Sveinung Rotevatn (V): Er statsråden uroa for det framtidige rutetilbodet ved Florø lufthamn som følgje av kommersialisering av flyrutene kombinert med nedgang i passasjertal?
Begrunnelse
7. mai vart det klart at det frå 1. april 2016 ikkje blir statlege kjøp av rutene Florø-Oslo og Florø-Bergen. At ein opnar for kommersialisering kan i utgangspunktet ha mange positive effektar, og det er dei høge passasjertala ved Florø lufthamn som ligg til grunn for avgjersla. Samstundes er det alltid ein risiko for at rutetilbodet kan bli dårlegare når ein går vekk frå statlege rutekjøp. Frykta for dette er sterkt aukande i Florø, ikkje minst sett i lys av trafikknedgangen ein har sett ved lufthamna den siste tida. Florø lufthamn er sterkt avhengige av aktivitetsnivået i petroleumsnæringa. Med fallet i oljepris, og den påfølgjande nedgangen i investeringsar, ser ein allereie til dels dramatiske utslag for trafikken. I Avinor sin passasjerstatistikk for mai går det fram at Florø lufthamn har ein nedgang i passasjertal på 19,4 prosent. For offshorepassasjerar var nedgangen på heile 31,6 prosent. Dette gjer at det kan stillast spørsmål ved om kommersialiseringa av rutetilbodet til og frå Florø kan vere noko forhasta, gitt at dei høge passasjertala ein har sett dei siste åra kanskje ikkje vil vedvare.