komiteen ba vidare operatøren vurdere å flytte endå større delar av driftsorganisasjonen til kystbyen. Statsråd Enoksen uttalte vidare til Stortinget at "...en del av driftsorganisasjonen - driftstøtte - settes ut til en underleverandør.
En betingelse for underleverandøren er at landorganisasjonen samlokaliseres med Gaz de France sine aktiviteter i Florø." Det er grunn til å tolke dette som at driftsstøttefunksjonane til Gjøafeltet skulle lokaliserast i Florø.
Utviklinga i etterkant av Stortinget sitt vedtak har vist at Gaz de France legg opp til å plassere ein beskjeden del av driftsorganisasjonen i Florø og at hovuddelen både av dei tilsette i driftsorganisasjonen til GdF Suez og driftstøttepartner IKM vert plassert i Stavanger. Dette harmoniserer ikkje med dei føringar som energi- og miljøkomiteen på Stortinget har lagt og er heller ikkje i tråd med dei føringar som statsråd Enoksen den gong la til grunn.