Laila Reiertsen (FrP): Med bakgrunn i svar fra statsråden på spørsmål nr.102 om at en fortsatt vurderer om man skal opprette et Nav-ombud så er dette lite konkret.
Hvor lenge skal departementet og statsråden bruke av tid på et ja eller nei til et Nav-ombud?
Begrunnelse
Jeg fikk svar på spørsmål 102 der statsråden også er enig i at brukeren skal bli møtt med service og respekt samt god informasjon og tilgjengelighet. Allikevel så får man tilbakemeldinger på at slikt ikke alltid skjer. Statsråden skylder på de vanskelige oppstartårene. Samtidig sier statsråden at utviklingen er blitt bedre. Samtidig vil en omorganisere igjen for at man skal håndtere klagene. Altså man ser bort i fra et uavhengig ombud som Nav kunne ha vært. Man går inn for interne løsninger. I tillegg sier en at eventuell etablering av et særskilt ombud fortsatt er under vurdering. Man klarer altså ikke helt å bestemme seg.