Astrid Aarhus Byrknes (KrF): Vil samferdselsministeren ta initiativ til at FV 57 vert tilbakeført som riksveg att slik at denne viktige vegen får den klassifiseringa den hadde før?
Begrunnelse
Det var i 2009 i alt 27 262 km fylkesvegar i Noreg. Frå 1.1.2010 blei dei fleste riksvegane som ikkje var stamvegar (også kalla øvrige riksvegar) overført til fylkene og blei fylkevegar.
Etter at denne reformen trådde i kraft er det to typer fylkesvegar i Noreg, dei opprinnelege fylkesvegane som ikkje var skilta, og skilta fylkesveg dvs. dei tidlegare riksvegane.
Riksveg 57 frå Knarvik til Mongstad og vidare til Sogn og Fjordane vart også Fv i 2010. Denne vegen tek av frå E 39 i Knarvik i Lindås kommune og er hovudveg til Mongstad. Mange bygdesamfunn ligg langs denne vegen.
Vegen som blei bygd på slutten 60 talet, tidleg 70 tall kom i forbindelse med industristaden Mongstad. Den blei bygd hastigt, og har hatt ein dårleg standard frå starten av. Store strektninger har ikkje gang og sykkelveg, vegen har ikkje vore sæleg utbetra, men fekk ei viktig oppgradering i 2007/2008 med to nye tunellar på Åse – Herland som blei forskotert av Lindås kommune og næringslivet i samarbeid.Vegen er også ein lokalveg for svært mange.
Fv 57 har stor trafikk, og stor trafikkauke. Då Mongstad er Noregs største industristad og har hatt ei kraftig auke i arbeidsplasser, så har sjølvsagt også trafikkmengen auka. I 2008 hadde ein om lag 3700 køyretøy mot grensa til Austrheim kommune. Denne mengen har frå 2008 vore aukande.
På Fv 57 går det særleg farleg gods, anna køyretøy og diverre har ein her hatt mange alvorlege trafikkulykker. Særleg har vegen dårlege tilhøve for mjuke trafikanter, noko som medfører ein usikker kvardag for innbyggjarane. På store strekninger er vegen fysisk stengt for mjuke trafikanter.
Sidan vegen blei fylkesveg opplever kommunane å vere i sterk konkurranse med andre fylkesvegar i fylket. Fv 57 er i ein særklasse då dette er ei viktig samferdsleåre for næring og industri både på Mongstad og Sløvåg. Fylket forskoterer mykje, og difor er også store vegmidler allereie bunde opp i forskotering.
Industrien både med Statoil, Mongstad base og anna viktig næring og industribedrifter etterspør betre vegstandard då denne ikkje står i stil med utviklinga som har vore og som kjem. Mongstad base står overfor store investeringer og utviding av aktivitet som vil føre til meir auke på vegen. Vegen må få ein annan standard og dei mjuke trafikantane må ivaretakast.